lievelingssoep

06-09-2013 19:47 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou spreekt voor zich denk ik! Ik vind het leuk om soep te maken (zelf) en ik doe heel graag nieuwe ideeën op! Wat is / zijn jullie lievelingssoepen?

Ik trap af: ik ben helemaal dol op bloemkoolsoep!
quote:ladygodiva19 schreef op 07 september 2013 @ 01:11:

Rucolasoep met geitenkaas... Dat smelt door de soep heen... Mmmmmmmmmm!Wil je het recept daarvan plaatsen? Klinkt heerlijk!
Mijn lievelingssoepen zijn:

Tomaten/crème soep, gebonden champignonsoep en erwtensoep.

Wel zonder vlees, dus ik pas het aan.
Aah ja, soep, altijd lekker!

Momenteel vooral mosterdsoep, zelf maken met grove Groningse mosterd er in. En kleine blokjes oude kaas er bij samen met een flinke lepel gehakte peterselie, jammie!
Twee favorieten hier. Sinds ik de Indiase bloemkoolsoep heb ontdekt maak ik nooit meer de Hollandse variant.

En Thaise Tom Yam. Pittig met een vleugje citrus. Hmm!
Zelfgemaakte knoflooksoep!!
Ik heb bedacht dat ik volgend weekend knoflooksoep ga maken.

Alhoewel, hoe lang blijf je daarvan stinken?
Als je de kern uit de knoflook haalt ruik je in principe niet. Wel wat meer werk natuurlijk...
Oh heerlijk een kop soep! Met de herfst op komst krijg ik daar ook weer meer zin in. Ben dol op:

- Gazpacho (koude tomatensoep)

- Pindasoep

- Linzensoep

- Minestronesoep met veel soorten groenten.

Wel alles vegetarisch. Maar weer eens een pan vol lekkere soep maken. Zelfgemaakte soep is het allerlekkerste. Al gebruik ik ook weleens een pakje waar ik mijn eigen ingredienten aan toevoeg.
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Groentensoep

Kippensoep

Uiensoep

Bruine bonensoep
Gedeelde eerste plaats hier voor pindasoep en ouderwetse groentesoep.
(Chinese) tomatensoep.
@Tomatensoep had niet anders verwacht met je Nickname hahaha...

Iemand een recept voor een lekkere vegetarische pindasoep? Vroeger wel veel thuis gegeten wil het wel weer eens maken maar is vaak met kip(penbouillon).
Iemand een lekker recept voor mosterdsoep (met spekjes)? Ooit een keer bij een cursus gegeten, heerlijk! Maar nooit meer een goed recept gevonden...help!
Iemand vroeg om een recept voor soto.

Ik trek kippenbouillon van poten, ui, wortel, selderij en dan 3 stengels sereh, een flink stuk gember in plakken, een paar salamblaadjes en djeroek peroet.

De volgende dat warm ik de gezeefde bouillon op met een kuipje boemboe voor soto van Koningsvogel (of een merk van de toko), geplukte kip erbij, een prei in heel dunne ringetjes, aardappel in kleine blokjes en taugeh en even laten doorkoken.

Serveren met witte rijst, gekookte eieren, boontjes, gehakte selderij, gefrituurde uitjes, hete tempeh van de toko, sambal en seroendeng.
quote:mandylion schreef op zaterdag 07 september 2013 07:46 De zelfgemaakte zoete tomatensoep van ons mam. Zoooo lekker! Was vroeger altijd feest als ze die soep gemaakt had!

Daar zijn onze meiden ook dol op!

Wil je het recept delen?
En heeft er iemand een lekker recept voor knoflooksoep?

Is gepofte knoflooksoep lekkerder dan gewone?

Gepofte knoflook vinden ze hier sowieso erug lekker!
Ik gebruik dit recept voor gepofte knoflooksoep.

En dan doe ik er verse tijm in, die ik mee laat koken, en die er, net als de laurier, uitgehaald wordt voor het pureren.

En ik gebruik een kneep citroen om 'm iets lichter te maken, de soep. Maar dat is mijn eigen toevoeging dus.
Chinese tomatensoep (geen gewone)

Erwtensoep

Linzensoep

Bruine bonensoep
Mede door dit topic vanavond soep gemaakt, heerlijk hoor met dit herfstige weer. Een Paprika-Tomatensoep via dit recept.
Ik ben gek op kreeftensoep. Daar mag je mij 's nachts voor wakker maken!
quote:hiltje schreef op dinsdag 10 september 2013 19:39 Iemand vroeg om een recept voor soto.

Ik trek kippenbouillon van poten, ui, wortel, selderij en dan 3 stengels sereh, een flink stuk gember in plakken, een paar salamblaadjes en djeroek peroet.

De volgende dat warm ik de gezeefde bouillon op met een kuipje boemboe voor soto van Koningsvogel (of een merk van de toko), geplukte kip erbij, een prei in heel dunne ringetjes, aardappel in kleine blokjes en taugeh en even laten doorkoken.

Serveren met witte rijst, gekookte eieren, boontjes, gehakte selderij, gefrituurde uitjes, hete tempeh van de toko, sambal en seroendeng. Super fijn, dankjewel!!
Pittige Turkse rode linzensoep

Bruine bonensoep (tex-mex gekruid)

Pompoensoep

Courgettesoep

Brocolisoep
Ik maak mijn Saoto Soep als volgt:

Kippenbouillon trekken van de kip, gesnipperde ui, selamblad, sereh (citroengras) en laos (Javaanse gember).

Kip eruit halen en pluizen. Bouillon eventueel op smaak brengen met blokjes kippenbouillon of aromat.

Eieren koken, taugé wassen, gebakken uitjes, patatchipjes, rijstvermicelli (bij de toko kan je pakken kopen waar de rijstvermicelli al gefrituurd is, gemengd met uitjes), rijst koken.

Ik begin altijd met een schep rijst, een schep kip, ei, de taugé, gebakken uitjes, vermicelli, chipjes en daar de soep overheen scheppen.

De peper (net zo belangrijk vind ik) maak ik door een madame Jeanette fijn te snijden en deze te vermengen door een bekertje ketjap. Eventueel wat suiker erbij als hij té pittig is en gaan.

Helaas is mijn vriend minder dol op saoto. Ik lust het wel weer eens.
do remember to forget
Ik maak zeer graag soepjes. Zonder pakjes en zakjes dus.

Favoriet hier:

-Gebonden paddenstoelensoep

-Pompoensoep

-Thaise kip-kokossoep

-Kip-groentesoep

-Gepofte knoflooksoep

Verder wil ik binnenkort eens paprikasoep maken en maissoep.
Groentesoep met stukjes kip en aardappeltjes

-

Tomatensoep/Goulashsoep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven