Geld & Recht alle pijlers

Mag dit?

08-03-2014 19:56 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er juristen in da house? Mag iemand zomaar een e-mail doorsturen zonder de schrijver van de e-mail om toestemming te vragen?
Ja, dat is wel een beetje inherent aan emailen he.
Waar ging de e-mail over?
Krijg motto niet verwijderd :-)
Tuurlijk. Ontvanger van brieven, kaarten, faxen en mails mag daarmee doen wat hij wil.

Je kunt er 'persoonlijk en vertrouwelijk' boven schrijven maar ook dan is het geen misdaad of onrechtmatige daad om het een ander te laten zien of geven.
Wat is je aangedaan?
Dit mag alleen niet als de ontvanger zich aan vertrouwelijkheid moet houden, zoals bijv een advocaat, arts, enz.
Ja. Behalve wanneer het onder embargo is
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Misschien iets meer info?
Nou ja.. dat dus..
Wat NZ zegt.
Ik ben vooral benieuwd waarom dit onder 'relaties' staat...
Ja, dat is het lullige van mail. Je weet maar nooit waar het terecht komt.
Dat dacht ik ook meteen... welke stomende mailtjes zijn doorgestuurd en aan wie?
Ik geef leiding aan een vrij grote groep mensen. Ik ervaar dit als best lastig. Ik heb hier soms gesprekken over met mijn meerdere, die directeur van het bedrijf is. Recentelijk zijn er jaargesprekken geweest waarbij de emoties hoog zijn opgelopen omdat mensen zich onjuist beoordeeld voelen door mij. Het gaat om vier mensen die al een tijd niet goed functioneren. Ik heb in een e-mail aan mijn baas kort omschreven waar ik in de gesprekken tegenaan ben gelopen met deze medewerkers. Het ging niet over wat besproken is in de jaargesprekken, maar wel over het gedrag van de medewerkers en tijdens de gesprekken en eerdere voorvallen hebben laten zien. Mij baas heeft deze mail aan desbetreffende medewerkers doorgestuurd. Hij heeft medewerkers gesommeerd zich normaal te gedragen. De rapen zijn nu gaar, Deze mail was vertrouwelijk bedoeld. Ik had dat niet expliciet gevraagd,want het leek mij zo vanzelfsprekend dat het niet noemenswaardig leek.
Ik heb het topic per ongeluk onder relaties gezet zie ik nu. Ik ben onervaren op forum. Hoe kan ik dit veranderen?
Leermoment. Dit soort dingen hoort niet thuis in een mail. Het risico dat het uit context gelezen wordt is groot.

Je baas is een eikel, hij weet heel goed wat hij doet hier.
Ok, het mag wel wat hij heeft gedaan maar ik vind het niet correct. Ik vrees alleen dat je er weinig aan kunt doen.

Fame, een embargo geldt alleen als je dat van tevoren hebt afgesproken. Als ik uit het niets een email stuur met bijvoorbeeld een jaarverslag onder een embargo tot morgenochtend 10 uur, hoeft de ontvanger zich daar niet aan te houden. Dan moet je t niet sturen, of dus van tevoren afspreken dat je het alvast stuurt maar de ontvanger het tot 10 uur niet doorstuurt. En het lijkt me slim als je die - tweezijdige - afspraak op papier hebt.
Helaas, dit mag.. Maar chique is het niet...
Nou ja.. dat dus..
Wat een gekke actie ( en dan druk mij rustig uit) van jouw baas. Altijd mails idiotprove maken is mijn missie maar daar heb je nu niets aan. Je kunt hooguit (op vriendelijk wijze) aan je baas vragen wat de bedoeling van hem was om die mail klakkeloos door te sturen. En dan hopen dat hij zelf gaat inzien dat dit niet zo handig was ...
Leermoment inderdaad. Dank voor jullie reacties.
Ik ben iig blij dat ik mij erg netjes in de mail heb uitgedrukt. Tussen mij en medewerkers komt het niet meer goed denk ik. Ik begrijp ook echt dat ze boos zijn. Baas begrijpt mijn bezwaren niet. Hij wil gewoon voor mij opkomen,
Volgens mij vind jouw baas dat jij nog slechter functioneert als jouw medewerkers. Anders zou hij dit nooit doen.

Met het doorsturen van jouw mail, heeft hij jouw functioneren als leidinggevende onmogelijk gemaakt.

Jij beland zo in een onoverbrugbaar conflict met meerdere medewerkers en dat ga je nooit winnen.

Op een subtiele manier komt jouw baas zo van jou af.
Wat een idiote baas. Iets met olie op het vuur. Zo los je problemen op het werk toch niet op?! Ik zou ook not amused zijn in jouw geval. Maar verboden is het waarschijnlijk niet (lijkt mij dan, maar ik heb er geen verstand van).
Ik vind juist wel dat je dit had kunnen verwachten.

Jij beklaagt je in een mail over het gedrag van die medewerkers. Iets wat je eigenlijk zelf had moeten oplossen. Nu neemt de directeur het van je over. Als hij medewerkers ergens op moet aanspreken dan moet de medewerker wel weten waar het over gaat. Ook mag de medewerker best weten dat het van jou komt. Als je iets vind dan moet je ook de ballen hebben om er achter te staan en niet alleen klagen bij de directeur maar het ook tegen de medewerker zeggen.

Als jij vindt dat de directeur geen actie had moeten ondernemen moet je hem er ook niet mee lastig vallen.
Zo, begrijpt jou baas even heel slecht wat het verschil is tussen werknemer en leidinggevende. Ik zou me zwaar genaaid voelen. Begrijpt hij dan niet dat zijn actie écht niet kan.
Sugarmiss, een harde reactie maar je hebt wel gelijk denk ik..het gaat niet zozeer over het feit dat het van mij afkomstig is, maar wel dat collega's nu van elkaar weten wat de incidenten zijn en wat mijn mening is over anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven