very last minute

24-03-2014 07:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
We komen er niet uit war we heen willen, zon maar ook cultuur en geen massa toeristisch oord. Maar dan hebben we ook nog budget

Nu is het idee om last minute te boeken, alleen wel heel erg last minute. 's Morgens naar Schiphol met een koffer en daar ter plekke kijken welke last minutes er gaan.

Het schijnt goedkoop te zijn, ik vind het spannend! Hoe weet je dan of het goed is waar je heen gaat en kun je dan nog wel een hotel boeken voor diezelfde dag?

Wie is er wel een last minute op vakantie gegaan (en hoe last minute was dat?) of wie is 's morgens wel eens naar Schiphol gegaan om een paar uur later te vliegen, zonder plan vooraf dus..
Ja heb ik in 2003 gedaan. Ik ging mooi weer met die koffer naar huis. Was allemaal duur. Ik weet niet of dat nog zo is maar we kwamen er toen achter dat last minute 3-6 weken van te voren het goedkoopst is. Toen toch maar naar huis gegaan en via inet wat geboekt voor twee/ drie dagen later. Maar iig succes, vond het wel leuk om te proberen. Wellicht heb je meer geluk dan ik toen!
Werkt niet (met koffer naar Schiphol). Of het moet je echt niet uitmaken waar je heen gaat en wat het kost. Gewoon thuis een vlucht en hotel boeken. Dat kan wel uiterst last minute.

Dat begrip moet je trouwens letterlijk opvatten, dat je dus op het laatste moment boekt. Dat betekent niet dat het goedkoper is. Lastminutes in die zin bestaan niet meer.

Wat ik doe als ik op korte termijn weg wil: ik kijk bij Skyscanner en Ryan Air waar ik goedkoop heen kan vliegen, en dan zoek ik via booking.com een hotel. Als ik vanavond weg wil dan kan dat,
.
Last minutes in die zin bestaan wél!

Een touroperator koopt stoelen & bedden in. Worden die niet verkocht en zijn ze over dan is dat puur verlies, en klopt hun schatting dus niet. Daarom gaat iets in de aanbieding.
Geniet van elke dag!
Heel af en toe is er wel een aanbieding te vinden voor een pakketreis. Maar meestal niet voor vertrek vandaag of morgen en dat gaat meestal ook naar een plek waar je niet wil zijn.

Soms zit er wel een aantrekkelijke aanbieding tussen, maar meestal kun je voor minder geld veel beter zitten als je gewoon los boekt.
.
quote:mrsnem schreef op 24 maart 2014 @ 08:00:

Last minutes in die zin bestaan wél!

Een touroperator koopt stoelen & bedden in. Worden die niet verkocht en zijn ze over dan is dat puur verlies, en klopt hun schatting dus niet. Daarom gaat iets in de aanbieding.En toen iedereen ging zitten wachten op de lastminutes, verzonnen ze vroegboekkorting. Waardoor er minder en minder lasminutes overbleven. En omadt die lastminutes zo populair zijn, zijn de prijzen niet echt meer super laag. Kwestie van vraag en aanbod!
Volgens mij heb je die echte last-last minutes bijna niet meer.

Ik zou gewoon nu even kijken (op je gemakje online) wat er in de gewone last minute aanbieding is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik zou het niet doen naar Schiphol gaan, gewoon een paar dagen van te voren via internet boeken. Kijk bij vakantiediscounter etc.

Wij hebben wel eens iets van dinsdag geboekt en donderdag vertrokken naar Hurghada naar een verrassingshotel. Je weet dus inderdaad niet of het goed is. Bij ons pakte het toevallig goed uit maar we kwamen mensen tegen tijdens een excursie die echt een heel slecht hotel hadden.

Oh en juist als je op je budget moet letten zou ik zeker wat voorbereidingstijd willen en willen weten waar ik uit kom.
Inderdaad ben ik twee jaar geleden ook weer naar huis gegaan van Schiphol om een lastvminute via internet te boeken. Drie dagen later heerlijk op vakantie gegaan.

Op Schiphol was het aanbod erg beperkt ( wat logisch is) en niet veel goedkoper. Ook vond ik de meiden achter de balie ook niet welwillend om te helpen.. Werden meer geïrriteerd wanneer wij iets vroegen.

Dus ik zou lekker in dezelfde week ( of veel eerder) via internet boeken, veel meer aanbod voor ongeveer dezelfde prijs.
Ik zou nóóit een verrassingshotel boeken. Ik ga niet de gok nemen om in een rothotel terecht te komen. Dat vind ik echt zonde van mijn vakantie.
.
Ik doe het ook nooit meer hoor maar we wilden toen snel weg en het was spotgoedkoop.

Ik zei al wij hadden echt geluk met een mooi hotel met privé stranden en goede kamers en lekker ontbijt. Die andere mensen zaten naast een vuilnisbelt ...
Ik zou dat nooit doen met mijn koffer naar schiphol gaan hopend op een leuke last minute. Al was het alleen al omdat ik geen zin heb om 's morgens om 8 uur op schiphol te staan om tot de ontdekking te komen dat de vliegtuigen naar alle leuke bestemmingen al tussen 7 en 8 uur vertrokken zijn of dat het vliegtuig naar die ene last minute bestemming die je wel wat lijkt om half 12 's avonds vertrekt. Dan moet je die hele dag nog zien door te komen.

De keus is veel beperkter dan wanneer je gewoon via internet of een reisbureau boekt. Als je dan toch geld uitgeeft wil ik wel ergens zitten waar het mij ook echt leuk lijkt om heen te gaan en niet omdat het toevallig beschikbaar is en goedkoop is.
Ik zou als ik TO was eerst eens kijken hoeveel ik wil uitgeven en dan daar mijn bestemming op uitzoeken.
quote:dolfje schreef op 24 maart 2014 @ 08:29:

Ik doe het ook nooit meer hoor maar we wilden toen snel weg en het was spotgoedkoop.

Ik zei al wij hadden echt geluk met een mooi hotel met privé stranden en goede kamers en lekker ontbijt. Die andere mensen zaten naast een vuilnisbelt ...Waarom zou je het nooit meer doen dan zo'n verassingshotel? Pakte in jouw geval toch goed uit. Je kan de pech hebben dat je in een slecht hotel komt dat overgebleven is omdat niemand dat wilde boeken maar je kan ook geluk hebben dat je juist in een mooi duur hotel komt omdat andere mensen voor iets goedkopers zijn gegaan en dit dus overbleef.
quote:dolfje schreef op 24 maart 2014 @ 08:48:

Ik zou als ik TO was eerst eens kijken hoeveel ik wil uitgeven en dan daar mijn bestemming op uitzoeken.En eerst bedenken wat ze precies wil gaan doen: op één plek blijven of rondreizen. Veel aan het strand of zwembad liggen? En in welke periode, dat maakt ook nog uit voor de bestemming.
.
Ik zou het(denk ik) nooit meer doen omdat ik toch liever weet waar ik terecht kom.

Al kan je je nog zo inlezen het kan toch tegenvallen natuurlijk.(afgelopen jaar bijvoorbeeld het appartement wat we hadden gehuurd viel nog net niet uit elkaar maar de reacties op tripadvisor etc waren lovend..)
10 jaar geleden werkte dit nog, nu niet meer. Gewoon van tevoren nog iets boeken via internet. Tegenwoordig zit de korting in heel goed zoeken via internet.
Alsof 't vroeger wel bestaan heeft

TO heeft een probleem met beslissen. Daarom het idee om 'schiphol' maar te laten beslissen. Een spannend idee, maar zoals aangegeven een hachelijke onderneming.

Dus inderdaad is beter: start bij RyanAir, kies de goedkoopste vlucht, dan naar booking.com en kies een acceptabel hotel.

Maar het idee om met dart-pijltje een bestemming te kiezen, lijkt me ook wel wat.
waar wil je heen?

wanneer wil je weg?

wat is je budget?

en dan idd boeken via internet. Boek regelmatig pas een paar dagen van te voren. Ook met pakketreizen. Soms heb je een leuke aanbieding en soms betaal je een vrij 'normale' prijs.

Succes!
Zó lastminute zijn we nog nooit gegaan, maar wel last minute met een vertrek binnen 2 dagen tijd. Wilde mijn vrouw echt even in december een week zon geven maar we moesten dan wel binnen 2 dagen vertrekken anders kwam dat niet uit met werk. Zijn toen naar Cuba gegaan.
Je kan ook kijken op sites als travelbird en ticketspy.

Om het beslissen makkelijker te maken
.
Kijk inderdaad op ticketspy, daar staan heel vaak goede last minutes op. Of kijk rechtstreeks op arkefly
Dank voor alle tips, ik was er ook al bang voor hoor. En ik weet liever een beetje vooraf waar ik terechtkom!

we gaan begin juni, dus ik houd nu alle sites in de gaten.

Hoe is Side in Turkeije? Een beetje leuk?
Dat is wel een toeristische massabestemming, ik dacht dat je dat juist niet wilde?
.
Nee klopt, liever ook niet. Maar denk dat m'n budget het niet toelaat om een leuke stedentrip met zon en zwembad te combinereb voor 7 dagen. Tenzij jullie suggesties hebben.

zon, zwembad, cultuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven