Wie wil er zwanger worden boven de 35 ste :-)
dinsdag 18 maart 2014 om 12:34
Ik ben 36 jaar ga voor een tweede! Wie is er boven de 35 en wil meeschrijven als je ook probeert zwanger te worden? Je eerste, tweede of derde kindje? Maakt niet uit..
Hopelijk willen er dames meeschrijven
Naam Leeftijd Kind NOD Thankfull 36 2de 25ste? Poppie0022 37 2de 9 april wendyxxxdayenne 37 2de tasje76 37 2de whoaa 35 1ste 30 Maart mammalieffie 37 4de helianthe 36 2de linessa 35 1ste vergeet_me_nietje 37 1ste
Hopelijk willen er dames meeschrijven

Naam Leeftijd Kind NOD Thankfull 36 2de 25ste? Poppie0022 37 2de 9 april wendyxxxdayenne 37 2de tasje76 37 2de whoaa 35 1ste 30 Maart mammalieffie 37 4de helianthe 36 2de linessa 35 1ste vergeet_me_nietje 37 1ste
dinsdag 18 maart 2014 om 13:06
Hoi ik ben wendy 37 jaar we hebben een dochter van 14 jaar en heb 11 maart tehoren gekregen dat het hartje van ons kindje gestopt was ik was9 weken zwanger nu vandaag krijg ik een beetje bruine afscheiding en erge buikpijn misschien dat het van zelf gaat gebeuren anders word ik donderdag gecuretteerd maar wij willen heel graag nog een kindje
dinsdag 18 maart 2014 om 13:46
Gefeliciteerd 3wieler
Geniet ervan !
Wendy, wat vreselijk zeg... heel veel sterkte, dat is best heftig.
Ik hoop voor je dat het vanzelf zal gaan...
Je hebt dus al een grote dochter, leuk!
En leuk als je mee schrijft! Ik verbaas me erover dat ik hier op het forum voor mijn gevoel 'oud' ben in vergelijking met de meeste twintigers die ik voorbij zie komen. Ik voel me wel jong
Ik heb al een zoon van 3, bijna 4 jaar

Wendy, wat vreselijk zeg... heel veel sterkte, dat is best heftig.
Ik hoop voor je dat het vanzelf zal gaan...
Je hebt dus al een grote dochter, leuk!
En leuk als je mee schrijft! Ik verbaas me erover dat ik hier op het forum voor mijn gevoel 'oud' ben in vergelijking met de meeste twintigers die ik voorbij zie komen. Ik voel me wel jong

Ik heb al een zoon van 3, bijna 4 jaar
dinsdag 18 maart 2014 om 20:50
dinsdag 18 maart 2014 om 22:21
Hoi ik ben 35 en mijn vriend en ik willen graag een kindje we zijn nu zo'n 7 maand aan het proberen maar nog geen zwangerschap te bekennen. Vandaag de uitnodiging voor een vruchtbaarheidsonderzoek gekregen, in april krijgen we een intake. Gewoon voor de zekerheid, ivm met leeftijd. Ik hoop natuurlijk voor die tijd zwanger te zijn en dat het allemaal niet nodig is.
Driewieler gefeliciteerd! Wat fijn dat je zwanger bent.
Och Wendy wat verdrietig.
Thankfull, Wendy en Tasje, ik hoop dat het snel (weer) lukt voor ons allemaal. Ik vind het fijn om met leeftijdgenoten mee te schrijven en mee te hopen op goede zwangerschappen en mooie gezonde kindjes.
Driewieler gefeliciteerd! Wat fijn dat je zwanger bent.
Och Wendy wat verdrietig.
Thankfull, Wendy en Tasje, ik hoop dat het snel (weer) lukt voor ons allemaal. Ik vind het fijn om met leeftijdgenoten mee te schrijven en mee te hopen op goede zwangerschappen en mooie gezonde kindjes.
dinsdag 18 maart 2014 om 22:33
Hoi,
Hier nog een paar maanden 37 en wij zouden ook graag voor een tweede kindje willen gaan. Onze dochter wordt 1 volgende maand.
Hier ook (onverwacht en ongepland, maar wel gewenst) zwanger geweest en met ruim 9 weken is het misgegaan. Ruim een maand geleden heb ik een curretage ondergaan.
Nu nog even mijn vriend van zijn praktische twijfels afhelpen en dan zijn wij er weer klaar voor!
Hier nog een paar maanden 37 en wij zouden ook graag voor een tweede kindje willen gaan. Onze dochter wordt 1 volgende maand.
Hier ook (onverwacht en ongepland, maar wel gewenst) zwanger geweest en met ruim 9 weken is het misgegaan. Ruim een maand geleden heb ik een curretage ondergaan.
Nu nog even mijn vriend van zijn praktische twijfels afhelpen en dan zijn wij er weer klaar voor!
woensdag 19 maart 2014 om 11:54
Leuk zoveel reacties 
Misschien leuk om een kolommetje te maken straks, ik heb alleen geen idee hoe dat moet
Iemand?
@ Tasje; leuk dat je mee schrijft en je bent zo jong als je je voelt
@whoaa: Jammer dat het niet lukt nog, ik hoop voor je dat je alsnog snel zwanger wordt en dat het vruchtbaarheidsonderzoek niet nodig is
@poppie: ook een miskraam, heftig hoor.. hoop dat je er snel weer voor kunt gaan dan!
Ik vind het persoonlijk leuker om met leeftijdsgenoten hierover te praten, gek he
Ik heb een super onregelmatige cyclus en we gaan nu pas officieel ervoor. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren, dit jaar zou fijn zijn!

Misschien leuk om een kolommetje te maken straks, ik heb alleen geen idee hoe dat moet

@ Tasje; leuk dat je mee schrijft en je bent zo jong als je je voelt
@whoaa: Jammer dat het niet lukt nog, ik hoop voor je dat je alsnog snel zwanger wordt en dat het vruchtbaarheidsonderzoek niet nodig is
@poppie: ook een miskraam, heftig hoor.. hoop dat je er snel weer voor kunt gaan dan!
Ik vind het persoonlijk leuker om met leeftijdsgenoten hierover te praten, gek he
Ik heb een super onregelmatige cyclus en we gaan nu pas officieel ervoor. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren, dit jaar zou fijn zijn!
woensdag 19 maart 2014 om 13:57
Eerste ronde alweer kop gek gemaakt!! Ga ik niet meer doen. Ik had bij de eerste een cyclus van 35 dagen. Ben vorige week ongesteld geweest en erg benieuwd hoe mijn cyclus gaat lopen. Dat eerst maar eens in kaart brengen. Had met spiraal geen menstruatie.. Bij de eerste was ik er vanaf het begin mee bezig. Juist toen ik er niet mee bezig was BAM!! ..Heb toen nog bijna 2 weken gewacht met testen.. Voordeel was dat ik bijna 7 weken zwanger was.. Succes allemaal.
woensdag 19 maart 2014 om 14:02
Hoe onregelmatig is je cyclus, thankfull?
Als er enorme tussenpozen tussen zitten, dan kun je wellicht al een doorverwijzing krijgen naar een gynaeciooog voor zoiets als chlomid.
Ik ken iemand bij wie vanaf het begin af aan verteld is dat ze niet zomaar op natuurlijke wijze zwanger zou raken en dat ze, als ze zwanger zou willen worden, naar de gynaecoloog zou moeten. Daar kwam de menstruatie ook onregelmatig en met lange tussenpozen. Dan is het moeilijker "mikken" voor het juiste moment.
Wat ik me wel afvraag bij iedereen hier, is hoe het komt dat jullie pas boven je 35ste voor een kindje gaan? Misschien een hele stomme vraag, in mijn eigen geval weet ik het antwoord wel: een tijd lang gedacht dat ik na mijn 30ste single zou blijven en dat ik dan ook geen kinderen zou krijgen. Ik was ook een beetje klaar met mannen toen. Toen toch mijn vriend tegen het lijf gelopen, stapelverliefd, en uiteindelijk na een bepaalde tijd ook besloten om voor kinderen te gaan (kinderwens was er op zich van beide kanten).
Bij de eerste duurde het 8 maanden, maar we mochten zo gelukkig zijn om toen dan toch in verwachting van onze dochter te raken en ze is zo ontzettend lief!
Tasje, zo gaat het wel vaker geloof ik
Bij mij was het zo dat ik al dacht te voelen dat mijn menstruatie er aan kwam en baalde er van dat ik op vakantie ongesteld zou zijn. Maar goed, dat wist ik vooraf, en om het lot niet te tarten had ik ook geen zwangerschapstest meegenomen, want het was toch nooit raak. Nou, probeer dan maar in een gehucht waar ze amper engels of duits spreken een zwangerschapstest te kopen als je na een x aantal dagen dat je echt overtijd bent (ik wist wanneer mijn ovulatie geweest was) het ook gewoon wilt weten ook....
Voor een tabel kun je het beste ook even kijken bij een ander topic en daar de tabel van kopieren. Ik zal even kijken of ik hier een voorbeeldje kan plaatsen.
Als er enorme tussenpozen tussen zitten, dan kun je wellicht al een doorverwijzing krijgen naar een gynaeciooog voor zoiets als chlomid.
Ik ken iemand bij wie vanaf het begin af aan verteld is dat ze niet zomaar op natuurlijke wijze zwanger zou raken en dat ze, als ze zwanger zou willen worden, naar de gynaecoloog zou moeten. Daar kwam de menstruatie ook onregelmatig en met lange tussenpozen. Dan is het moeilijker "mikken" voor het juiste moment.
Wat ik me wel afvraag bij iedereen hier, is hoe het komt dat jullie pas boven je 35ste voor een kindje gaan? Misschien een hele stomme vraag, in mijn eigen geval weet ik het antwoord wel: een tijd lang gedacht dat ik na mijn 30ste single zou blijven en dat ik dan ook geen kinderen zou krijgen. Ik was ook een beetje klaar met mannen toen. Toen toch mijn vriend tegen het lijf gelopen, stapelverliefd, en uiteindelijk na een bepaalde tijd ook besloten om voor kinderen te gaan (kinderwens was er op zich van beide kanten).
Bij de eerste duurde het 8 maanden, maar we mochten zo gelukkig zijn om toen dan toch in verwachting van onze dochter te raken en ze is zo ontzettend lief!
Tasje, zo gaat het wel vaker geloof ik

Bij mij was het zo dat ik al dacht te voelen dat mijn menstruatie er aan kwam en baalde er van dat ik op vakantie ongesteld zou zijn. Maar goed, dat wist ik vooraf, en om het lot niet te tarten had ik ook geen zwangerschapstest meegenomen, want het was toch nooit raak. Nou, probeer dan maar in een gehucht waar ze amper engels of duits spreken een zwangerschapstest te kopen als je na een x aantal dagen dat je echt overtijd bent (ik wist wanneer mijn ovulatie geweest was) het ook gewoon wilt weten ook....

Voor een tabel kun je het beste ook even kijken bij een ander topic en daar de tabel van kopieren. Ik zal even kijken of ik hier een voorbeeldje kan plaatsen.
woensdag 19 maart 2014 om 14:14
woensdag 19 maart 2014 om 14:21
Als we een tabel zouden doen, dan is de to degene die dat het beste kan bijhouden in het eerste bericht van het topic.
Je zou het als volgt kunnen doen:
- Klik op het berichtje hierboven rechtsboven op het icoontje met de quotjes om mijn bericht te citeren.
- Kopieer de inhoud van hetgeen je ziet en haal daar de [ quote ] en de [ /quote ] (helemaal aan het einde) van weg. Haal ook het [message=] etc weg.
Het zou dan met moeten beginnen.
- In je eigen eerste bericht van dit topic, klik op "wijzig bericht" (het middelste icoontje als je ingelogd bent)
- Kopieer daar de tabel in.
Hopelijk kun je aan de code van bovenstaande herleiden hoe je iemand toe zou moeten voegen. Gewoon alles vanaf [ tr ] tot [ /tr ] invullen zoals voorgaande voorbeelden.
Let op, spaties heb ik zelf toegevoegd omdat ik bang ben dat het er anders heel gek uitziet in dit bericht. Het moet normaal gesproken zonder spaties zijn: [quote] en
Je zou het als volgt kunnen doen:
- Klik op het berichtje hierboven rechtsboven op het icoontje met de quotjes om mijn bericht te citeren.
- Kopieer de inhoud van hetgeen je ziet en haal daar de [ quote ] en de [ /quote ] (helemaal aan het einde) van weg. Haal ook het [message=] etc weg.
Het zou dan met
woensdag 19 maart 2014 om 16:49
Ik ben nu 28. Mijn vriend en ik zijn er van overtuigd dat we samen oud gaan worden. We liggen zo op dezelfde level, ik voel me erg gezegend dat ik hem heb gevonden, en dat hij mij heeft gevonden.
Oh even tussendoor: @driewieler: GEFELICITEERD!
@Wendy: Wat ontzettend verdrietig. Vind ik echt heel erg voor je. Ik heb zelf een miskraam gehad, en je voelt je mama van dat kindje als je zwanger bent, dus het verdriet is heel groot. Heel veel sterkte voor jou en man.
Mijn vriend en ik zijn allebei wat zwaarmoedig van aard (behalve als we samen zijn
zijn elkaars beste antidepressiva). Daarnaast heb ik epilepsie en daardoor een beperkte energie.
Daardoor weten we niet zo goed of we geschikt zijn om kindjes te krijgen. We hebben besloten om te wachten tot ik een jaartje of 35 ben (hij is dan 30), om te kijken hoe het dan is met mijn gezondheid, en met onze geestelijke gezondheid.
Is het misschien verstandiger om het rond de 33 of 34 te gaan bekijken?
Voor de topic starter: Ik hoop dat je er nog een kindje bij mag krijgen!
Oh even tussendoor: @driewieler: GEFELICITEERD!
@Wendy: Wat ontzettend verdrietig. Vind ik echt heel erg voor je. Ik heb zelf een miskraam gehad, en je voelt je mama van dat kindje als je zwanger bent, dus het verdriet is heel groot. Heel veel sterkte voor jou en man.
Mijn vriend en ik zijn allebei wat zwaarmoedig van aard (behalve als we samen zijn

Daardoor weten we niet zo goed of we geschikt zijn om kindjes te krijgen. We hebben besloten om te wachten tot ik een jaartje of 35 ben (hij is dan 30), om te kijken hoe het dan is met mijn gezondheid, en met onze geestelijke gezondheid.
Is het misschien verstandiger om het rond de 33 of 34 te gaan bekijken?
Voor de topic starter: Ik hoop dat je er nog een kindje bij mag krijgen!
woensdag 19 maart 2014 om 16:55
sas, je vruchtbaarheid neemt met de jaren wel af. Dus als je de kans hebt om eerder zwanger te (durven) worden, dan zou ik dat zeker doen. Misschien eens met je artsen overleggen over wat je in jouw specifieke geval kunt verwachten?
Misschien ook wel goed om even je eigen topic aan te maken met deze vraag, ik denk dat je dan een breder publiek trekt en dan kun je daar ook echt die discussie aan gaan.
Misschien ook wel goed om even je eigen topic aan te maken met deze vraag, ik denk dat je dan een breder publiek trekt en dan kun je daar ook echt die discussie aan gaan.
woensdag 19 maart 2014 om 21:16
Hey Poppie, voor mij een reden om op 35 jarige leeftijd te beginnen met serieus proberen zwanger te worden is dat ik nu in een geweldige relatie zit met een man waarmee het zo goed voelt dat ik graag kinderen met hem wil. Hiervoor was ik of te jong, of de relatie voelde niet goed genoeg. Een kindje is nu zeer gewenst en misschien een tweede, maar zonder kinderen is mijn leven ook heel erg leuk tot nu toe. Maar kinderloos blijven lijkt me niets, ik ben er gewoon nu pas aan toe.
donderdag 20 maart 2014 om 14:38
Hallo dames,
Lijkt me erg gezellig om ook mee te kletsen met jullie.
Zelf ben ik 37 en wij denken op dit moment na of we niet toch nog voor een vierde willen gaan.
Wij zijn al ouders van drie prachtige kinderen.
Ze zijn al wel wat ouder 10, 9 en bijna 7 en ze vragen zo nu en dan nog steeds om een broertje of zusje
Ik merk aan mezelf dat ik het wel spannend vindt nu en dat heb ik bij de andere niet gehad.
Dat heeft te maken met de leeftijd je zit nu wel kwa leeftijd bij de risicogroep.
Hoe is dat bij jullie en hoe zijn jullie daar mee bezig.
Als ik zo hier en daar andere forums lees zie ik wel veel vrouwen die gezond en wel een prachtig kind op de wereld hebben gezet.
Toch vind ik het erg spannend nu( en ben stiekem ook een beetje zenuwachtig) het is toch heel bijzonder om er mee bezig te zijn .
Zeker omdat wij het nog wel geheim willen houden voor iedereen.
Lijkt me erg gezellig om ook mee te kletsen met jullie.
Zelf ben ik 37 en wij denken op dit moment na of we niet toch nog voor een vierde willen gaan.
Wij zijn al ouders van drie prachtige kinderen.
Ze zijn al wel wat ouder 10, 9 en bijna 7 en ze vragen zo nu en dan nog steeds om een broertje of zusje
Ik merk aan mezelf dat ik het wel spannend vindt nu en dat heb ik bij de andere niet gehad.
Dat heeft te maken met de leeftijd je zit nu wel kwa leeftijd bij de risicogroep.
Hoe is dat bij jullie en hoe zijn jullie daar mee bezig.
Als ik zo hier en daar andere forums lees zie ik wel veel vrouwen die gezond en wel een prachtig kind op de wereld hebben gezet.
Toch vind ik het erg spannend nu( en ben stiekem ook een beetje zenuwachtig) het is toch heel bijzonder om er mee bezig te zijn .
Zeker omdat wij het nog wel geheim willen houden voor iedereen.
donderdag 20 maart 2014 om 15:31
Hoi mamalieffie, leuk dat je mee schrijft!Ik heb je bij de tabel gezet 
Ik moet zeggen dat wij pas na de zomer denk ik echt ervoor gaan, maar goed ik gebruik geen anticonceptie en ik heb een onregelmatige cyclus, dus wie weet wel eerder.
@Kamillethee, zal je uit de tabel halen, zie nu pas dat je ergens anders schrijft

Ik moet zeggen dat wij pas na de zomer denk ik echt ervoor gaan, maar goed ik gebruik geen anticonceptie en ik heb een onregelmatige cyclus, dus wie weet wel eerder.
@Kamillethee, zal je uit de tabel halen, zie nu pas dat je ergens anders schrijft

donderdag 20 maart 2014 om 16:14
Hoi Helianthe,
Gezellig dat je erbij bent.
Ik ben ook gestopt met de pil begin deze maand.
Ben benieuwd of ik net als "vroeger" weer een regelmatige cyclus heb of dat het inderdaad anders is.
Maakt het wel makkelijker als je ongeveer weet wanneer je ongeveer vruchtbaar bent.
@Thankfull, leuk hoor met die tabel maakt het wel helemaal leuk om alles van iedereen bij te houden.
Is er nog een speciale reden waarom jullie pas na de zomer er echt voor gaan?
En ja wie weet gebeurd het inderdaad wel voor die tijd kan natuurlijk maar zo.
Gezellig dat je erbij bent.
Ik ben ook gestopt met de pil begin deze maand.
Ben benieuwd of ik net als "vroeger" weer een regelmatige cyclus heb of dat het inderdaad anders is.
Maakt het wel makkelijker als je ongeveer weet wanneer je ongeveer vruchtbaar bent.
@Thankfull, leuk hoor met die tabel maakt het wel helemaal leuk om alles van iedereen bij te houden.
Is er nog een speciale reden waarom jullie pas na de zomer er echt voor gaan?
En ja wie weet gebeurd het inderdaad wel voor die tijd kan natuurlijk maar zo.
donderdag 20 maart 2014 om 18:02
@ mamalieffie; De reden is eigenlijk dat ik dan (waarschijnlijk/hopelijk) een nieuwe functie heb en ons zoontje voor het eerst naar school gaat, kan hij en wij ook even wennen.. Maar goed, ik gebruik geen anticonceptie. ik heb wel ovutesten aangezien ik zo onregelmatig ben, dan kan ik die gericht gebruiken
Dat doe ik nu nog niet en de kans is dan niet erg groot om zwanger te worden. Bovendien kan ik hier wel even heel kort vermelden dat ik chemokuren heb gehad en ik dik 3 jaar na diagnose ben en dat het best eng en spannend is om hier weer mee bezig te zijn. De kans dat het weer terug komt is er, niet heel groot maar wel aanwezig.. Dus als het lukt is het een geschenk
Het heeft een iets andere lading dan de eerste keer, niet meer zo onbevangen :-/
Helianthe; ik heb je aan de tabel toegevoegd, gaat als een speer hier met aanmeldingen, leuk!

Helianthe; ik heb je aan de tabel toegevoegd, gaat als een speer hier met aanmeldingen, leuk!