ben ik egoïstisch..?

17-02-2014 22:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu al een aantal weken met een probleem waarvan ik bang ben dat het erg egoïstisch is en daarom zou ik graag eens weten wat anderen hierover zeggen..

Mijn vriend waar ik nu 3 jaar mee samen ben kreeg vorig jaar een ernstig ongeluk waarbij hij zijn been heeft verbrijzeld. Hij heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna thuis moeten revalideren waar hij nu nog mee bezig is. We zijn inmiddels 5 maanden verder en hij looot nog mank. Hij heeft nog steeds veel pijn zegt ie en daar komt ook gelijk de reden van mijn bericht.. we hebben vanaf dat moment van het ongeluk tot nu eigenlijk geen sex leven meer. Nul komma nul. Daarvoor was het variërend van 1 tot 2 keer in de week wat ik al vrij weinig vond maar goed we deden het tenminste nog. Mijn vriends zin is totaal verdwenen. We hebben het 2 x geprobeerd en ik was dol gelukkig maar voor mijn vriend was het geen succes. Ik heb vele malen daarna geprobeerd de draad weer op te pakken maar hij blijft zeggen dat het nog te pijnlijk is, dat hij geen zin kan maken doordat zijn been en daarmee hij niet als vanouds functioneert etc. Ik heb hem verteld dat ik sex heel belangrijk vind in onze relatie en dat ik zielsgraag voor m zorg en met alles wil helpen met wat hij zelf nog niet kan maar dat ik nu na 5 maanden toch graag zou willen kijken of we weer wat meer kunnen zijn dan patiënt en zuster zoals het de laatste tijd is geweest. Ik voel me nu namelijk meer een verzorgster/moeder dan de sexy vriendin die ik ooit voor hem was. Hij zegt dat het niet aan mij ligt maar aan hem en dat hij nog zoveel pijn heeft maar hij is wel weer aan het werk en op de weg, lopen, al is het mank etc dus ik denk als je dat allemaal al kan...... ?

Als ik dit met vriendinnen bespreek krijg ik antwoorden zoals; ach kijk het nog even aan.. of :hij zal echt wel pijn hebben, en ; je moet jezelf gewoon even wegcijferen in deze periode het word vast weer beter! Maar ik begin zo langzamerhand wel te denken dat hij het op zn minst kan proberen of mij in elk geval kan plezieren waar hij zijn been niet voor nodig heeft! ! Maar helaas talloze keren hints gegeven, tijd gegeven, het helpt niks. Met zijn been breuk is er ook een breuk in ons voor mij zo belangrijke sexleven gekomen. Het ergst vind ik nog dat hij elke keer als ik het onderwerp zachtjes probeer aan te snijden mij de mond snoert met opmerkingen als; jij voelt niet wat ik voel en ik zou jou wel eens willen spreken in mijn positie! En dan krijg ik gelijk een schuld gevoel. En het is niet zo dat ik van hem verwacht dat hij mij alle hoeken van de kamer laat zien maar hij raakt me echt helemaal niet aan op geen 1 andere manier kwa sex. Alleen knuffelen en bij elkaar liggen maar verder niks sexueels.

Ik ben inmiddels na 5 maanden super gefrustreerd en vraag me af of het echt zo egoïstisch van me is dat ik nu vraag of we weer wat vaker of überhaupt kunnen vrijen...
Toch apart dat hier een stuk minder fel wordt gereageerd dan op een man die al 17 maanden geen seksleven heeft met zijn vriendin.

Nee hoor.....vrouwen zijn echt niet egoïstisch!!
Jij bent een vrouw begrijp ik? Dan is je vriend een enorme egoistische hork.

Was je een man geweest en had je vrouw geweigerd dan had je haar ongetwijfeld te weinig aandacht gegeven, te weinig geholpen in het huishouden en was je in het algemeen een op seks beluste onderontwikkelde aap geweest die het allemaal aan zichzelf te danken had.
quote:meerdereklanten schreef op 19 februari 2014 @ 13:04:

[...]

Google eens verbrijzeld been en dan de images. Safe search uit. Denk dat je dan je antwoord hebt.Wat voor antwoord zou ik dan nu moeten hebben? Ik heb gegoogeld.
Tsja als je het dan nog niet ziet dan is er geen hoop meer.
Behalve een niet mooi en ernstig beschadigd been, wat zou ik dan moeten zien?

Het enige dat ik zie is de houding van een mede-forummer die me niet aan staat.
quote:meerdereklanten, 2 minuten geleden

Tsja als je het dan nog niet ziet dan is er geen hoop meer.Misschien als ze haar eigen been verbrijzeld, wie weet. Sommige mensen moet sommige zaken zelf aan den lijve ondervinden om de volle impact te begrijpen. Vanaf de zijlijn kletsen is heel makkelijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:girlpower29, 68 seconden geleden

Behalve een niet mooi en ernstig beschadigd been, wat zou ik dan moeten zien?

Het enige dat ik zie is de houding van een mede-forummer die me niet aan staat.

Niet mooi en ernstig beschadigd, daar zit een hoop pijn achter. Botpijn is echt een gruwelijke pijn waar bijna geen pijnstiller tegen opgewassen is. Pijn kan je misschien niet zien, maar de partner van TO geeft aan nog veel pijn te hebben en dat zal ongetwijfeld doorwerken in zijn libido.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 februari 2014 @ 13:43:

[...]

Niet mooi en ernstig beschadigd, daar zit een hoop pijn achter. Botpijn is echt een gruwelijke pijn waar bijna geen pijnstiller tegen opgewassen is. Pijn kan je misschien niet zien, maar de partner van TO geeft aan nog veel pijn te hebben en dat zal ongetwijfeld doorwerken in zijn libido.

Niemand hier weet hoeveel pijn die jongen heeft, of dat het zo is dat die pijn zijn libido bepaalt.

Ja dat kan, maar het kan ook dat het psychisch is, of dat hij bang is.

Dat weet je allemaal niet.

En nee, ik weet niet hoe dat voelt.

Mijn vriend heeft zijn been een aantal jaren geleden verbrijzeld, maar kon na een tijdje wel weer sex hebben. Miste dat, wilde dat weer. Vond dat bij zijn leven horen.

Misschien moet gewoon niemand hier oordelen over het waarom enzo. Dat weet namelijk niemand. En dat ik dan te horen krijg dat het makkelijk praten is of er geen hoop is..waar slaat dat op?

Ik stel gewoon vragen en denk ook maar gewoon mee.

Dus laar die superieure houding maar lekker varen.
quote:girlpower29 schreef op 19 februari 2014 @ 13:40:

Het enige dat ik zie is de houding van een mede-forummer die me niet aan staat.Dan zijn we het tenminste ergens over eens. The power of positive thinking...
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 februari 2014 @ 13:41:

[...]

Misschien als ze haar eigen been verbrijzeld, wie weet. Sommige mensen moet sommige zaken zelf aan den lijve ondervinden om de volle impact te begrijpen. Vanaf de zijlijn kletsen is heel makkelijk.Empathie is een magische gave uit het verleden of een app die nog moet worden geschreven.
Jij wil graag, dat hij jou weer sexy vindt, maar heb je al bedacht, dat hij zichzelf misschien totaal niet sexy vindt??

Niet alleen door de pijn, maar ook omdat hij nu 'gehandicapt' is.

Dat het daarom voor hem knap confronterend is, om sexy te moeten zijn. Omdat jij dat nodig hebt?

Hoe rot ook (ik zou niet graag in jullie schoenen staan, niet in de jouwe, niet in de zijne), maar je zult echt geduld met hem moeten hebben.
quote:markovic schreef op 19 februari 2014 @ 13:20:

Jij bent een vrouw begrijp ik? Dan is je vriend een enorme egoistische hork.

Was je een man geweest en had je vrouw geweigerd dan had je haar ongetwijfeld te weinig aandacht gegeven, te weinig geholpen in het huishouden en was je in het algemeen een op seks beluste onderontwikkelde aap geweest die het allemaal aan zichzelf te danken wijten had.

So true!

Koop een vib en geef een showtje voor je vriend.
Dit soort vervelende situaties kun je meer tot elk toekomen als je met elkaar praat. Van beide kanten moet er begrip komen. Ik kan mij best voorstellen dat het voor to moeilijk is als je al vijf maanden mantelzorger bent. En jij bent je plek kwijt als partner nu ben je verzorger.

Dat zijn allemaal zaken die voor beide partijen moeilijk zijn.

Ik vind niet dat je zomaar kan zeggen, to is egoistisch.
Ik snap dat gezeik van sommige forummers niet dat er zó anders gereageerd zou worden op deze forumster, dan op het topic Soonpapa van een paar dagen geleden, dat het voor mannen zo anders is dan voor vrouwen. Ik zie hier namelijk echt niet allemaal instemmende en meelevende reacties, het gros vindt het egoïstisch. Volgens mij willen sommige mensen gewoon graag concluderen dat vrouwen worden bevoordeeld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
To kan hij wel lopen ? Al dan niet met krukken of rolstoel ??

In welke situatie bevind je man zich nu ?
quote:Susan schreef op 19 februari 2014 @ 14:44:

Volgens mij willen sommige mensen gewoon graag concluderen dat vrouwen worden bevoordeeld.

Mijn vrouw is 5 maanden geleden bevallen en ze wil nog steeds geen sex.

Zoiets :P
quote:meerdereklanten schreef op 19 februari 2014 @ 14:34:

[...]

Empathie is een magische gave uit het verleden of een app die nog moet worden geschreven.

Ga op het dak zitten ofzo.

Hier kan ik niet tegen. Dus omdat jij het laatste woord moet hebben en er niet tegen kan als je tegengas krijgt, ga je nu maar op de afzeikende manier? Je kent me totaal niet, en als je mijn reacties leest zie je toch hopelijk wel dat ik zeker wel over empathie beschik.

Misschien moet je zelf eens uit je kromme manier van denken stappen en snappen dat als iemand in een ander straatje dan jij denkt, dat dat niet persé betekent dat je je persoonlijk aangevallen moet voelen.

Verder reageer ik niet meer op jou en ga ik eens even kijken of die negeerknop hier nog bestaat.
Belediging + Epistel + Negeer

Je hebt gelijk ik wil het laatste woord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven