Fotografie

01-10-2013 00:38 44 berichten
Beste forummers,

ik val even met de deur in huis. Hieronder twee foto’s. De foto’s zijn beiden in de avonduren gemaakt, in een schaars verlichte ruimte. Beide keren is de flitser gebruikt. Wat valt je op qua kwaliteit ten opzichte van mekaar?

http://img818.imageshack.us/img818/853/j62r.jpg

Dan nu de extra info. Deze zet ik even in witte letters, zodat je eerste visie niet wordt beïnvloed (waar mogelijk).

Ik mocht mijn abonnement verlengen en besloot mijn Samsung Galaxy S2 (met een cameraresolutie van 8 megapixels) te vervangen voor een Samsung Galaxy Note 3 (met een cameraresolutie van 13 megapixels).

De linker foto (het origineel) is qua afmetingen 2448 x 3264 en qua grootte 3,38 MB.

De rechter foto (het origineel) is qua afmetingen 2322 x 4128 en qua grootte 1,09 MB.

Wanneer ik de tweede foto bekijk dan denk ik: "Heeft iemand een kan koffie over de bank gegooid? "

Ik heb alle instellingen van de camera-applicatie op de Samsung Galaxy Note 3 bekeken, maar ik kan niet vinden of en hoe ik iets fout doe. Ik vind het verschil in foto’s echt om te janken en heb een behoorlijke kater van mijn nieuwe telefoon.

Iemand die me verder kan helpen?
Vers van de pers :-).
Jullie zullen die bovenste wel overbelicht vinden, terwijl ik die onderste te donker vind :-). Misschien mankeer ik wat aan mijn ogen . Van neuken word je blind toch? Oh nee dat was doof .
Nou hopen dat niemand mijn hand leest en een vreselijk lot voorziet .
Iemand die op basis van mijn hand wil daten trouwens ?
Alle reacties Link kopieren
.
.
Op de doos van de Note 3 staat HDR, maar ik kan nergens een 'knopje' vinden binnen de camera-app waarop dit staat.
Op de Note kan ik trouwens ook geen autofocus en macro (bloemetje) vinden.
Het is een smartphone met een "snapshot" camera. Als je kwalitatief goede foto's wil moet je toch echt een echte camera kopen.
.
.
.
Ze zijn beide vanuit een andere hoek gemaakt, totaal niet te vergelijken dus. Bij de rechter sta je waarschijnlijk anders ten oozichte van het licht.
De linkse foto vind ik slecht, want slecht standpunt gekozen (daar kan je camera niks aan doen!) en overbelicht. De rechter foto is keurig belicht en je standpunt is ook beter. Meer vooraanzicht dan van bovenaf.

Als je goed wil kunnen fotograferen moet je 'n camera kopen, geen telefoon. Telefoons worden absoluut steeds beter en zijn vooral heel handig om kiekjes te maken en op facebook te zetten, maar wil je iets doen met je fotografiehobby, is 'n dslr toch wel een aanrader.
quote:WishfulThinking schreef op 01 oktober 2013 @ 02:07:

Iemand die op basis van mijn hand wil daten trouwens ?In ieder geval niet op basis van je bank
In mijn optiek zijn de foto's van de note veel beter tov de S2.

Beetje te vergelijken met vooruit flitsen of omhoog flitsen.

Die van de S2 zijn overbelicht tov de Note.

En ik lees dat ik niet de enige ben die dat vind :-)
Wie wind zaait zal storm oogsten
De kleuren van de tweede foto zijn wederom beter..

Ik denk dat je benchmark niet klopt, jouw uitgangspunt.

@odd.. Gevoel voor kunst en perceptie,

Ik ben bij toeval een redelijke amateur fotograaf.. Maar for crying out loud.. We hebben het hier over de kwaliteit van een mobiele telefoon.. Niet het fotografeer talent van TO
quote:elninjoo schreef op 01 oktober 2013 @ 07:15:

De linkse foto vind ik slecht, want slecht standpunt gekozen (daar kan je camera niks aan doen!) en overbelicht. De rechter foto is keurig belicht en je standpunt is ook beter. Meer vooraanzicht dan van bovenaf.

Als je goed wil kunnen fotograferen moet je 'n camera kopen, geen telefoon. Telefoons worden absoluut steeds beter en zijn vooral heel handig om kiekjes te maken en op facebook te zetten, maar wil je iets doen met je fotografiehobby, is 'n dslr toch wel een aanrader.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Leuk om de reacties te lezen. Kennelijk heb ik een afwijkende smaak :-). Toch leuk dat ik altijd veel complimenten krijg ten aanzien van mijn foto's (dan wel met mijn Samsung Galaxy S2, dan wel met mijn digitale spiegelreflexcamera genomen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven