Krom/ Correct Engels

13-01-2014 13:24 28 berichten
Ik moet de laatste tijd regelmatig gesprekken in het Engels voeren met mensen waarvan Engels ook niet de moedertaal is. Ik raak er van in de war, ik hoor heel vaak als voorbeeld dan: "I was going to Asia 5 years ago. Is dat correct? Is het niet : 5 Years ago i have been to Asia? Wanneer zeg je " I was going" en wanneer zeg je "I have been"?
Alle reacties Link kopieren
quote:Stromboli schreef op 13 januari 2014 @ 13:26:

Hmm ik zou zeggen 'I went to Asia 5 years ago'...Dat is trouwens waar ik ook het eerste aan dacht. Het was een korte trip. Bij "I was going to Asia" denk ik dat je het over de reis zelf wilt hebben, i.p.v. dat je naar Azië ging, en vervolgens over de belevenissen daar wilt hebben.
World of Warcraft: Legion
quote:Wellhello schreef op 13 januari 2014 @ 14:08:

In Engeland is het wel de bedoeling dat je de woorden duidelijk uitspreekt: Compu-TER, beTTeR, whaTeveR

Compu-ahhhh, wha-evahhh en Be-aahhh is nogal achterbuurterig Dat weet ik zonet niet... Ik denk dat dat Cockney English is. Ik heb erg veel dingen van het Engels tot op het bot uitgezocht.
quote:Stromboli schreef op 13 januari 2014 @ 13:27:

Ik geloof dat ik 'I was going to' alleen zou gebruiken in de zin van 'I was going to read this book, but..enz'

Het kan in beide gevallen worden gebruikt. Bij "to be going to" + werkwoord, wordt de toekomende tijd uitgedrukt. Ik geef de voorkeur aan: "I was about to read this book, but..." ...stond op het punt dit boek te lezen, maar...

Bij "I was going to London", is er sprake van letterlijk gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven