God

03-12-2013 14:07 1121 berichten
Ik ben ziek thuis op moment, en zit uit verveling de godganse dag discoverykanalen en historychannel te kijken, want na dr. phil s'morgens is er verder geen reet op tv.

Na de zoveelste docu vandaag over kerken, middeleeuwen en Inca's en farao's zit ik mij weer eens te bedenken wat mijn waarheid is.

Ik "geloof" dat er "iets" is.

Wat is dat iets dan? Geen idee....liefde!?

Of is dat wishfull thinking? Want als het geen liefde is, is dat helemaal niet zo leuk natuurlijk, dan kan je beter niet geloven.

Mijn vader is joods, maar voelt zich niet zo, mijn moeder was gereformeerd opgegroeid, maar sprak later met engelen, en liep de deur plat bij paragnosten.

Ik heb de bijbel, de koran, de geheime leer en isis ontsluierd allemaal gelezen, en hoe mooi en tegelijkertijd hoe gruwelijk al die boeken ook zijn, ze brengen me geen snars verder.

Wat ik wel weet is dat 98% van de mensheid gelooft in een god, en dat het behoorlijk arrogant is om te denken dat ik het beter weet en dat er niets is.

Ik heb mijn hele leven "gevoeld" dat er iets is, dat groter is dan alles en iedereen, maar mijn hoofd, zo wetenschappelijk ingesteld als ik ben, zegt altijd.....wishfull thinking.

Mijn vraag is als volgt:

Als je gelooft in god of iets, wat is dan god voor jou? een man met een baard op een wolk, of een energie, of, of, of.

Als je niet gelooft in god, waar zou een god volgens jou aan moeten voldoen om voor jou een god te zijn?
quote:marith25 schreef op 04 december 2013 @ 21:21:

[...]

Hoe bedoel je dat de mens binnen de evolutie een speciaal plekje inneemt? Bedoel je daarbij de intelligentie en de daarbij horende technologische vooruitgang? Ik zie zelf de technologische vooruitgang niet als evolutie, dan kijk ik echt naar de soort zelf.

En het is inderdaad vreemd om te bedenken dat er van grondstoffen zulke apparatuur gemaakt kan worden. Maar dit is gemaakt door het samenbrengen van deze materialen zoals de natuur het uiteraard niet doet. Maar hoe is dit anders te verklaren dan het toeval?

Speciaal omdat wij alles doen wat "tegennatuurlijk" is. Wij laten zodra we ons dat kunnen veroorloven ieder mens die zich niet zelfstandig kan redden toch verzorgen.

Er is geen diersoort ooit geweest die dat deed.

Speciaal omdat bvb. dino's zo lang de tijd hebben gehad en nooit verder kwamen dan instinct. wij zijn er zo kort, en wij zijn zoveel "verder" dat we massaal bij de psycholoog lopen wegens niet om kunnen gaan met ons...vul maar in.

En hoe anders te verklaren dan toeval?

Zijn we het erover eens dat het organisme mens heel vernuftig in elkaar zit?

En dat een iPad een heel vernuftig dingetje is?

Dat is dan wel heeeeeeeeeeeel toevallig!

Dat vind ik dan weer heel verwonderlijk, en zo toevallig dat als ik het echt in laat zinken, ik het ook lachwekkend absurd vind.

Net zo absurd als hoe religies ons vertellen dat "god" is.
Alle reacties Link kopieren
quote:cadou schreef op 04 december 2013 @ 21:56:

[

Speciaal omdat bvb. dino's zo lang de tijd hebben gehad en nooit verder kwamen dan instinct. wij zijn er zo kort, en wij zijn zoveel "verder"...

Het is maar hoe je het bekijkt. Wormen zullen ons wel belachelijk vinden omdat we zo slecht kunnen graven.

Als een dino en een mens in een boksring zouden staan en het moesten uitvechten, dan zou ik liever de dino zijn.

Dit zijn maar voorbeeldjes. Wat ik bedoel: zo geweldig vind ik de mens helemaal niet. Goh ja, we kunnen de omgeving aan onze wensen aanpassen. So what.

Krishnamurti heeft daar iets moois over gezegd: De mens is naar de maan gegaan. Enorm veel samenwerking, nadenken, inzet. En wat is het eerste wat we doen als we er zijn? We planten er een vlag van ONS land!

In geestelijk opzicht zijn we niet zo ver gekomen.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:Hercke schreef op 04 december 2013 @ 22:57:

[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Wormen zullen ons wel belachelijk vinden omdat we zo slecht kunnen graven.

Als een dino en een mens in een boksring zouden staan en het moesten uitvechten, dan zou ik liever de dino zijn.

Dit zijn maar voorbeeldjes. Wat ik bedoel: zo geweldig vind ik de mens helemaal niet. Goh ja, we kunnen de omgeving aan onze wensen aanpassen. So what.

Krishnamurti heeft daar iets moois over gezegd: De mens is naar de maan gegaan. Enorm veel samenwerking, nadenken, inzet. En wat is het eerste wat we doen als we er zijn? We planten er een vlag van ONS land!

In geestelijk opzicht zijn we niet zo ver gekomen.
(hier, zoals eerder gevraagd, een christelijke visie)

Ik neem hier (als voorheen zwaar verslaafde meelezer, die mede door Rozenstruikjes verhaal via het vivaforum christen is geworden) na vier maanden weer een kijkje op het vivaforum en ja hoor: het eerste topic wat ik aan de zijkant zie staan is ‘God’.

Dit is voor mij geen toeval, daarom vertel ik hier graag mijn verhaal.

Ik geloof 100 % zeker in een almachtige God en Jezus Christus als onze redder en de Bijbel als het ware woord van God, waar in heel onze geschiedenis van begin tot het eind is uitgelegd. De Bijbel geeft mij een verklaring voor alles wat ik in de wereld om mij heen zie gebeuren. Het geeft een antwoord op de vraag waarom er zoveel pijn en ellende in de wereld is en het geeft mij de hoop dat dit niet is hoe God het bedoelt heeft en dat dit ook niet voor eeuwig zal zijn.

God, in zijn drie-eenheid (God de Vader, Jezus de Zoon en de heilige Geest) is heilig en perfect en liefde en heeft altijd al bestaan. Om zijn pure liefde en goedheid met meerdere te kunnen delen heeft Hij een hemel en engelen geschapen, echter met vrije wil, want anders kan er nooit sprake zijn van ware liefde die Hij wil geven en wil ontvangen. Voordat de aarde was geschapen was er een engel (lucifer) in de hemel die besloot dat, ondanks dat hij in de aanwezigheid was van de liefdevolle en heilige God, dat hij zelf god wilde worden. Daardoor heeft hij een derde van de engelen met leugens over God misleid en zijn zij allen uit de hemel verstoten en verdreven naar de ruimte en aarde. Dit omdat ongehoorzaamheid aan God altijd tot vernietiging leidt en zonde niet in de hemel kan voortbestaan. Zonde zorgt voor scheiding van God.

Daarna heeft God uit liefde de mens geschapen naar Zijn evenbeeld met een ziel, geest en lichaam. Wij zijn geschapen om God te dienen en lief te hebben, net zoals hij ons liefheeft. Hij heeft de mens de macht gegeven om te regeren over de aarde en de dieren (vandaar dat wij bovenaan het dierenrijk staan) in het paradijs. Ook heeft hij ons een vrije wil gegeven, zodat wij daadwerkelijk voor Hem kiezen uit oprechte liefde ipv dat wij daartoe gedwongen zijn en niet anders kunnen. Wel gaf hij ons een simpel verbod zodat wij onze gehoorzaamheid en liefde aan God kunnen tonen. Eet niet van de boom van kennis van goed en kwaad.

Door dit verbod van God niet te gehoorzamen heeft de mens de macht over de aarde overgedragen aan lucifer, die nu ook ons met leugens heeft misleid om zo god op aarde te worden. Als Eva de vrucht zou eten, dan zou zij worden als God, aldus lucifer. De waarheid was echter dat wij zouden sterven en de aarde en de mens in verval zou raken. Dit, omdat de duivel en zijn gevallen engelen nu de macht op aarde hebben gekregen. Sinds de zonde van Eva heeft iedere mens op de aarde gezondigd, of we dat nu willen of niet.

God kon de macht op aarde niet terugnemen, omdat hij de macht aan ons heeft gegeven en Hij zijn beloftes niet kan verbreken (God is Waarheid). We hebben zonde in de wereld toegelaten.

Dit leidt uiteindelijk altijd tot vernietiging en dood. Vandaar de ellende en leegte op deze wereld. Veel mensen in Nederland denken tegenwoordig dat dit hoort bij het leven en we hier maar mee moeten omgaan. Dit is echter een grote leugen van satan. Dit alles wordt veroorzaakt door onze zonden tegen God. Het is niet natuurlijk voor de mens om te leven zonder God, vandaar dat we altijd opzoek naar geluk en rust en vrede die we alleen bij God kunnen vinden en nergens in de wereld waar satan de macht heeft.

De 10 geboden van God zijn universele morele wetten die voor bijna iedere niet-gelovige (zeker de wetten gericht op onze naaste) nog steeds als waarheid gelden. Echter niemand is in staat zich aan deze wetten te houden, dit maakt iedereen een zondaar.

Vanwege de zonde kunnen we niet meer terugkeren naar God, want God is heilig en kan onze zonden niet verdragen. Vanwege onze zonden kunnen we niet naar de hemel toe.

God laat geen zonde in de hemel toe. Zonde scheidt ons van God.

Door de dood en opstanding van Jezus Christus zijn wij echter vrijgekocht van onze zonde. Er moest iemand boeten voor alle zonden en dat heeft Jezus Christus uit liefde voor ons zelf gedaan. Er moet altijd iemand opdraaien voor een schuld, dat heeft Jezus voor ons gedaan, zodat satan geen macht meer heeft. Hij is gestorven voor al onze zonde en daarna weer opgestaan omdat Hij God is. In het bloed van Jezus Christus worden wij schoongewassen van al onze zonden en kunnen wij weer terugkeren naar God. Dat is genade. God houdt zoveel van ons dat hij vanuit de hemel naar de aarde is toegekomen om te sterven voor onze zonde. Dit, zodat wij samen voor de eeuwigheid met Hem kunnen leven in vrede en Zijn Heiligheid en Goedheid.

Het enige wat wij hoeven te doen is om oprechte vergeving vragen voor onze zonden en dit geweldige gratis offer te accepteren en Hem te volgen. Nemen we dit offer aan, dan gebeuren er verschillende geweldige dingen. De heilige Geest komt in ons, zodat we opnieuw dicht bij God kunnen komen. Door de heilige Geest is God in ons en krijgen we de kracht om niet meer te zondigen. Hierdoor kunnen we een persoonlijke relatie met God opbouwen, ons tot God naderen door Jezus Christus. Als wij Jezus Christus accepteren als onze Verlosser en Heer worden we kinderen van God.

Door het volgen van Jezus Christus vinden we eindelijk rust en onze werkelijke bestemming.

Daarnaast worden we ook gezegend door God, want God doet niets liever dan zijn kinderen zegenen. Daarnaast mogen we straks de eeuwigheid in de hemel en op de aarde samen met God de Vader, Jezus Christus en de heilige Geest (zijn allen één) leven.

Doen we dit niet dan gaan we naar de hel. Dit puur alleen omdat wij er voor kiezen om het offer van Jezus Christus niet te accepteren. Dit betekent dat we zelf voor onze zonde moeten opdraaien en in de afwezigheid van God moeten leven. God is heilig en kan geen zonde toelaten. Daarnaast is God liefde en daarom kan hij ons niet in de hemel toelaten, als wij dat niet willen. Wij kiezen zelf om zonder God te leven. God kan ons niet dwingen om met Hem in de hemel te leven, juist uit liefde. Daarom leidt er maar één weg naar Rome en dat is door Jezus Christus. Geen andere godsdienst kent vergeving van zonde door genade van God, in alle ander godsdiensten moet de weg naar de hemel worden verdiend door goedheid of door een zogenaamde zoektocht naar een hogere macht in zichzelf.

Vanwege de zondige natuur kan de mens dit echter helemaal niet. Dat zie je terug in de mens, want ieder is (in meerdere of mindere mate) geneigd naar egoïsme, liegen, boosheid en bitterheid en echte naastenliefden ten koste van jezelf zie je niet meer heel vaak. Dit maakt het christendom uniek en de enige waarheid. Er zijn veel ‘zogenaamde’ christenen die anderen veroordelen en kwaaddoen.

In de Bijbel staat echter: aan de vruchten zal je de ware christen herkennen. Ware christenen hebben de liefde en vreugde van God in hun hart en dat herken je. Het zijn er helaas alleen maar weinig tegenwoordig. De kerk is vaak een instituut geworden met tradities, die niets meer te maken hebben met wat er in de Bijbel staat en de liefde voor God. Dit soort instituten hebben niets te maken met het ware Christendom.

In de hel is verschrikkelijk, want er is geen goedheid van God, iets wat wij nu wel op aarde hebben. De hel is het domein van de duivel en demonen en gevallen engelen die ons willen vernietigen. Die juichen om iedere ziel, omdat weer iemand niet tot God is gekomen, iets wat God ongelofelijk veel verdriet doet, want hij wil dat iedereen naar de hemel gaat en het offer van Jezus Christus accepteert. Jezus Christus huilt om iedereen die verloren gaat!

Uiteindelijk komt er een grote eindstrijd tussen lucifer en Jezus Christus, die door enkel alleen de (tweede) komst en aanblik van Jezus op aarde gelijk door Jezus gewonnen zal worden. Daarna zal Jezus Christus voor de eeuwigheid op aarde regeren. Aan ons nu de keus of wij mee willen regeren of liever onze eigen gang willen gaan zonder God.

Als je kijkt naar alle profetieën die zijn uitgekomen, dan kan je niet anders dan bekennen dat wat er in de Bijbel staat Gods waarheid is. De profetieën uit het boek van Daniel over de toekomst van de wereld vanaf ongeveer 600 v Christus zijn letterlijk één voor één uitgekomen (behalve dan diegene over het eind der tijden, dat moet nog gebeuren). Alle profetieën over de komst van de Zoon van God als verlosser van onze zonde en de profetieën over Israel, het heilige land van God; allemaal één voor één uitgekomen. Over de vernietiging van Israel en de profetieën over de wederopbouw die is uitgekomen in 1948. De grote haat tegen Israel en de Joden door de eeuwen heen. De Holocaust is gekomen, omdat Hitler bezeten door was door het kwaad en niets liever wilde dan het volk van God vernietigen. Omdat wij God niet willen kennen, geven we satan de macht dit soort gekken hun gang te laten gaan.

Overal om je heen zie je bewijs van God (bv. de prachtige natuur en dierenrijk en het heerlijke gevoel van liefde van en voor anderen) en satan die Gods plan wil dwarsbomen en mensen van God weg wil houden, dat is zijn grote doel.

Wanneer je je daar in gaat verdiepen ontdek je hoe werkelijk wáár de bijbel is. Het is niet mogelijk dat dit allemaal toeval is. Ongeveer tweederde van de profetieën zijn letterlijk vervuld. Isaac Newton is christen geworden, omdat als je de Bijbel onderzoekt, je niet anders kan concluderen dan dat de Bijbel de waarheid is. De eerste zin van de Bijbel spreekt al over de 5 natuurwetten volgens de wetenschap. In den beginne (tijd) schiep (kracht) God (energie)de hemelen (ruimte) en de aarde (materie). Hoe wonderbaarlijk is dat. Nooit hebben mensen zoveel bewijzen gekregen voor het bestaan van God en de ontdekkingen van overblijfselen van gebeurtenissen uit de bijbel die steeds meer worden ontdekt http://www.youtube.com/watch?v=Jwpi3kc7rpc.

Ook de profetieën over de eindtijd komen één voor één uit. Er is o.a. voorspeld dat er een grote blindheid over de mensen zullen komen. Dat mensen niet meer in God zullen geloven, maar hun eigen gang zullen gaan. Zonden zullen niet meer worden gezien als zonden, maar als de normale gang van zaken. Hoe goed is dit nu te zien onder de mensen van vandaag.

Daarom geloof ik in de God van de bijbel. Nog even als laatst mijn persoonlijke verhaal. Voordat ik tot geloof kwam had ik 4 jaar boulimia en hing ik bijna dagelijks en ook vaak meerdere malen per dag boven de wc om mijn maag te legen. Ik was ervan overtuigd dat ik er niet toe deed en dat ik zwaar te kort schoot als persoon. Sinds ik tot geloof ben gekomen, ben ik genezen van de boulimia. Ik voel dagelijks de kracht en liefde van Jezus Christus door de heilige Geest. Ik heb nog nooit zo’n diepe vrede en geluk ervaren. Dit is bovennatuurlijk en van God. Mijn verhaal hierboven is de waarheid, daar ben ik 100 % van overtuigd. Ik ben zielsgelukkig en helemaal verliefd op Jezus Christus. Ik zal ongetwijfeld veel kritiek gaan krijgen, maar als ik iemand over de streep kan trekken dan is dat het me waard. Ik gun dit ware geluk iedereen!!!!
Amen palmboompie!
Oww palmboompje, wat leg jij ondanks je enorme lap tekst het christelijke geloof op een beknopte en mooie manier uit! Ik moet ondanks dat ik hartstikke grieperig ben toch mijn hondjes uitlaten en een paar boodschapjes doen, maar daarna zal ik proberen uit te leggen waarom ik daar toch niet zo over denk. Tot zo!
quote:palmboompie schreef op 05 december 2013 @ 00:06:

(hier, zoals eerder gevraagd, een christelijke visie)

Ik neem hier (als voorheen zwaar verslaafde meelezer, die mede door Rozenstruikjes verhaal via het vivaforum christen is geworden) na vier maanden weer een kijkje op het vivaforum en ja hoor: het eerste topic wat ik aan de zijkant zie staan is ‘God’.

Dit is voor mij geen toeval, daarom vertel ik hier graag mijn verhaal.

Ik geloof 100 % zeker in een almachtige God en Jezus Christus als onze redder en de Bijbel als het ware woord van God, waar in heel onze geschiedenis van begin tot het eind is uitgelegd. De Bijbel geeft mij een verklaring voor alles wat ik in de wereld om mij heen zie gebeuren. Het geeft een antwoord op de vraag waarom er zoveel pijn en ellende in de wereld is en het geeft mij de hoop dat dit niet is hoe God het bedoelt heeft Waarom zou God falen?en dat dit ook niet voor eeuwig zal zijn.

God, in zijn drie-eenheid (God de Vader, Jezus de Zoon en de heilige Geest) is heilig en perfect en liefde en heeft altijd al bestaan. Om zijn pure liefde en goedheid met meerdere te kunnen delen heeft Hij een hemel en engelen geschapen, echter met vrije wil, want anders kan er nooit sprake zijn van ware liefde die Hij wil geven en wil ontvangen.Waarom de behoefte om liefde te willen ontvangen? Is liefde geven om te willen ontvangen niet de meest egoistische vorm van liefde? Voordat de aarde was geschapen was er een engel (lucifer) in de hemel die besloot dat, ondanks dat hij in de aanwezigheid was van de liefdevolle en heilige God, dat hij zelf god wilde worden. Daardoor heeft hij een derde van de engelen met leugens over God misleid en zijn zij allen uit de hemel verstoten en verdreven naar de ruimte en aarde. Dit omdat ongehoorzaamheid aan God altijd tot vernietiging leidt en zonde niet in de hemel kan voortbestaan. Zonde zorgt voor scheiding van God.Als God almachtig is, had hij dit dan niet kunnen voorzien?

Daarna heeft God uit liefde de mens geschapen naar Zijn evenbeeld met een ziel, geest en lichaam. Wij zijn geschapen om God te dienen en lief te hebben, net zoals hij ons liefheeft.Is iets creeren om aanbeden te worden niet tegenovergesteld aan liefde? Hij heeft de mens de macht gegeven om te regeren over de aarde en de dieren (vandaar dat wij bovenaan het dierenrijk staan) in het paradijs. Is dat, wetende, want almachtig, dat de mens niet zo leuk naar dieren zou zijn, niet heel onliefdevol naar dieren toe?Ook heeft hij ons een vrije wil gegeven, zodat wij daadwerkelijk voor Hem kiezen uit oprechte liefde ipv dat wij daartoe gedwongen zijn en niet anders kunnen. Wel gaf hij ons een simpel verbod zodat wij onze gehoorzaamheid en liefde aan God kunnen tonen. Eet niet van de boom van kennis van goed en kwaad. Waarom liefde, aanbidding en gehoorzaamheid willen testen? Is dat niet zelfverheerlijking, zeker wetende dat de mens zou falen!

Door dit verbod van God niet te gehoorzamen heeft de mens de macht over de aarde overgedragen aan lucifer, die nu ook ons met leugens heeft misleid om zo god op aarde te worden. Als Eva de vrucht zou eten, dan zou zij worden als God, aldus lucifer. De waarheid was echter dat wij zouden sterven en de aarde en de mens in verval zou raken. Dit, omdat de duivel en zijn gevallen engelen nu de macht op aarde hebben gekregen. Sinds de zonde van Eva heeft iedere mens op de aarde gezondigd, of we dat nu willen of niet. Als we er niets aan kunnen doen, en voorbaat al fout zijn in de ogen van God, hoe kan je dat liefde noemen? Ik leg dat uit alsof ik een speelbal ben in het spel dat God dan speelt met mij. Ik kan het niet ervaren als liefde als iets mij (mis)gebruikt in een egotrip om te kijken of ik hem aanbid. Ik kan er niets aan doen dat ik geboren ben, ik heb daar voor zover ik weet geen keuze in gehad. Om dan verwachtingen te stellen/hebben van mij met als enige andere optie verdoemenis tot in de eeuwigheid, komt op mij over als enorm gemeen en heeft niets te maken met onvoorwaardelijke liefde.

God kon de macht op aarde niet terugnemen, omdat hij de macht aan ons heeft gegeven en Hij zijn beloftes niet kan verbreken (God is Waarheid). We hebben zonde in de wereld toegelaten.

Dit leidt uiteindelijk altijd tot vernietiging en dood. Vandaar de ellende en leegte op deze wereld. Veel mensen in Nederland denken tegenwoordig dat dit hoort bij het leven en we hier maar mee moeten omgaan. Dit is echter een grote leugen van satan. Dit alles wordt veroorzaakt door onze zonden tegen God. Het is niet natuurlijk voor de mens om te leven zonder God, vandaar dat we altijd opzoek naar geluk en rust en vrede die we alleen bij God kunnen vinden en nergens in de wereld waar satan de macht heeft.

De 10 geboden van God zijn universele morele wetten die voor bijna iedere niet-gelovige (zeker de wetten gericht op onze naaste) nog steeds als waarheid gelden. Echter niemand is in staat zich aan deze wetten te houden, dit maakt iedereen een zondaar.

Vanwege de zonde kunnen we niet meer terugkeren naar God, want God is heilig en kan onze zonden niet verdragen. Vanwege onze zonden kunnen we niet naar de hemel toe.

God laat geen zonde in de hemel toe. Zonde scheidt ons van God.Als God dit allemaal wist en heeft voorzien, want almachtig, waarom dan doelbewust die schepping doorzetten? Dat is dan toch geen liefde? Dat is alleen eigenliefde, ten koste van alles, en dan durf ik het zelfs misbruik van macht te noemen.

Door de dood en opstanding van Jezus Christus zijn wij echter vrijgekocht van onze zonde. Er moest iemand boeten voor alle zonden en dat heeft Jezus Christus uit liefde voor ons zelf gedaan. Er moet altijd iemand opdraaien voor een schuld, dat heeft Jezus voor ons gedaan, zodat satan geen macht meer heeft. Hij is gestorven voor al onze zonde en daarna weer opgestaan omdat Hij God is. In het bloed van Jezus Christus worden wij schoongewassen van al onze zonden en kunnen wij weer terugkeren naar God. Dat is genade. God houdt zoveel van ons dat hij vanuit de hemel naar de aarde is toegekomen om te sterven voor onze zonde. Dit, zodat wij samen voor de eeuwigheid met Hem kunnen leven in vrede en Zijn Heiligheid en Goedheid. Ik geloof dat Jezus heeft bestaan(als persoon) en dat Jezus dit echt geloofde en dat hij met de beste bedoelingen uit overtuiging voor ons gestorven is. Het lijden van Jezus heeft zo'n 6 uur geduurd, begrijp ik uit alles wat ik lees. Zou het echt zo simpel zijn? Ieder mens sterft ooit, en de meesten niet op zo'n geweldig benijdenswaardige manier. Is dit niet een groot genoeg offer van ieder mens?

Het enige wat wij hoeven te doen is om oprechte vergeving vragen voor onze zonden en dit geweldige gratis offer te accepteren en Hem te volgen. Nemen we dit offer aan, dan gebeuren er verschillende geweldige dingen. De heilige Geest komt in ons, zodat we opnieuw dicht bij God kunnen komen. Door de heilige Geest is God in ons en krijgen we de kracht om niet meer te zondigen. Ik geloof niet dat er ook maar 1 christen is die na het aannemen van Jezus als verlosser nooit meer gezondigd heeft.Hierdoor kunnen we een persoonlijke relatie met God opbouwen, ons tot God naderen door Jezus Christus. Als wij Jezus Christus accepteren als onze Verlosser en Heer worden we kinderen van God.

Door het volgen van Jezus Christus vinden we eindelijk rust en onze werkelijke bestemming.

Daarnaast worden we ook gezegend door God, want God doet niets liever dan zijn kinderen zegenen. Daarnaast mogen we straks de eeuwigheid in de hemel en op de aarde samen met God de Vader, Jezus Christus en de heilige Geest (zijn allen één) leven.

Doen we dit niet dan gaan we naar de hel. Dit puur alleen omdat wij er voor kiezen om het offer van Jezus Christus niet te accepteren. Er zijn nog steeds mensen in deze steeds kleiner wordende wereld, die nooit de beschikking/mogelijkheid hebben gehad om een bijbel te lezen/ er uberhaubt 1 hebben kunnen bemachtigen, en/of nooit iemand zijn tegengekomen die hun het verhaal van Jezus heeft verteld. Die missen dan de boot?Dit betekent dat we zelf voor onze zonde moeten opdraaien en in de afwezigheid van God moeten leven. God is heilig en kan geen zonde toelaten. Waarom heeft God dan zonde geschapen?Daarnaast is God liefde en daarom kan hij ons niet in de hemel toelaten, als wij dat niet willen. Waarom heeft God niet beter over de gevolgen van de schepping nagedacht? Wij kiezen zelf om zonder God te leven. God kan ons niet dwingen om met Hem in de hemel te leven, juist uit liefde. Daarom leidt er maar één weg naar Rome en dat is door Jezus Christus. Geen andere godsdienst kent vergeving van zonde door genade van God, in alle ander godsdiensten moet de weg naar de hemel worden verdiend door goedheid of door een zogenaamde zoektocht naar een hogere macht in zichzelf.

Vanwege de zondige natuur kan de mens dit echter helemaal niet. Dat zie je terug in de mens, want ieder is (in meerdere of mindere mate) geneigd naar egoïsme, liegen, boosheid en bitterheid en echte naastenliefden ten koste van jezelf zie je niet meer heel vaak. Maar God had ons gemaakt naar zijn evenbeeld toch?Dit maakt het christendom uniek en de enige waarheid. Er zijn veel ‘zogenaamde’ christenen die anderen veroordelen en kwaaddoen.

In de Bijbel staat echter: aan de vruchten zal je de ware christen herkennen. Ware christenen hebben de liefde en vreugde van God in hun hart en dat herken je. Het zijn er helaas alleen maar weinig tegenwoordig. De kerk is vaak een instituut geworden met tradities, die niets meer te maken hebben met wat er in de Bijbel staat en de liefde voor God. Dit soort instituten hebben niets te maken met het ware Christendom. Eens.

In de hel is verschrikkelijk, want er is geen goedheid van God, iets wat wij nu wel op aarde hebben. De hel is het domein van de duivel en demonen en gevallen engelen die ons willen vernietigen. Die juichen om iedere ziel, omdat weer iemand niet tot God is gekomen, iets wat God ongelofelijk veel verdriet doet, want hij wil dat iedereen naar de hemel gaat en het offer van Jezus Christus accepteert. Jezus Christus huilt om iedereen die verloren gaat! Waarom iets schapen waarvan je weet dat het verloren kan gaan? Hoe onliefdevol...

Uiteindelijk komt er een grote eindstrijd tussen lucifer en Jezus Christus, die door enkel alleen de (tweede) komst en aanblik van Jezus op aarde gelijk door Jezus gewonnen zal worden. Daarna zal Jezus Christus voor de eeuwigheid op aarde regeren. Aan ons nu de keus of wij mee willen regeren of liever onze eigen gang willen gaan zonder God.

Als je kijkt naar alle profetieën die zijn uitgekomen, dan kan je niet anders dan bekennen dat wat er in de Bijbel staat Gods waarheid is. De profetieën uit het boek van Daniel over de toekomst van de wereld vanaf ongeveer 600 v Christus zijn letterlijk één voor één uitgekomen (behalve dan diegene over het eind der tijden, dat moet nog gebeuren). Alle profetieën over de komst van de Zoon van God als verlosser van onze zonde en de profetieën over Israel, het heilige land van God; allemaal één voor één uitgekomen. Over de vernietiging van Israel en de profetieën over de wederopbouw die is uitgekomen in 1948. De grote haat tegen Israel en de Joden door de eeuwen heen. Israel en Joden zijn door de geschiedenis, en zeker nu! ook helemaal niet zo leuk naar andere medemensen geweest.De Holocaust is gekomen, omdat Hitler bezeten door was door het kwaad en niets liever wilde dan het volk van God vernietigen. Omdat wij God niet willen kennen, geven we satan de macht dit soort gekken hun gang te laten gaan.

Overal om je heen zie je bewijs van God (bv. de prachtige natuur en dierenrijk en het heerlijke gevoel van liefde van en voor anderen)Dat voel ik ook zo, alleen de uitleg van de bijbel van de herkomst van dit gevoel voel ik weer niet zo. en satan die Gods plan wil dwarsbomen en mensen van God weg wil houden, dat is zijn grote doel.

Wanneer je je daar in gaat verdiepen ontdek je hoe werkelijk wáár de bijbel is. Het is niet mogelijk dat dit allemaal toeval is. Ongeveer tweederde van de profetieën zijn letterlijk vervuld. Isaac Newton is christen geworden, omdat als je de Bijbel onderzoekt, je niet anders kan concluderen dan dat de Bijbel de waarheid is. De eerste zin van de Bijbel spreekt al over de 5 natuurwetten volgens de wetenschap. In den beginne (tijd) schiep (kracht) God (energie)de hemelen (ruimte) en de aarde (materie). Hoe wonderbaarlijk is dat. Nooit hebben mensen zoveel bewijzen gekregen voor het bestaan van God en de ontdekkingen van overblijfselen van gebeurtenissen uit de bijbel die steeds meer worden ontdekt http://www.youtube.com/watch?v=Jwpi3kc7rpc.

Ook de profetieën over de eindtijd komen één voor één uit. Er is o.a. voorspeld dat er een grote blindheid over de mensen zullen komen. Dat mensen niet meer in God zullen geloven, maar hun eigen gang zullen gaan. Zonden zullen niet meer worden gezien als zonden, maar als de normale gang van zaken. Hoe goed is dit nu te zien onder de mensen van vandaag.

Daarom geloof ik in de God van de bijbel. Nog even als laatst mijn persoonlijke verhaal. Voordat ik tot geloof kwam had ik 4 jaar boulimia en hing ik bijna dagelijks en ook vaak meerdere malen per dag boven de wc om mijn maag te legen. Ik was ervan overtuigd dat ik er niet toe deed en dat ik zwaar te kort schoot als persoon. Sinds ik tot geloof ben gekomen, ben ik genezen van de boulimia. Ik voel dagelijks de kracht en liefde van Jezus Christus door de heilige Geest. Ik heb nog nooit zo’n diepe vrede en geluk ervaren. Dit is bovennatuurlijk en van God. Mijn verhaal hierboven is de waarheid, daar ben ik 100 % van overtuigd. Ik ben zielsgelukkig en helemaal verliefd op Jezus Christus. Ik zal ongetwijfeld veel kritiek gaan krijgen, maar als ik iemand over de streep kan trekken dan is dat het me waard. Ik gun dit ware geluk iedereen!!!!Wat prachtig dat jij door dit geloof je boulimia hebt overwonnen, en als het voor jou de waarheid is, en het je rust en vrede geeft, is dat geweldig, en ben je verder dan ik. Ook ik zoek die rust en vrede, alleen kan ik het niet vinden in deze uitleg.
Bedankt voor de lieve reacties op mijn stuk , had ik niet verwacht .

Cadou, ik zal proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op de vragen die je me stelt. Je stelt veel vragen die ik in het begin zelf ook had, maar waar ik nu voor mij zelf een bevredigend antwoord op heb gekregen. Al blijven er altijd bepaalde zaken die wij niet kunnen en hoeven te begrijpen, dat zal later vanzelf wel duidelijk worden, denk ik dan. Beetje het verhaal met de mens en de mier .

Ik ga er even de tijd voor nemen (zit op m'n werk), kom er op terug!
quote:saffietje schreef op 04 december 2013 @ 19:44:

http://www.scientias.nl/u ... etheorie-maar-klopt/92434

de reacties onder dit artikel zijn zelfs nog interessanter dan het artikel zelf!

Ik sta ook achter de evolutietheorie.

Toch brengt die evolutietheorie mij als ik die volg maar tot de tijd dat de eerste eencellige organismen zich gingen ontwikkelen, het verklaart niet hoe er leven is ontstaan in die cellen.
quote:cadou schreef op 05 december 2013 @ 11:47:

[...]

de reacties onder dit artikel zijn zelfs nog interessanter dan het artikel zelf!

Ik sta ook achter de evolutietheorie.

Toch brengt die evolutietheorie mij als ik die volg maar tot de tijd dat de eerste eencellige organismen zich gingen ontwikkelen, het verklaart niet hoe er leven is ontstaan in die cellen.

In eencellige organismen is het leven aanwezig. Over miljarden jaren tijd zullen bepaalde cellen zich aanpassen/muteren om zich te kunnen onderscheiden van anderen en om te overleven in een veranderende natuur. Daar vond de eerste differentiatie plaats en waren er al verschillende levensvormen die konden kruisen.

Dit proces is overigens nog altijd gaande. Het hele dieren/plantenrijk past zich nog steeds en altijd aan.

Toevallig van de week een documentaire gezien over een bepaalde vogel op de Galapagos eilanden. Deze vogel heeft tegenwoordig geen vleugels meer. Waarom? Omdat hij in dat gebied geen natuurlijke vijanden heeft en zn voedsel kan vangen, zonder dat hij vleugels nodig heeft.

Of denk je nou werkelijk dat God eroverheen heeft geblazen en zn vleugels heeft weggetoverd!
Eens met bregje65, hoe verklaar je stratificatie? Als de aarde nog niet zo oud is. Hoe verklaar je bomen, ouder dan de zondevloed? En ga zo maar door.

In de huidige wereld zowel binnen als buiten het lab zijn zoveel voorbeelden en bewijzen voor het aanpassen van soorten.

Mijn ervaring is dat mensen die niet in de evolutie 'geloven' vaak de hele context niet snappen. Als je het dan rustig uitlegt vinden ze het super logisch. Ik ben een echte darwinist maar heb ook de bijbel gelezen zodat ik niet predikt tegen iets dat ik niet ken. Ik zou het ijn vinden dan tegenstanders van de evolutie en voor het geloof het boek het ontstaan van soorten (of een makkelijker exemplaar als evolutie voor dummies of darwin voor beginners) ook eens zouden lezen..
'Ik zou het fijn vinden dat' moest het zijn, te snel verzonden en forum mobiel
Palmboompie, interessant om jouw verhaal en visie te lezen.

Je zegt dat je om je heen ziet hoe waar de Bijbel is. Wat is jouw visie op de contradicties die in de Bijbel staan (tussen verschillende boeken bijvoorbeeld), en op het feit dat de boeken in het Oude Testament geschreven zijn voor de joden van die tijd?

quote:Daarom leidt er maar één weg naar Rome en dat is door Jezus Christus. Geen andere godsdienst kent vergeving van zonde door genade van God, in alle ander godsdiensten moet de weg naar de hemel worden verdiend door goedheid of door een zogenaamde zoektocht naar een hogere macht in zichzelf.

Ook in jouw geloof 'moet' je iets om in genade te komen: kiezen voor God. Ik zie dat zelf niet als een keuze: ik kan het namelijk niet (vroeger wel, nu niet meer). Hoe zie je dat?

Denk je dat mensen die God niet kennen, minder moreel zijn?

Jouw persoonlijke verhaal klinkt heftig. Mag ik vragen hoe je bekering (ik noem het maar even zo) in zijn werk ging?

En denk je dat het geluk dat jij nu ervaart ook door andere mensen ervaren kan worden, buiten het geloof?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:cadou schreef op 05 december 2013 @ 09:35:

[...]

Wat prachtig dat jij door dit geloof je boulimia hebt overwonnen, en als het voor jou de waarheid is, en het je rust en vrede geeft, is dat geweldig, en ben je verder dan ik. Ook ik zoek die rust en vrede, alleen kan ik het niet vinden in deze uitleg.

Cadou jij stelt precies de juiste vragen, scheelt mij weer een hoop schrijven, ik lees mee.....

Palmboompje, ik vind het fijn dat jij het geloof zo kan ervaren, maar ik heb Rozenstruikje ook vaak hier gelezen, en vragen gesteld, maar die was toch minder extreem in haar uitspraken over de hel, en het christendom als enige weg tot God als ik me het goed herinner...
Vooal het stukje over dat God almachtig en alwetend is heb ik nooit begrepen.

Als God dat dus is, dan wist hij dus ook wat er zou gebeuren?

Dat eva een hap van de appel zou nemen etc.

Daarom moeten wij boeten voor dat kleine 'foutje' van eva?
quote:saffietje schreef op 05 december 2013 @ 19:38:

Vooal het stukje over dat God almachtig en alwetend is heb ik nooit begrepen.

Als God dat dus is, dan wist hij dus ook wat er zou gebeuren?

Dat eva een hap van de appel zou nemen etc.

Daarom moeten wij boeten voor dat kleine 'foutje' van eva?Ja, dat stoort mij dus ook. Dan was het dus de bedoeling van God om ons zo in de ellende te zien, en dat klinkt mij helemaal niet liefdevol in de oren.
Ik zal proberen vanuit Bijbels perspectief daarop een antwoord op te geven die mij in ieder geval laat zien dat God niet anders kon dat dit als onderdeel van zijn plan (die nog steeds in uitvoering is).
Er is van alle religies en stromingen die ik onderzocht heb er 1 waarvan ik heel erg hoop dat het zo is, en dat is de manier zoals mijn moeder het ervaarde. Ik heb dingen meegemaakt die dit vermoeden beamen.

Ik hoop echt dat het zo is, want het is de enige uitleg die vraagstukken die ik in elke andere uitleg onbeantwoord zie, uitlegt op een manier wat voor mij toereikend is.

Het is alleen zo sprookjesachtig, dat mijn hoofd daar al helemaal van zegt, dikke onzin, was het maar zo...

Ik zal dat zometeen is opschrijven hier, maar dat is een heel verhaal om uit te leggen, dus moet daar ook even de tijd voor nemen.
Amen Palmboompie!!!

Want God heeft zoveel liefde voor de wereld dat Hij zijn enige Zoon

heeft gegeven zodat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft !!!!

bedankt voor je mooie woorden en getuigenis

God zegene u en houdt het goede woord in je hart

je passie is prachtig iets dat we allemaal moeten hebben!!!
quote:cadou schreef op 05 december 2013 @ 19:42:

[...]

Ja, dat stoort mij dus ook. Dan was het dus de bedoeling van God om ons zo in de ellende te zien, en dat klinkt mij helemaal niet liefdevol in de oren.

Plus het feit dat God (neem ik maar even aan) zelf die boom er neer heeft gezet.

Tja dat is een beetje de kat op het spek binden toch?
quote:cadou schreef op 05 december 2013 @ 19:56:

Er is van alle religies en stromingen die ik onderzocht heb er 1 waarvan ik heel erg hoop dat het zo is, en dat is de manier zoals mijn moeder het ervaarde. Ik heb dingen meegemaakt die dit vermoeden beamen.

Ik hoop echt dat het zo is, want het is de enige uitleg die vraagstukken die ik in elke andere uitleg onbeantwoord zie, uitlegt op een manier wat voor mij toereikend is.

Het is alleen zo sprookjesachtig, dat mijn hoofd daar al helemaal van zegt, dikke onzin, was het maar zo...

Ik zal dat zometeen is opschrijven hier, maar dat is een heel verhaal om uit te leggen, dus moet daar ook even de tijd voor nemen.Ben oprecht benieuwd....
quote:jochebed schreef op 03 december 2013 @ 14:21:

Ik geloof in God als verlosser. En God als vader. Alles gebeurt met een reden. Ik kan altijd op God vertrouwen. God is een God van wonderen en is een levende God. Ik bid veel, bespreek alles met God, dingen gaan niet altijd zoals ik wil of verwacht, maar het is erg prettig om te weten dat God er leiding over heeft.Als je zegt dat God 'Vader' is dan wil je zeggen dat Hij gelijkenissen met ons vertoont... Sorry maar hoe kun je God die alles heeft geschapen vergelijken met de mens, die continu fouten maak en die zelf is geschapen.
quote:thewatcher7 schreef op 05 december 2013 @ 19:59:

Amen Palmboompie!!!

Want God heeft zoveel liefde voor de wereld dat Hij zijn enige Zoon

heeft gegeven zodat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft !!!!

bedankt voor je mooie woorden en getuigenis

God zegene u en houdt het goede woord in je hart

je passie is prachtig iets dat we allemaal moeten hebben!!!Sorry maar dit vind ik zo een onzin. Waarom zou God zijn 'zoon' opofferen voor de mens. God is almachtig en hoeft niemand te offeren....

Beste Bloem

het is niet grappig :-) God houdt zoveel van je

1 Zo was er een farizeeër, een van de Joodse leiders, met de naam Nikodemus. 2 Hij kwam in de nacht naar Jezus toe. ‘Rabbi,’ zei hij, ‘wij weten dat u een leraar bent die van God gekomen is, want alleen met Gods hulp kan iemand de wondertekenen doen die u verricht.’ 3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk. 7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden. 8 De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.’ 9 ‘Maar hoe kan dat?’ vroeg Nikodemus. 10 ‘Begrijpt u dit niet,’ zei Jezus, ‘terwijl u een leraar van Israël bent? 11 Waarachtig, ik verzeker u: wij spreken over wat we weten en we getuigen van wat we gezien hebben, maar jullie accepteren ons getuigenis niet. 12 Wanneer jullie me niet geloven als ik over aardse dingen spreek, hoe zouden jullie me dan geloven als ik over hemelse dingen spreek? 13 Er is toch nooit iemand opgestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel is neergedaald: de Mensenzoon?

14 De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
Mijn moeder ervaarde "God" en het waarom we hier zijn als volgt:

Er is geen God als zelfstandig wezen.

Er is 1 alomvattende energie, waarvan wij allen een stukje zijn, wij zijn allemaal een stukje van datgene wat iedereen God noemt, en omdat wij allemaal onderdeel zijn van het alles omvattende geheel, zijn wij allemaal goddelijk.

Niet iedereen is even goed in lijn met deze energie, dat komt door of gebrek aan ervaring, of de onwil om te leren.

Je kan pas beter doen als je beter weet. Je kan pas iets echt, echt begrijpen, als je het zelf ervaren hebt.

Je kan niet alles leren in 1 leven.

Daarom is er reincarnatie(niet zoals bedoeld in het boedhisme).

Wij beginnen als ziel aan de kringloop van het leven zonder kennis, met alleen liefde, en omdat je ook liefde niet kan begrijpen zonder het in alle facetten meegemaakt te hebben, beginnen wij aan ons eerste leven met een volledig onbegrip voor het zijn van onze medemensen(zielen). Deze zielen zijn diegenen zonder empathie, nooit rekening houdend met anderen.

Daar kennen we er allemaal wel 1 of meerderen van

In grote lijnen is alles wat wij meemaken in ons leven van tevoren afgesproken met die zielen waar wij de meeste "feeling" hebben. Die dezelfde opvattingen hebben zeg maar.

Die zielen kom je ook tegen in je leven, dat zijn bvb. je ouders, je vrienden, je partners. Dat wij gekwetst kunnen worden door zelfs die mensen is ook zo afgesproken, en is je eigen keus, om een bepaalde "les" te leren.

Alles wat je begrijpt van een ander heb je zelf al doorleefd, alles wat je niet begrijpt moet je nog meemaken.

Wij moeten alles! beleven om te kunnen groeien naar de vervolmaking van ons kleine stukje in het geheel.

Dit betekent dus talloze reïncarnaties.

Je bent een leven arm, je bent een leven rijk, je bent een leven homo, je bent hetero, je bent geestesziek, je bent zelfs ooit een moordenaar, etc. etc.

Hoe verder je komt, hoe moeilijker je het krijgt, want de zwaarste lessen kun je alleen leren als je al over enige kennis beschikt(zoals je de middelbare school alleen aankunt als je de basisschool hebt doorlopen).

De tussenpozen tussen je levens in, leer je ook verder of mag je een taak uitvoeren.

De plek na ons sterven als mens is een andere dimensie dan de 4 die wij als mens kunnen ervaren, lengte, breedte, diepte, tijd.

Er is geen hemel of hel, het is 1 plek, zonder dat iedereen daar door elkaar heen huppelt.

Deze plek is verdeeld in 14 "sferen" (het moet toch een naam hebben).

7 "donkere" en 7 "lichte" sferen. Je ziel stemt zich na de dood af op die sfeer waar je qua ontwikkeling "thuishoort".

Vandaar dat je ook na je dood alleen gelijkgestemden tegenkomt. Daar voel je je immers thuis.

Iemand als bvb. Hitler zit ergens aan de onderkant van die sferen, voor een hoger afgestemd(ontwikkelde) ziel is dat "de hel", heeft niets te maken met vuur, maar met de afwezigheid van liefde zoals het uitgedragen hoort te worden.

Hitler zelf zal deze sfeer niet als hel ervaren, voor hem is het de hemel, iedereen daar denkt immers zo.

Zelfs iemand als Hitler zal ondanks dat hij het daar wel fijn vind, toch uiteindelijk de drang voelen, om weer een leven aan te gaan, opnieuw te "beleven".Dat is het stukje god dat we allemaal zijn.

Ook iemand als Hitler heeft voor zijn leven afspraken gemaakt over wat te leren. Sommigen dwalen van dit pad af, hij definately.

In een volgend leven zal hij dingen meemaken(echt geen leuke dingen) waardoor hij zal leren begrijpen waarom wat hij deed, niet echt okay was.

Met kleine stapjes, maar altijd in de goede richting lopen, je mag ook de andere kant oplopen, maar dan duurt alles veel langer voor je. Je mag net zoveel levens ergens over doen als jij wil. Uiteindelijk leer je toch.

Die zielen die lijden onder de "kwaden" kiezen daar zelf voor.

Of omdat dat een les is voor hunzelf, of uit liefde voor die ziel die hun dit aandoet(om hem verder te helpen).

Omdat wij allemaal een stukje van het al zijn, hebben wij allemaal de behoefte om iedereen naar de zeg maar top te krijgen, zodat we als 1 geheel vervolmaking kunnen beleven.

Vandaar dat we willen lijden voor anderen.

Wij(aarde) zijn niet alleen in het heelal, er zijn talloze planeten waar zich hetzelfde proces afspeelt, allemaal onderdeel van het al(god) dat zijn misschien geen mensen naar ons evenbeeld, maar ze bezitten wel diezelfde zielen die wij ook hebben.

Dieren hebben ook een ziel, maar leggen een andere ontwikkeling af, dit zijn een ander soort zielen als wij, mensen.

Ze zijn echter niet minder waardevol in het al dat God(goddelijk) is.

Laten we Hitler even lekker daar onderin zitten, en een paar sferen opschuiven.

Zodra je je zover ontwikkelt hebt, dat je na je zoveelste dood in een sfeer van licht aankomt, zijn er meer mogelijkheden dan reincarnatie of nadenken wat je nu allemaal hebt uitgepookt.

Je mag dan ook een "taak' gaan doen.

Je hebt je zover ontwikkeld dat je in staat bent anderen te helpen op pad, en ook daar leer je weer van.

Je mag net overleden zielen gaan helpen met de overgang na de dood, die soms moeilijk te bevatten is, bvb. voor mensen die op slag dood zijn na een ongeluk, of mensen die ongelovig zijn, en niet weten wat hun overkomt zodra de pijp aan de wilgen hangen

Je mag gaan overleden kinderen of dieren gaan helpen, er is een taak voor iedereen.

Als je nog verder bent, mag je ook mensen tijdens hun leven op aarde gaan helpen(door veel stromingen beschermengel, gids genoemd).

Je kan als ziel op je reis, in je leven(s) heel veel dingen niet goed doen, maar je doet niets fout.

Je kan pas beter doen als je beter weet.

Sommige lessen zijn loodzwaar, echter kies je zelf voor alles! wat je meemaakt(in grote lijnen, zielen kunnen immers van hun afgesproken levenspad afwijken(vrije wil) en hun afspraken met jou een beetje in de war gooien).

Ook een moeder die haar kind verliest kiest hier zelf voor, echter ook het kind kiest hier voor. Ofwel uit liefde voor de moeder om haar haar les te laten leren, ofwel om zelf te beleven.

Er is een speciale "kindersfeer" waar overleden kinderen naar toe gaan, deze zit tussen de 4de en 5de sfeer van licht.

Ook al heeft de ziel van dit overleden kind geen afstemming die zo hoog is, komt het hier toch terecht als compensatie voor het sterven als kind. Hier groeien ze op omringt door de liefde die daar is. Zodra ze "volwassen" zijn gaan ze naar de sfeer waar ze eigenlijk thuis horen om weer verder te gaan op hun pad.

Zoals ik al zei, er is geen fout, alles is ontwikkeling.

Een homosexuele man bvb. is een ziel die in zijn vorige leven een vrouw was, en de omschakeling naar het leven als man niet helemaal goed snapt, die heeft dit leven als zeg maar tussenfase nodig.

Er is bijna geen "moeten" alleen de drang om te beleven is in ieder aanwezig, en men kan niet anders dan hier aan voldoen.

Er is 1 uitzondering. Iemand die een leven neemt, moet in een volgend leven een leven creeren, dit moet als vrouw, want alleen vrouwen scheppen nieuw leven(sorry heren, jullie sperma is slechts bijzaak).

Alleen een vrouw kan door een kind te baren volledig begrijpen wat de kostbaarheid van leven is. Dit is karma.

Iedere religie/overtuiging/stroming is ontstaan door de menselijke interpretatie van een ziel die voor zijn tijd in de geschiedenis al zover is, dat die zich een voorstelling kan maken van hoe dit alles in elkaar zit.

Abraham bvb. voelde dit, maar kon het niet beter uitleggen als dat zijn verstand, beleving als organisme in zijn tijd kon begrijpen/verwoorden.

In de tijd van Jezus waren we als mensheid al iets verder, en dus legde hij het uit op een manier die voor die tijd begrijpelijk was.

Hoe verder we komen in de tijd, hoe minder we snappen van de voorstelling van de zeg maar "profeten" van vroeger.

En toch staan er steeds weer nieuwe mensen op met een nieuwe uitleg, vertaald naar de tijd waarin we leven.

Ze bedoelen echter allemaal hetzelfde, hoe beschrijf je een vliegtuig aan mensen die niet weten wat dat is, of als je er zelf nog nooit 1 gezien hebt.

Oooooooh, wat zou het toch mooi zijn als het zo was!!

De essentie van dit "new age", "spiritualisme" wordt uitgelegd in talloze boeken, maar in detail in de boeken van Jozef Rulof(wel weer in de voorstelling/manier van denken van zijn tijd. In dit geval jaren 60 vorige eeuw).

Het wordt op een heel simplistische manier uitgelegd in een boekje dat enkele jaren geleden is uitgekomen genaamd het sprookje van de dood.

Ik hoop echt dat het zo is, mijn hoofd zegt echter, zoals dat kleine boekje......sprookje! Gewoon te mooi om waar te zijn.

Maar is dat niet een mooie beschrijving van iets Goddelijks?

Te mooi om waar te zijn?

En toch, aan het sterfbed van mijn oma die heel, heel helder was tijdens haar laatste dagen, zei ze me meerder malen als ik zei, ga maar even slapen oma: Oh Cadou, dat durf ik niet, ik ben zo bang om te slapen, want iedere keer als ik mijn ogen dicht doe ben ik in een heel ander ziekenhuis, met hele andere zusters......

Tja...

Pfff...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven