In de war.

03-01-2014 12:07 20 berichten
Hoi

Ik voel me de laatste tijd, niet heel gelukkig. Ik moet dat vooral in mijzelf zien terug te vinden, ik ben niet depressief maar ik krijg bijvoorbeeld veel opmerkingen over mij uiterlijk en die zijn best wel heftig. Van bijv uitgaan met een vriendin, dat een jongen mij geen blik gunt en tegen mij vriendin roept: wow wat ben jij mooi, tot andere opmerkingen van onbekende waar ik niet echt om vraag. En dat raakt me wel.

Ik begrijp dat veel dingen waar ik mee zit met mij uiterlijk te maken hebben, in elk geval met het oordeel dat anderen daarover hebben. Ik heb een laag zelfbeeld denk ik, maar ik ben niet onzeker. Kan dit naast elkaar bestaan?

Ook mislukken al mijn dates, het zijn echt leuke mannen, die dan met mij afspreken net doen of ze mij leuk vinden of misschien ook wel echt leuk vonden en als ik duidelijkheid wil, ook meteen weg zijn. Vervolgens kan ik dat dan weer niet los laten, en word ik een beetje obsessief, wat als vervelend ervaren wordt.

Eigenlijk ben ik heel erg opzoek naar liefde en bevestiging, erkenning. (heb goede band met familie etc dus dat is het niet, ik bedoel dus echt liefde van een man) Ik ontwijk ook van die liefdes films omdat die best wel confronteren zijn voor mij.

Ik schaam me voor me eigen gedrag en snap wel dat er flink wat mis is, maar wat en hoe weet ik welke therapie bijv goed voor mij zou zijn?
Liefde werkt als een magneet. Hoe meer je van jezelf houdt, hoe aantrekkelijker het is om van je te houden. Zo werkt het in het algemeen.

Nu trek jij aan die mannen en die zien dat natuurlijk niet zitten. Het lijkt me ook wijs om één en ander meer tijd te geven, in plaats van duidelijkheid te eisen. Er valt niets af te dwingen, het gaat op een natuurlijke manier of het gaat niet.

Jij hebt geen therapie nodig, maar een realitycheck. Ik hoop dat die hierboven staat.
Alle reacties Link kopieren
Die jongen is dan uitsluitend bezig met heel oppervlakkige dingen als uiterlijkheden. Daar selecteert hij op. En jij ook, dus dan doem je jezelf tot verliezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2014 @ 12:49:

Liefde werkt als een magneet. Hoe meer je van jezelf houdt, hoe aantrekkelijker het is om van je te houden. Zo werkt het in het algemeen.

Nu trek jij aan die mannen en die zien dat natuurlijk niet zitten. Het lijkt me ook wijs om één en ander meer tijd te geven, in plaats van duidelijkheid te eisen. Er valt niets af te dwingen, het gaat op een natuurlijke manier of het gaat niet.

Jij hebt geen therapie nodig, maar een realitycheck. Ik hoop dat die hierboven staat.Ik snap je helemaal en je hebt gelijk, maar denk je niet dat hulp daar bij nodig is? want het is niet 1 date he ik heb het over meerdere dates. dus dan is dat een spiraal waar ik inzit, ik ben mezelf bewust ervan dat zeker. Vind het ook gewoon heel naar dat ik steeds opmerkingen over mijn uiterlijk krijg, een foto van mezelf vind ik dus vreselijk confronteren op de een of andere manier. Ik denk niet dat dat heel gezond is toch?
quote:retrostar schreef op 03 januari 2014 @ 12:56:

Die jongen is dan uitsluitend bezig met heel oppervlakkige dingen als uiterlijkheden. Daar selecteert hij op. En jij ook, dus dan doem je jezelf tot verliezen.

hoe bedoel je ik dus ook? ik kijk eigenlijk niet zo snel naar uiterlijk. maar mensen maken vaak opmerkingen ongevraagd over mij uiterlijk, wat ik me dan heel erg aantrek. Zoals dus die jongen die overdreven zegt hoe mooi mijn vriendin is en niet een blik geeft aan mij, kan natuurlijk zijn dat hij me gewoon niet mooi vind, maar het was zo ongemakkelijk.

Soms is het zo erg dat ik een dag niet meer naar buiten ga omdat ik zo baal van mezelf. Het is geen onzekerheid het is meer een laagbeeld hebben en geen eigenwaarden denk ik.
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 13:05:

[...]

Ik snap je helemaal en je hebt gelijk, maar denk je niet dat hulp daar bij nodig is? want het is niet 1 date he ik heb het over meerdere dates. dus dan is dat een spiraal waar ik inzit, ik ben mezelf bewust ervan dat zeker. Vind het ook gewoon heel naar dat ik steeds opmerkingen over mijn uiterlijk krijg, een foto van mezelf vind ik dus vreselijk confronteren op de een of andere manier. Ik denk niet dat dat heel gezond is toch?

Het is van eerste belang dat je jezelf weer leert zien zoals je werkelijk bent en niet zoals die mutsensnuffelaars naar vrouwen kijken. Misschien zie je het wel helemaal verkeerd. Veel jongens zijn op zoek naar de gemakkelijkste meiden, misschien heb jij die gemakkelijke blik niet in de ogen en is het daarom dat ze NOG geen interesse tonen omdat ze het nog geen tijd vinden om aan een serieuze relatie te beginnen.

Hoe oud ben je eigenlijk?
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 13:06:

[...]

hoe bedoel je ik dus ook? ik kijk eigenlijk niet zo snel naar uiterlijk. maar mensen maken vaak opmerkingen ongevraagd over mij uiterlijk, wat ik me dan heel erg aantrek. Zoals dus die jongen die overdreven zegt hoe mooi mijn vriendin is en niet een blik geeft aan mij, kan natuurlijk zijn dat hij me gewoon niet mooi vind, maar het was zo ongemakkelijk.

Soms is het zo erg dat ik een dag niet meer naar buiten ga omdat ik zo baal van mezelf. Het is geen onzekerheid het is meer een laagbeeld hebben en geen eigenwaarden denk ik.

Het is voor een jongen ook niet slim om iets over jou te zeggen, terwijl hij op jacht is naar je vriendin, dan moet zij weten en voelen dat ze de mooiste is natuurlijk, anders is hij bij voorbaat kansloos.

Hij zegt dus echt niets over jou!
Dat snap ik zeker! maar ik denk serieus dat ik hulp nodig heb, het is toch niet gezond om je zo vast te klampen aan iemand of je rot te voelen door z'n situatie van een jongen met uit gaan, ik ben 26. en mijn vriendin is niet makkelijk hoor verre van, het wat ik al zei misschien was ik zijn type niet, en dat kan maar het was de manier waarop dat het zo ongemakkelijk en pijnlijk maakte snap je? Overigens heb ik al vriendjes gehad en 1 serieuze lange relatie.

heb jij dan tips om een beter beeld van mijzelf te krijgen of te houden van mijzelf?
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2014 @ 13:23:

[...]

Het is voor een jongen ook niet slim om iets over jou te zeggen, terwijl hij op jacht is naar je vriendin, dan moet zij weten en voelen dat ze de mooiste is natuurlijk, anders is hij bij voorbaat kansloos.

Hij zegt dus echt niets over jou!Nee dat snap ik, ik bedoel meer als iemand naar haar toe komt en dus zegt wow wat ben jij mooi en gewoon niet eens even hoi tegen mij gewoon niks, mij compleet negeert is dat best wel raar, althans ik voel mij daar door heel ongemakkelijk en naar, niet dat ik wil dat die jongen mij leuk vind of mijn vriendin niks gun, maar de manier waaarop bedoel ik dus. Alsof ik daar niet was, dat bedoel ik.
ik bedoel dus te zeggen dat die situatie meer iets over mij zegt snap je, en ik denk dat ik daarvoor echt wel hulp nodig heb, als ik me dat zo aantrek, vind dat niet gezond of andere opmerkingen over mij uiterlijk. Ik denk namelijk niet dat andere dat wel krijgen van totaal onbekende?!
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 13:26:

[...]

Nee dat snap ik, ik bedoel meer als iemand naar haar toe komt en dus zegt wow wat ben jij mooi en gewoon niet eens even hoi tegen mij gewoon niks, mij compleet negeert is dat best wel raar, althans ik voel mij daar door heel ongemakkelijk en naar, niet dat ik wil dat die jongen mij leuk vind of mijn vriendin niks gun, maar de manier waaarop bedoel ik dus. Alsof ik daar niet was, dat bedoel ik.Tja, is zijn jachtmethode en heeft dus niets met jou te maken.
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 13:28:

ik bedoel dus te zeggen dat die situatie meer iets over mij zegt snap je, en ik denk dat ik daarvoor echt wel hulp nodig heb, als ik me dat zo aantrek, vind dat niet gezond of andere opmerkingen over mij uiterlijk. Ik denk namelijk niet dat andere dat wel krijgen van totaal onbekende?!

Je kan me een privébericht sturen met foto. Ik kan er verder zo niets over zeggen.

Je hoeft het niet te doen, maar het kan.
wat wil je er mee doen dan?
ik kan je geen prive bericht sturen?
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 13:25:

Dat snap ik zeker! maar ik denk serieus dat ik hulp nodig heb, het is toch niet gezond om je zo vast te klampen aan iemand of je rot te voelen door z'n situatie van een jongen met uit gaan, ik ben 26. en mijn vriendin is niet makkelijk hoor verre van, het wat ik al zei misschien was ik zijn type niet, en dat kan maar het was de manier waarop dat het zo ongemakkelijk en pijnlijk maakte snap je? Overigens heb ik al vriendjes gehad en 1 serieuze lange relatie.

heb jij dan tips om een beter beeld van mijzelf te krijgen of te houden van mijzelf?

Tja, houden van jezelf, dat heeft niets met alleen maar de buitenkant te maken. Je hebt een lichaam gekregen waar je je hele leven mee moet doen en het is de bedoeling dat je je eigen beste vriendin bent. Het is toch verschrikkelijk dat je jezelf nota bene niet goed genoeg vindt voor de wereld omdat je niet op Beyonce lijkt of zo. Persoonlijk vind ik dat waanzin.

Ik snap wel dat je aardig gevonden wilt worden, dat willen we allemaal, dat geldt ook voor hen die keihard roepen dat dat niet zo is, maar om je zelfbeeld af te laten hangen van wat een ander daarvan vindt, Ik zou zeggen, ophoepelen. Overigens, die mensen die dergelijke dingen zeggen die zijn je aandacht toch helemaal niet waard, wat een engerds zeg. Die zouden echt geen plaats hebben in mijn leven.

Hou van jezelf, er is er maar één van jou en de man die wel voor jou kiest, loopt allang ergens rond, je hoeft hem alleen nog maar tegen te komen.
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 13:31:

wat wil je er mee doen dan?

Kijken of je gelijk hebt. Wat ik niet denk overigens.

Er staat helemaal links ondermijn avatar een kruisje, als je dat aanklikt dan kan je een bericht sturen.
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2014 @ 13:38:

[...]

Tja, houden van jezelf, dat heeft niets met alleen maar de buitenkant te maken. Je hebt een lichaam gekregen waar je je hele leven mee moet doen en het is de bedoeling dat je je eigen beste vriendin bent. Het is toch verschrikkelijk dat je jezelf nota bene niet goed genoeg vindt voor de wereld omdat je niet op Beyonce lijkt of zo. Persoonlijk vind ik dat waanzin.

Ik snap wel dat je aardig gevonden wilt worden, dat willen we allemaal, dat geldt ook voor hen die keihard roepen dat dat niet zo is, maar om je zelfbeeld af te laten hangen van wat een ander daarvan vindt, Ik zou zeggen, ophoepelen. Overigens, die mensen die dergelijke dingen zeggen die zijn je aandacht toch helemaal niet waard, wat een engerds zeg. Die zouden echt geen plaats hebben in mijn leven.

Hou van jezelf, er is er maar één van jou en de man die wel voor jou kiest, loopt allang ergens rond, je hoeft hem alleen nog maar tegen te komen.ik begijp je volkomen, maar de reden dat jij daar zo makkelijk in bent is heel erg goed, dat ik er zo onzeker van wordt is dus mijn probleem en heb ik hulp voor nodig dat denk ik echt, even kijken wat ik kan alleen een link toe voegen zag ik?
gestuurd.
Ik weet niet of je in de inbox kunt. Ik heb je een bericht teruggestuurd, maar jij hebt geen mogelijkheden voor privéberichten.

Heb je het gelezen?
jewel hoor, ik heb het gelezen :)! en je weer iets terug gestuurd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven