lievelingssoep
zaterdag 7 september 2013 om 01:08
zaterdag 7 september 2013 om 07:38
Tomatensoep, gebonden, met eigen twists.
Uiensoep
Gepofte knoflooksoep
Vissoep (alle soorten zo'n beetje)
Clam chowder en andere schaaldieren soep
Erwtensoep
Ouderwetse kippensoep
Dubbel getrokken runderbouillon
Sowieso bouillon (ik heb altijd wel een paar porties in de vriezer)
Paddenstoelen crème soep
Misosoep
Uiensoep
Gepofte knoflooksoep
Vissoep (alle soorten zo'n beetje)
Clam chowder en andere schaaldieren soep
Erwtensoep
Ouderwetse kippensoep
Dubbel getrokken runderbouillon
Sowieso bouillon (ik heb altijd wel een paar porties in de vriezer)
Paddenstoelen crème soep
Misosoep
zaterdag 7 september 2013 om 07:51
De overheerlijke zelfgemaakte Erwtensoep van mijn oma en de Humkessoep van mijn oma. Heeeeerlijk! Recept heb ik al ingepikt en ligt ergens te wachten tot ik het ooit ga maken.
Oh en de knoflooksoep die standaard iedere dag op wintersport wordt gegeten als we in Oostenrijk zijn.. Alleen daarom al vinden we Oostenrijk fantastisch-;).
Oh en de knoflooksoep die standaard iedere dag op wintersport wordt gegeten als we in Oostenrijk zijn.. Alleen daarom al vinden we Oostenrijk fantastisch-;).
zaterdag 7 september 2013 om 08:52
quote:Houston77007 schreef op 07 september 2013 @ 08:33:
Eleonora, wat moet ik me precies voorstellen bij dubbelgetrokken bouillon. Of is dat een domme vraag?
Het is bouillon die letterlijk twee keer wordt getrokken. Dus een keer van groente, kruiden, schenkels etc en daarna zeef je de bouillon en voegt een nieuw bouquet toe plus soepvlees en dat kook je dan opnieuw. In die zelfde bouillon dus.
Dan krijg je een heerlijke, extra sterke smaak aan de bouillon.
Ook weer zalig als basis voor andere soepen trouwens.
Voor paddenstoelen soep bijvoorbeeld.
Eleonora, wat moet ik me precies voorstellen bij dubbelgetrokken bouillon. Of is dat een domme vraag?
Het is bouillon die letterlijk twee keer wordt getrokken. Dus een keer van groente, kruiden, schenkels etc en daarna zeef je de bouillon en voegt een nieuw bouquet toe plus soepvlees en dat kook je dan opnieuw. In die zelfde bouillon dus.
Dan krijg je een heerlijke, extra sterke smaak aan de bouillon.
Ook weer zalig als basis voor andere soepen trouwens.
Voor paddenstoelen soep bijvoorbeeld.
zaterdag 7 september 2013 om 09:00
quote:Chantilly21 schreef op 07 september 2013 @ 07:51:
De overheerlijke zelfgemaakte Erwtensoep van mijn oma en de Humkessoep van mijn oma. Heeeeerlijk! Recept heb ik al ingepikt en ligt ergens te wachten tot ik het ooit ga maken.
Ach, wat fijn. Een knoflooksoep fan ook.
Ik durf 'm nauwelijks meer te noemen inmiddels.
Ach, wat fijn. Een knoflooksoep fan ook.
Ik durf 'm nauwelijks meer te noemen inmiddels.
zaterdag 7 september 2013 om 15:30
zaterdag 7 september 2013 om 15:51
quote:Flowerspowers schreef op 07 september 2013 @ 15:49:
Niemand maakt soep zelf en een beetje van maggi/knorr/honig?
Ik bedoel niet uit blik maar met een pakje?
Ik gebruik kruidenbuiltjes die ik mee laat trekken met de bouillon, en indien nodig een bouillonblok om de soep op smaak te brengen. De rest is allemaal vers.
Oh ja, en ik doe altijd een zakje gehaktkruiden met tuinkruiden door de gehakt voor de balletjes, daar krijgen ze wat meer smaak van.
Niemand maakt soep zelf en een beetje van maggi/knorr/honig?
Ik bedoel niet uit blik maar met een pakje?
Ik gebruik kruidenbuiltjes die ik mee laat trekken met de bouillon, en indien nodig een bouillonblok om de soep op smaak te brengen. De rest is allemaal vers.
Oh ja, en ik doe altijd een zakje gehaktkruiden met tuinkruiden door de gehakt voor de balletjes, daar krijgen ze wat meer smaak van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!