Hippe Boerenkool

06-08-2013 21:15 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeg me af of in NL boerenkool ook ineens zo hip is?

Hier wordt er enorm geëxperimenteerd met Boerenkool (Kale) Van chips tot salades tot in de risotto, overal zie je Kale in langskomen. Het is hier ook nog eens behoorlijk duur.

Wij vinden het al jaren grappig dat Boerenkool hier tot de "Exotische Groentes" behoort.

Ben dus nu benieuwd of de hype in NL ook is doorgedrongen.
Optimist tot in de kist!
Nee
Gewoon stamppot boerenkoolmet spekjes en rookworst. Verder er nog nooit wat andersmee gedaan
Gelukkig niet
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hou de trend vooral daar, zou ik zeggen
Ik woon in Engeland en ik maak het hip onder mijn vrienden, gewoon ouderwetse stamppot met Hollandse rookworst en ze zijn er dol op.

Maar echt heel duur vind ik het hier niet, weet niet in welk land jij woont.
Nee hier worden we erin geboren

(maar het is geen ex.groente. Wel lekker en veel te krijgen)

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben zo verVivaad dat ik vreesde dat iemand de babysokjes in de paksoistamppot met organische cashews en sojaboter wilde leggen.

Nee kun je t hier uberhaupt heel kopen?
Haha Ik dacht hetzelfde mevrouwdekees!
Gatver boerenkool, mocht het een rage worden laat ik die aan mij voorbij gaan.
Ik vind stamppot boerenkool met uitgebakken spekkies en een rookworst nog steeds reuze hip.

Mijn ex-schoonmoeder kwam eens aan met een recept uit de Libelle (for gods sake): een ovenschotel boerenkool met pindakaas, rul gebakken gehakt, ketchup en chilipoeder, en aardappelpuree natuurlijk met zo'n korstje. Was nog lekker ook.

Maar daarmee is mijn boerenkoolsgewijze creativiteit wel zo'n beetje uitgeput.
quote:LillyFeeee schreef op 06 augustus 2013 @ 21:32:

Haha Ik dacht hetzelfde mevrouwdekees!

Vies hé?

TO: Elk experiment anders dan in stamppot met worst is hier tot nu toe mislukt.
dat klinkt echt enorm smerig
Ja heel erg!
Vorig jaar was er 'n keer 'n item op het nieuws dat boerenkool in NY hot was. Daar maakten ze ook cocktails van ofzo of in elk geval exclusieve gerechten/drankjes. Zal dus wel overgewaaid zijn naar jullie, da's niet zo ver
Ik heb vorig jaar wel bij RTL een item gezien bij het nieuws of editie NL ofzo, over hoe hip boerenkool in New York was, maar de stamppot boerenkool viel niet in de smaak daar.
Zo nu al mosterd, moet sneller leren typen!
Alleen overnight boerenkool dacht ik.
Zal je even tot de winter moeten wachten. Bij 30 graden wordt dat niet gegeten.

En ik kan me niet voorstellen dat er een methode is om boerenkool lekker te maken, dus al wordt het een hype, ik doe niet mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lekker, eens per maand i.d. winter.
En bedankt hè, nu heb ik trek in boerenkool..

Zomer of winter, het maakt me niet uit. Net als zuurkool, dat eet ik ook het hele jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik meende dat Kale nog net weer wat anders was, dat dat meer die Italiaanse variant was. Of ben ik dan abuis?

Verder ik hou niet van kool, maar vind het wel gaaf om te zien dat het weer hip is. In het nieuwste kookboek van Jamie Oliver staat het ook een aantal keer, dan is het de fase hip dus alweer een tijdje gepaseerd toch?
Die kan je hier alleen in de winter kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven