God

03-12-2013 14:07 1121 berichten
Ik ben ziek thuis op moment, en zit uit verveling de godganse dag discoverykanalen en historychannel te kijken, want na dr. phil s'morgens is er verder geen reet op tv.

Na de zoveelste docu vandaag over kerken, middeleeuwen en Inca's en farao's zit ik mij weer eens te bedenken wat mijn waarheid is.

Ik "geloof" dat er "iets" is.

Wat is dat iets dan? Geen idee....liefde!?

Of is dat wishfull thinking? Want als het geen liefde is, is dat helemaal niet zo leuk natuurlijk, dan kan je beter niet geloven.

Mijn vader is joods, maar voelt zich niet zo, mijn moeder was gereformeerd opgegroeid, maar sprak later met engelen, en liep de deur plat bij paragnosten.

Ik heb de bijbel, de koran, de geheime leer en isis ontsluierd allemaal gelezen, en hoe mooi en tegelijkertijd hoe gruwelijk al die boeken ook zijn, ze brengen me geen snars verder.

Wat ik wel weet is dat 98% van de mensheid gelooft in een god, en dat het behoorlijk arrogant is om te denken dat ik het beter weet en dat er niets is.

Ik heb mijn hele leven "gevoeld" dat er iets is, dat groter is dan alles en iedereen, maar mijn hoofd, zo wetenschappelijk ingesteld als ik ben, zegt altijd.....wishfull thinking.

Mijn vraag is als volgt:

Als je gelooft in god of iets, wat is dan god voor jou? een man met een baard op een wolk, of een energie, of, of, of.

Als je niet gelooft in god, waar zou een god volgens jou aan moeten voldoen om voor jou een god te zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:saffietje schreef op 09 december 2013 @ 01:06:

Pinarcik

Ik neem aan dat je de discussie gevolgd hebt?

Hoe staat jouw geloof tegen over het cristendom?

Voor zover ik weet erkennen de moslims Jezus niet als verlosser, en als zoon van God.

Wat vind jij van het idee dat jij volgens de christelijke leer niet in de hemel zou komen?

En hoe denken de moslims daarover?

Komen christenen volgend de islam wel in de hemel?Wij moslims zien Jezus als een van de vele profeten die God heeft de taak heeft gegeven om de mensheid te vertellen over God en over wat hij van de mens verwacht. Wel een van de belangrijkste profeten omdat hij veel invloed heeft gehad. In de Koran staat letterlijk dat christenen niet in de hemel komen omdat zij beweren dat God een zoon heeft. Wat ik van het christendom niet begrijp is dat zij in alle profeten geloven maar niet in Mohammed. Waarom spreken alle profeten de waarheid en is Mohammed een leugenaar? Is dat omdat hij niet spreekt over Jezus als de verlosser en zoon van God. Dat deden alle andere profeten toch ook niet?
Oeps miss dalyan ik had jouw bericht niet gelezen maar het klopt niet helemaal wat je zegt.
quote:Pinarcik schreef op 09 december 2013 @ 01:43:

Oeps miss dalyan ik had jouw bericht niet gelezen maar het klopt niet helemaal wat je zegt.

Ik had oprecht begrepen dat de mensen van het boek wel in de hemel zouden komen. Wist niet dat in de koran staat dat, dat christenen vanwege het geloof in een zoon niet in de hemel komen.

Kan je mij vertellen waar ik in de koran dat kan vinden?

Ben nog aan het leren, weet nog niet alles

Maar ben het met je eens dat het raar is dat christenen Mohammed niet erkennen als profeet.
quote:Cateautje schreef op 09 december 2013 @ 00:11:

Het kwaad komt van de mens. Lekker gemakkelijk om iets buiten jezelf de schuld te geven, maar het blijft gewoon eigen keuze en eigen daad.

Cateautje, Hoe verklaar jij het dan, dat je ondanks dat je dit zelf absoluut niet wil, jij vele keren de mensen van wie je het meeste houdt pijn hebt gedaan? Was dit je eigen keus? Was dit iets wat je ze bewust aan wilde doen?

Dat mohammed duidelijk aangeeft dat Jezus niet de weg is, het centrale punt van heel Gods plan waar de hele bijbel op gericht is...

Dat zegt me wel genoeg...
quote:missdalyan schreef op 09 december 2013 @ 01:57:

Maar ben het met je eens dat het raar is dat christenen Mohammed niet erkennen als profeet.Misschien komt het omdat Mohammed pas in de 6e eeuw na Christus is geboren en de canon van het nieuwe testament al in de eerste eeuwen na het begin van de jaartelling is vastgesteld en er van ene Mohammed toen uiteraard geen enkele sprake was? Mischien vond men de handel en wandel van Mohammed ook niet helemaal kosjer alhoewel de bijbel er ook wat van kan natuurlijk.

Je kan net zo goed vragen waarom Bagwan of Jomanda niet als profeet wordt gezien.
quote:palmboompie schreef op 09 december 2013 @ 08:09:

[...]

Cateautje, Hoe verklaar jij het dan, dat je ondanks dat je dit zelf absoluut niet wil, jij vele keren de mensen van wie je het meeste houdt pijn hebt gedaan? Was dit je eigen keus? Was dit iets wat je ze bewust aan wilde doen?

Dat mohammed duidelijk aangeeft dat Jezus niet de weg is, het centrale punt van heel Gods plan waar de hele bijbel op gericht is...

Dat zegt me wel genoeg...Palmboompie, ik denk oprecht dat de redenen voor het kwetsen van mensen, overkomt helaas mij ook, te vinden zijn binnen mijzelf, het niet goed om kunnen gaan met frustraties over een bepaalde situatie, en niet dat er iets "buiten" mij om daar debet aan heeft.
quote:Pinarcik schreef op 09 december 2013 @ 01:38:

In de Koran staat letterlijk dat christenen niet in de hemel komen omdat zij beweren dat God een zoon heeft.Ok, dat is dan duidelijk. Hoe zit het trouwens met de Joden, wat gebeurt er met hen?

Is er ook een hel in het islamitisch geloof?
Het maakt niet uit wat denk je ... wat doet ze denkt ... wat doet denkt hij ...

Einstein dat op zijn einde van zijn leven verklaren dat Jezus Heer is, zoals Newton, Pascal en zelfs Darwin toen hij stervende was .... Einstein zei:

"Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid, en ik ben niet zeker over het universum."

De Apostol paul schreef

10 opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, 11 en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer,’ tot eer van God, de Vader.

......................

Ja, meerdere zelfs.

Mijn vriend is moslim en hij ziet mij al branden. En zichzelf ook, maar hij kan nog gered worden.

Ik niet, als ik me niet bekeer.

(Maar die islamitische hel is niet speciaal bedoeld voor joden hoor. Als je maar van 'het boek' (Bijbelachtigen) bent is het in principe goed. Daar vallen christenen en ook joden onder)

Huh lees nu dat Christenen niet in de hemel zouden kunnen komen volgens moslims. Dat heeft mijn vriend me anders uitgelegd)
.
quote:impala schreef op 09 december 2013 @ 11:14:

Ja, meerdere zelfs.

Mijn vriend is moslim en hij ziet mij al branden. En zichzelf ook, maar hij kan nog gered worden.

Ik niet, als ik me niet bekeer.

(Maar die islamitische hel is niet speciaal bedoeld voor joden hoor. Als je maar van 'het boek' (Bijbelachtigen) bent is het in principe goed. Daar vallen christenen en ook joden onder)

Huh lees nu dat Christenen niet in de hemel zouden kunnen komen volgens moslims. Dat heeft mijn vriend me anders uitgelegd)Stom eigenlijk hè, dat ze elkaar al milennia lang proberen uit te moorden, als ze elkaar straks allemaal weer tegenkomen.
.
Palmboompie,

Het valt te bezien of ik veel mensen kwaad heb gedaan, daar ga jij wel heel gemakkelijk van uit.

Maar goed, hoe dan ook, we doen het allemaal helemaal zelf. Er is altijd nog de keuze om tot tien te tellen.
quote:thewatcher7 schreef op maandag 09 december 2013 11:06 Het maakt niet uit wat denk je ... wat doet ze denkt ... wat doet denkt hij ...

Einstein dat op zijn einde van zijn leven verklaren dat Jezus Heer is, zoals Newton, Pascal en zelfs Darwin toen hij stervende was .... Einstein zei:

"Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid, en ik ben niet zeker over het universum."

De Apostol paul schreef

10 opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, 11 en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer,’ tot eer van God, de Vader.

...................... Omf(non existing)g.. Kan er geen touw aan vast knopen.. Is dit in tongen typen??
@cadou, idd ja.. En daar gaat het "christenen zijn slecht want zij hebben hun profeet verraden" en "mohammed hielt zich niet aan de copy right regels" gekissebis gewoon hoor.. Halleluja..
Ik heb mij hier op het forum laten vertellen dat alle niet-moslims (of het nou ongelovigen, joden, christenen, boedhisten en wat er verder nog aan sprookjesaanbidders zijn) sowieso niet in de hemel komen maar in de hel.

De slechtste moslim is altijd nog beter dan de beste niet-moslim. Het is echt een heel vreedzaam geloof
quote:missdalyan schreef op 09 december 2013 @ 01:27:

[...]

In de Islam wordt Jezus (Isa) gezien als een van de profeten. Jezus is wel degelijk een belangrijk persoon in de Islam en wordt zover ik weet ook in de Koran genoemd. Alleen binnen het christendom is Jezus de zoon van God maar binnen de Islam is het zo dat God geen kind heeft of zal krijgen.

Dit staat in soera (hoofdstuk) 112 van de koran.Qul: huwallaahu ahan, allahus samad, lam yalid wa lam yoelad, wa lam yakullahu kufuwan ahad. ( Zeg: Hij is Allah (God), de enige God, hij is uniek. Allah is de zelfgenoegzame (van wie alles afhankelijk is), Eeuwige, Hij is niet verwekt noch heeft Hij verwekt. En niemand is in enig opzicht gelijkwaardig aan Hem.)

Binnen de islam wordt gesproken over de mensen van het boek, dit zijn de christenen, joden en moslims. De gelovige die de boeken, thora, bijbel of koran als leidraad hebben in hun leven. En ja (goede) gelovige van het boek dus ook christenen komen in de hemel.

Ik vraag me alleen af waarom moslims volgens het christendom niet in de hemel zouden komen?

Ja ik weet dat de moslims Jezus als profeet zien, heb een marokkaanse (ex) schoonfamilie

Ik spreek niet voor alle christenen hoor, maar wat ik van het christelijke geloof ken, is dat je Jezus als verlosser moet erkennen,

En als zoon van God.

Als je in dit topic hebt meegelezen zie je wat de meeste christenen erover schrijven....
quote:masque schreef op 09 december 2013 @ 12:54:

@cadou, idd ja.. En daar gaat het "christenen zijn slecht want zij hebben hun profeet verraden" en "mohammed hielt zich niet aan de copy right regels" gekissebis gewoon hoor.. Halleluja..

Het concept van het letterlijk nemen van de boeken is dus ook wat ik niet snap.

De teksten van onze "bijbel" kunnen we terugvinden tot aan de middeleeuwen. En sinds de vondst van de dode zee rollen hebben we geschreven teksten van ieder boek van het oude testament die gedateerd zijn op ongeveer de 2de eeuw voor christus. Onze bijbel van nu is duidelijk geen exacte kopie van de oude teksten van de dode zee rollen.

Er is dus in de loop der tijd aan gesleuteld.

Dus waarom niet gewoon de boodschap naleven. Wees lief, ipv je zo vast te houden aan de letterlijke teksten van de weet ik veel hoeveelste re-editing.

Zeker als het juist die letterlijke opvatting is die zoveel ellende tussen mensen veroorzaakt.

Het lijkt wel of de bijbel op deze manier ze'n eigen prophecy's veroorzaakt ipv. "het kwaad".
Daarom hang ik ook geen religie meer aan, want zoals je leest, volgens de moslims komen de christenen niet in de hemel, en volgens de christenen de moslims weer niet, en hoe de joden erover denken weet ik niet, want er schrijft geen enkele jood hier in deze discussie mee.(voor zover ik weet)

En dan heb je nog de verschillende stromingen binnen de islam en het christendom, en andere religies..

Iemand zei het al eens , "als je het volgens de ene religie goed doet, doe je het volgens de andere 100 (oid) fout".
Cadou ben je al helemaal opgeknapt?
Ja, vanmorgen vroeg weer aan de slag gegaan

Nog niet helemaal 100%, maar voel me stukken beter!
quote:saffietje schreef op maandag 09 december 2013 14:05 Cadou ben je al helemaal opgeknapt?Ze heeft mij iig aangestoken:( mja ik hang hier dan ook veels te veel rond;)
quote:masque schreef op 09 december 2013 @ 14:14:

[...]

Ze heeft mij iig aangestoken:( mja ik hang hier dan ook veels te veel rond;)

Weet je zeker dat het geen allergische reactie is Masque?
Haha dat kan ook, ik krijg hier heel vaak jeuk en opvliegers. Nu ik erover na denk; kan natuurlijk ook een straf van god zijn als ik sommige hier moet geloven..

Mja dat doen ik niet hou het maar op een griepvirusje.. ;)
quote:Cateautje schreef op 09 december 2013 @ 12:36:

Palmboompie,

Het valt te bezien of ik veel mensen kwaad heb gedaan, daar ga jij wel heel gemakkelijk van uit.

Maar goed, hoe dan ook, we doen het allemaal helemaal zelf. Er is altijd nog de keuze om tot tien te tellen.En als je er dan achter komt dat je iemand (onbewust) gekwetst hebt neem je ook de verantwoordelijkheid van je daden en zeg je sorry waarschijnlijk, daar heb je ook al geen god voor nodig toch?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven