Fobieën

16-01-2014 21:44 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net op een topic gepost dat ik een fobie heb voor knopen. Het is niet levensverpestend, maar soms wel lastig. Zelfs mijn man weet het niet. Wie van jullie heeft ook een fobie.

Of dat nu voor spinnen is, of pleinvrees, ik wil er graag met jullie over praten. Ik ben benieuwd.
Oh ja tenen vind ik ook iets heel naars. Niemand mag daar ook aankomen bij mij en ik kom zeker niet aan die van een ander. Een keer een man gehad die in bed op mijn teen ging zuigen, GEGILD heb ik
quote:Scamp schreef op donderdag 16 januari 2014 22:33 Ik heb 2 jaar lang agorafobie gehad. Dat is nu voor 99% weg.

Verder heb ik een fobie voor haaien. Stom, ik weet het.

En mensen met smink/maskers op/voor hun gezicht.

Haaien vind ik ook verschrikkelijk. Altijd als ik zap langs Discovery of Animal Planet komt er net zo'n witte haai in beeld waardoor mijn hart een slag overslaat..

Als ik ver op vakantie ga zoek in van te voren op of er haaien voorkomen in de zee waaraan ik vakantie vier. Ik vind ze dood- en doodeng!!
Ik heb bathofobie.
Ik heb maar één echte fobie, en dat is spinnen. Het neemt zulke erge vormen aan dat ik het woord zelfs naar vind om te zien, en het liever niet typ. Ook topics over spinnen mijd ik, want je weet maar nooit welke grapjas enge plaatjes gaat posten.

Nu ik dit typ zit ik alweer schichtig om me heen te kijken en voelt het alweer alsof er eentje op me zit.

Ik ben trouwens vreselijk dankbaar dat er in de 4 jaar dat ik hier woon nog nooit een (grote) spin gezeten heeft.

Trouwens, voor degenen die zeiden een muizenfobie te hebben, zijn jullie ook bang als ze in een kooitje zitten?

Ik herken die muizenangst namelijk wel (niet zo heftig als bij jullie), maar het gaat me dan puur om het feit dat ze in huis zitten en ze ineens tevoorschijn komen, het diertje zelf vind ik niet eng ofzo.
Spinnen! Gelukkig heb ik een kat die ze opeet als ik ze aanwijs.

En je moet voor de lol eens op 'trypophobia' googelen. Gegarandeerd koude rillingen.
Nou, soms denk je je fobie te kunnen verdrukken door ze gewoon te vermijden... Maar wacht maar, als al het geluk je toekomt is daar "Twitter" met van die grapjassen die foto's plaatsen in je TL die precies laten zien wat jij niet wilt!

Nachtmerries gegarandeerd en heel weinig slaap!
Overgeven, zowel bij mezelf als bij anderen. Heb er therapie voor gehad maar het is nog niet weg helaas.

Harde knallen ook. Oud en nieuw vind ik echt vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven