Slank en nu?

05-03-2014 10:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn verhaal kwijt ...

Jarenlang ben ik ziekelijk obees geweest. Mijn BMI lag rond de 43. Kortom: veel te zwaar. Een paar jaar geleden heb ik eindelijk die knop om kunnen zetten en ben af gaan vallen. Dat ging met vallen en opstaan maar nu, zo'n drie jaar later, ben ik 70 kilo lichter en heb een gezond gewicht. Mijn BMI is nu 23 dus officieel gezond.

Ik ben hartstikke blij dat het me gelukt is om zoveel af te vallen. Ik vind het geweldig dat ik kleding in normale maten kan kopen en dat het me ook nog leuk staat.

Toch zit ik ergens mee: het afvallen heeft mijn lichaam geen goed gedaan. Ik ben vooraan in de 30 dus niet heel oud en het is ook niet zo dat ik hele lappen vel over heb. Het mag echter wel wat strakker allemaal. Uiteraard sport ik maar ik heb momenteel te weinig geld om naar een sportschool te gaan. Ik zou dus ook graag weten hoe ik de probleemzones (armen, billen, buik, benen) aanpak. Ik fiets en wandel nu.

En dan mijn borsten. Het is al lang niet meer wat het ooit geweest was en hier ben ik best onzeker over. Als ik mezelf nu in de spiegel bekijk denk ik te zien dat ik heel plat ben. Ik heb nog steeds een C cup maar het hangt allemaal wel en dat vind ik vreselijk. Begrijp me niet verkeerd: ik weet dat afvallen super is voor mijn gezondheid en het is het beste wat ik kon doen. Maar dit stoort me wel.

Een borstvergroting wil ik niet. Maar wat dan wel? Zijn er mogelijkheden?
Ik ken het, ook ik heb behoorlijk veel vel over na veel afvallen (en weer aankomen en weer afvallen). Ik doe zowel aan duur als aan krachtsport en spieren kunnen misschien ietsje vullen, maar los vel blijft los vel.

Dat betekent dat voor mij het ideale strakke lijf niet meer bestaat. Als ik wat dikker ben is het mooier omdat mijn los vel beter gevuld is en als ik dunner ben is het mooier want dan zitten mijn kleren beter. En weet je, die wetenschap geeft me enorm veel rust. Vroeger leek het zo belangrijk om er zo goed mogelijk (lees: zo dun mogelijk) uit te zien, maar die fase is gelukkig voorbij en dik en dun is een beetje hetzelfde geworden esthetisch gezien. Heel fijn!

Geen woorden voor, behalve hoeveel respect ik voor je heb. Want wat een wereld prestatie heb je geleverd. 70 kilo. Dat is een heel persoon!

Iemand vroeg het je al, maar als je het wilt delen ben ik ook wel heel erg benieuwd hoe je het hebt gedaan en hoe lang je er precies over hebt gedaan. Heb je jezelf alles onthouden? Ben je plotseling extreem gaan sporten? Of alles met mate en in een rustige tempo?

Ik vind het knap. Echt waar.

Verder geen tips helaas. Maar ik vond echt dat dit gezegd mocht worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven