spoedje; schnitzel

18-11-2013 18:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers, al meer dan eens hebben jullie mij geholpen.

Ik heb voor mijn man een schnitzel gekocht. Ik dacht dat ik dat gewoon in de pan kon gooien en bakken, maar nu kom ik er achter dat je hem eerst nog moet 'behandelen'.

Haal het vlees achtereenvolgens door bloem, losgeklopt ei en paneermeel.

Ik heb geen paneermeel in huis, wat kan ik nu doen? Kan ik dat vlees niet gewoon bakken zoals het is?

Het zal wel duidelijk zijn dat wij niet vaak vlees eten en eigenlijk helemaal nooit varkensvlees. Ik kan prima koken, maar dit is voor mij de eerste keer schnitzel en ik zou het zonde vinden als het 'niet te eten' wordt.
Echt Nien, je blijft me verbazen.......
Mij ook...
quote:misschicken schreef op 18 november 2013 @ 19:55:

Soms doen mensen nog wel eens iets liefs voor elkaar Nien, als ze van elkaar houden. Zoals een lekker schnitzeltje bakken als hij daar zo gek op is.

Het zal een vaag concept voor je zijn, maar neem het van me aan.

Zal ik van jou aannemen dat de schnitzels in Belgie veeeeeel lekkerder zijn Precies! Ik kon er de woorden niet voor vinden....
Fijn dat het hem gesmaakt heeft !

Ik maak soms ook weleens wat voor een gezinslid apart. Zo houdt mijn dochter enorm van gepocheerde eieren en die maak ik dan speciaal voor haar, gewoon omdat ik haar lief vindt.

De rest eet dan een gekookt eitje.
Ik zou de volgende keer een goede steak voor je man kopen. En die dan perfect bakken. Scoor je vast punten mee voor een heel jaar
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:misschicken schreef op 18 november 2013 @ 19:55:

Soms doen mensen nog wel eens iets liefs voor elkaar Nien, als ze van elkaar houden. Zoals een lekker schnitzeltje bakken als hij daar zo gek op is.

Het zal een vaag concept voor je zijn, maar neem het van me aan.

Zal ik van jou aannemen dat de schnitzels in Belgie veeeeeel lekkerder zijn Ja, dat snap ik, maar als TO zelf nooit vlees eet en maar sporadisch vlees voor haar vriend haalt die 'n enorme vleesliefhebber is, dan snap ik niet dat die vriend zelf geen initiatief neemt tot het kopen en bakken van zijn lievelingseten.
Dat TO als vegetarier vlees voor haar carnivoor bakt, vind ik uiteraard erg lief, maar als je vleeseter bent, dan laat je je menu toch niet afhangen van wat je andersetende vriendin voor je maakt?
quote:elninjoo schreef op 18 november 2013 @ 20:45:

[...]

Ja, dat snap ik, maar als TO zelf nooit vlees eet en maar sporadisch vlees voor haar vriend haalt die 'n enorme vleesliefhebber is, dan snap ik niet dat die vriend zelf geen initiatief neemt tot het kopen en bakken van zijn lievelingseten.Kennelijk heeft hij dan genoeg aan af en toe een stukje vlees.
Dat had ik begrepen, dat jij dat niet snapt.
Kennelijk is ie erg gemakzuchtig.
Dan is mijn man ook gemakzuchtig, hij hoeft ook maar aan te schuiven. Gelukkig doet hij weer andere dingen. Ieder zijn taken en kwaliteiten.
Haha. Man is totaal niet gemakzuchtig. Hij begrijpt mijn redenatie om weinig vlees te eten. Hij is ook wel van mening dat er momenteel veel mis is qua vleeshandel.

Afgelopen jaar dat schandaal waarbij duizenden kilo's vlees niet traceerbaar waren bijvoorbeeld.

Mijn man kookt ook regelmatig en hij doet ook vaak de was en het vuilnis en de afwas en masseert mijn rug en haalt ook boodschappen.

We passen ons gewoon aan elkaar aan. Ik vind het leuk om iets lekkers voor hem te maken. Een goede biefstuk vind ik momenteel alleen lastig omdat ik deze ivm zwangerschap niet eet, terwijl ik er wel erg veel zin in heb.

Ik hoop dat t zo iets duidelijker is voor je. Ik ben geen slaafse huishoudvrouw en mijn man is geen gemakzuchtige holbewoner!
Mogen zwangeren ook al geen biefstuk eten?

Eten jullie wel vis/seafood trouwens? Of vind je de kwaliteit daarvan ook dubieus wegens vervuiling?
Ik eet geen biefstuk omdat het binnenste dan rauw is en ik dat niet wil. Doorbakken vind ik zonde van de biefstuk. Wat andere zwangeren doen, dat is ieders eigen keuze gelukkig.

Ik eet wel gare vis en schaaldieren, ook wel vlees hoor. Ik vind het alleen niet noodzakelijk om het iedere dag of week te eten aangezien er zoveel lekkere alternatieven zijn of dat de maaltijd zonder vlees(vervanger) ook af is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven