Entertainment alle pijlers

Game of thrones verpest: Carice van houten

03-07-2013 15:40 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee he, zit helemaal in de serie en net aan seizoen 2 begonnen, hoor ik ineens een verschrikkelijk accent en zie een wel heel bekend gezicht.

Heel de magie weg!

Hopelijk legt ze snel het loodje !

Nog meer game of thrones kijkers die dit vinden of sta ik hier alleen in?

Edit: Het gaat mij niet zozeer om het accent, maar in de eerste plaats, omdat een oer Hollandse vrouw ineens komt binnenwandelen in een magische wereld hier ver vandaan. En door het accent kan ik me ook niet van de gedachte losmaken dat het 'onze' Carice is. En ook door haar specifieke stem trouwens.

Dus dit heeft niks te maken met haar acteertalenten of wat dan ook, maar gewoon het feit dat een Nederlander die ik 'ken' in een wereld rondloopt die ik niet hoor te kennen en ver van mijn bed hoort te zijn. Ik zeg ook niet dat het de schuld is van haar of wie dan ook. Ik vraag me alleen af of anderen dit ook zo ervaren?
Ik heb de serie nog nooit gezien, maar ik kan me altijd goed afsluiten voor acteurs. Ik bedoel dat een personage gewoon een personage in die film of serie is. Ze is dan niet Carice maar degene die ze speelt.
haha,

ik heb precies hetzelfde! ik vind het op zich niet erg dat t Carice van Houten is, maar dat accent van haar, de manier waarop ze praat... gruwel...
Ik vond het juist leuk dat ze voor haar hebben gekozen. Niet dat ik haar zo leuk vindt maar wat bekend Nederlandse inbreng vind ik wel grappig.

Zeker omdat ze meestal zware dramafilms doet is dit een wat leukere rol. Nee ik heb er geen last van.
Carice is een actrice. het is haar taak om het personage zo te spelen als de regisseur het wil hebben. Of ze dat goed doet, is altijd een kwestie van smaak. Gezien het exotische van haar personage, kan ik me voorstellen dat ze voor iemand met een accent kiezen.

Ze gaat voorlopig nog niet dood, als ze de boeken volgen, dus je zit aan haar vast (min of meer, tenzij ze een andere actrice aantrekken)

Ik ken de serie en ik ken de boeken. Tot nu toe, doet de serie recht aan de boeken. Vind ik dan. maar nogmaals; kwestie van smaak.
quote:Starshine schreef op 03 juli 2013 @ 15:44:

Ik heb de serie nog nooit gezien, maar ik kan me altijd goed afsluiten voor acteurs. Ik bedoel dat een personage gewoon een personage in die film of serie is. Ze is dan niet Carice maar degene die ze speelt.Ja normaal kan ik dat ook heel goed. Alleen haar accent is zo verschrikkelijk dat het gewoon niet lukt. Je hoort gewoon dat ze moeite heeft met praten.
Ik las ergens, dat ze zo vaak bloot in beeld komt, dat ze tussen het filmen door geen zin meer had om haar kleren aan te trekken, dus dat ze hele dagen in badjas op de set liep.

Alweer een kansloos iets wat ik eens heb gelezen en niet vergeet. Waarom onthoud ik dit soort dingen?
Pruttel

Ik heb dat met pasbevallen vrouwen. Dan vloei je nog best veel en dan krijg je enorme kraamverband voor die je op zijn plaats houdt met een soort netbroekje.

dit dus:

Sindsdien denk ik bij elke pasbevallen vrouw (dus ook prinses Max die daags na de bevalling alweer in beeld kwam) 'Jij hebt een enorm kraamverband in je broek'.
Game of Thrones rockt sowieso, dat Carice er in meespeelt boeit mij zeer weinig tot niets.
@ starshine. Enorm bedankt dat je dit wilde delen. Ik wist dit namelijk nog niet, maar jee wat fijn dat ik nu wel op de hoogte ben.
Ik vind haar wel goed.

Haar accent past ook bij de rol die ze speelt.
@Stashine, whahahahaha, en bedankt he, dat ga ik dus ook nooit meer vergeten
quote:Starshine schreef op 03 juli 2013 @ 16:12:

Pruttel

Ik heb dat met pasbevallen vrouwen. Dan vloei je nog best veel en dan krijg je enorme kraamverband voor die je op zijn plaats houdt met een soort netbroekje.

dit dus:

[img]http://paul.sensistatic.nl/checkziscom/ ... 3a.395.jpg[/img]

Sindsdien denk ik bij elke pasbevallen vrouw (dus ook prinses Max die daags na de bevalling alweer in beeld kwam) 'Jij hebt een enorm kraamverband in je broek'.Heel intelligent poeh poeh !!
Ik vind haar ook een beetje storend in de serie, maar dat heeft er ook mee te maken dat je kunt horen dat ze NL-se is. Ik vind Nederlandse zangers die Engels zingen, maar dat niet foutloos kunnen, ook storend.
quote:hotfasion schreef op 03 juli 2013 @ 16:24:

[...]

Heel intelligent poeh poeh !!

Je kunt zo'n kraamverband natuurlijk ook voor je ogen plakken he?

Dan zie je nooooooooit meer dingen die je niet wilt zien!
Nounou.

Ik vind het juist razend knap dat ze een rol in zo'n grote serie heeft gekregen. Ze hadden iedereen kunnen kiezen, maar ze kozen Carice.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind ook dat ze het best goed doet om eerlijk te zijn.

Natuurlijk is ze niet accentloos maar het is toch een wirwar van volkeren en accenten in a game of thrones. Bovendien is onduidelijk waar zij precies vandaan komt (iig in de serie, heb de boeken niet gelezen).

Na een poosje kun je best vergeten dat het Carice is, tenminste, ik wel.
quote:hotfasion schreef op 03 juli 2013 @ 16:24:

[...]

Heel intelligent poeh poeh !!

jammer dat je er niet om kan lachen. Was als reactie op pruttel dat ze ook van die domme dingen en feitjes onthoudt en blijkbaar (?) elke keer bij Carice moet denken aan een badjas.

Zo moet ik bij Frits Bolkenstein altijd denken aan tennisballen. Namelijk, heul heul lang geleden toen hij nog geen minister was kreeg hij een tennisbal tegen zijn gezicht en liep hij met een blauw oog. Stond toen op de privepagina van de telegraaf ofoz. (ja lekker boeiend he, en niet ter zake doende)
Ik moet zeggen dat ik daardoor juist heel erg tegen het tweede seizoen aan zit te hikken. Wil het zien - vond seizoen één fantastisch en heel veel recht doen aan de boeken - maar Carice... Ik vond haar eerst altijd heel goed, tot het me begon op te vallen dat ze eigenlijk altijd dezelfde onhebbelijke personages speelt.

Ik heb nooit moeite met personages los zien van de acteur (ik zie koning Robert Baratheon ook niet als Fred Flinstone, heer Eddard is ook geen Boromir en zijn vrouw is ook niet de moeder van Hermelien Griffel). Maar bij Carice van Houten... Neen, sorry. Ze kan me niet meer overtuigen. Zonde.

Nu speelt ze sowieso een onhebbelijk karakter. En Martin heeft nogal de neiging om alleen de leuke karakters te vermoorden in zijn serie
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:Penelope_ schreef op 03 juli 2013 @ 16:24:

Ik vind haar ook een beetje storend in de serie, maar dat heeft er ook mee te maken dat je kunt horen dat ze NL-se is. Ik vind Nederlandse zangers die Engels zingen, maar dat niet foutloos kunnen, ook storend.

Maar vind je dat met Franse of Italiaanse acteurs ook? Ik denk nl. dat het met het Nederlands te maken hebben, wat wij niet kunnen handelen ofzo. Ik ben oprecht benieuwd waarom Nederlanders zo op de kast zitten vanwege een accent. Een Engelsman die Nederlands met een accent praat is schattig, maar andersom ergeren we aan de Nederlander met een accent.

Ik vind haar accent helemaal niet storend. In het volgende seizoen is haar accent veel meer verdwenen en ik vind dat eigenlijk best jammer.

Maar goed, als juf Engels hoor ik natuurlijk dagelijks een behoorlijke portie Nederengels.
Ik vind het leuk dat er veel buitenlandse acteurs zijn.

Ik ben niet zo goed in al die namen maar die vrouw van die dwerg speelt ook in 'Gegen die wand' ik vind haar echt goed. Ik gok dat Carice is uitgezocht op haar bevallingsacteren En die man met meer gezichten vind ik echt een prachtige vent. Hij is volgens mij ook Duits.

Natalia Tena (Tonks) had ik helemaal niet bloot willen zien, maar ze is prachtig.

Ik vraag me af hoe erg het dan met mijn Nederengels gesteld is. Ik hoor geen Nederlands, maar een gemaakt accent.

En offtopic ik hoor ook geen accent bij Rutger Hauer in True Blood.
Het Viva forum is papaja.
Ik vond haar personage ontzettend irritant en ik hoor steeds van anderen dat het voor de rest ook niet veel beters is.

Ohja, voor diegene die ook kijken: The night is dark and full of terrors.
Is dat leuk / een aanrader, Games of Thrones?

Starshine, om de net-broekjes, dat beeld krijg ik nu ook niet meer van mijn netvlies
quote:Maleficent schreef op 03 juli 2013 @ 16:27:

Nounou.

Ik vind het juist razend knap dat ze een rol in zo'n grote serie heeft gekregen. Ze hadden iedereen kunnen kiezen, maar ze kozen Carice.

Dit dus.

Idem trouwens voor Rutger Hauer, met zijn rol in True Blood.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Die bevallingsbroekjes zijn inderdaad handig voor haar geweest toen ze die epische queef van haar baarde. Gatver wat een scene was dat .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven