Hypochondrie
woensdag 3 juli 2013 om 13:41
Ik ben op zoek naar lotgenoten...
Om elkaar wat te steunen, verhalen te delen, angsten...
Ik ben een vrouw van 37 en heb 3 schatten van kinderen...
Elke dag is een strijd om door te komen.
Ik sta op met verschrikkelijke angsten en ga ook met die angsten slapen...
Angst om dood te gaan...De kids en mijn man achter te laten...
Elke week sta ik bij de huisarts met nog maar eens een vage klacht...
Ben binnenstebuiten gekeerd maar niks te vinden.
Ik hyperventileer continu, vind geen rust...
De dokter stelde nu toch voor om sipralexa te nemen maar daar mijn angsten zo ver gaan dat ik enkel paracetamol durf te gebruiken, weet ik echt niet wat ik moet doen...
Ik heb er al 1 van genomen (halfje van 10 mg) en voelde me echt belabberd...
Hartkloppingen, gejaagd gevoel.. Alsof ik 10 kopjes espresso had gedronken...
Is deze bijwerking reeel of zit het in mijn koppie...??
Ik zou het alvast heel leuk vinden om iemand te vinden die mij wat kan steunen...
Want ik voel me moederziel alleen in deze nachtmerrie...
Om elkaar wat te steunen, verhalen te delen, angsten...
Ik ben een vrouw van 37 en heb 3 schatten van kinderen...
Elke dag is een strijd om door te komen.
Ik sta op met verschrikkelijke angsten en ga ook met die angsten slapen...
Angst om dood te gaan...De kids en mijn man achter te laten...
Elke week sta ik bij de huisarts met nog maar eens een vage klacht...
Ben binnenstebuiten gekeerd maar niks te vinden.
Ik hyperventileer continu, vind geen rust...
De dokter stelde nu toch voor om sipralexa te nemen maar daar mijn angsten zo ver gaan dat ik enkel paracetamol durf te gebruiken, weet ik echt niet wat ik moet doen...
Ik heb er al 1 van genomen (halfje van 10 mg) en voelde me echt belabberd...
Hartkloppingen, gejaagd gevoel.. Alsof ik 10 kopjes espresso had gedronken...
Is deze bijwerking reeel of zit het in mijn koppie...??
Ik zou het alvast heel leuk vinden om iemand te vinden die mij wat kan steunen...
Want ik voel me moederziel alleen in deze nachtmerrie...
maandag 25 november 2013 om 18:59
Lieve Cjte,
De wachttijd hier bij ons is niet lang.
Als ik s morgens bel naar de radioloog kan ik meestal nog de dag zelf gaan...
Mijn dokter zegt ook dat iets wat beweegt goed is!
Oh meid ik wou dat ik je kon helpen!
Op je handjes slaan als je eraan kwam of zo ))
Maar dat zou niet helpen he...
Wat zou je geruststellen?
Een echo?
Ben je echt niet gerustgesteld door de dokter zelf?
Als je echt zegt van: ok ik moet het weten of ik word gek, dan zou ik een echo vragen...
Hoe gaat het met je verkoudheid???
Lotje, ik zal zeker aan jullie denken!
Laat je dan iets weten??
En een lopertje in huis
Geen fitness meer nodig dus voor jou )))
Ik mocht vanmiddag naar de dokter...
Het is allemaal stress en spanning en angst zei ze.
Ze heeft me uitleg gegeven over darm en maagk...
En dat ik absoluut niet in dat plaatje pas!
Ze zei ook dat als ik het echt wilde, ze me wilde doorverwijzen voor een gastroscopie maar dat ze het eigenlijk niet nodig vond.
En kijk, ik ga het niet doen ook!!!
Ik moet haar nu geloven.
Ze zei dat ik echt kamp met een spastische maag en darm.
Ik dacht dat dat alleen de darmen was maar blijkbaar kan dat ook op de maag zitten...
Ik ga nu proberen mijn verstand op 0 te zetten (niet moeilijk - haha - NOT!) en er niet aan te denken.
Ik zei tegen de dokter dat ik mijn maag heel de tijd voel.
Maar ze zei dat dat was omdat ik er heel de tijd mee bezig was.
Net zoals dat boekje beschrijft he...
Probeer eens niet aan een giraf te denken
xxxx
De wachttijd hier bij ons is niet lang.
Als ik s morgens bel naar de radioloog kan ik meestal nog de dag zelf gaan...
Mijn dokter zegt ook dat iets wat beweegt goed is!
Oh meid ik wou dat ik je kon helpen!
Op je handjes slaan als je eraan kwam of zo ))
Maar dat zou niet helpen he...
Wat zou je geruststellen?
Een echo?
Ben je echt niet gerustgesteld door de dokter zelf?
Als je echt zegt van: ok ik moet het weten of ik word gek, dan zou ik een echo vragen...
Hoe gaat het met je verkoudheid???
Lotje, ik zal zeker aan jullie denken!
Laat je dan iets weten??
En een lopertje in huis
Geen fitness meer nodig dus voor jou )))
Ik mocht vanmiddag naar de dokter...
Het is allemaal stress en spanning en angst zei ze.
Ze heeft me uitleg gegeven over darm en maagk...
En dat ik absoluut niet in dat plaatje pas!
Ze zei ook dat als ik het echt wilde, ze me wilde doorverwijzen voor een gastroscopie maar dat ze het eigenlijk niet nodig vond.
En kijk, ik ga het niet doen ook!!!
Ik moet haar nu geloven.
Ze zei dat ik echt kamp met een spastische maag en darm.
Ik dacht dat dat alleen de darmen was maar blijkbaar kan dat ook op de maag zitten...
Ik ga nu proberen mijn verstand op 0 te zetten (niet moeilijk - haha - NOT!) en er niet aan te denken.
Ik zei tegen de dokter dat ik mijn maag heel de tijd voel.
Maar ze zei dat dat was omdat ik er heel de tijd mee bezig was.
Net zoals dat boekje beschrijft he...
Probeer eens niet aan een giraf te denken
xxxx
maandag 25 november 2013 om 20:24
Hey Manon,
Wooow een dag maar! Wat heeeerlijk zeg. Ik heb net ff gegoogled op wachttijd en dat is minimaal 10 dagen... maar opzich, dat houd ik wel uit. Ik heb het druk met de kinders en school, dus dat scheelt enorm.
Het stomme is (ik ben echt HEEL stom) dat ik heb gegoogled op allerlei mogelijk manieren en dat ik dus gelezen heb dat mensen gewoon beweegbare bobbeltjes hadden en toch....k.... mensen met helemaal niet ernstig vergrote klieren, toch........ wel op andere plaatsen dan ik heb, maar toch. Terwijl voorheen was ik gerust gesteld met het idee dat het kon bewegen, er maar 1 was en klein was. Ik denk dat ik idd gewoon gerust gesteld kan raken van die echo... hopelijk wil ze me nog sturen
Manon, wat heerlijk dat je dokter je zo heeft gerust gesteld zeg! De opluchting valt direct van je post te herleiden. Ik moet ook zo'n dokter hebben, lijkt me heerlijk! Inderdaad, dat boekje en die giraf
heel heel heel moeilijk om ergens niet aan te denken als het niet mag! Heb mezelf nu gedwongen... zoveel leukere dingen om aan te denken! Zoals.... welke make up zou ik opdoen op mijn verjaardag?
daar zou ik nu van moeten genieten!
