Laptop, computer, tablet??

17-07-2013 08:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn laptop nu 3 en een half jaar, maar de laatste tijd erger ik mij er echt aan. De plek waar je met je linkerhand op het toetsenbord rust als je aan het typen bent die reageert op wat ik doe dus soms ben ik een verhaal hier aan het typen en gaat de cursor ergens anders staan, of mijn tekst of site is weg.

Nu ben ik toch al niet meer zo tevreden over het beeld van het ding als ik het vergelijk met de telefoons van nu

Ik weet alleen niet zo goed wat te doen nu. Hebben alle laptops dit probleem? Ik zoek namelijk iets om op de bank voor de tv te kunnen internetten + skypen. Ik had een asus tablet maar daar kon je dus geen 2 dingen tegelijk doen want skype cam stopte gewoon als je aan het internetten was.

Maar als het dus allemaal net niet is moet ik misschien toch over naar een computer op het bureau. Dan heb ik het probleem niet, moet ik alleen een scherm kopen want die heb ik niet.

Wat geven jullie als tip? Het moet sowieso iets zijn waarbij ik een toetsenbord kan gebruiken en niet alleen touchscreen.
Vreemd..... Heb nooit last van dat euvel met mijn laptop met touchpad.
ik heb een packard bell en bij mij wel het gebeurd heel vaak, vandaar dat ik twijfel, als het bij elke laptop's zo is dan typt het nog niet echt lekker.
Is dus niet bij elke laptop zo. Ligt het niet deels ook aan de plaatsing van je handen?
Een losse muis bij je laptop? Of je touchpad uitzetten als je lange stukken typt? Is in ieder geval de goedkoopste oplossing.
quote:Sophiaaaaa schreef op 17 juli 2013 @ 09:38:

Is dus niet bij elke laptop zo. Ligt het niet deels ook aan de plaatsing van je handen?

het punt is ik kan mijn handen niet ergens anders plaatsen.

https://encrypted-tbn0.gs ... 6-2J9Eoyacj2nTVAxbAI_5c9Q ik heb geen plaatjesplakrecht volgens mij dus hoop dat je hem kan openen. Links heb ik dus een hand rusten en rechts om te typen, mijn linkerhand kan ik niet ergens anders kwijt en die rust dus altijd naast het touchgedeelte.. en nee ik raak niet het touchgedeelte aan het ligt echt aan het punt er naast.
quote:hoppala schreef op 17 juli 2013 @ 09:45:

Een losse muis bij je laptop? Of je touchpad uitzetten als je lange stukken typt? Is in ieder geval de goedkoopste oplossing.Ik wil dus op de bank kunnen laptoppen en dan heb ik geen tafel bij de hand. Het is niet zo dat ik hele lange stukken typ, maar gewoon aan het internetten ben.
Dan zal dit echt een dingetje van deze laptop zijn. Heb er namelijk echt nooit last van. Misschien kun je bij een nieuwe er op laten dat het touchpad meer in het midden zit. Al is de oplossing van hoppala een stuk goedkoper
Muizen kun je ook op de bank. Als je maar voor een gladde ondergrond zorgt.
ja de oplossing is goedkoper , maar het toetsenbord van deze werkt toch al niet super goed meer dus en aangezien ik hem meer op de bank gebruik dan aan een bureau ..
quote:Sophiaaaaa schreef op 17 juli 2013 @ 09:51:

Muizen kun je ook op de bank. Als je maar voor een gladde ondergrond zorgt.ik heb het een tijdje geprobeerd maar dat zit echt niet lekker. Vind het niet bepaald handzaam
Je kunt een minimuis kopen en dan op het grote stuk aan de rechterkant op je laptop muizen. Dat is meer dan groot genoeg!
Staan je "muis" instellingen wel goed? Loop ze nog eens na. Bijvoorbeeld de optie dat de cursor niet mag verdwijnen tijdens typen maar er zijn er meer.
ik heb het met grote en kleine muisjes geprobeerd maar het werkt niet fijn, ik wil gewoon snel kunnen handelen en niet eerst de muis moeten pakken als ik op het forum of internet ergens op wil klikken.

Blomit het is meer dat hij dan verplaatst i.p.v. verdwijnt .
En Flash applicaties kunnen de programma's waarin ze draaien instabiel maken, vandaar dat bijvoorbeeld Apple Flash heeft geband.
quote:happiness-- schreef op 17 juli 2013 @ 10:15:

Blomit het is meer dat hij dan verplaatst i.p.v. verdwijnt .

Bij mijn weten kan dat niet; zodra je in een invoervak hebt geklikt kan je de cursor alleen met je toetsen manipuleren. Of je moet willens en wetens gaan klikken.

Succes in elk geval.
hmm oke, apart, maar ik klik dus nergens op ik ben alleen aan het typen, ik raak de muis ook niet aan, heb hem nu even uitgezet en met losse muis gedaan maar ook dan reageert dat stuk naast de laptopmuis.
Hoe zet je het touchpad uit op een sony vaio? ik heb het probleem ook, dat ik zomaar stukken tekst kwijt ben of zo. In alle toepassingen, dus het ligt echt aan mijn laptop.

Ik wil graag proberen om touchpad uit te zetten.
Zonder oorzaak geen gevolg
Je kan toch vaak met de fn knop en een F knop het touchpad tijdelijk uit- en aanzetten. Dan heb je dat probleem ook niet.
quote:mediocrity schreef op 17 juli 2013 @ 11:25:

Je kan toch vaak met de fn knop en een F knop het touchpad tijdelijk uit- en aanzetten. Dan heb je dat probleem ook niet.Ik vermeld een paar reacties er boven dat dit het probleem niet verminderd ..
Ik had dat ook een tijdje dat mijn cursor versprong enzo. Bleek de software van mijn touchpad van mijn computer verdwenen te zijn (misschien met updates ofzo?).

Ik heb een HP en bij mij heet dat 'synaptics aanwijsapparaat'. Toen ik dat weer opnieuw geïnstalleerd had van internet werkte alles weer prima.

Maar mocht je toch iets nieuws willen:

Ik zou persoonlijk altijd voor een laptop gaan. Maar dat vind ik zelf gewoon het fijnst. Je kunt er namelijk prima mee surfen e.d., maar als je eens een keer wat moet typen voor je werk/school/etc dan kun je er ook goed op werken. En je neemt hem makkelijk mee door het huis en je ruimt hem ook makkelijk op als het netjes moet zijn of hij staat in de weg. Voor een pc moet je toch altijd wel weer echt een plek in huis hebben. En een tablet vind ik dan altijd net weer te minimaal om alles goed op te kunnen doen. Maar ja, ik gebruik ook veel photoshop en dat soort dingen. En ik download vaak series/films en die kijk ik dan ook op mijn laptop. Dat zou op een tablet toch weer niet echt handig zijn.

Maar dat hangt dus een beetje af van wat je er zelf allemaal mee doet natuurlijk.
.
Het zijn vooral de low end en midrange laptops die slechte schermen hebben, daar valt makkelijk op te besparen.

Als je een tablet wilt die met het toetsenbord is te gebruiken en heb eigenlijk twee opties - iets als die dockbare Androidtablets, of een Microsoft Surface. Android vind ik eigenlijk niet zo geschikt voor muis en toetsenbord dus dan blijft de Surface over. Heb je ook Office erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven