Vertaling
vrijdag 30 augustus 2013 om 14:29
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 14:24:
The urge to proof.
Ik geloof niet dat daar een enkel woord voor is.
Sowieso geen proof, maar prove! En prove heeft een lijdend voorwerp nodig, dus "to prove oneself" bijvoorbeeld.
Maar TO, bewijsdrang in welke context?
The urge to proof.
Ik geloof niet dat daar een enkel woord voor is.
Sowieso geen proof, maar prove! En prove heeft een lijdend voorwerp nodig, dus "to prove oneself" bijvoorbeeld.
Maar TO, bewijsdrang in welke context?
Your luck's about to change, cher.
vrijdag 30 augustus 2013 om 14:33
quote:LadyDarbanville schreef op 30 augustus 2013 @ 14:29:
[...]
Maar TO, bewijsdrang in welke context?Het gaat om een vader met een slechte jeugd, die een enorme drang heeft om zich te bewijzen tegenover zijn eigen vader, hij wil met alle geweld laten zien dat hij wel goede vader is.
[...]
Maar TO, bewijsdrang in welke context?Het gaat om een vader met een slechte jeugd, die een enorme drang heeft om zich te bewijzen tegenover zijn eigen vader, hij wil met alle geweld laten zien dat hij wel goede vader is.
vrijdag 30 augustus 2013 om 14:37
quote:geenliefde schreef op 30 augustus 2013 @ 14:33:
[...]
Het gaat om een vader met een slechte jeugd, die een enorme drang heeft om zich te bewijzen tegenover zijn eigen vader, hij wil met alle geweld laten zien dat hij wel goede vader is.Lebowski heeft gelijk, dan is 'the need to prove yourself' een prima vertaling.
[...]
Het gaat om een vader met een slechte jeugd, die een enorme drang heeft om zich te bewijzen tegenover zijn eigen vader, hij wil met alle geweld laten zien dat hij wel goede vader is.Lebowski heeft gelijk, dan is 'the need to prove yourself' een prima vertaling.
Your luck's about to change, cher.
vrijdag 30 augustus 2013 om 15:11
vrijdag 30 augustus 2013 om 15:22
quote:flakes schreef op 30 augustus 2013 @ 15:11:
Dat zeg ik wel, maar het kan wel zo zijn dat het bij TO van toepassing is.
Need komt meer vanuit derden, je moet iets doen, want anders..., Urge, is meer vanuit "ik kan niet anders, eager komt vanuit de persoon zelf, omdat hij/zij dat wil.
de theorie weet ik niet, mijn Engelse oren vertellen me dat ze 'eager' willen horen
(link)
Dat zeg ik wel, maar het kan wel zo zijn dat het bij TO van toepassing is.
Need komt meer vanuit derden, je moet iets doen, want anders..., Urge, is meer vanuit "ik kan niet anders, eager komt vanuit de persoon zelf, omdat hij/zij dat wil.
de theorie weet ik niet, mijn Engelse oren vertellen me dat ze 'eager' willen horen
(link)