Fijne avond meid
Wooow een dag maar! Wat heeeerlijk zeg. Ik heb net ff gegoogled op wachttijd en dat is minimaal 10 dagen... maar opzich, dat houd ik wel uit. Ik heb het druk met de kinders en school, dus dat scheelt enorm.
Het stomme is (ik ben echt HEEL stom) dat ik heb gegoogled op allerlei mogelijk manieren en dat ik dus gelezen heb dat mensen gewoon beweegbare bobbeltjes hadden en toch....k.... mensen met helemaal niet ernstig vergrote klieren, toch........ wel op andere plaatsen dan ik heb, maar toch. Terwijl voorheen was ik gerust gesteld met het idee dat het kon bewegen, er maar 1 was en klein was. Ik denk dat ik idd gewoon gerust gesteld kan raken van die echo... hopelijk wil ze me nog sturen
Manon, wat heerlijk dat je dokter je zo heeft gerust gesteld zeg! De opluchting valt direct van je post te herleiden. Ik moet ook zo'n dokter hebben, lijkt me heerlijk! Inderdaad, dat boekje en die giraf
Fijne avond meid
maandag 25 november 2013 om 21:03
Oh ctje wanneer ben je jarig???
)
Als ik je zo lees, maak dan een afspraak voor een echo meid!
En zie het dan als een nieuw begin!
Zo van: ok hiermee sluit ik die periode af!
Hoe gaat het in zijn werk eigenlijk in nl.? Moeten jullie naar een ziekenhuis of bestaan er ook privé praktijken van radiologen?
Want privé gaat het altijd wat sneller.
En moet je een doorverwijzing hebben?
Als ik je zo lees, maak dan een afspraak voor een echo meid!
En zie het dan als een nieuw begin!
Zo van: ok hiermee sluit ik die periode af!
Hoe gaat het in zijn werk eigenlijk in nl.? Moeten jullie naar een ziekenhuis of bestaan er ook privé praktijken van radiologen?
Want privé gaat het altijd wat sneller.
En moet je een doorverwijzing hebben?
maandag 25 november 2013 om 21:54
Ja, ik ga ook echt even bellen woensdag. Kan echt niet zo... geloof dat je altijd naar het ziekenhuis moet! Yessss, iets wat ik echt graag doe natuurlijk
maar het moet gewoon even van mezelf... prive praktijken bestaan er niet geloof ik. Heb ik al op gegoogled, dacht dan kan ik snel terecht
helaas pindakaas... ik moet via de dokter met verwijzing...
ik ben zondag jarig! hopelijk kan ik die dag een beetje relativeren. ik moet nu echt eens met mijn fikken van die bult afblijven. vooral omdat ik woensdag toch ga bellen voor die echo... dan moet ik er ook vanaf blijven!
ik ben zondag jarig! hopelijk kan ik die dag een beetje relativeren. ik moet nu echt eens met mijn fikken van die bult afblijven. vooral omdat ik woensdag toch ga bellen voor die echo... dan moet ik er ook vanaf blijven!
dinsdag 26 november 2013 om 19:36
Ik ben iets opgeluchter nu... ik zei gisteren tegen mijn moeder: mam, ik wil toch een echo van dat bultje. En toen rolde ze dus met haar ogen... en ik zei: ja hallo, ik ben nu toch al door mijn risico heen, wil je niet dat ik beter word? en toen heb ik gevraagd of ze wilde voelen en ze vond dat ik me aanstelde en ze liet me voelen dat ze zelf ook een bultje had die zo nu en dan opzwelde en kromp, maar nooit helemaal verdween. Kleine geruststelling dus! Ik heb het ook even gevoeld, en die van haar zit op dezelfde plek als van mij en voelt een beetje hetzelfde aan!
Net gegoogled (FOEI!) maar opluchting gevonden. Via een huisartsenprotocol gelezen dat niet solitaire bultjes die weekachtig aanvoelen (check) bijna nooit verdacht zijn. Bovendien vond ik een tabel met de lokalisatie van lymfeklieren die vergroot zijn en op de schedel zijn ze zelden een maligniteit. Dat is toch een geruststelling!
Ik kan trouwens de klieren in mijn hals (bovenin) altijd voelen. Zijn niet zichtbaar of heel groot trouwens, is dat ok?
Pffff ik ben ZO bezig met klieren ik word er gek van. Wat een obsessie, omg! Ik mag morgen thuis blijven van mijn mentor omdat ik stront stront stront verkouden ben en heel erg loop te hoesten. Vind ik wel lekker morgen is toch alleen maar zelfstudie. Zo lekker douchen en dan even een filmpje doen denk ik.
Hoe is het met iedereen hier? Trouwens, ik vond hele interessante reacties in een ouder viva topic, iets va: hypochonder, laat je horen.
xxxxx
Net gegoogled (FOEI!) maar opluchting gevonden. Via een huisartsenprotocol gelezen dat niet solitaire bultjes die weekachtig aanvoelen (check) bijna nooit verdacht zijn. Bovendien vond ik een tabel met de lokalisatie van lymfeklieren die vergroot zijn en op de schedel zijn ze zelden een maligniteit. Dat is toch een geruststelling!
Ik kan trouwens de klieren in mijn hals (bovenin) altijd voelen. Zijn niet zichtbaar of heel groot trouwens, is dat ok?
Pffff ik ben ZO bezig met klieren ik word er gek van. Wat een obsessie, omg! Ik mag morgen thuis blijven van mijn mentor omdat ik stront stront stront verkouden ben en heel erg loop te hoesten. Vind ik wel lekker morgen is toch alleen maar zelfstudie. Zo lekker douchen en dan even een filmpje doen denk ik.
Hoe is het met iedereen hier? Trouwens, ik vond hele interessante reacties in een ouder viva topic, iets va: hypochonder, laat je horen.
xxxxx
woensdag 27 november 2013 om 06:37
Lotje heel veel succes vandaag meid!!!
Ctje leuk dat je het gedeeld hebt met je mama en dat je je iets minder ongerust voelt...
Heb je nu al voor jezelf uitgemaakt wat je zult doen?
Verzorg je maar een beetje zodat je dit weekend goed kan vieren!!!
Hier zo zo...
Ik ben nu wel ongeveer gerustgesteld maar ben het nog niet helemaal omdat ik nog steeds last heb van mijn maag...
Gisteren naar de relaxatietherapeute en ze zei dat ik continu lucht zit te happen... Zelfs terwijl ik praat... Zal ook wel een rol spelen zeker?...
Hopelijk gaat het snel voorbij!!
Ik ga snel opstaan want het wordt een drukke dag!
Liefs
Ctje leuk dat je het gedeeld hebt met je mama en dat je je iets minder ongerust voelt...
Heb je nu al voor jezelf uitgemaakt wat je zult doen?
Verzorg je maar een beetje zodat je dit weekend goed kan vieren!!!
Hier zo zo...
Ik ben nu wel ongeveer gerustgesteld maar ben het nog niet helemaal omdat ik nog steeds last heb van mijn maag...
Gisteren naar de relaxatietherapeute en ze zei dat ik continu lucht zit te happen... Zelfs terwijl ik praat... Zal ook wel een rol spelen zeker?...
Hopelijk gaat het snel voorbij!!
Ik ga snel opstaan want het wordt een drukke dag!
Liefs
woensdag 27 november 2013 om 10:24
Hoi meiden,
Net met mijn vader in het ziekenhuis geweest. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar ze dacht aan een ouderdomswrat. Er is een biopt genomen en het plekje is verder weggeschraapt. Over precies twee weken krijgen we de uitslag. Weer wachten dus.
Zelf ga ik maandag naar de KNO arts ivm continue oorpijn rechts. ik word er gek van maar kan niet zeggen of het uit mijn oor zelf, mijn mond of mijn hals vandaan komt.
C'tje stop met googelen. Wij zijn geen dokters en kunnen richtlijnen niet goed interpreteren. We hebben vaak zo veel gelezen dat wij denken dat we het beter weten dan de artsen. Wij zijn er niet voor opgeleid. Ik zou de echo laten maken. Je kunt vaak op korte termijn terecht bij het Diagnostisch centrum. Die zitten door heel het land. Mijn huisarts stuurde me daar naar toe omdat je er snel terecht kan. Er werken artsen die ook in de ziekenhuizen werken.
Manon, ik begrijp je angst maar al te goed, maar de stress van onze gezamelijke vriend hypochondrie maakt dingen alleen maar erger.
Ook hier een drukke dag dus gauw weer verder
Net met mijn vader in het ziekenhuis geweest. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar ze dacht aan een ouderdomswrat. Er is een biopt genomen en het plekje is verder weggeschraapt. Over precies twee weken krijgen we de uitslag. Weer wachten dus.
Zelf ga ik maandag naar de KNO arts ivm continue oorpijn rechts. ik word er gek van maar kan niet zeggen of het uit mijn oor zelf, mijn mond of mijn hals vandaan komt.
C'tje stop met googelen. Wij zijn geen dokters en kunnen richtlijnen niet goed interpreteren. We hebben vaak zo veel gelezen dat wij denken dat we het beter weten dan de artsen. Wij zijn er niet voor opgeleid. Ik zou de echo laten maken. Je kunt vaak op korte termijn terecht bij het Diagnostisch centrum. Die zitten door heel het land. Mijn huisarts stuurde me daar naar toe omdat je er snel terecht kan. Er werken artsen die ook in de ziekenhuizen werken.
Manon, ik begrijp je angst maar al te goed, maar de stress van onze gezamelijke vriend hypochondrie maakt dingen alleen maar erger.
Ook hier een drukke dag dus gauw weer verder
woensdag 27 november 2013 om 11:50
Manon, komt zeker door het lucht happen! Is een handeling die je nu gewoon uitvoert door de angst. Heb ik ook zovaak gedaan haha komt echt goed meid!! <3 knuff
Lotje, het wachten is vervelend maar het klinkt mij wel positief!!! Niet?? Had jouw vader nou ook al eerder huidkanker? Ik ga voor je duimen meid.
Ik heb net gebeld voor mijn bloeduitslagen en het was ietsje verhoogd, wat goed paste bij een verkoudheid door infectie en ik ben sinds vorige week al strontverkouden dus dat klopt denk ik wel. Niets ernstigs te zien zei hij. Dat is al fijn. Ik schaam me toch werkelijk zo als ik hem bel... hij is de ha in opleiding en het is echt een hele knappe vent. Jaartje of 27/28 schat ik. Ik durfde net daarom ook niet te vragen naar die echo... bultje op mijn hoofd net even gevoeld, lijkt weer iets gekrompen ten opzichte van gister. Misschien is het ook maar net wat ik 'denk' te gaan voelen, dat kun je je ook inbeelden natuurlijk. Ik bedoel met groeien enzo. Maar goed... ik voel me nu eigenlijk even niet bang. Dat wil ik graag zo houden. Ben nog steeds lekker aan het hoesten.... hebben jullie er ook last van? Voel me wel een stuk beter dan gister! Even kijken of ik morgen wel naar de hogeschool ga.... vandaag even lekker huiswerken heb ik besloten en straks denk ik even vers soepie maken
Dit was mijn 'positieve' post voor nu maar even! Werkse meiden <3
xx
Lotje, het wachten is vervelend maar het klinkt mij wel positief!!! Niet?? Had jouw vader nou ook al eerder huidkanker? Ik ga voor je duimen meid.
Ik heb net gebeld voor mijn bloeduitslagen en het was ietsje verhoogd, wat goed paste bij een verkoudheid door infectie en ik ben sinds vorige week al strontverkouden dus dat klopt denk ik wel. Niets ernstigs te zien zei hij. Dat is al fijn. Ik schaam me toch werkelijk zo als ik hem bel... hij is de ha in opleiding en het is echt een hele knappe vent. Jaartje of 27/28 schat ik. Ik durfde net daarom ook niet te vragen naar die echo... bultje op mijn hoofd net even gevoeld, lijkt weer iets gekrompen ten opzichte van gister. Misschien is het ook maar net wat ik 'denk' te gaan voelen, dat kun je je ook inbeelden natuurlijk. Ik bedoel met groeien enzo. Maar goed... ik voel me nu eigenlijk even niet bang. Dat wil ik graag zo houden. Ben nog steeds lekker aan het hoesten.... hebben jullie er ook last van? Voel me wel een stuk beter dan gister! Even kijken of ik morgen wel naar de hogeschool ga.... vandaag even lekker huiswerken heb ik besloten en straks denk ik even vers soepie maken
Dit was mijn 'positieve' post voor nu maar even! Werkse meiden <3
xx
woensdag 27 november 2013 om 14:37
Ik meld me ook weer eens. Vergeet steeds te reageren omdat ik domweg me goed voel.. heel bijzonder, maar ik heb weinig last van lichamelijke klachten en als ik ze wel heb dan kan ik ze goed relativeren. Er is dus hoop
Ctje, gek he dat je zelf heel goed weet dat je er niet aan moet zitten en NIET moet zoeken op Google, maar toch doe je het puur omdat je ejzelf gek hebt gemaakt. MIsschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar ga je nu een echo laten maken of wacht je toch nog? Ik kan je ook geruststellen. Vind ook regelmatig bobbeltjes en bultjes en ook dan voel ik paniek opkomen, maar meestal verdwijnen ze met de tijd.
Manon, maagkanker komt weinig voor. En als het voor komt dan is dit vaak onder oudere mensen. Jouw klachten klinken mij in de oren als een prikkelbare darm. Ook erg herkenbaar, want in september heb ik een maag- en darmonderzoek gehad omdat ik ook altijd last had van mijn maag en darmen en op een gegeven moment bloed en zware ontlasting had. En wat denk je.. er kwam niks uit. Alles zag er perfect uit. Moet wel zeggen dat het een enorme geruststelling was en het onderzoek 100% meeviel. Als je je echt zorgen maakt, laat je doorsturen, maar volgens mij komen je klachten echt door stress en spanning. In de periodes dat ik gespannen / gestresst ben, merk ik ook altijd at ik moeilijker naar het toilet kan en last heb avn mijn maag. Ook wat je zegt dat je een brok-gevoel hebt. Naar he!
Over verkoudheid gesproken, heb het net achter de rug. Was ook enorm verkouden en heb me de longen uit het lijf gehoest, bah.
Beterschap hoor!
Ik ga wee rproberen het topic goed bij te houden.
Meiden. jullie zijn allemaal hartstikke gezond!
Ctje, gek he dat je zelf heel goed weet dat je er niet aan moet zitten en NIET moet zoeken op Google, maar toch doe je het puur omdat je ejzelf gek hebt gemaakt. MIsschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar ga je nu een echo laten maken of wacht je toch nog? Ik kan je ook geruststellen. Vind ook regelmatig bobbeltjes en bultjes en ook dan voel ik paniek opkomen, maar meestal verdwijnen ze met de tijd.
Manon, maagkanker komt weinig voor. En als het voor komt dan is dit vaak onder oudere mensen. Jouw klachten klinken mij in de oren als een prikkelbare darm. Ook erg herkenbaar, want in september heb ik een maag- en darmonderzoek gehad omdat ik ook altijd last had van mijn maag en darmen en op een gegeven moment bloed en zware ontlasting had. En wat denk je.. er kwam niks uit. Alles zag er perfect uit. Moet wel zeggen dat het een enorme geruststelling was en het onderzoek 100% meeviel. Als je je echt zorgen maakt, laat je doorsturen, maar volgens mij komen je klachten echt door stress en spanning. In de periodes dat ik gespannen / gestresst ben, merk ik ook altijd at ik moeilijker naar het toilet kan en last heb avn mijn maag. Ook wat je zegt dat je een brok-gevoel hebt. Naar he!
Over verkoudheid gesproken, heb het net achter de rug. Was ook enorm verkouden en heb me de longen uit het lijf gehoest, bah.
Beterschap hoor!
Ik ga wee rproberen het topic goed bij te houden.
Meiden. jullie zijn allemaal hartstikke gezond!
woensdag 27 november 2013 om 15:46
Zonnestraal,
wat een lieve post! fijn om te horen dat het zo goed met je gaat, keep up the good work! Zit je gewoon beter in je vel of ben je actief hiermee bezig gegaan?
Zonnestraal, ik heb maar toch even niet om de echo gevraagd. Ik 'denk' nu dat ik mijn arts - de knappe jongeman, niet mijn eigen stomme dokter bahhh - maar moet vertrouwen. Hij heeft nu ca. 4 weken geleden gevoeld en zei dat het zacht was en kon bewegen en dat was een goed teken. Las ik gister dus ook op die site en ook dat gezwollen kliertjes op de schedel zelden een maligniteit zijn. Wat wil ik nog meer horen? Bevestiging schijnt dus verslavend te werken. Nu heb ik een bobbeltje, wie weet is het binnen 2 weken weg en krijg ik iets anders en sta ik daar weer op de stoep. Dat maakt de 'kwaal' van de hypochondrie alleen maar erger... bovendien zei mijn moeder al haar hele leven een bobbeltje op haar schedel te hebben (zelfde pek) en soms groeit of krimpt het maar gaat nooit weg. Gek he, hoe moeder en dochter zo totaal verschillend van aard zijn...
Ik heb gister dus een topic hier op viva gelezen, ook over hypochondrie en daar was iemand (ze heette kers geloof ik) heel wijs. Die zei dat hypochondrie een dekmantel is voor onderliggende emoties. Ik denk zelf dat ik enorm bang ben om er niet bij te horen. Ziek = anders = doodgaan = je niet meer kunnen laten zien/bewijzen aan de buitenwereld = mensen laten je vallen = er niet bij horen. Vreselijk vind ik dat. Het klopt ook wel met mijn 'normale' gedrag. Ik check mijn telefoon heel vaak en ga op whatsapp heel vaak praten tegen mensen om de contacten warm te houden. Te bang om alleen te blijven en dat ik er niet meer bij hoor... gek is dat he? Ook ben ik obsessief bezig met mijn afstuderen. Als ik het maar goed doe - een 8 halen ofzo - word ik speciaal aangeprezen en zal iedereen weten dat ik het kan. Ik vind het heel raar allemaal eigenlijk... ben ik verdorie weer de psych vergeten te bellen vandaag. Ik zet morgen maar het alarm van mijn telefoon!
xxx
wat een lieve post! fijn om te horen dat het zo goed met je gaat, keep up the good work! Zit je gewoon beter in je vel of ben je actief hiermee bezig gegaan?
Zonnestraal, ik heb maar toch even niet om de echo gevraagd. Ik 'denk' nu dat ik mijn arts - de knappe jongeman, niet mijn eigen stomme dokter bahhh - maar moet vertrouwen. Hij heeft nu ca. 4 weken geleden gevoeld en zei dat het zacht was en kon bewegen en dat was een goed teken. Las ik gister dus ook op die site en ook dat gezwollen kliertjes op de schedel zelden een maligniteit zijn. Wat wil ik nog meer horen? Bevestiging schijnt dus verslavend te werken. Nu heb ik een bobbeltje, wie weet is het binnen 2 weken weg en krijg ik iets anders en sta ik daar weer op de stoep. Dat maakt de 'kwaal' van de hypochondrie alleen maar erger... bovendien zei mijn moeder al haar hele leven een bobbeltje op haar schedel te hebben (zelfde pek) en soms groeit of krimpt het maar gaat nooit weg. Gek he, hoe moeder en dochter zo totaal verschillend van aard zijn...
Ik heb gister dus een topic hier op viva gelezen, ook over hypochondrie en daar was iemand (ze heette kers geloof ik) heel wijs. Die zei dat hypochondrie een dekmantel is voor onderliggende emoties. Ik denk zelf dat ik enorm bang ben om er niet bij te horen. Ziek = anders = doodgaan = je niet meer kunnen laten zien/bewijzen aan de buitenwereld = mensen laten je vallen = er niet bij horen. Vreselijk vind ik dat. Het klopt ook wel met mijn 'normale' gedrag. Ik check mijn telefoon heel vaak en ga op whatsapp heel vaak praten tegen mensen om de contacten warm te houden. Te bang om alleen te blijven en dat ik er niet meer bij hoor... gek is dat he? Ook ben ik obsessief bezig met mijn afstuderen. Als ik het maar goed doe - een 8 halen ofzo - word ik speciaal aangeprezen en zal iedereen weten dat ik het kan. Ik vind het heel raar allemaal eigenlijk... ben ik verdorie weer de psych vergeten te bellen vandaag. Ik zet morgen maar het alarm van mijn telefoon!
xxx
donderdag 28 november 2013 om 10:25
Hoi meiden,
Moet nog ff mijn ei kwijt. Zoals jullie weten was het onderzoek over de erfelijkheid van de eierstokkanker van mijn moeder goed. Er is wel sprake van een licht verhoogde kans op eierstok- en borstkanker, maar niet zodanig dat er reden was om iets preventiefs te doen. wel werd in overweging gegeven om zelfonderzoek van de borsten te doen.
in het kader van onze gezamelijke vriend de hypochondrie leek het mij niet slim om dat zelf te doen anders zit ik elke week bij de huisarts. Ik heb dat besproken met de huisarts in opleiding en die gaf aan dat een mogelijkheid was dit bij hun op de praktijk te doen. Hij zou dat bespreken met de huisarts zelf. Nu belde hij hierover terug en ze hebben discussie hierover gehad. Omdat voelen een schijnzekerheid geeft, stelde hij voor jaarlijks een mammografie te doen. Ik ben daar aan de ene kant blij mee. Op een mammografie kun je meer zien dan je kunt voelen, lijkt mij. Aan de andere kant is het weer zo een stressding en geeft ook een mammografie geen 100% zekerheid. Bovendien heb ik ergens gelezen dat je van die straling ook weer kanker kan krijgen. Toch neig ik er naar dit te doen. Net mijn man gebeld en die vond het juist een goed idee. Hij zei; dan wordt je in eider geval goed in de gaten gehouden.
lastig hoor die keuzes. Zou zo graag van de hypochondrie af willen zijn!!
Moet nog ff mijn ei kwijt. Zoals jullie weten was het onderzoek over de erfelijkheid van de eierstokkanker van mijn moeder goed. Er is wel sprake van een licht verhoogde kans op eierstok- en borstkanker, maar niet zodanig dat er reden was om iets preventiefs te doen. wel werd in overweging gegeven om zelfonderzoek van de borsten te doen.
in het kader van onze gezamelijke vriend de hypochondrie leek het mij niet slim om dat zelf te doen anders zit ik elke week bij de huisarts. Ik heb dat besproken met de huisarts in opleiding en die gaf aan dat een mogelijkheid was dit bij hun op de praktijk te doen. Hij zou dat bespreken met de huisarts zelf. Nu belde hij hierover terug en ze hebben discussie hierover gehad. Omdat voelen een schijnzekerheid geeft, stelde hij voor jaarlijks een mammografie te doen. Ik ben daar aan de ene kant blij mee. Op een mammografie kun je meer zien dan je kunt voelen, lijkt mij. Aan de andere kant is het weer zo een stressding en geeft ook een mammografie geen 100% zekerheid. Bovendien heb ik ergens gelezen dat je van die straling ook weer kanker kan krijgen. Toch neig ik er naar dit te doen. Net mijn man gebeld en die vond het juist een goed idee. Hij zei; dan wordt je in eider geval goed in de gaten gehouden.
lastig hoor die keuzes. Zou zo graag van de hypochondrie af willen zijn!!
donderdag 28 november 2013 om 13:13
Jeetje Lot, wat een dilemma's weer!
Hmm.. dit vind ik een lastige situatie! Hoe bang ben je zelf om borst - eierstokkanker te krijgen? Met hoeveel procent heb je een verhoogde kans tot het krijgen ervan, ten opzichte van iemand die niet 'erfelijk' is belast? Als dit een redelijk percentage is, zou ik zelf altijd kiezen voor preventieve verwijdering (sorry, ik weet dat dit niet je vraag is maar dat wilde ik gewoon kwijt). Puur omdat jij al kinderen hebt en dan kun je het NOOIT meer krijgen. Maar als het echt maar met een gering percentage verhoogd is, zou ik denk ik - wat jouw man zegt - voor de jaarlijkse mammografie kiezen. Hoe gaan ze de eierstokken controleren? Omdat voelen inderdaad nooit alle zekerheid geeft... Ik denk dat de straling bij een mammo echt minimaal is! Maar ik weet daar niet zoveel vanaf.
Voordeel van een mammo is, zeker op jaarbasis, dat ze er altijd vroeg bij zullen zijn mocht het fout gaan! Dan is de kans op genezing dus heel groot!
Mijn oma is vroeger ook overleden aan eierstokkanker. Dit was omstreeks 1997. Toen zeiden ze dat het geen erfelijke variant betrof, maar ik neig er toch steeds meer naar om zoiets te laten onderzoeken. Mijn moeder heeft dit verder nooit laten onderzoeken. Ik vind in feite die erfelijke kankersoorten - zeker borst en eierstokkanker - goed te voorkomen als je weet dat je het dat gen hebt.
Had jouw moeder dan het BRCA1 of 2 gen?
liefs en sterkte lot!
Hmm.. dit vind ik een lastige situatie! Hoe bang ben je zelf om borst - eierstokkanker te krijgen? Met hoeveel procent heb je een verhoogde kans tot het krijgen ervan, ten opzichte van iemand die niet 'erfelijk' is belast? Als dit een redelijk percentage is, zou ik zelf altijd kiezen voor preventieve verwijdering (sorry, ik weet dat dit niet je vraag is maar dat wilde ik gewoon kwijt). Puur omdat jij al kinderen hebt en dan kun je het NOOIT meer krijgen. Maar als het echt maar met een gering percentage verhoogd is, zou ik denk ik - wat jouw man zegt - voor de jaarlijkse mammografie kiezen. Hoe gaan ze de eierstokken controleren? Omdat voelen inderdaad nooit alle zekerheid geeft... Ik denk dat de straling bij een mammo echt minimaal is! Maar ik weet daar niet zoveel vanaf.
Voordeel van een mammo is, zeker op jaarbasis, dat ze er altijd vroeg bij zullen zijn mocht het fout gaan! Dan is de kans op genezing dus heel groot!
Mijn oma is vroeger ook overleden aan eierstokkanker. Dit was omstreeks 1997. Toen zeiden ze dat het geen erfelijke variant betrof, maar ik neig er toch steeds meer naar om zoiets te laten onderzoeken. Mijn moeder heeft dit verder nooit laten onderzoeken. Ik vind in feite die erfelijke kankersoorten - zeker borst en eierstokkanker - goed te voorkomen als je weet dat je het dat gen hebt.
Had jouw moeder dan het BRCA1 of 2 gen?
liefs en sterkte lot!
donderdag 28 november 2013 om 13:21
Trouwens, ik voel me soms echt een zeikerd vergeleken bij jullie. Jullie maken regelmatig echt vervelende dingen mee met ouders of familie, wat mij tot nu toe nog redelijk bespaard is gebleven. Het zou een leeftijdsdingetje kunnen zijn. Hoe jonger je bent, hoe minder je te maken krijgt (doorgaans) met de dood... Maakt me ook wel weer bang voor wat me nog te wachten staat. Als ik me nu al 'kut' voel zonder al die bagage, hoe moet het straks dan? Nou ja, even niet druk om maken...
Net trouwens de psych gebeld! Ze hadden waarschijnlijk pas plek in januari.... Qua angst vind ik dat niet zo boeiend, maar qua financiën is het natuurlijk wel ongunstig. In mijn polis staat dat ik maar 400 euro ofzo vergoed krijg bij de psych. Hoe doen jullie dat? Lappen jullie dan zo enorm veel bij? Ik heb daar echt geen geld voor als arme student... daarom trek ik ook in twijfel wat 5-8 behandelingen bij de psych voor mij kunnen betekenen. Toch vind ik het wel 'leuk' om te gaan. Vaak gemerkt dat praten wel oplucht voor mij en dat ik er dan weer tegenaan kan.
Vannacht trouwens - schoot me net te binnen terwijl ik dit berichtje aan het typen ben - heel raar gedroomd. Ik was boos omdat ik vond dat ik niet genoeg aandacht kreeg van mijn ouders en daarom ging ik expres hele negatieve aandacht trekken. Ik maakte dingen stuk en ging ze opzettelijk kwetsen. Wat zal deze droom betekenen? Gewoon toeval of waarheid? Hmm... ik vind wel echt dat ze de laatste tijd weinig aandacht voor me hebben. Dat soort gedrag zou ik er echter niet bij laten.
Zometeen maar eens verder aan mijn schoolwerk. Vandaag nog niet gevoeld aan dat bultje en ik merk direct dat de angst op een zeer laag pitje staat; way to go! Ik wil er gewoon echt tot maandag niet meer aan komen... Ik wil een leuk weekend zonder angsten op mijn verjaardag! Ik denk dat het wel gaat lukken verder heb ik besloten om vanavond voorzichtig maar eens wat te gaan bewegen (30 day shred ofzo) omdat beweging zorgt voor positieve energie. Daarna lekker een filmpje kijken en niet googlen over dingen die niet blij maken. Ik google ook heel veel over huidklachten omdat ik somber wordt van die acne die af en toe de kop op steekt.
Ik hoop dat ik al mijn voornemens kan waar maken! Ik ga ervoor
Ik wens jullie een angst-vrije dag toe!
xx
Net trouwens de psych gebeld! Ze hadden waarschijnlijk pas plek in januari.... Qua angst vind ik dat niet zo boeiend, maar qua financiën is het natuurlijk wel ongunstig. In mijn polis staat dat ik maar 400 euro ofzo vergoed krijg bij de psych. Hoe doen jullie dat? Lappen jullie dan zo enorm veel bij? Ik heb daar echt geen geld voor als arme student... daarom trek ik ook in twijfel wat 5-8 behandelingen bij de psych voor mij kunnen betekenen. Toch vind ik het wel 'leuk' om te gaan. Vaak gemerkt dat praten wel oplucht voor mij en dat ik er dan weer tegenaan kan.
Vannacht trouwens - schoot me net te binnen terwijl ik dit berichtje aan het typen ben - heel raar gedroomd. Ik was boos omdat ik vond dat ik niet genoeg aandacht kreeg van mijn ouders en daarom ging ik expres hele negatieve aandacht trekken. Ik maakte dingen stuk en ging ze opzettelijk kwetsen. Wat zal deze droom betekenen? Gewoon toeval of waarheid? Hmm... ik vind wel echt dat ze de laatste tijd weinig aandacht voor me hebben. Dat soort gedrag zou ik er echter niet bij laten.
Zometeen maar eens verder aan mijn schoolwerk. Vandaag nog niet gevoeld aan dat bultje en ik merk direct dat de angst op een zeer laag pitje staat; way to go! Ik wil er gewoon echt tot maandag niet meer aan komen... Ik wil een leuk weekend zonder angsten op mijn verjaardag! Ik denk dat het wel gaat lukken verder heb ik besloten om vanavond voorzichtig maar eens wat te gaan bewegen (30 day shred ofzo) omdat beweging zorgt voor positieve energie. Daarna lekker een filmpje kijken en niet googlen over dingen die niet blij maken. Ik google ook heel veel over huidklachten omdat ik somber wordt van die acne die af en toe de kop op steekt.
Ik hoop dat ik al mijn voornemens kan waar maken! Ik ga ervoor
Ik wens jullie een angst-vrije dag toe!
xx
donderdag 28 november 2013 om 14:03
Dag meiden,
Zonnestraaltje, super leuk om nog iets van je te lezen.
Zo te zien gaat het goed met je. Ook bedankt voor de geruststelling!! )
Doe zo voort!!
Lotje, wat moeilijk!!!
Ik zou het ook niet weten...
Het is inderdaad zo dat de straling van een mammo niet goed is.
Vandaar dat ze het maar vanaf de leeftijd van 50 doen en dan 1 om de 2 of 3 jaar...
Kun je geen alternatief vinden?
Een echografie bv elk jaar?
Kun je het niet bespreken met je gynaecoloog bv?
Die weet er toch wel wat meer van?
Ctje, dromen kunnen soms zo levensecht zijn.
En die van jou zal idd wel een betekenis hebben.
Waarschijnlijk niet zo letterlijk als jij ervaart maar jij voelt je waarschijnlijk erg alleen staan in al je "problematiek".
Vooral omdat je ouders je echte diepe angst niet echt begrijpen...
Ik heb zo een droom die heel vaak terugkeert.
Dat ik moet weglopen, dat er me iemand achterna zit en ik me dan moet verstoppen en me muisstil moet houden!
Net als in een film...
Ik schrik dan wakker met erge angst...
Dat zal ook wel iets betekenen denk ik
Kijk eens op droominfo.nl
Iedereen heeft een bepaalde bagage, jong of oud.
En dat maakt je tot wie je bent en hoe je je gedraagt naar bepaalde situaties...
Ook erfelijkheid speelt een rol.
Ben je een zenuwachtig persoon of niet...
Was je als kind al angstig...
Hoe reageerden je ouders en vooral hoe reageerde je daar zelf op...
Allemaal dingen die je mss eens voor jezelf moet nagaan...
Oh ja, en er een frustratieboekje op nahouden!
Al mijn frustraties schrijf ik op.
Naar anderen, mezelf, dingen... Alles wat me maar van slag brengt!
Dat kan bv al een boete van de bib zijn omdat ik te laat ben met mijn boeken in te leveren!!! )))
De kosten van therapie lopen idd erg op.
Hier in Belgie krijg je van een psycholoog geen terugbetaling.
Enkel van een psychiater.
En een psycholoog vraagt toch al snel een 60 euro per uur...
Ik vind dat ook een ferme hap uit mijn budget
Vooral als ik dan denk wat voor leuks ik daarmee kan kopen voor de kindjes...
Maar je moet voor jezelf zorgen...
Hier in Belgie bestaat er een soort centrum voor gezondheidszorg.
En daar kun je zo goed als gratis terecht bij therapeuten...
Is bedoeld voor mensen die het niet zo breed hebben en studenten!
Heb je trouwens geen psycholoog die verbonden is aan school???
Misschien moet je daar eens voor kijken...
Maagje vandaag op en af.
Heb gemerkt dat het soms beter gaat als ik naar t groot toilet ga...
Idd dus iets in de aard van spastische maag en darm he...
Ik ben nu begonnen met gember.
Kan geen kwaad naar t schijnt...
Ik ben ook gestart met lopen. 3 keer per week.
Buiten zijn doet deugd!
Was eerst wat bang voor de inspanning (hart en zo) maar heb het overwonnen en ik vind het wel leuk!!
Ziezo lunch break is over!
We vliegen er terug in!
Veel liefs!!
Zonnestraaltje, super leuk om nog iets van je te lezen.
Zo te zien gaat het goed met je. Ook bedankt voor de geruststelling!! )
Doe zo voort!!
Lotje, wat moeilijk!!!
Ik zou het ook niet weten...
Het is inderdaad zo dat de straling van een mammo niet goed is.
Vandaar dat ze het maar vanaf de leeftijd van 50 doen en dan 1 om de 2 of 3 jaar...
Kun je geen alternatief vinden?
Een echografie bv elk jaar?
Kun je het niet bespreken met je gynaecoloog bv?
Die weet er toch wel wat meer van?
Ctje, dromen kunnen soms zo levensecht zijn.
En die van jou zal idd wel een betekenis hebben.
Waarschijnlijk niet zo letterlijk als jij ervaart maar jij voelt je waarschijnlijk erg alleen staan in al je "problematiek".
Vooral omdat je ouders je echte diepe angst niet echt begrijpen...
Ik heb zo een droom die heel vaak terugkeert.
Dat ik moet weglopen, dat er me iemand achterna zit en ik me dan moet verstoppen en me muisstil moet houden!
Net als in een film...
Ik schrik dan wakker met erge angst...
Dat zal ook wel iets betekenen denk ik
Kijk eens op droominfo.nl
Iedereen heeft een bepaalde bagage, jong of oud.
En dat maakt je tot wie je bent en hoe je je gedraagt naar bepaalde situaties...
Ook erfelijkheid speelt een rol.
Ben je een zenuwachtig persoon of niet...
Was je als kind al angstig...
Hoe reageerden je ouders en vooral hoe reageerde je daar zelf op...
Allemaal dingen die je mss eens voor jezelf moet nagaan...
Oh ja, en er een frustratieboekje op nahouden!
Al mijn frustraties schrijf ik op.
Naar anderen, mezelf, dingen... Alles wat me maar van slag brengt!
Dat kan bv al een boete van de bib zijn omdat ik te laat ben met mijn boeken in te leveren!!! )))
De kosten van therapie lopen idd erg op.
Hier in Belgie krijg je van een psycholoog geen terugbetaling.
Enkel van een psychiater.
En een psycholoog vraagt toch al snel een 60 euro per uur...
Ik vind dat ook een ferme hap uit mijn budget
Vooral als ik dan denk wat voor leuks ik daarmee kan kopen voor de kindjes...
Maar je moet voor jezelf zorgen...
Hier in Belgie bestaat er een soort centrum voor gezondheidszorg.
En daar kun je zo goed als gratis terecht bij therapeuten...
Is bedoeld voor mensen die het niet zo breed hebben en studenten!
Heb je trouwens geen psycholoog die verbonden is aan school???
Misschien moet je daar eens voor kijken...
Maagje vandaag op en af.
Heb gemerkt dat het soms beter gaat als ik naar t groot toilet ga...
Idd dus iets in de aard van spastische maag en darm he...
Ik ben nu begonnen met gember.
Kan geen kwaad naar t schijnt...
Ik ben ook gestart met lopen. 3 keer per week.
Buiten zijn doet deugd!
Was eerst wat bang voor de inspanning (hart en zo) maar heb het overwonnen en ik vind het wel leuk!!
Ziezo lunch break is over!
We vliegen er terug in!
Veel liefs!!
dinsdag 3 december 2013 om 18:10
Dag meiden,
Ctje allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!
Heb je wat goed kunnen vieren?
Zonder angsten of zo?
Al wat meer gerustgesteld?
Lotje al nieuws van je oortje?
Nog pijn?
En hoe gaat het met je vader?
Zonnestraaltje hoe gaat het met jou?
Hier een lang verhaal...
Vrijdagavond was ik echt niet lekker.
Veel maagpijn, brok in mijn keel, darmen, beven, zweten, huilen...
Dan toch maar snel naar de huisarts en tja wat denk je...
Paniekaanval en allemaal stress in de buik.
Dok zei zelf dat hij niet ongerust was maar om mij gerust te stellen wilde hij me wel doorsturen naar een maag/darm specialist...
Hij zei ook dat ik echt wel iets moest nemen om de dagen wat dragelijker te maken...
Alprazolam 2 maal per dag en een nieuwe AD namelijk Seroxat...
Zucht
((
Gisterenmiddag mocht ik dan naar een psychiater...
Een hele lieve dame.
Daar een uur mijn verhaal gedaan en ze zei dat de HA gelijk had om mij iets te geven maar ze vond de dosis toch aan de lichte kant.
Van haar moet ik 2 maal per dag xanax retard nemen en Sertraline ipv Seroxat...
Licht opbouwen en ze stelde cognitieve therapie voor maar ook elke 2 weken naar haar gaan voor opvolging van...
Vanmiddag mocht ik dan naar de maag/darm specialist...
Een oude dokter (oef oef die hebben meer ervaring) en die zei: wil je een gastroscopie om gerust gesteld te worden...
Uhm...???
Heel mijn buik betast en hij vond het absoluut niet nodig.
Daar ik zo'n onderzoek waarschijnlijk ook niet erg prettig ging vinden heb ik hem moeten beloven dat ik hem moest geloven op zijn woord.
Hij zei: als je hier buiten stapt wil ik dat je dat idee rond maag en darmk uit je hoofd zet...
Als het echt niet lukte mocht ik hem terug opbellen en dan ging hij een gastroscopie uitvoeren...
De maagpijn is al iets beter.
Het rommelt nog af en toe )
Maar nu he, de medicatie...
Dear o dear o dear....
Wat moet ik nu doen?
Ja ik moet het nemen... Mijn hoofdje weet het wel... Maar de rest wil niet mee...
Ik ga nu wel het medicijn nemen wat de psychiater heeft voorgeschreven. Het is trouwens hun vakgebied maar ik ben er zo zo angstig voor...
Wat als ik verschrikkelijk veel bijwerkingen heb?
Of 10 kg verdik of zo (ja daar maak ik me ook druk in!!! )
Maar ik ga het moeten doen... Het moet leefbaarder worden voor mij. Ik wil terug genieten...
Geen doemdenken meer... Geen paniek meer.... Wat zou dat heerlijk zijn...
xxxxx
Ctje allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!
Heb je wat goed kunnen vieren?
Zonder angsten of zo?
Al wat meer gerustgesteld?
Lotje al nieuws van je oortje?
Nog pijn?
En hoe gaat het met je vader?
Zonnestraaltje hoe gaat het met jou?
Hier een lang verhaal...
Vrijdagavond was ik echt niet lekker.
Veel maagpijn, brok in mijn keel, darmen, beven, zweten, huilen...
Dan toch maar snel naar de huisarts en tja wat denk je...
Paniekaanval en allemaal stress in de buik.
Dok zei zelf dat hij niet ongerust was maar om mij gerust te stellen wilde hij me wel doorsturen naar een maag/darm specialist...
Hij zei ook dat ik echt wel iets moest nemen om de dagen wat dragelijker te maken...
Alprazolam 2 maal per dag en een nieuwe AD namelijk Seroxat...
Zucht
Gisterenmiddag mocht ik dan naar een psychiater...
Een hele lieve dame.
Daar een uur mijn verhaal gedaan en ze zei dat de HA gelijk had om mij iets te geven maar ze vond de dosis toch aan de lichte kant.
Van haar moet ik 2 maal per dag xanax retard nemen en Sertraline ipv Seroxat...
Licht opbouwen en ze stelde cognitieve therapie voor maar ook elke 2 weken naar haar gaan voor opvolging van...
Vanmiddag mocht ik dan naar de maag/darm specialist...
Een oude dokter (oef oef die hebben meer ervaring) en die zei: wil je een gastroscopie om gerust gesteld te worden...
Uhm...???
Heel mijn buik betast en hij vond het absoluut niet nodig.
Daar ik zo'n onderzoek waarschijnlijk ook niet erg prettig ging vinden heb ik hem moeten beloven dat ik hem moest geloven op zijn woord.
Hij zei: als je hier buiten stapt wil ik dat je dat idee rond maag en darmk uit je hoofd zet...
Als het echt niet lukte mocht ik hem terug opbellen en dan ging hij een gastroscopie uitvoeren...
De maagpijn is al iets beter.
Het rommelt nog af en toe )
Maar nu he, de medicatie...
Dear o dear o dear....
Wat moet ik nu doen?
Ja ik moet het nemen... Mijn hoofdje weet het wel... Maar de rest wil niet mee...
Ik ga nu wel het medicijn nemen wat de psychiater heeft voorgeschreven. Het is trouwens hun vakgebied maar ik ben er zo zo angstig voor...
Wat als ik verschrikkelijk veel bijwerkingen heb?
Of 10 kg verdik of zo (ja daar maak ik me ook druk in!!! )
Maar ik ga het moeten doen... Het moet leefbaarder worden voor mij. Ik wil terug genieten...
Geen doemdenken meer... Geen paniek meer.... Wat zou dat heerlijk zijn...
xxxxx
woensdag 11 december 2013 om 09:44
Goeiemorgen,
Iedereen ok?
Ctje?
Lotje?
Ik ben ondertussen aan dag 5 van mijn medicatie en hoera! Ik heb geen bijwerkingen.
Voel niks...
Dit weekend moet ik opdrijven...
Ben wel wat ongerust maar hopelijk gaat het even vlot...
Ik vraag me wel af wanneer ik er iets van zal merken...
Want de angst is er wel nog.
Ik heb nog steeds een brok in de keel als ik slik...
Het gevoel dat mijn eten blijft steken maar dat is eigenlijk niet zo...
Heeft er iemand dat nog gehad?
Tot gauw!!!
liefs
Iedereen ok?
Ctje?
Lotje?
Ik ben ondertussen aan dag 5 van mijn medicatie en hoera! Ik heb geen bijwerkingen.
Voel niks...
Dit weekend moet ik opdrijven...
Ben wel wat ongerust maar hopelijk gaat het even vlot...
Ik vraag me wel af wanneer ik er iets van zal merken...
Want de angst is er wel nog.
Ik heb nog steeds een brok in de keel als ik slik...
Het gevoel dat mijn eten blijft steken maar dat is eigenlijk niet zo...
Heeft er iemand dat nog gehad?
Tot gauw!!!
liefs
woensdag 11 december 2013 om 10:11
Jeetje....vind dit topic net pas en heb juist precies datgene gevonden waar ik dus ook al jaaaaaren mee kamp. Angst en soms panische angst voor enge ziektes. Niet wetende dat er zo veel mensen dit hebben. Ben niet alleen een hypochonder met paniek aanvallen maar de psycyater noemde het indertijd O.C.D. obsessief compulsief disorder. Slik maximale hoeveelheid ad. In erge paniek oxazepam. Ben daardoor afgekeurd.
Ga dit topic volgen!!!!!!!!!!!! Sterkte lotgenoten.
Ga dit topic volgen!!!!!!!!!!!! Sterkte lotgenoten.
woensdag 11 december 2013 om 10:17
Nou Manon....toeval....van de week voor echt de zoveelste keer mijn keel laten bekijken....deze dagen ben ook ik weer met doe brok in mn keel bezig. Heb het trouwens al jaren met grote regelmaat. In de overtuiging dat er "iets zit".....maar huisarts zegt van niet. Globes gevoel wordt dat genoemd. Maar ondertussen blijf ik er obsessieve onrust van houden.
woensdag 11 december 2013 om 19:24
Heey,
Ik ben nog vrij nieuw hier en zie dit topic nu pas, wat goed! Ik heb ook hypochondrie, al superlang. ben nu 22 maar ben zo lang ik me kan herinneren al bang , vooral voor kanker maar ook voor hartziekte enzo. Ik gebruik geen medicatie, maar ik geef mezelf cognitieve gedragstherapie
Het gaat eigenlijk vrij goed nu, maar sommige momenten speelt het weer op. Zoals nu! Hoop eigenlijk heel hard dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.
Ik heb (denk ik) een buikvirusje... gister heel de dag buikpijn, maar ik dacht: miss word ik een paar dagen te vroeg ongesteld, of veel stress (volgende week tentamen).
's Avonds opeens diarree drie keer achter elkaar , eigenlijk bijna puur water ( sorry too much info!!!!) en daarna ook de halve nacht flink koorts gehad. Niet gemeten, maar ik lag te klappertanden ondanks drie dekens en kruik en voelde toch erg warm aan , dus ik denk het bijna zeker te weten
Vanochtend en vandaag geen diarree meer, wel wat misselijk en toch vrij veel buikkramp, als ik iets eet word het erger.
Wat denken jullie, buikkramp?
Medestudent is ook dokterassistente en ze zei dat die kramp niet bij buikgriep maar bij een infectieziekte past???? Hier schoot ik natuurlijk weer van in paniek, ik dacht juist mezelf zo mooi gediagnostiseerd te hebben met iets onschuldigs... Pfff, wat denken jullie?
xxx Evie
Ik ben nog vrij nieuw hier en zie dit topic nu pas, wat goed! Ik heb ook hypochondrie, al superlang. ben nu 22 maar ben zo lang ik me kan herinneren al bang , vooral voor kanker maar ook voor hartziekte enzo. Ik gebruik geen medicatie, maar ik geef mezelf cognitieve gedragstherapie
Ik heb (denk ik) een buikvirusje... gister heel de dag buikpijn, maar ik dacht: miss word ik een paar dagen te vroeg ongesteld, of veel stress (volgende week tentamen).
's Avonds opeens diarree drie keer achter elkaar , eigenlijk bijna puur water ( sorry too much info!!!!) en daarna ook de halve nacht flink koorts gehad. Niet gemeten, maar ik lag te klappertanden ondanks drie dekens en kruik en voelde toch erg warm aan , dus ik denk het bijna zeker te weten
Vanochtend en vandaag geen diarree meer, wel wat misselijk en toch vrij veel buikkramp, als ik iets eet word het erger.
Medestudent is ook dokterassistente en ze zei dat die kramp niet bij buikgriep maar bij een infectieziekte past???? Hier schoot ik natuurlijk weer van in paniek, ik dacht juist mezelf zo mooi gediagnostiseerd te hebben met iets onschuldigs... Pfff, wat denken jullie?
xxx Evie
woensdag 11 december 2013 om 19:32
niet bijgelezen maar zie dat je ook Sertraline slikt nu Manon! Dat slik ik ook en je gaat er zo blij mee zijn denk ik! Het helpt bij mij echt supergoed tegen de angst en gepieker!
op hoeveel mg zit je nu? en met hoeveel hoog je t dan op? Ik slik nu 75 mg, moet eigenlijk naar 100 maar voel nu niet zo'n noodzaak dat te doen.
Zet m op!!!
liefs! voor iedereen
op hoeveel mg zit je nu? en met hoeveel hoog je t dan op? Ik slik nu 75 mg, moet eigenlijk naar 100 maar voel nu niet zo'n noodzaak dat te doen.
Zet m op!!!
liefs! voor iedereen
woensdag 11 december 2013 om 20:04
quote:evangeline_234 schreef op woensdag 11 december 2013 19:24 Heey,
Het gaat eigenlijk vrij goed nu, maar sommige momenten speelt het weer op. Zoals nu! Hoop eigenlijk heel hard dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.
xxx Evie Lijkt me gewoon een buikgriepje! Maar wij zijn natuurlijk gern huisartsen ofzo..
xxx Evie Lijkt me gewoon een buikgriepje! Maar wij zijn natuurlijk gern huisartsen ofzo..
woensdag 11 december 2013 om 20:06
Haha nee dat snap ik maar ik probeer mezelf juist aan te leren dat klachten ook een simpele oorzaak kunnen hebben, lijkt me toch niet nodig om na 1 dag iets wat op een buikgriepje lijkt al naar de huisarts te rennen of denk jij van wel? Vroeger deed ik dat dus wel, maar soms met wat bevestging van forum zoals hier kan ik t wat meer relativeren.
xx
xx
woensdag 11 december 2013 om 20:36
Evangeline lijkt me echt een plaagje... Er zijn er erg veel in de klas van mijn kindjes... Niet veel aan te doen helaas... Probeer anders wat enterol en gemberthee....
Lika!!!! Gaat het met je?? Ik zit nu op 25 Ben nog maar 5 dagen bezig. Na 10 dagen moet ik verhogen tot 50... Hopelijk ervaar ik dan ook geen bijwerkingen.
Lika!!!! Gaat het met je?? Ik zit nu op 25 Ben nog maar 5 dagen bezig. Na 10 dagen moet ik verhogen tot 50... Hopelijk ervaar ik dan ook geen bijwerkingen.