Rust, niet eens geluk
zondag 30 maart 2014 om 19:14
Ik ben nu twee jaar gescheiden. Nieuwe relatie. Waarin we veel rekening moeten houden met wederzijdse kinderen en familie. Mijn vriend is weduwnaar. Dat doe ik graag, maar vooral met mijn verstand. Ik weet dat we het rustig aan moeten doen. Dat dat voor iedereen beter is. Maar mijn verlangen naar heelheid, naar rust en geluk, is zo groot, dat ik continu moeite heb met de aan- en afwezigheid van de mensen die ik zo liefheb. Van mijn kinderen als ze bij hun vader zijn (en ik ben dan ook onrustig omdat ik me zorgen maak om hun omstandigheden daar, niet levensbedreigend, wel emotioneel soms niet makkelijk), van mijn vriend als ik hem maar een of twee keer per week zie en we bij elkaar slapen, dicht bij elkaar kunnen zijn. Het is net of ik steeds aan en uit ga, ik kom niet tot rust, ik kom niet in een ritme, ik mis continu iemand en ben steeds bozer en verdrietiger over de heelheid die van me afgenomen voelt. Mijn ex verwijt me bovendien zo'n beetje alles: slecht (co)ouderschap, het feit dat ik uiteindelijk besloot weg te gaan, na heel lang op hem gewacht te hebben terwijl hij vreemd ging en uiteindelijk een ander had die hij niet losliet. De bijna twintig jaar dat we een relatie hadden, heb ik hard gewerkt om de boel op de rit te houden. Ik zie nu, met mijn vriend, hoe anders het kan zijn. En juist nu zijn er al die omstandigheden die maken dat het goed is om voorzichtig te zijn. En juist nu drukt dat heel erg op me. Voel ik me bijna depressief. Ik weet niet meer een ingang naar meer rust, me beter voelen, zekerder, niet meer bang en verdrietig, niet meer 'half' maar 'heel'.
dinsdag 1 april 2014 om 13:32
Hoi, ik herken heel veel van wat je schrijft. Ik zit in een vergelijkbare situatie met vergelijkbare gevoelens. Ik vind dat je het heel mooi kan benoemen. Voelen en weten is weer heel anders he? Lastig is dat. Maar dat je het je bewust word hoe het werkt is al een hele stap.Ik lees even mee. Vind de reacties van een aantal ook heel mooi. Ook ik heb er wat aan en zet me aan het denken.
Don't worry be happy
dinsdag 1 april 2014 om 13:38
Hoi Wiebeltje, Ik herken heel veel. Ik zit in een vergelijkbare situatie met vergelijkbare gevoelens. Wat kun jij het mooi omschrijven en wat zie je het eigenlijk helder. Maar weten hoe het zit en accepteren van gevoel is weer heel wat anders he? Ook de reacties van een aantal mensen vind ik heel wijs en mooi. Daar heb ik ook wat aan. Dank daarvoor ik lees mee.
Don't worry be happy
woensdag 2 april 2014 om 08:36
"Maar mijn verlangen naar heelheid, naar rust en geluk, is zo groot, dat ik continu moeite heb met de aan- en afwezigheid van de mensen die ik zo liefheb".
Heelheid, rust en geluk kun je ook vinden zonder andere mensen. Sterker nog, zijn niet afhankelijk van anderen.
De mensen zijn ook niet weg uit je leven als ze even niet bij je zijn, mar door er zo op te focussen doe je vooral jezelf pijn.
Heelheid, rust en geluk kun je ook vinden zonder andere mensen. Sterker nog, zijn niet afhankelijk van anderen.
De mensen zijn ook niet weg uit je leven als ze even niet bij je zijn, mar door er zo op te focussen doe je vooral jezelf pijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”