OCD

25-08-2013 16:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !

Ik denk eraan OCD te hebben, nu is dat natuurlijk niet zeker.

Vandaar vraag ik me af of er mensen zijn hier met ervaringen/verhalen hier omtrend en die dit graag eventjes delen.

Groetjes
Bij mij is de diagnose ook gesteld door een psycholoog.

Ik heb beide gedachtes en handelingen.

Wat ik tijdens mijn therapie tegen OCD geleerd heb is je afvragen hoe je je voelt als je iets niet doet of dacht.

Als je paniek voelt opkomen of onrust of huilerig ed dan kan je vaak wel spreken over OCD.

Ik denk dat je naar je huisarts moet om hulp te vragen en dan niet alleen specifiek voor OCD maar voor alles waar je mee zit.

Je weet dat het soms jaren kan duren voordat je definitief kan zeggen of je Lesbisch bent of niet he.
quote:feigje schreef op 15 september 2013 @ 17:05:

Bij mij is de diagnose ook gesteld door een psycholoog.

Ik heb beide gedachtes en handelingen.

Wat ik tijdens mijn therapie tegen OCD geleerd heb is je afvragen hoe je je voelt als je iets niet doet of dacht.

Als je paniek voelt opkomen of onrust of huilerig ed dan kan je vaak wel spreken over OCD.

Ik denk dat je naar je huisarts moet om hulp te vragen en dan niet alleen specifiek voor OCD maar voor alles waar je mee zit.

Je weet dat het soms jaren kan duren voordat je definitief kan zeggen of je Lesbisch bent of niet he.

Paniek en onrust zoiezo en dan zvveten ..hartklop!

Maar, lesbisch is iets vvaar ik mee bezig ben maar het nut niet van snap ietts vveet dat ik het niet ben maar een stemmetje blijft me tegenvverken :(

Als ik zou zeggen : ik ben lesbisch en me daar bij neerleg , zou ik op de duur ook denken : ben ik niet hetero? vvant er zijn nog tekenen genoeg..

Eerst naar de kiné, helpt het niet => antidepressiva (zei dokter)
Voordat je aan de antidepressiva gaat zou ik eerst met een psycholoog zelf willen praten.

Mijn mening is dat er te vroeg naar de antidepressiva wordt gegrepen door huisartsen. Vaak zijn er ook andere mogelijkheden zoals een psycholoog.
quote:feigje schreef op 15 september 2013 @ 18:49:

Voordat je aan de antidepressiva gaat zou ik eerst met een psycholoog zelf willen praten.

Mijn mening is dat er te vroeg naar de antidepressiva wordt gegrepen door huisartsen. Vaak zijn er ook andere mogelijkheden zoals een psycholoog.

Ja dat klopt

eerst de kiné en dan mss psycholoog als het niet heeft geholpen

Maar de grote irritatie nu is al sinds begin dit jaar: ben ik het vvel of niet? k'laat het niet los, en ben nu bang voor een relatie te starten tervvijl ik nu een leuke jongen heb ontmoet
Ik leer dan een leuke jongen kennen, voel echt dat ik geniet van de aandacht en als ik hem niet hoor vind ik dat jammer...

Ik vvil em nu heel graag beter leren kennen , met de kans dat ik dus meer zal voelen ook, dat denk ik zelf.

Maar ik kan geen relatie hebben tot dat ik mijn geaardheid ken, dat klikt stom..

Maar ook al zou ik verliefd zijn op hem , ik vvil dan niet meer denken ; ben ik mss lesbisch? ik vvil dat vveg.

Omgekeerd ook als ik lesbisch ben , vvil ik ook niet meer denken : ben ik hetero?

Zolang ik dit dus niet vveet kan ik geen relatie aangaan ...

Tervvijl het advies van de meesten is :volg je gevoel, ben je verliefd op hem , ga erin mee en geniet ervan !

Maar dat ga niet lukken als de tvvijfel niet vveg is :(
Als je echt verliefd bent wil je toch die persoon? Dan maakt dat geslacht toch niet uit? De aantrekkingskracht is er, alles klopt, hij of zij is fantastisch! Dan is het toch goed? Zo denk ik erover.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben op mijn 33e de man tegengekomen waar ik mee getrouwd ben. Daarvoor heb ik relaties gehad en die zijn dus uiteindelijk geeindigd. Sommigen na vele jaren, andere na een paar maanden. Dat mislukken zegt niets over of ik misschien lesbisch of bisexueel ben, maar alles over dat het met die persoon niet werkte. Met mijn man werkt het wel.
OCD is toch dwanghandelingen/gedachten? Dat je denkt van "als ik dat kopje drie keer draai, dan word ik aangenomen voor deze baan".
Is de letter w op je toetsenbord stuk?

Het klinkt niet als OCD, maar een gesprek met psycholoog lijkt me sowieso wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven