alleen

17-09-2013 14:43 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier ook meer mensen die alleen zijn? Ik voel mij erg alleen. ik heb geen ouders meer om op terug te vallen. ik heb alleen nog ooms/tantes neven en nichten als familie. Maar zij hebben nog wel een eigen gezin en ik ben niet hun enige familie. Andersom zijn zij wel mijn enige familie nog en daarom belangrijk om contact mee te houden. Maar dat begrijpen zij niet. Ondanks dat ik dat heb geprobeerd duidelijk te maken. Dus ik hoor of zie nooit iemand. Ook bij speciale omstandigheden hoor ik niets. Alsof ik niet besta.

Verder heb ik geen vriendinnen hier in de buurt. Door de weeks niemand om mee af te spreken. Ook niemand om mee te gaan sporten. Ik word ook nooit gebeld of zo. Wel 1 iemand gekend maar die heeft een kindje gekregen en geen tijd meer.

Ik heb wel vaker geprobeerd om sociale contacten aan te gaan. Maar gaat heel moeilijk, wordt elke keer niets.

Ook word ik vaak geconfronteerd met mensen die nog wel familie hebben om op terug te vallen/langs te gaan. Vind ik heel pijnlijk en word ik alleen maar verdrietig van. Met de kerst vraagt nooit iemand wat ik doe, want ik heb geen gezin om kerst mee te vieren. Daar gaat iedereen aan voorbij. Ik word nooit gevraagd dus zit altijd thuis met kerst.

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om alleen te zijn. Ik hoor er nooit bij en mis ook mensen die achter me staan.

Het enige wat ik wilde was gewoon wat mensen om me heen die achter me staan en waar ik regelmatig mee af kan spreken, Maar het zit er gewoon niet in.
Heeft jouw vriend familie of vrienden?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Vriend wel familie maar word ik ook niet door geaccepteerd. Vrienden wel maar zijn zijn vrienden. Ik kan er goed mee overweg, maar het zijn dan niet echt vrienden/vriendinnen van mezelf. Ze gaan met me om omdat ik bij hem hoor, ze hebben me niet zelf gekozen.
ik kom ook uit brabant appeltaart, kop op meid ik snap dat het nu nog moeilijk is, maar er komen tijden dat het jou ook voor de wind gaat, je hebt al een stap genomen en je verhaal op dit forum gedeeld!
beweegmaatje.nl

Zoek iemand om samen mee te sporten of te wandelen of whatever. De drempel is dan wellicht lager dan wanneer je uitdrukkelijk iemand zoekt om vriendschappelijk contact mee te hebben. Bovendien kun je dan een vaste afspraak maken om bv. iedere week samen te gaan sporten. Of sluit je aan bij een groepje. Zo leer je vanzelf meer mensen kennen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Maar als je een relatie hebt, dan ben je toch niet alleen met kerst? Dan heb je hem toch?
lief van je liekske, maar ik heb dat geloof gewoon niet meer erin. Ik doe al jaren mijn best en word steeds afgewezen. Ik blijf telkens alleen zonder dat mensen me bellen, om af te spreken. Gewoon mensen die om me geven. Ik hoor ook vaak dat mensen het druk hebben. Of ik hoor gewoon niets meer van mensen. Uiteindelijk ben ik gewoon de moeite niet waard voor mensen en daar zit mijn verdriet.
quote:merano schreef op 17 september 2013 @ 17:02:

beweegmaatje.nl

Zoek iemand om samen mee te sporten of te wandelen of whatever. De drempel is dan wellicht lager dan wanneer je uitdrukkelijk iemand zoekt om vriendschappelijk contact mee te hebben. Bovendien kun je dan een vaste afspraak maken om bv. iedere week samen te gaan sporten. Of sluit je aan bij een groepje. Zo leer je vanzelf meer mensen kennen.Dat is een goede tip!!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
beweegmaatje heb ik al gedaan. Nooit reactie op gehad.

@ elninjoo ja dan zijn wij samen met de kerst.En dat dan elk jaar. Het is gewoon mijn verdriet dat niemand denkt dat ik geen ouders meer heb om naartoe te gaan. Het zou leuk zijn als wij ook een keer door mensen gevraagd worden. Wij zouden het ook leuk vinden om kerst een keer met andere mensen door te brengen. Maar daar wordt gewoon niet aan gedacht.
Wil je alleen je hart luchten of ben je op zoek naar tips?
Nou appeltaart nu schiet je wel erg in de slachtofferrol.. Je verwacht veel van je familie maar als het op eigen initiatief aankomt laat je het afweten. Een leuke band met je familie is helaas niet af te dwingen, daarom lijkt het mij heel goed te focussen op wat wel kan doen, in plaats van wat je niet hebt/ krijgt.

De tip van beweegmaatje.nl is een leuke optie. Wie niet waagt, wie niet wint!
quote:vagabonda schreef op 17 september 2013 @ 17:07:

Wil je alleen je hart luchten ?Dit idee krijg ik wel bij dit verhaal. Ik heb ook een déjà vu hierbij.
Doet me denken aan "elske"of "jazz9", zelfde verhalen steeds weer.
ik ben er gewoon erg neerslachtig onder. Tips zijn zeker wel goed bedoeld. Ik heb alleen soortgelijke dingen allemaal al gedaan. Al meerdere keren en het word elke keer niets. Ik ben er daardoor ook niet meer echt gemotiveerd door. Ik word elke keer weer teleurgesteld. Momenteel heb ik ook het idee dat het allemaal niet meer beter wordt ook niet.
Sterkte.
nou dat weer. anders laat maar dan.
Mmm, je klinkt niet als iemand waarvan ik denk: Hey wat een leuke positieve meid, daar wil ik wat mee drinken! Eerder, heel negatief en neerslachtig..
KIjk nou wat je schrijft...

Maar ondanks mooie/leuke vakantie blijft wel mijn verdriet dat mensen dus totaal niet stil staan bij feit dat ik geen gezin heb om kerst mee te vieren en ik dus ook nooit gevraagd word. Daar zit mijn verdriet.

Waarom zouden mensen je vragen dan??

je heb geen zin....

dan straal je dat vaak ook uit..

Je zit hier alleen maar te klagen!!! Ga naar de dokter volgens mij ben je op z'n minst depressief.

Ik zou het ook niet vragen; je denkt iets leuks te doen voor jouw dan heb jij geen zin.. dat is dan voor degene die iets vraagt ook weer niet leuk.

Als jij in de spiegel kijkt zie je dan een chagrijnig gezicht of een gezellig gezicht??

Ga ook een s aan de slag met hoe je over komt op mensen..
quote:appeltaart02 schreef op 17 september 2013 @ 17:06:

beweegmaatje heb ik al gedaan. Nooit reactie op gehad.

@ elninjoo ja dan zijn wij samen met de kerst.En dat dan elk jaar. Het is gewoon mijn verdriet dat niemand denkt dat ik geen ouders meer heb om naartoe te gaan. Het zou leuk zijn als wij ook een keer door mensen gevraagd worden. Wij zouden het ook leuk vinden om kerst een keer met andere mensen door te brengen. Maar daar wordt gewoon niet aan gedacht.

Geniet van 't feit dat jullie feestdagen niet bomvol verplichtingen zitten. Er zijn genoeg mensen die tegen de kerst op zien omdat ze van hot naar her moeten haasten omdat ze bij (schoon)familie moeten gaan eten en dan nog geen tijd voor zichzelf hebben. Gaan jullie trouwens ook niet naar zijn familie?

Wat ik al eerder schreef: ga dan lekker op reis in de feestdagentijd.
bij beweegmaatje zie ik veel mensen die al 2 jaar niet meer zijn ingelogd. Volgens mij heb je daar dan toch niet veel meer aan toch?
quote:Louise70 schreef op dinsdag 17 september 2013 17:14 Mmm, je klinkt niet als iemand waarvan ik denk: Hey wat een leuke positieve meid, daar wil ik wat mee drinken! Eerder, heel negatief en neerslachtig..

Ja dit dus.. Neem zelf het heft in handen en maak er wat van! Anderen gaan het niet voor je doen...

En idd misschien is een bezoek aan de dokter niet gek.
quote:elninjoo schreef op 17 september 2013 @ 17:14:

[...]

Geniet van 't feit dat jullie feestdagen niet bomvol verplichtingen zitten. Er zijn genoeg mensen die tegen de kerst op zien omdat ze van hot naar her moeten haasten omdat ze bij (schoon)familie moeten gaan eten en dan nog geen tijd voor zichzelf hebben. Gaan jullie trouwens ook niet naar zijn familie?

Wat ik al eerder schreef: ga dan lekker op reis in de feestdagentijd.

Lijkt me heerlijk! Wel een relatie, geen familieverplichtingen!

Maak er dan een romantische kerst van, TO.

Weet je hoeveel mensen die wel familie hebben best alleen met hun partner zouden willen zijn tijdens de kerst? ;)
quote:appeltaart02 schreef op 17 september 2013 @ 17:13:

nou dat weer. anders laat maar dan.Ah, mijn vermoeden klopt dus, je bent dezelfde als elske/jazz9.
quote:femke_leest schreef op 17 september 2013 @ 17:18:

[...]

Lijkt me heerlijk! Wel een relatie, geen familieverplichtingen!

Maak er dan een romantische kerst van.

Weet je hoeveel mensen die wel familie hebben best alleen met hun partner zouden willen zijn tijdens de kerst? ;)Zo vieren mijn partner en ik ook kerst!! Heerlijk met zijn tweetjes en dat doen we al heel wat jaren. Geen verplichtingen. Ik zou ook niet willen dat iemand zich verplicht zou voelen om mij uit te nodigen.
Het komt eigenlijk niet voor dat als iemand mij iets vraagt dat ik dan geen zin heb. Ik vind het juist leuk als iemand mij vraagt ergens voor. Ik zal niet zeggen dat ik geen zin heb. Alleen word ik niet gevraagd.

Ja dat zal best zijn dat ik niet leuk overkom. Dat is omdat ik alleen ben. Daar word ik wel neerslachtig van.

elninjoo ik zou willen dat ik met kerst moest hollen om overal op tijd te komen. Dan zou ik me wel geliefd voelen dat mensen je gevraagd hebben en je er graag bij willen hebben. Nu worden wij nooit gevraagd, dat vind ik wel erg.
He appeltaart,

Jouw eerste post las ik met begrip, het is lastig om met mensen in contact te komen. Dat kost tijd en energie, veel energie.

Maar hoe meer naar onderen ik lees dan vind ik wel dat je in een slachtoffer rol kruipt. Ik doe wel mijn best maar wil niet, kan ik niet.

Investeren in tien vriendschappen houd je er 1 over. Niet altijd leuk maar zo werkt het vaak wel. Blijf ondernemen. Want vriendschappen komen niet aanwaaien.

En volgens mij zit in jouw hoofd dst je alleeb maar gelukkig kan zijn door anderen. Mijn idee is datbdat niet gaat werken. Bedenk dingen die je alleen kan doen. Kijk of iemand mee wilt, zo niet? Ga dan alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven