Start 2 Run - Rennen met Evy

zondag 15 juni 2008 om 16:37
Een succesverhaal, gestart door Athome:
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.
Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
Start to run, deel 1
Om te downloaden:
Reeks 0 - 5 km:
0-5 km
Reeks 5 - 10 km:
Ook hier vind ik geen werkende links meer voor
schema's
schema 0 - 5 km
schema 5 - 10 km
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Hyves
Rennen met Evy
Blog
Blog
Succes! Ik ben fier op je!
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.
Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
Start to run, deel 1
Om te downloaden:
Reeks 0 - 5 km:
0-5 km
Reeks 5 - 10 km:
Ook hier vind ik geen werkende links meer voor
schema's
schema 0 - 5 km
schema 5 - 10 km
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Hyves
Rennen met Evy
Blog
Blog
Succes! Ik ben fier op je!

vrijdag 20 juni 2008 om 14:36
Ik heb ook eens even gekeken op runningmap.com. Ik kom op 5.18 km in 37 minuten. Dat is dan toch (5.18 x 60) : 37= 8.4 km/per uur??
Valt me dan mee.
Dan ging ik eergisteren inderdaad sneller dan normaal. Dat voelde ook zo en die inzet had ik ook. Heb net gekeken. 4.8km in 31 minuten is ongeveer 9.2 km per uur. Grappig dit. Denk dat ik me daar nu maar vaker mee bezig ga houden. Heb me al geregistreerd bij runningmap...
Valt me dan mee.
Dan ging ik eergisteren inderdaad sneller dan normaal. Dat voelde ook zo en die inzet had ik ook. Heb net gekeken. 4.8km in 31 minuten is ongeveer 9.2 km per uur. Grappig dit. Denk dat ik me daar nu maar vaker mee bezig ga houden. Heb me al geregistreerd bij runningmap...
vrijdag 20 juni 2008 om 16:31
Zo, ik lees even een paar dagen niet mee en er zijn meteen weer 10 pagina's volgeschreven in een heel nieuw topic! Wat is iedereen hier toch lekker fanatiek en motiverend bezig, super. Ik sta wel versteld dat mensen zo goed kunnen onthouden wat anderen gezegd hebben en daar dan een persoonlijke reactie op kunnen geven, maken jullie aantekeningen achter de computer ofzo
.
Hier heb ik gisteren les 3 gelopen, maar ik kreeg eigenlijk meteen al heel veel last van mijn kuiten, vooral van de linker. Tijdens het wandelen moest ik echt even stretchen omdat ik bang was dat de kramp erin zou blijven. Ook voelde ik mijn knieen heel erg en die voel ik dus nu ook nog steeds. Ik schrik er eigenlijk een beetje van, hadden jullie dit ook? Ik ben meteen bang dat ik blijkbaar heel blessure gevoelig ben en dat hardlopen misschien niet geschikt is voor mijn lichaam
. Ik heb wel goede schoenen die echt bij mijn lichaam en loopstijl passen, dus daar kan het niet aan liggen. Help! Is dit normaal of moet ik het rustiger aan gaan doen? Ik liep trouwens gisteren wel grotendeels op een harde ondergrond terwijl ik vorige keren door het bos/park hier loop, misschien dat dat ook wel scheelt. Maar ik durf nu dus even niet zo goed te gaan lopen. Net ook met de trap op en af had ik echt pijn, voel me net een oud wijf :s.
Qua conditie gaat het me tot nu toe wel makkelijk af, maar die gewrichten en die bijna kramp in mijn kuit, bah. Pijn is niet fijn. Zo jammer want ik vind het heerlijk om te lopen! Dus alle tips zijn echt van harte welkom. Zal ik overmorgen nu wel of niet gaan lopen? Of kan ik beter even rusten?
Oja en dan vroeg ik me nog iets af... Ik ga maandag op vakantie voor bijna drie weken, denken jullie dat ik bij thuiskomst weer opnieuw moet beginnen? Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Oh en dan nog iets, haha nerd die ik ben. Ik kan het schema niet precies zo volgens als Evy wil, soms zit er een of twee dagen extra rust tussen bijvoorbeeld. Zou dat ook een reden zijn dat het nu dus pijn doet? Ik zou op zich denken dat het zou moeten kunnen, maar ja. Het probleem is dat ik het zelf niet voor het zeggen heb, ik heb maar weinig momenten waarop ik kan lopen.
En dan nog een laatste vraag van een nieuweling op dit forum, waar komen al die smileys van iedereen vandaan? Ben ik nou helemaal kippig, want ik zie ze dus niet. En in dit berichtje zou ik een hoop verward ogende smileys willen plakken maar waar haal ik ze vandaan?
:p
Bedankt voor de tips en voor alle verhalen die ik hier mee kan lezen, het werkt super motiverend!
Groetjes Saaraah

Hier heb ik gisteren les 3 gelopen, maar ik kreeg eigenlijk meteen al heel veel last van mijn kuiten, vooral van de linker. Tijdens het wandelen moest ik echt even stretchen omdat ik bang was dat de kramp erin zou blijven. Ook voelde ik mijn knieen heel erg en die voel ik dus nu ook nog steeds. Ik schrik er eigenlijk een beetje van, hadden jullie dit ook? Ik ben meteen bang dat ik blijkbaar heel blessure gevoelig ben en dat hardlopen misschien niet geschikt is voor mijn lichaam

Qua conditie gaat het me tot nu toe wel makkelijk af, maar die gewrichten en die bijna kramp in mijn kuit, bah. Pijn is niet fijn. Zo jammer want ik vind het heerlijk om te lopen! Dus alle tips zijn echt van harte welkom. Zal ik overmorgen nu wel of niet gaan lopen? Of kan ik beter even rusten?
Oja en dan vroeg ik me nog iets af... Ik ga maandag op vakantie voor bijna drie weken, denken jullie dat ik bij thuiskomst weer opnieuw moet beginnen? Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Oh en dan nog iets, haha nerd die ik ben. Ik kan het schema niet precies zo volgens als Evy wil, soms zit er een of twee dagen extra rust tussen bijvoorbeeld. Zou dat ook een reden zijn dat het nu dus pijn doet? Ik zou op zich denken dat het zou moeten kunnen, maar ja. Het probleem is dat ik het zelf niet voor het zeggen heb, ik heb maar weinig momenten waarop ik kan lopen.
En dan nog een laatste vraag van een nieuweling op dit forum, waar komen al die smileys van iedereen vandaan? Ben ik nou helemaal kippig, want ik zie ze dus niet. En in dit berichtje zou ik een hoop verward ogende smileys willen plakken maar waar haal ik ze vandaan?

Bedankt voor de tips en voor alle verhalen die ik hier mee kan lezen, het werkt super motiverend!
Groetjes Saaraah

vrijdag 20 juni 2008 om 18:25
Hierbij deel ik jullie allen mede dat ik klaar ben met Evy serie 1. Ik heb de laatste les gered!!! Joehoeeeeeeeeeee. Ben vandaag niet aan de 5 km gekomen, iets van 4,8. Er zat nog wel een minuutje wandelen tussen (na 10 minuten). Zondag ga ik een lekker stuk bos opzoeken waar ik ongestoord een half uur kan hardlopen. En ja ja...volgende week zondag doe ik mee aan de 5 km van de Midzomerrun in Westervoort. Maar dat had ik geloof ik al verteld (ach ja ben ook zo enthousiast!!!!)
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips, adviezen en de steun die ik toch wel goed kon gebruiken Ik blijf hier natuurlijk komen. Ik ga me nu voorlopig eerst goed uitleven op de 5 km en hoop over een poosje natuurlijk ook wat verder te komen, misschien wel 10. Heb de tweede serie van Evy al gedownload maar vind het nu ook lekker om eventjes op eigen muziek te kunnen lopen.
Goh wat kan een mens toch trots zijn op zichzelf
Wolkenvrouw tja moet je maar niet op vakantie gaan Ik moet wel zeggen dat ik wat rustdagen heb overgeslagen hoor... Misschien niet goed maar had gewoon zin om te lopen en luister altijd wel goed naar mijn lichaam...als het niet had gekund had ik het ook niet gedaan. Jij nog heeeeeeeeel even Wolkenvrouw! Succes bij de laatste loodjes. Ik blijf je natuurlijk volgen en aanmoedigen.
Ik lees hier ook wat over een Hondje Piekjuh, welk hondje? Heb ik wat gemist?
Balen van je kuiten Sarah. Gewoon heel rustig opbouwen. Mijn vriend heeft hier ook vaak last van, niet alleen met hardlopen maar ook met andere sporten. Bij hem gaat het na verloop van tijd beter. Wat hij wel meestal doet voor en na het sporten is strekken. En misschien moet je ook wel eerst vijf minuten stevig doorwandelen zodat je goed opgewarmd bent.
Dat was ik weer eventjesssssssss Tot gauwwwwwww
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips, adviezen en de steun die ik toch wel goed kon gebruiken Ik blijf hier natuurlijk komen. Ik ga me nu voorlopig eerst goed uitleven op de 5 km en hoop over een poosje natuurlijk ook wat verder te komen, misschien wel 10. Heb de tweede serie van Evy al gedownload maar vind het nu ook lekker om eventjes op eigen muziek te kunnen lopen.
Goh wat kan een mens toch trots zijn op zichzelf
Wolkenvrouw tja moet je maar niet op vakantie gaan Ik moet wel zeggen dat ik wat rustdagen heb overgeslagen hoor... Misschien niet goed maar had gewoon zin om te lopen en luister altijd wel goed naar mijn lichaam...als het niet had gekund had ik het ook niet gedaan. Jij nog heeeeeeeeel even Wolkenvrouw! Succes bij de laatste loodjes. Ik blijf je natuurlijk volgen en aanmoedigen.
Ik lees hier ook wat over een Hondje Piekjuh, welk hondje? Heb ik wat gemist?
Balen van je kuiten Sarah. Gewoon heel rustig opbouwen. Mijn vriend heeft hier ook vaak last van, niet alleen met hardlopen maar ook met andere sporten. Bij hem gaat het na verloop van tijd beter. Wat hij wel meestal doet voor en na het sporten is strekken. En misschien moet je ook wel eerst vijf minuten stevig doorwandelen zodat je goed opgewarmd bent.
Dat was ik weer eventjesssssssss Tot gauwwwwwww
vrijdag 20 juni 2008 om 18:39
Saaraah, niet meteen het ergste denken...het kan best zijn dat je gewoon spierpijn hebt. Wacht even af en als het minder wordt ga dan overmorgen de volgende les gewoon doen. Je lijf kan alleen maar wennen aan het rennen als je ook daadwerkelijk gáát rennen.
Als je nu net les 3 hebt gedaan en je gaat nu 3 weken niets doen, zou ik daarna gewoon beginnen waar je gebleven was en kijken of dat gaat. Als het moeizaam gaat eventueel weer teruggaan naar les 1 en anders gewoon doorgaan...
Wat betreft de rustdagen...daar mag je gerust wat mee spelen. Laat er minimaal 1 rustdag tussen en denk eraan dat je er ongeveer 1 keer per week 2 dagen tussen laat zitten.
Als je nu net les 3 hebt gedaan en je gaat nu 3 weken niets doen, zou ik daarna gewoon beginnen waar je gebleven was en kijken of dat gaat. Als het moeizaam gaat eventueel weer teruggaan naar les 1 en anders gewoon doorgaan...
Wat betreft de rustdagen...daar mag je gerust wat mee spelen. Laat er minimaal 1 rustdag tussen en denk eraan dat je er ongeveer 1 keer per week 2 dagen tussen laat zitten.

vrijdag 20 juni 2008 om 18:44
@audrey, GEFELICITEERD!!! Wees lief voor jezelf en koop een mooi Dat heb je wel verdiend!!! Ben benieuwd hoe je 30 minuten achter elkaar gaan zondag. Zie er nl tegenop zonder Evy's aanmoedigingen te lopen...Maar ach dat went ook wel weer. Ben ook van plan mij even te richten op die vijf km en dan daarna verder met serie 2.
Jolan hoort een tijdens de muziek??!! Er schijnt een liedje te zijn dat over een hond gaat. Ik vroeg mij idd af welk liedje dat dan is en wat het verhaal is!
Jolan hoort een tijdens de muziek??!! Er schijnt een liedje te zijn dat over een hond gaat. Ik vroeg mij idd af welk liedje dat dan is en wat het verhaal is!

vrijdag 20 juni 2008 om 20:03
Helleuwww
Nou lief zeg, ben maarliefst 2x door jullie geroepen in andere topics. Voel me helemaal geliefd ;-P
Rennen... 1 keer per week met moeite een paar minuutjes op en af op de loopband bij fitness en verder niets.
Vanaf het moment dat mijn schoonvader overleed tot en met nu is er steeds wel weer wat geweest waardoor ik geen zin en/of tijd had. Het hele gebeuren heeft een behoorlijke nasleep met wat familieleden etc.
Goed.. genoeg tijd verloren nu want ik wil weer aan de Evy!
Aanstaande zondag ga ik naar fitness en neem Evy mee. Het is zonde van de lessen die ik al had opgebouwd maar heej, wie heeft er haast? Ikke nie.
Zondag dus gewoon maar les 1 op de loopband en dan de andere 2 van die week lekker buiten.
Lekker 's avonds lopen vond ik steeds heerlijk dus hop! Ik ga er weer voor.
Zie dat er een nieuw topic is gestart, nu wel ff handig voor het bijlezen
Good to be back!
Nou lief zeg, ben maarliefst 2x door jullie geroepen in andere topics. Voel me helemaal geliefd ;-P
Rennen... 1 keer per week met moeite een paar minuutjes op en af op de loopband bij fitness en verder niets.
Vanaf het moment dat mijn schoonvader overleed tot en met nu is er steeds wel weer wat geweest waardoor ik geen zin en/of tijd had. Het hele gebeuren heeft een behoorlijke nasleep met wat familieleden etc.
Goed.. genoeg tijd verloren nu want ik wil weer aan de Evy!
Aanstaande zondag ga ik naar fitness en neem Evy mee. Het is zonde van de lessen die ik al had opgebouwd maar heej, wie heeft er haast? Ikke nie.
Zondag dus gewoon maar les 1 op de loopband en dan de andere 2 van die week lekker buiten.
Lekker 's avonds lopen vond ik steeds heerlijk dus hop! Ik ga er weer voor.
Zie dat er een nieuw topic is gestart, nu wel ff handig voor het bijlezen
Good to be back!
vrijdag 20 juni 2008 om 20:32
Twomp, welkom terug! Fijn dat je er weer bent! Gewoon weer lekker beginnen!
Audrey: gefeliciteerd! Met recht iets om trots op te zijn hoor!
Wolkenvrouw, voor je het weet feliciteren we jou!
En dat hondje, dat hoor je niet, maar dat liedje gaat over Ben and Jackie, of zoiets. Ik kan de playlist nergens meer vinden online. Het eindigt met een gesproken stukje, het is best een suf liedje, maar omdat ie in de tweede reeks zo vaak terugkomt, word ik er helemaal melancholisch van als ik 'm weer hoor.
Wie weet welke ik bedoel? Dan kan ik eens googlen op de lyrics
.
Audrey: gefeliciteerd! Met recht iets om trots op te zijn hoor!
Wolkenvrouw, voor je het weet feliciteren we jou!
En dat hondje, dat hoor je niet, maar dat liedje gaat over Ben and Jackie, of zoiets. Ik kan de playlist nergens meer vinden online. Het eindigt met een gesproken stukje, het is best een suf liedje, maar omdat ie in de tweede reeks zo vaak terugkomt, word ik er helemaal melancholisch van als ik 'm weer hoor.
Wie weet welke ik bedoel? Dan kan ik eens googlen op de lyrics

vrijdag 20 juni 2008 om 20:45
Ha! Gevonden, kwam 'm tegen in les 13. Het was Jack & Billy, van 3 blind mice.
If Billy needed exercise
Beret on his head side
Old Jack’s out in the rain
He never really cared about the weather much anyway
Old Jack and Billy Boy
What a joy
Jack & Billy Boy out in it again
Heading for the spinney on a wet day
Should Billy Boy ever stray
Old Jack’d say
Hey Billy, here Billy Boy
Then whistle Billy in again
Cause Jack knew Billy could
And Billy well he understood
Old Jack’s every word
As well as I remember them I remember them
CHORUS:
Are you happy now?
Say you’re happy now
Are you happy now?
Say you’re happy now
If Billy needed exercise, etc.....
CHORUS
Old Jack died
Billy Boy by his bedside
Just the way he’d want it to be
Old Jack and Billy
Billy Boy and me
Old Jack & Billy Boy
What a joy
Jack & Billy Boy
What a joy, etc....
Are you happy now?
SPOKEN: You know, Old Jack was a good soul, although life did get the better of him in the end. Well, he seemed to lose his way a bit anyway.
But I remember 3 things that Jack loved - his wife Winnie, his old dog Billy and his cuckoo clock.
Jack came out of his darkness just for a moment on the day Winnie died.
"She was a good wife to me" he said and his face dropped and he stopped his cuckoo clock and it never did sing again.
Jack slipped back into his world, wherever that may be.
Probably with Billy in some wet spinney somewhere.
Say you’re happy now.
Goodnight Jack.
Iemand die 'm herkent?
(lekker belangrijk allemaal, maar ja, soms moet je gewoon iets weten...)
If Billy needed exercise
Beret on his head side
Old Jack’s out in the rain
He never really cared about the weather much anyway
Old Jack and Billy Boy
What a joy
Jack & Billy Boy out in it again
Heading for the spinney on a wet day
Should Billy Boy ever stray
Old Jack’d say
Hey Billy, here Billy Boy
Then whistle Billy in again
Cause Jack knew Billy could
And Billy well he understood
Old Jack’s every word
As well as I remember them I remember them
CHORUS:
Are you happy now?
Say you’re happy now
Are you happy now?
Say you’re happy now
If Billy needed exercise, etc.....
CHORUS
Old Jack died
Billy Boy by his bedside
Just the way he’d want it to be
Old Jack and Billy
Billy Boy and me
Old Jack & Billy Boy
What a joy
Jack & Billy Boy
What a joy, etc....
Are you happy now?
SPOKEN: You know, Old Jack was a good soul, although life did get the better of him in the end. Well, he seemed to lose his way a bit anyway.
But I remember 3 things that Jack loved - his wife Winnie, his old dog Billy and his cuckoo clock.
Jack came out of his darkness just for a moment on the day Winnie died.
"She was a good wife to me" he said and his face dropped and he stopped his cuckoo clock and it never did sing again.
Jack slipped back into his world, wherever that may be.
Probably with Billy in some wet spinney somewhere.
Say you’re happy now.
Goodnight Jack.
Iemand die 'm herkent?
(lekker belangrijk allemaal, maar ja, soms moet je gewoon iets weten...)
vrijdag 20 juni 2008 om 21:03
Tjonge jonge, jullie lullen meer dan dat jullie lopen lijkt het wel.
Mijn schema is naar de **. Deze week 1x een dag te laat en ik heb geen zin meer. Oh, wat erg. Had eigenlijk vanavond willen lopen, maar ben in zo'n ongelooflijk slechte en verdrietige bui, dat ik oversla. Morgen (ik beloof het), morgen! En dan dus les 22. Het schiet al op.
Wel grappig. Ik heb even op hyves gekeken en heb wat gezichten bij namen gezien. Niet dat ik zoiets onthou, maar goed. Heb me aangemeld voor de Evy-hyves. Ben zo terug te vinden. Ik ben die rooie die op de foto aan een cocktail zit te lurken. . Oh, men, that was Paris.... *zucht*. Ik ben toe aan vakantie. Ik wil graag weg. Wij zijn niet zulke fervente vakantiegangers en ik heb nog nooit gevlogen. Maar aangezien ik geen enkele uitdaging uit de weg ga op dit moment (fier, zo fier), denk ik dat het er maar eens van moet komen. Jullie nog tips? Ik zou ergens heel willen waar strand is, maar ook een leuke stad in de buurt. Dag of 7 a 10. En dan uiteraard niet direct bij de eerste keer vliegen naar het eind van de wereld, maar wat dichterbij, zodat een paniekaanval niet langer kan duren dan nodig is.
Blijf lekker lopen dames! ik ga morgen (echt!) ook weer.
Mijn schema is naar de **. Deze week 1x een dag te laat en ik heb geen zin meer. Oh, wat erg. Had eigenlijk vanavond willen lopen, maar ben in zo'n ongelooflijk slechte en verdrietige bui, dat ik oversla. Morgen (ik beloof het), morgen! En dan dus les 22. Het schiet al op.
Wel grappig. Ik heb even op hyves gekeken en heb wat gezichten bij namen gezien. Niet dat ik zoiets onthou, maar goed. Heb me aangemeld voor de Evy-hyves. Ben zo terug te vinden. Ik ben die rooie die op de foto aan een cocktail zit te lurken. . Oh, men, that was Paris.... *zucht*. Ik ben toe aan vakantie. Ik wil graag weg. Wij zijn niet zulke fervente vakantiegangers en ik heb nog nooit gevlogen. Maar aangezien ik geen enkele uitdaging uit de weg ga op dit moment (fier, zo fier), denk ik dat het er maar eens van moet komen. Jullie nog tips? Ik zou ergens heel willen waar strand is, maar ook een leuke stad in de buurt. Dag of 7 a 10. En dan uiteraard niet direct bij de eerste keer vliegen naar het eind van de wereld, maar wat dichterbij, zodat een paniekaanval niet langer kan duren dan nodig is.
Blijf lekker lopen dames! ik ga morgen (echt!) ook weer.
vrijdag 20 juni 2008 om 21:04

vrijdag 20 juni 2008 om 21:19
Bedankt voor de tips! Tsja, het is misschien een beetje mietig maar het doet echt pijn en voelt niet als spierpijn, het zijn echt mijn knieen, voel me net een oud wijf net op de trap. Ik voel het niet als ik gewoon zit of sta, alleen als er druk op komt, bij een huppeltje of dansje (ja ik huppel en dans wat af thuis:). Ik kijk het maar even aan zo. Alleen als het zo blijft aanvoelen kan ik echt niet lopen, er schieten van die steken doorheen... Zucht. Ik ben de enige niet, ik weet het, maar het is toch balen om na 3! lessen al last te krijgen van 'dingetjes'. Laat ik maar hopen dat het gewoon spierpijn is.
@ Marianne, wat dacht je van Barcelona? Lekker dichtbij en goedkoop om naartoe te vliegen, super leuke mooie stad en direct aan het strand! Voldoet aan al je wensen zou ik zeggen. Een vriendin van mij heeft er gewoond en ging wekelijks hardlopen op de boulevard langs het strand dus je kan zelfs je loopschoenen meenemen
.
@ Jolan, haha wat een text. Volgens mij heb ik die nog niet gehoord (les 3 gisteren gehad) maar als ik hem nu tegenkom zal ik zeker een grote glimlach op mijn gezicht krijgen.
@ Audrey, gefeliciteerd! Ik hoop dat ik over een paar maanden ook een jubelberichtje kan plaatsen dat ik 5 K kan lopen, je bent vast enorm fier op jezelf...
@ Wopper, wat grappig, de Vliet. Daar woon ik naast! Ik ben tot nu toe alleen de andere kant uitgelopen, je hebt hier namelijk ook nog een 'park' waar je lekker kan lopen... Ben erg nieuwsgierig of ik je weleens zwetend voorbij heb zien komen
@ Marianne, wat dacht je van Barcelona? Lekker dichtbij en goedkoop om naartoe te vliegen, super leuke mooie stad en direct aan het strand! Voldoet aan al je wensen zou ik zeggen. Een vriendin van mij heeft er gewoond en ging wekelijks hardlopen op de boulevard langs het strand dus je kan zelfs je loopschoenen meenemen

@ Jolan, haha wat een text. Volgens mij heb ik die nog niet gehoord (les 3 gisteren gehad) maar als ik hem nu tegenkom zal ik zeker een grote glimlach op mijn gezicht krijgen.
@ Audrey, gefeliciteerd! Ik hoop dat ik over een paar maanden ook een jubelberichtje kan plaatsen dat ik 5 K kan lopen, je bent vast enorm fier op jezelf...
@ Wopper, wat grappig, de Vliet. Daar woon ik naast! Ik ben tot nu toe alleen de andere kant uitgelopen, je hebt hier namelijk ook nog een 'park' waar je lekker kan lopen... Ben erg nieuwsgierig of ik je weleens zwetend voorbij heb zien komen
vrijdag 20 juni 2008 om 22:25
Joehoe: Twompie welkom terug!!!! Wel verslag uitbrengen van je fitness met Evy !!
@Whopper: keertje spijbelen moet mogen!! Ik zit nu met een prosecco achter de PC...morgen in de loop vd dag een 30min rondje lopen...of toch maar een interval?? Moeilijk besluiten
@Jolan: Haha, kan het liedje bijna meezingen en ben nog maar bij les 1 van week 4...dat beloofd nog wat voor de komende 6 weken. Die CEO is idd ook suf en dat ene liedje over een blind date in Paris ook.. Who am I kidding: eigenlijk is het allemaal ruk..maar vind het wel fijn dat Evy tegen me verteld dat ik goed bezig ben, dus blijf lekker luisteren!!
@Whopper: keertje spijbelen moet mogen!! Ik zit nu met een prosecco achter de PC...morgen in de loop vd dag een 30min rondje lopen...of toch maar een interval?? Moeilijk besluiten
@Jolan: Haha, kan het liedje bijna meezingen en ben nog maar bij les 1 van week 4...dat beloofd nog wat voor de komende 6 weken. Die CEO is idd ook suf en dat ene liedje over een blind date in Paris ook.. Who am I kidding: eigenlijk is het allemaal ruk..maar vind het wel fijn dat Evy tegen me verteld dat ik goed bezig ben, dus blijf lekker luisteren!!

vrijdag 20 juni 2008 om 22:35
Hier ook gespijbeld. Dinsdag voor het laatste geweest. Had dinsdag m'n goal op nikeplus gehaald (12 keer hardlpoen in vier weken) en vond dat het wel even goed was. Nu net een nieuwe goal aangemaakt (ga nu voor 60 km in 4 weken) en dus morgenochtend meteen weer lopen. Als ik die goal niet aanmaak blijf ik rustig nog een weekje op de bank hangen. En ben wel zo ingesteld dat als ik eenmaal een goal heb ik dan wel weer die drang heb om die goal te willen halen. Vanaf morgen dus ook beginnen met opbouwen naar de tien km. Want dat schiet nog niet echt lekker op hier. Wel afgelopen dinsdag weer een record gelopen (moet er wel bijvertellen dat ik maar 20 minuutjes ben gegaan), een gemiddelde van 5.37 minuten per kilometer. Joepie!!!!
Verder zijn er hier wel heel veel mensen bijgekomen dus die reacties die komen wel weer als ik door heb wie wie is....
Allemaal succes met rennen!!
Verder zijn er hier wel heel veel mensen bijgekomen dus die reacties die komen wel weer als ik door heb wie wie is....
Allemaal succes met rennen!!

vrijdag 20 juni 2008 om 22:55
Saraa, waar woon jij dan? Ik woon dus in Voorburg en ga in mijn rondje via de Heeswijkstraat de Kerkbrug over en dan ren ik over de Westvlietweg, langs park Nabij en dan linksaf de brug over de Wijkerlaan op en dan weer linksaf het Oosteinde op, langs Vreugd en Rust, en dan via dat achterweggetje achter de Hoogvliet langs weer de westvlietweg op. Dat is 5,5 k van deur tot deur en ik heb ook al mijn 10 km route uitgestippeld maar die heb ik nog niet gelopen, dat is tot de sluisjes bij Leidschendam en weer terug.
Ik ren altijd in framboosroze shirt, zwarte korte broek en witte sokken met zilveren schoenen
Ik ren altijd in framboosroze shirt, zwarte korte broek en witte sokken met zilveren schoenen

vrijdag 20 juni 2008 om 22:57
Ik denk dat ik ook mijn loopje morgen inhaal en niet helemaal oversla trouwens hoor. Ik mis het wel en heb spijt dat ik niet ben gegaan. Zag zo op tegen die 5x8. Maar ik baal ervan dat ik niet geprobeerd heb in ieder egval 4x8 te lopen. Das beter dna niets. Morgen weer een dag en als ik morgen en zondag loop komt het vast goed met me. e anders komt het OOK goed met me
vrijdag 20 juni 2008 om 23:03
Ha wopper, klinkt sexy!
Maar ik woon in Delft dus ik ken jouw rondje niet. Het is wel op loopafstand van Voorburg natuurlijk, als ik even door ga trainen! Ik ben nog maar net begonnen en ga tot nu toe telkens een rondje door het Delftse Hout, een soort bossig recreatiepark rond een zwemplas. Maar langs de Vliet lopen lijkt me ook wel lekker, ik zie daar altijd mensen lopen. Het lijkt me wel fijn om echt een goed rondje voor jezelf uit te stippelen, dan weet je gewoon hoe lang je erover doet en hoe ver je nog moet. Ik ben nu telkens maar wat aan het uitproberen en eindig dan bijvoorbeeld veel te ver van mijn huis, zodat ik per ongeluk de dubbele afstand loop. Ik heb gewoon geen idee hoe ver ik kom in die beginlessen van Evy, maar dat komt vast allemaal nog wel.
Wel goed als je morgen gaat trouwens, uiteindelijk voel je je vast super als je het doet!
Maar ik woon in Delft dus ik ken jouw rondje niet. Het is wel op loopafstand van Voorburg natuurlijk, als ik even door ga trainen! Ik ben nog maar net begonnen en ga tot nu toe telkens een rondje door het Delftse Hout, een soort bossig recreatiepark rond een zwemplas. Maar langs de Vliet lopen lijkt me ook wel lekker, ik zie daar altijd mensen lopen. Het lijkt me wel fijn om echt een goed rondje voor jezelf uit te stippelen, dan weet je gewoon hoe lang je erover doet en hoe ver je nog moet. Ik ben nu telkens maar wat aan het uitproberen en eindig dan bijvoorbeeld veel te ver van mijn huis, zodat ik per ongeluk de dubbele afstand loop. Ik heb gewoon geen idee hoe ver ik kom in die beginlessen van Evy, maar dat komt vast allemaal nog wel.
Wel goed als je morgen gaat trouwens, uiteindelijk voel je je vast super als je het doet!