Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1

Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km

Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor

schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Hyves

Rennen met Evy

Blog

Blog

Succes! Ik ben fier op je!
Alle reacties Link kopieren
@Char, ik had nog helemaal geen reactie op jouw berichtje gegeven hoor. Was teveel met mijzelf bezig. Maar toch leuk dat je em leuk vond Maar goed dat je het volgende week weer mag proberen. Hopen dat het goed gaat. Hoe lang heb je nu niet gelopen? Ik denk ook dat je conditie snel voorruit gaat hoor.

@Miepie, rustdagen schijnen echt belangrijk te zijn. Vooral als je net begint. Maar ik heb mij er ook niet altijd aan gehouden. Maar als je nergens last van hebt kan het misschien geen kwaad om een keer meer of minder te lopen.

@Revival: Ik heb mijn MP3 speler tegenwoordig onder het bandje van mijn sportbh en topje. Dus komt wel in aanraking met blote huid. Maar hij doet het nog steeds hoor.

@Luneth: Wanneer je gaat rekken en strekken dit pas na een warming up doen hè. Anders is kans op beschadiging van spieren groter.

@Ildiko, je gaat al naar de 15 km? Wat knap!!!! Wat heb je ook alweer aan je enkel en hoe kom je ervan af? Vriend van me heeft er ook al week of twee last van dus schiet niet op. Hij moet namelijk ook gaan hardlopen zodat we in de winter samen kunnen rennen.

@Whopper. Welk schema doe jij nu eigenlijk? Toch niet die van Evy 2? En waar heb je schema vandaan gehaald?

Vanavond mag ik ook weer, blij, blij, blij, blij. Ik ga een laag tempo inzetten. En ik zal en ik moet het 5 km rondje volmaken. Ik krijg nu wel een beetje zat van iedere keer hetzelfde rondje dus ga binnenkort ook maar eens een andere route verzinnen.

Ik heb meerdere mensen met mijn Evy-enthousiasme aangestoken. Een aantal collega's en vrienden van me gaan nu ook beginnen. Gezellig hoor!!!!
Hee Miepie,

grappig dat we tegelijkertijd begonnen zijn! Ik zou ook vandaag of morgen wel weer willen lopen, maar ik ga me gewoon heel braaf aan het schema houden. Dat lijkt me beter. Op dagen dat ik niet hardloop zorg ik dat ik minstens een half uur wandel, dan laat ik de fiets staan bv en ga ik lopend boodschappen doen e.d.. Dan krijg ik toch voldoende lichaamsbeweging.

Inderdaad superleuk, snap niet hoe zoiets simpels ZO verslavend kan zijn!
Slecht slecht slecht...vanochtend toch maar bedacht over de loopband want nog steeds beetje pijnlijke ribben (lang leve de paalfitness les en een onhandige draai....) en die voel ik al als ik gewoon loop...dus vandaag nog maar een dagje rust.

@Girl...en effe geheel off topic Vond SATC net een lange aflevering. Nu waren we ook met een leuk groepje meiden en hadden we zelf onze cocktails geregeld in de bios (lees: illegaal miniflesjes drank omkieperen in je cola light...voelde me net weer zestien, haha) Ga de DVD zeker kopen om de hele verzameling compleet te maken (heb DVDbox van de serie van martini-mate gehad...en al tweemaal helemaal gekeken)
Vanmorgen mijn wekelijkse sportuurtje gehad. Lekker een half uur gefietst. en daarna een soort van circuitje. Ook altijd leuk. Maar merkte nu mijn schenen wel een beetje. Niet heel erg. Maar meer een soort van spierpijn. Naja ff afwachten. Morgen rustig de 2de les maar lopen.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met joggen of hardlopen op zo'n mini trampoline?
Hey allemaal!!

Jeetje ik kijk twee dagen niet en er is toch veel bijgeschreven phoe,.. heb net even bij zitten lezen,..

@ Revival, Boebele en Mamamarieke leuk jullie zijn ook nog niet zo ver met Evy,.. ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Heb gisteren les 4 gelopen en dat ging best goed! Heb mijn ademhaling nu redelijk onder controle alleen het vinden van mijn ritme met lopen is erg moeilijk,..

De ene keer te snel de andere keer te langzaam...ach,..

Vandaag even geen rustdag want het schema laat het niet toe!

Vanavond lopen, 2 rustdagen, vrijdag lopen en weer 2 rustdagen,..

Weet anders niet hoe ik 3x in de week moet lopen (lees: Is dan onmogelijk!)

Vanavond een stuk van 3 minuten erbij,..ben benieuwd hoe dat gaat!
Even heel iets anders: ik heb straks om 13:00 een sollicitatiegesprek...

AAAAAAHH!
@Piekjuh: Succes en zet hem op,..!! Laat je even weten hoe het is gegaan??
Succes Piekjuh! Spannend!!
Succes Piekjuh!!!

Zoveel mensen die aan je denken moet wel goed gaan

Succes piekjuh, niet piekeren gaat vast goedkomen (f)
Spannend Piekjuh! Heel veel succes!!
Wat is iedereen goed bezig. En succes Piekjuh!!

Vandaag lesje 2, ging iets minder lekker dan lesje 1, maar ging wel goed! Geeft een heel voldaan gevoel erna vooral, en heb serieus zin om woensdag weer t egaan rennen. Wat een goed programma zeg, het motiveert echt
Hey Piek! Je zit nu in het gesprek...even goede vibes sturen.

zoeoeoeoeoeoeoeom
Ik heb trouwens een eigen playlist gemaakt voor het hardlopen. Donderdagavond ga ik een half uur, zonder Evy, maar met mijn eigen muziek! Slagerij van Kampen minstens 10 minuten. Die muziek zweept mij zo op (ja...in allerlei situaties :-))
Piekjuh succes!

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb een schama van internet geplukt voor de 5-10 km zonder versnellingen. Evy doe ik niet want die heeft en versnellingen en butmuziek

Geen idee meer waar ik het vandaan heb maar volgens mij heb ik de link in een eerder bericht geplaatst dus als je het echt graag wilt weten dan moet je 'even' terugbladeren.

Verder staat een eindje terug ook een hele reeks tips voor het herbergen van je muziekdingen, drinken en andere gear die je nodig hebt tijdns het hardlopen dus het loont de moeite voor de nieuwelingen om eens op zoek te gaan anar alles wat er her en der verspreid aan tips staat.

Verder ben ik bijna klaar met werken voor vandaag, ik ga nu even lekker op de fiets boodschappen doen want het is stralend weer, en straks met de schoolpleinmoeders en masse de speeltuin in en in de zon! Verder werken doe ik dan vanavond wel weer

Fijne dag allemaal!
quote:wolkenvrouw schreef op 24 juni 2008 @ 13:25:

Ik heb trouwens een eigen playlist gemaakt voor het hardlopen. Donderdagavond ga ik een half uur, zonder Evy, maar met mijn eigen muziek! Slagerij van Kampen minstens 10 minuten. Die muziek zweept mij zo op (ja...in allerlei situaties :-))
quote:wolkenvrouw schreef op 24 juni 2008 @ 13:25:

had er nog nooit van gehoord.. slagerij.. ik dacht als in de slager waar je vlees koopt. En daar valt op te lopen?? Hihi, toch maar even gegoogled.. Lang leve google.. Zal best lekker lopen zijn idd
Hoorde vanmorgen trouwens net nadat ik de radio in de auto had aangezet "Relax, take it eaeaeaeaeaeasy...." voorbij komen. Verwachtte eigenlijk half en half nog even juf Evy er door heen te horen met 'kom op, je kunt het', maar helaas

Sommige nummers kan ik nu nog niet horen zonder gelijk aan S2R/Evy te denken, grappig he?
Hebben leuke tasjes voor sleutels en foon. Ook makkelijke drinksystemen:

[url=http://www.sanden-sports.nl/default.php?HoofdCatID=0002[/url]
Het schema van Whopper is van Run2day. Ik volg dat schema namelijk ook.Heb ook het eerste schema (van 0 naar 5km) van run2day gedaan en dat beviel prima. Voordeel is inderdaad dat je het lekker op je eigen muziek kan doen.

Weet niet meer wie het vroeg maar ik draag mij ipod om mijn arm. Je hebt daar van die speciale banden voor waar je hem in kan doen. Bevalt prima!

Piekjuh, spannend hoor een sollicitatiegesprek. Laat je even weten hoe het is gegaan?
Hmm, volgens mij ging het niet zo goed... ik had me niet zo goed voorbereid als dat ik normaal doe. Dacht van te voren dat ik inmiddels (na vele sollicitatiegesprekken) mijn sterke en ontwikkelingspunten wel ken. Maar bedacht me terwijl ik daar zat te wachten tot ik opgehaald werd: O, shit, ik had dat ene nog moeten lezen om er goed in te komen, dat had me de vorige keer zo goed geholpen en dan kun je een voorbeeld casus geven..." Meteen helemaal in de stress!

Bovendien zat ik er af en toe een beetje in om te praten. Nou maar hopen dat dat niet opviel... Ik heb dan moeite om mij goed te verwoorden. Je krijgt soms ook van die stomme vragen. Van die logische vragen. Zoals: wat verwacht je van je collega's??? "Wat zal jou rol zij binnen het multidisciplinair team?" EEEHHH.... Maar sowieso is dat een "probleem"

van mij. Dingen heel goed begrijpen voor mijzelf maar niet goed kunnen verwoorden voor anderen. En dat is psycholoog. Maar goed ik zit nu ook in de overdrijfmode misschien.

Ben nu dus beetje down. Maar moet zo al weer mijn nichtje van school halen en dan net als Whopper de speeltuin in, dus dat zal me wel weer opvrolijken :-) Ik hoor morgen of ik het geworden ben of niet.
O, ja en ik zal vanavond de laatste les gaan rennen. Kan ik lekker alles van me af rennen! Heb er nu al zin in!
@marianne, voor ik het vergeet: wat goed dat je gaat stoppen!!! Thumbs up!!!
Vanavond lekker rennen en dan ben je al die sollicitatiestress weer kwijt. Jammer dat het niet goed ging naar je idee. Vind die vragen over je sterke/zwakke punten e.d. ook altijd zo lastig beantwoorden.

Je schrijft de laatste les: ga je nog door met de 2e serie of hou je het hier (even) bij?
Daar was ik weer. Nichtje is spelen bij vriendje dus tante kon weer naar huis, haha.

@AnnieThePannie, ja, ik ga gewoon door. Eerst 5km oefenen, dan misschien aan 2e serie beginnen. En in augustus schema/clinics volgen voor de 4 Mijl van Groningen. 6,6 km. En daarna zien we wel weer! En goed dat jij de draa van het lopen weer hebt opgepakt!

Trouwens: erg leuk om jullie ondersteunende berichtjes te lezen toen ik terug kwam van het gesprek. Dat fleurde me weer een beetje op.

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven