Fashionable backpacken

02-07-2013 09:55 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Backpacken; Weinig kilos meenemen, weinig bagageruimte..

Zorg jij dat je er nog beautiful en fashionable uitziet tijdens het backpacken/rondreizen? Zo ja hoe?
Das ook best een ok prijs, 40 euro voor 3 shirts. Ik heb van die Merino shirts van Icebreaker, die kun je ook dagen dragen zonder dat het gaat stinken, maar voor in de tropen vind ik ze net te dik. Die bamboeshirts zijn dan wel een idee. Volgende keer als ik in NL ben... Bedankt voor de link!
Ga je dagenlang rondlopen met je rugtas? Of alleen van en naar je overnachtingsplaats en vervoer?

Je kunt evt je wimpers laten verven vooraf. Dan hoef je geen mascara en remover mee, dat scheelt weer.
Zit even die site van supershirt te kijken.

'een medium is ook echt een medium en geen kampeertent'

Leek me juist wel handig, multifunctioneel enzo.
quote:mayou schreef op 02 juli 2013 @ 17:45:

Das ook best een ok prijs, 40 euro voor 3 shirts. Ik heb van die Merino shirts van Icebreaker, die kun je ook dagen dragen zonder dat het gaat stinken, maar voor in de tropen vind ik ze net te dik. Die bamboeshirts zijn dan wel een idee. Volgende keer als ik in NL ben... Bedankt voor de link!

Ja precies, die heb ik ook, voor de wat koelere gebieden en tijden. I love Icebreaker! Beetje duur maar fijn spul.

Van die bamboe shirtjes vond ik ook wel eens in Berlijn of Londen op van die markten waar mensen zelfbedrukte shirts verkopen. (Weet niet waar jij nu bent.) Het staat in het labeltje.

Mocht je ze in Nederland willen kopen, je kan ook langsgaan bij dat bedrijfje (hun atelier), zit in de Pijp in Amsterdam. Dan kan je even passen en de kleuren goed zien. Dat meisje is heel aardig, mail haar effe als je langs wilt gaan.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Juist, dat probleem had ik ook. En ook ik liep soms op teva's of nog beter bergschoenen. Maar onder een minirokje staan die bergschoenen soms best goed (vreemd genoeg).

kleren - appeltje eitje: neem een handvol leuke rokjes/jurkjes/hempjes mee. Shawl is een gouden tip! ik had er 2 aan het begin van mijn reis (1E p stuk bij Six), heb ze aan het eind allebei helaas kunnen weggooien! Maar ik kocht ook lokale kanga's, sarongs, coole Thaibroeken etc.

Schoenen: echt sexy zijn hoge hakken (en ik heb er de wereld mee rondgereisd, want ik kan niet zonder!), maar leuke slippers doen ook al wonderen.

nu het mooiste: je hebt geen fohn nodig. Serieus? Kan je eindelijk een sexy beach look krijgen, ga je het plat/glad maken! Ik had het mooiste natuurlijke en veel beter dan Shakira kapsel ooit aan de Afrikaanse oostkust. Ingredienten: zeewater, zon, wind en strandzand.

Daarnaast heb je ook niet veel makeup nodig, want je huid ziet er prachtig uit in de zon - glad, bruin, egaal etc.

Maar - mascara en een knalrode (of andere knalkleur) lippenstift doen wonderen!

Verder had ik mooie haarknipjes en oorbellen - klein en maken het net wat sierlijker. (volgens mij heb ik ze trouwens onderweg ergens gekocht).
Een nagellakje mee doet bij mij ook altijd wonderen. Dan ziet die simpele outfit er al heel anders uit.
quote:cecilia74 schreef op 02 juli 2013 @ 18:01:

[...]

Ja precies, die heb ik ook, voor de wat koelere gebieden en tijden. I love Icebreaker! Beetje duur maar fijn spul.

Van die bamboe shirtjes vond ik ook wel eens in Berlijn of Londen op van die markten waar mensen zelfbedrukte shirts verkopen. (Weet niet waar jij nu bent.) Het staat in het labeltje.

Mocht je ze in Nederland willen kopen, je kan ook langsgaan bij dat bedrijfje (hun atelier), zit in de Pijp in Amsterdam. Dan kan je even passen en de kleuren goed zien. Dat meisje is heel aardig, mail haar effe als je langs wilt gaan.

Ik woon in ZO Azie en ben echt net terug uit Nederland. Heb een paar dagen in de Pijp gezeten, dus had er zo langsgekund! Volgende keer dan maar, rugzak zat toch al te vol...

Carl Denig gooit 2x per jaar z'n Icebreakers in de uitverkoop. Ideaal maar je moet er wel op tijd bij zijn.
Ik woon ook in ZO Azië en ben van mening dat ze die harembroek/thai-flodderbroek met dito lonelyplanet backbackmeisje eens gauw van de markt af moeten halen!
quote:mopsie schreef op 02 juli 2013 @ 16:57:

[...]

Ik mag toch hopen dat je geen complete beautycase mee gaat nemen? (Ik ben ze onderweg wel tegengekomen!)

Ik kom ze nog steeds tegen op het vliegveld.

Dames met gevulde beautycases, die de gehele inhoud van lotions, cremes en sprays direct weg moeten gooien.
quote:qstix schreef op 03 juli 2013 @ 05:04:

Ik woon ook in ZO Azië en ben van mening dat ze die harembroek/thai-flodderbroek met dito lonelyplanet backbackmeisje eens gauw van de markt af moeten halen!

Graaaaag! Ziet er niet uit en waarom draag je zoiets trouwens alleen dan? Ik ken wel iemand die er altijd zo uitziet, dan vind ik het niet zo erg.

Ik was trouwens vroeger een echte skater en dat maakte het reizen een stuk makkelijker. Ik had altijd lekker losse tentbroeken aan met een heleboel zakken, strak kort shirtje erop in een vrolijke kleur, haar weggeschoren (lekker koel), en verder mocht mijn eyeliner lekker uitlopen
quote:mayou schreef op 03 juli 2013 @ 02:32:

[...]

Ik woon in ZO Azie en ben echt net terug uit Nederland. Heb een paar dagen in de Pijp gezeten, dus had er zo langsgekund! Volgende keer dan maar, rugzak zat toch al te vol...

Carl Denig gooit 2x per jaar z'n Icebreakers in de uitverkoop. Ideaal maar je moet er wel op tijd bij zijn.

Ha ha je zou zeggen dat ze 'daar waar het bamboe groeit' ook wel shirtjes van dat spul moeten hebben maar dat weet ik niet.

Dank voor de Carl Denig tip, ik ga eens kijken of ze een nieuwsbrief hebben. (Update: ja dus, heb me aangemeld voor nieuwsbrief.
Cecilia, drogen die bamboeshirts ook goed na het uitspoelen/handwassen?

Ik ga buiten de zomer op vakantie en zoek iets dat toch in een nachtje droog kan zijn na het wassen.
Moonlight, bij mij thuis aan de waslijn wel. Maar op zich zijn mijn katoenen shirtjes ook wel in een nachtje droog, ook in de winter...

Op vakantie laat ik ze meestal wassen (en drogen) door een wasvrouwtje....

In Spanje heb ik wel met de hand gewassen maarja daar is het natuurlijk warm zat.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ze ook in een vochtig kil kamertje in het Andesgebergte binnen een nacht droog zijn. :-) Het is in ieder geval wel lekker dun spul.

Maar het is verder ook geen heel bizar anders shirtje hoor, het ziet er heel erg uit als katoen, alleen valt het iets minder stug van je lijf en voelt het ook net wat zachter en minder klam (bij inspanning).

En voor een koud gebied zou ik eerder het thermisch ondergoed van Icebreaker aanraden waar Mayou het ook over had. Dat bestaat in verschillende diktes, en die merino-wol kriebelt niet.
Ze zien er idd leuk uit! Ik vind het voordeel van de shirts die jij liet zien dat ik er de rest van het jaar ook nog iets aan heb.

Als ik voor een ruime week weg drie shirtjes koop die ik verder nooit draag, vind ik dat toch jammer.

Ik ga in oktober naar Frankrijk, bergwandelen. Niet heel koud maar het kan wel regenachtig zijn. En dus vochtig.

Ach ik kan er gewoon nu één kopen, kijken of het bevalt en dan tzt nog één of twee bestellen.

Iig bedankt voor de tip!
Icebreaker heeft ook gewone shirtjes hoor, niet alleen ondergoed. Het is alleen wel technisch allemaal, dus niet echt fashionable.

Ja he, ik dacht dat dus ook vanmiddag, dat ik goddorie tussen het bamboe woon zo ongeveer, maar geen shirtjes te zien hoor (wel veel harembroeken trouwens!)
Oh die harem/vissersbroeken en lonelyplanet mensen en de mannen met een stomme kralenketting om,dat hoort ook denk ik als je op reis bent In Thailand ook veel gezien ja.
Mayou, ja uit gewoonte noem ik het Icebreaker ondergoed maar vanwege de kleuren kun je het gewoon dragen als shirtjes.

Ruilen? Jij mij harembroek opsturen, ik jou bamboeshirtjes?

Dolfje, heerlijk toch! Alles beter dan een afritsbroek. Altijd als ik reis-/vakantiefoto's van mensen zie, zien ze er veel leuker uit dan thuis. Lekker bruin, stralend, leuke kralenkettingen en wilde haren. Wat mij betreft veel leuker dan een mantelpakje of stropdas.

Moonlight, in Berlijn hebben ze echt heel leuke, en heb je ook minstens een winkeltje (vast wel meer) waar je zelf uit prints en kleurtjes kunt kiezen, om je eigen shirt samen te stellen. (in Simon Dachstrasse in Friedrichshain).

Wie weet in Amsterdam ook wel ergens maar ik heb het helaas nog niet kunnen ontdekken. Maar in ieder geval wel die voorbedrukte, of onbedrukte, en in de Pijp kun je ze dus passen.

Andere mensen zweren weer bij van die quick-dry materialen die ze bij outdoor-winkels verkopen. Vind ik zelf niet zo lekker.
Ja mantelpakje of stropdas vind ik ook niks,wilde haren en lekker bruin wel maar die kralenketting snap ik nog steeds niet;-)
Leuke tips

Bij mijn reis zal het zweten wel meevallen denk ik. Maar ergens tussendoor dat shirtje wassen lijkt me wel prettig.

Ik had al gezien dat ze ook regelmatig op de markt staan dus dat houd ik even in de gaten
quote:qstix schreef op 03 juli 2013 @ 05:04:

Ik woon ook in ZO Azië en ben van mening dat ze die harembroek/thai-flodderbroek met dito lonelyplanet backbackmeisje eens gauw van de markt af moeten halen!Hahahaha wat kunnen vrouwen toch bitchen op andere vrouwen om NIKS.
Cecilia, dank voor de supershirt-tip! Ik wilde al wat bewuster kleding gaan kopen, maar weet niet goed waar te beginnen. Heb nu 2 schitterende shirtjes binnen, 1 van organic cotton en 1 van bamboe, echt heel blij mee!
[quote]cecilia74 schreef op 03 juli 2013 @ 16:55:

Ruilen? Jij mij harembroek opsturen, ik jou bamboeshirtjes? [unquote]

Dat worden dan een paar harembroeken...
quote:Moosey schreef op 05 juli 2013 @ 14:17:

Cecilia, dank voor de supershirt-tip! Ik wilde al wat bewuster kleding gaan kopen, maar weet niet goed waar te beginnen. Heb nu 2 schitterende shirtjes binnen, 1 van organic cotton en 1 van bamboe, echt heel blij mee!

Leuk!

Kijk ook eens bij Nukuhiva in Amsterdam, allemaal kleding die is gemaakt met oog voor mens en milieu. Dus geen sneue fabriekjes in Bangladesh waar mensen worden uitgebuit.

Niet dat ik nou zo heilig ben... H&M blijft verleidelijk. Maar ook veel tweedehands...
En even up voor mezelf zodat ik het topic makkelijk terug vindt.

Weet iemand hoe de shirtjes van supershirt vallen? Ik woon niet in de buurt van amsterdam dus kan er niet makkelijk even langs om te gaan passen maar zou wel graag een aantal willen bestellen.
Die bamboe shirtjes zijn zo:

MEDIUM (de rode komt uit Berlijn maar is precies zelfde model dat Supershirt verkoopt, maar daar heb ik alleen bijna geen foto's van dat ik die aan heb):

- http://www.pbase.com/cile/image/131949780 of:

- https://www.facebook.com/ ... 820311820494&l=5bd11f0daa > 35 graden maar geen zweetvlekken! of:

- https://www.facebook.com/ ... 887756185494&l=0662be7333 > wel van Supershirt

LARGE (ook uit Berlijn):

http://www.pbase.com/cile/image/148961484

Ik heb meestal maat 40 of soms 42, of L van H&M of Esprit ofzo (met colbertjes, bloesjes, shirtjes). De "M" bamboeshirtjes zitten mij prima, niet heel wijd, niet heel strak. De L zit mij behoorlijk ruim. Die ik heb zijn van het type "Raglan" dus bijvoorbeeld deze: http://www.supershirt.net ... 21115172840/312/image.jpg

Supershirt verkoopt ook shirtjes van mannen-model, als je dat misschien leuker vindt (op hun site heten die "T-shirt"). Oh ik zie dat ze ook vrouwenmodel "T-shirt" verkopen, met iets meer van een mouwtje. Die op mijn foto's zijn dus allemaal "Raglan".

Je kan haar ook even mailen en vragen of je mag ruilen als de maat toch niet goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven