Mag dit?
zaterdag 8 maart 2014 om 20:23
Ik geef leiding aan een vrij grote groep mensen. Ik ervaar dit als best lastig. Ik heb hier soms gesprekken over met mijn meerdere, die directeur van het bedrijf is. Recentelijk zijn er jaargesprekken geweest waarbij de emoties hoog zijn opgelopen omdat mensen zich onjuist beoordeeld voelen door mij. Het gaat om vier mensen die al een tijd niet goed functioneren. Ik heb in een e-mail aan mijn baas kort omschreven waar ik in de gesprekken tegenaan ben gelopen met deze medewerkers. Het ging niet over wat besproken is in de jaargesprekken, maar wel over het gedrag van de medewerkers en tijdens de gesprekken en eerdere voorvallen hebben laten zien. Mij baas heeft deze mail aan desbetreffende medewerkers doorgestuurd. Hij heeft medewerkers gesommeerd zich normaal te gedragen. De rapen zijn nu gaar, Deze mail was vertrouwelijk bedoeld. Ik had dat niet expliciet gevraagd,want het leek mij zo vanzelfsprekend dat het niet noemenswaardig leek.
zaterdag 8 maart 2014 om 20:26
Ok, het mag wel wat hij heeft gedaan maar ik vind het niet correct. Ik vrees alleen dat je er weinig aan kunt doen.
Fame, een embargo geldt alleen als je dat van tevoren hebt afgesproken. Als ik uit het niets een email stuur met bijvoorbeeld een jaarverslag onder een embargo tot morgenochtend 10 uur, hoeft de ontvanger zich daar niet aan te houden. Dan moet je t niet sturen, of dus van tevoren afspreken dat je het alvast stuurt maar de ontvanger het tot 10 uur niet doorstuurt. En het lijkt me slim als je die - tweezijdige - afspraak op papier hebt.
Fame, een embargo geldt alleen als je dat van tevoren hebt afgesproken. Als ik uit het niets een email stuur met bijvoorbeeld een jaarverslag onder een embargo tot morgenochtend 10 uur, hoeft de ontvanger zich daar niet aan te houden. Dan moet je t niet sturen, of dus van tevoren afspreken dat je het alvast stuurt maar de ontvanger het tot 10 uur niet doorstuurt. En het lijkt me slim als je die - tweezijdige - afspraak op papier hebt.
zaterdag 8 maart 2014 om 20:29
Wat een gekke actie ( en dan druk mij rustig uit) van jouw baas. Altijd mails idiotprove maken is mijn missie maar daar heb je nu niets aan. Je kunt hooguit (op vriendelijk wijze) aan je baas vragen wat de bedoeling van hem was om die mail klakkeloos door te sturen. En dan hopen dat hij zelf gaat inzien dat dit niet zo handig was ...
zaterdag 8 maart 2014 om 20:37
Volgens mij vind jouw baas dat jij nog slechter functioneert als jouw medewerkers. Anders zou hij dit nooit doen.
Met het doorsturen van jouw mail, heeft hij jouw functioneren als leidinggevende onmogelijk gemaakt.
Jij beland zo in een onoverbrugbaar conflict met meerdere medewerkers en dat ga je nooit winnen.
Op een subtiele manier komt jouw baas zo van jou af.
Met het doorsturen van jouw mail, heeft hij jouw functioneren als leidinggevende onmogelijk gemaakt.
Jij beland zo in een onoverbrugbaar conflict met meerdere medewerkers en dat ga je nooit winnen.
Op een subtiele manier komt jouw baas zo van jou af.
zaterdag 8 maart 2014 om 20:37
Ik vind juist wel dat je dit had kunnen verwachten.
Jij beklaagt je in een mail over het gedrag van die medewerkers. Iets wat je eigenlijk zelf had moeten oplossen. Nu neemt de directeur het van je over. Als hij medewerkers ergens op moet aanspreken dan moet de medewerker wel weten waar het over gaat. Ook mag de medewerker best weten dat het van jou komt. Als je iets vind dan moet je ook de ballen hebben om er achter te staan en niet alleen klagen bij de directeur maar het ook tegen de medewerker zeggen.
Als jij vindt dat de directeur geen actie had moeten ondernemen moet je hem er ook niet mee lastig vallen.
Jij beklaagt je in een mail over het gedrag van die medewerkers. Iets wat je eigenlijk zelf had moeten oplossen. Nu neemt de directeur het van je over. Als hij medewerkers ergens op moet aanspreken dan moet de medewerker wel weten waar het over gaat. Ook mag de medewerker best weten dat het van jou komt. Als je iets vind dan moet je ook de ballen hebben om er achter te staan en niet alleen klagen bij de directeur maar het ook tegen de medewerker zeggen.
Als jij vindt dat de directeur geen actie had moeten ondernemen moet je hem er ook niet mee lastig vallen.