Pompoen

16-11-2013 22:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik wil graag komende week een gerecht met pompoen maken. Heeft iemand hier toevallig een lekker recept? Met google kwam ik zelf niet echt iets tegen. Zat eraan te denken de pompoen te roosteren, maar wat is hier lekker bij? Eventuele andere recepten/ideeën zijn ook van harte welkom
zoveel pompoenrecepten op internet... hoe kun je nu niets vinden?

ik zal eens googlen voor je
klik
kitty, daarvoor hoef je het internet niet eens op, de index en rest pijler zijn al zoveel pompoentopics... Heb ook wel een pompoenvraag maar zou dan wel een bestaand topic aanklikken.
Pompoenblokjes, aardappelblokjes, knoflook, zout, olijfolie, peper. Allemaal in ovenschotel, 30 min op 1800, oven terug naar 150 en dan nog kwartier met dunne worstjes er bovenop.

Jammie!
quote:thee schreef op 16 november 2013 @ 22:45:

kitty, daarvoor hoef je het internet niet eens op, de index en rest pijler zijn al zoveel pompoentopics... Heb ook wel een pompoenvraag maar zou dan wel een bestaand topic aanklikken.ik was het niet die het vroeg he.... ik kan wel googlen
Ik zou er een soep van maken, heerlijk!

http://allrecipes.nl/rece ... se-kokos-pompoensoep.aspx

In plaats van basilicum gebruik ik dan alleen koriander.
Ravioli gevuld met pompoen met salie boter. Heeeerlijk!
quote:NYC schreef op 16 november 2013 @ 22:51:

Ik zou er een soep van maken, heerlijk!

http://allrecipes.nl/rece ... se-kokos-pompoensoep.aspx

In plaats van basilicum gebruik ik dan alleen koriander.Deze klinkt erg lekker inderdaad. Ga 'm uit proberen, thanks!
Google maar op Thaise pompoensoep! Heerlijk met kokosmelk en rode peper. warm gesneden stukken stokbrood erbij (al dan niet gegratineerd of simpel besprenkeld met olijfolie en peperkorrels) jammie! :-)
Pompoen roosteren met salie en dan met pasta.

Recept van Ainsley Harriot, wel te vinden via Google.
Suze : mijn oven kan niet op 1800

Maar je recept klinkt wel lekker! Ik heb nog nooit iets met pompoen gemaakt. Waar koop je zo'n ding?
Als je pompoensoep gaat maken zou ik kiezen voor de hokaida, deze hoef je alleen maar te ontpitten de schil is oplosbaar dus lekker makkelijk
Lasagne met pompoen, geitenkaas, bechamelsaus, pijnboompitten en thijm. Mmmmmmmm!
Zoete puree variant en simpel:

-pompoen

-2 sinaasappelen

-eventueel gember

-peper en zout

Pompoen in stukken stoven in twee uitgeperste sinaasappelen tot ze zacht zijn (eventueel met 1 cm gember erbij). Daarna staafmixer erdoor en peper en zout. Heerlijk zoet!
Turkse zoete pompoen, simpel en heel lekker. Recept hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven