Geld & Recht alle pijlers

hypotheek

28-02-2014 14:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen.

Ik hoop hier een antwoord te krijgen op mijn vraag voordat ik alles uit de kast ga trekken om iets voor elkaar te krijgen wat toch niet werkt..

Ik probeer het zo kort mogelijk te houden

Wij (ml en ik) bezitten een huis hypotheek 204.000

Wij hebben een samen een inkomen van 70.000 euro bruto per jaar

Dus kunnen wij een hypotheek afsluiten voor best veel 290.000 zou moeten lukken

Maar dat willen we niet...

Wij willen eventueel wel verhuizen..

Wij zullen dan denk ik ons huis verkopen met 10.000 verlies...

Maar nu het grootste ''probleem'' wij hebben lening van 10.000 euro... (jaja niet handig wel noodzakelijk)

Hoe groot schatte jullie de kans in dat wij een huis kunnen kopen voor 225.000 euro??

Zeggen jullie geef het een kans.. of nee stop maar en zorg eerst dat dat krediet weg is...

ben heel erg benieuwd....
Je wilt wel verhuizen, dat klinkt als een keuze uit luxe. Eerst het krediet aflossen, anders stapel je schuld op schuld.
Krediet aflossen en sparen voor restschuld.
Eerst dat krediet wegwerken.
Niet geschoten is altijd mis
Met dit inkomen moet het toch kunnen om de lening versneld af te lossen en tevens beginnen met het aflossen van de hypotheek?

Dus dat zou ik eerst gaan doen. Is er wel spaargeld?

Gezien jullie inkomen moet het wel lukken om deze hypotheek te verkrijgen. Mits er verder dus geen andere lasten zijn.
Maar nu het grootste ''probleem'' wij hebben lening van 10.000 euro... (jaja niet handig wel noodzakelijk).

Wel 70.000 bruto samen verdienen, maar in plaats van daarmee even snel de lening willen aflossen op zoek gaan naar een ander huis voor de leuk..
Wanneer is een lening van 10 mille noodzakelijk?
Ik zou ook eerst die 10K gaan aflossen, het word toch meegenomen in je bereken bij een nieuwe hypotheek. En ik snap ook niet de noodzaak van een krediet van 10K bij een inkomen van gezamelijk 70K.
Ik zou beginnen om je huis te koop te zetten en je krediet af te lossen. En dan is verder kijken
thnxxx voor deze antwoorden al..

In sommige gevallen zegt en inkomen op bruto jaarbasis niet zoveel zo ook in ons geval..

Er is dan ook een reden dat wij maar willen kopen tot 225.000

Mijn man is gescheiden en vecht al jaren tegen een draak van een ex... heeft 3 kindjes... rechtzaak op rechtzaak.. alimentatie.. tsja de kosten waren heeeel hoog.

En de advocaat wou zijn centjes ook zien... vandaar de lening...

Daarnaast heeft diegene die hier zei.. luxe absoluut gelijk...

Ik heb ook 2 kinderen uit en vorig huwelijk en ik wil graag voor de kinderen at dichterbij de hun vader gaan wonen... iets noodzakelijks gewoon gemak... en ja luxe misschien wel te noemen.

Ik snap dus heel goed dat jullie denken waarom lossen jullie niets af met zon een inkomen maar helaas houden wij echt geen bakken met geld over... door de alimentatie oa

Tevens dan ook de reden waarom wij niet zonder het afsluiten van een lenig alle rechtzaken en advocaatkosten konden financieren...

dus ik snap al jullie reacties.. helaas is niets alles zoals het lijkt...

Mijn vraag was en is dan ook alleen maar.. mocht ik willen verhuizen denken jullie dat het mogelijk is
Die schuld moet toch zo weg te werken zijn? Wij verdienen de helft van jullie en sparen. Laat je goed adviseren voor je koopt, want zo te lezen is met geld omgaan niet je sterkste kant. En inderdaad, een huis kopen is geen probleem, maar een huis verkopen...

Sorry, crosspost.

Ik zou eerst die 10.000 wegwerken en je huis verkopen, dan pas verhuizen.
Dat maakt het verhaal heel anders dan de openingspost. Of het haalbaar is hangt o.a. ook van de alimentatie die wordt betaald en ontvangen. Alleen een hypotheekadviseur kan jou de juiste informatie geven. Het bedrag is geen rare vraag, op zich past dat wel bij jullie inkomen.
sorry maar is het echt nodig om meteen te concluderen dat wij niet met geld om kunnen gaan???
Ja alles is mogelijk, alleen zullen jullie je waarschijnlijk nog dieper in de "schulden" om ze zo maar even te noemen werken. Zeker als je het huis straks ook nog met verlies verkoopt.

Ik zou echt nog even wachten en proberen om toch een start te maken met het aflossen van de schuld van 10K, dan jullie huis te koop en zetten en kijken wat je hier nou uiteindelijk voor gaat krijgen. Pas daarna zou ik eventueel gaan kijken naar een nieuwe woning.

Maar ga anders eens kijken bij een hypotheekadviseur, bij veel is het eerste gesprek gratis en kunnen zij je advies geven over de eventuele aangaande kosten mochten jullie een nieuw huis kopen.
Ik vind het hele huizen kopen terwijl je weet hoe je in de schulden kan komen na scheidingen (en al hebt) in deze tijden al onbegrijpelijk.

Los eerst die 20k af en kijk dan verder. Het leven hoeft niet TE risicovol te worden.
Dikkiedik, ik geloof wel dat je met geld om kunt gaan hoor en ik begrijp je wens wel.

Echter is het kopen van een huis een potentiele strop, zeker als je al onder water staat en al schulden hebt en verschrikkelijk veel financiele verplichtingen.

Je zit in een risico relatie, samengestelde gezinnen gaan nog vaker uit elkaar dan 'normale' gezinnen. In een gezonde economie kan je dat risico nog wel nemen. Nu is dat niet zo wijs (in mijn optiek)
thnxxx voor de berichten weer..

Nog even ter verduidelijking ik ga natuurlijk nu niets kopen zonder dat mijn huidige huis verkocht is...

Ik ga eerst rustig aan kijken wat ik uit mijn huidige huis kan halen...en natuurlijk ook zsm mijn lening aflossen...

(ter verduidelijking van de 10.000 krediet is al 4500 afgelost)

Maar vroeg me gewoon af of het überhaupt mogelijk was om met een lening een hypotheek te krijgen... terwijl je zat inkomen hebt..

Bij het verkrijgen van een hypotheek vragen ze alleen om de Partneralimentatie die betalen wij niet.. wij betalen alleen (veel) kinderalimentatie... dus dat hoeft niet opgegeven te worden

Echter zijn wij natuurlijk zelf verstandig genoeg om niet een top hypotheek te nemen terwijl we dan ontzettend moeten krom leggen.

In die zin vond ik het dan ook bijzonder om als iemand te worden bestempeld die niet met geld om kan gaan )

Ik heb 2 huishoudboekjes elke cent die erin komt weet ik elke halve cent die eruit gaat boek ik.. nee ik weet zeker dat als ik heel goed met geld om kan gaan...
Kijk even op de site van de rabobank, daar kan je bij de uitgebreide berekening zien hoe veel minder je kan lenen met een schuld
ik begrijp je situatie wel maar zou zelf altijd eerst eventuele andere schulden aflossen voor ik aan de koop van een huis zou beginnen. het lijkt me niet wenselijk om nu een restschuld en een grotere hypotheek op je te nemen terwijl je een andere nog openstaande schuld hebt. maargoed... ik heb nog nooit een lening afgesloten en de enige schuld die ik (wij) hebben is de hypotheek. of het realistisch is om voor dat bedrag een huis te kunnen vinden hangt denk ik nogal af van je wensen en de regio waar je wilt kopen. ergens achteraf in Groningen zijn de huizen goedkopen dan in de randstad. dus daar is niet zoveel zinnigs over te zeggen.
Bij een lening heb je toch een BKR notering? Dan krijg je sowieso moeilijk een hypotheek , ongeacht de hoogte en reden van je lening.
quote:thistle schreef op 28 februari 2014 @ 16:21:

Bij een lening heb je toch een BKR notering? Dan krijg je sowieso moeilijk een hypotheek , ongeacht de hoogte en reden van je lening.

Klok en klepel...

Wat jij bedoelt is een BKR-notering wegens wanbetraling. Dat is niet aan de orde als je een lening hebt en deze aflost. Wel zorgt een lening ervoor dat je minder geld kunt lenen voor een hypotheek.

TO, zoek een goede financieel adviseur die de zaken met jullie kan doorrekenen. 10.000 euro onder water is te overzien. Een groter huis kost nu naar verhouding ook weer veel minder omdat de prijzen overal gedaald zijn. Kijk ook even goed hoe jullie een buffer kunnen aanleggen, want een nieuw huis moet ook weer aangekleed en ingericht worden.
Thnxx lilaemme,

En de rest ook eigenlijk..

en nee je hebt geen negatieve BKR notering als je gewoon netjes betaald.. en dat doen we natuurlijk

Wij hadden nooit een lening afgesloten als er twijfel bestond over het terugbetalen daarvan

We gaan idd gewoon ons huisje te koop zetten, wellicht verkopen we hem gewoon wel tegen hypotheek waarde.. en vandaar uit gaan we verder rekenen.. en aangezien we vast heel lang nog een huis in de verkoop hebben zullen we wellicht tegen die tijd de lening wel hebben afgelost..
Volgens mij zou het wel moeten gaan. Zo'n krediet vermenigvuldigen ze 4 keer en trekken dit dan af van je leencapaciteit.

Met 70.000 bruto kun je normaal 315.000 hypotheek krijgen.

Met krediet zou je dus op 275 blijft wel je restschuld waar dan ook nog iets mee moet.

Ga eens praten met een hypotheekadviseur of twee . Het eerste gesprek is gratis.

Kijk wel eerst op een vergelijkingssite, daar kun je er een vinden die daarna ook nog goedkoop is.
. Er wordt getekend met een maandlast van 2% van de limiet van het krediet. Op www.NHG. nl kan je zelf een berekening maken. Je vult dan dus 200 Euro in als overige lasten. Maar als je huis nog in de verkoop moet kan je het krediet op voorhand misschien wel al aflossen.
Bij het afsluiten van onze hypotheek rekende de banken allemaal minder omdat wij ook een krediet hadden. Het totaalbedrag van het krediet werd x 4,5 gedaan en dat bedrag werd in mindering gebracht op wat wij konden lenen.

Krediet was bijna geheel afgelost maar als je er weer geld opgenomen kan worden dan rekenen ze toch met het hele bedrag, dus hou daar rekening mee. Uiteindelijk hebben wij eerst alles afgelost en daarna hypotheek zonder problemen kunnen regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven