simpel restaurant nabij Naturalis (Leiden) met kleuter

13-04-2014 20:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat deze last-minute vraag iets oplevert...

Morgen wil ik met mijn zoontje van 4 naar Naturalis (school heeft een studiemiddag dus hij is vrij om 12:30 en dan lijkt het me lekker rustig in het museum).

Met de auto is het ruim 50 minuten, maar de terugweg zal rond de spits zijn. Dus ik vroeg me af of ik niet beter eerst even samen "uit eten" kan gaan om de spits te vermijden. Maakt het uitje meteen heel bijzonder. Ik heb als het kan geen zin in een hamburgerrestaurant, Van der Valk of wokpaleis ofzo. Hoop dat er iets van een La Place-achtig restaurant in de buurt zit, of een lekkere chinees voor loempia, sate en chinese tomatensoep ofzo: dat is ook al heel bijzonder als je 4 bent. Maar een ander laagdrempelig restaurantje is ook welkom. En qua logistiek: we staan dus op de parkeerplaats bij Naturalis, dus het moet op loopafstand zijn. Eerst een klein stukje rijden (richting Utrecht) kan natuurlijk ook, maar dan moet het in de spits wel bereikbaar zijn en goed te parkeren. Wie heeft de gouden tip?
Als je door het station loopt heb je daar een straat met allemaal eet gelegenheden. Er zit daar bijvoorbeeld ook een eazie, misschien is dat wat. Of een van de andere tentjes.
Station is best een stukje lopen hoor voor een 4 jarige na een dag naturalis. Er zit een Mac Donald in de buurt en anders vlakbij Zoeterwoude (ga je richting Utrecht) zit een La place. En anders gewoon de stad in..
Tja het meeste zit toch wel aan de andere kant van het station, en dat is toch wel een stukkie lopen voor een vierjarige. Wat je met de auto allemaal tegenkomt richting Utrecht zou ik niet weten eigenlijk.
Langs de A4 bij Leiderdorp zit een mc donalds, maar ook een leuk pannenkoekenrestaurant.
Er zit toch nog steeds een La Place in de stationshal? En een pastazaakje en nog wel wat meer. Ik weet niet of de chinees tegenover het station er nog zit en anders, al klinkt het gek, in het restaurant van LUMC.

Richting binnenstad is denk ik idd te ver lopen voor een 4-jarige. Geen idee of je vanaf station met de bus naar het centrum kunt (vast wel) en daar zit natuurlijk helemaal genoeg.

Het pannenkoekenrestaurant op de Beestenmarkt (als dat er nog zit) naast de Mac vond ik altijd lekker, veel keus en goed betaalbaar.

Hoe dan ook, veel plezier morgen!
Je kunt bij Naturalis zelf ook eten.

Station ver lopen??? wat een onzin, dat is echt een prutstukje, ook voor een 4 jarige die niets mankeert.
quote:marloes23 schreef op 13 april 2014 @ 21:01:

Langs de A4 bij Leiderdorp zit een mc donalds, maar ook een leuk pannenkoekenrestaurant.

Oh ja, dat pannenkoekenrestaurant is nog veel uitgebreider en buiten alleen de Mac zit er toch ook AC? (al zit ik zelf liever bij de Mac, dat dan weer wel )

Zit er trouwens bij Naturalis zelf niets leuks om iets te eten? Geen idee, ben er nooit geweest.
quote:pipootje schreef op 13 april 2014 @ 21:07:

Je kunt bij Naturalis zelf ook eten.

Station ver lopen??? wat een onzin, dat is echt een prutstukje, ook voor een 4 jarige die niets mankeert.Eh, volgens mij is het station niet te ver, maar dan nog naar de binnenstad? Is volgens mij een aardig tippeltje voor een 4-jarige.
quote:thee schreef op 13 april 2014 @ 21:09:

[...]

Eh, volgens mij is het station niet te ver, maar dan nog naar de binnenstad? Is volgens mij een aardig tippeltje voor een 4-jarige.Ik reageerde op moonlightdreamer die stelt dat het al ver is naar het station
Ik zit met het punt dat ik het uit eten ook wil doen om de file even te ontwijken, dus wil ik er minstens een half uur over doen (naar een uur mag ook als het voor mijn zoontje niet te zwaar is). Een beetje lopen/reizen is dan niet erg, maar ik zie het niet zitten om "blind" met kind op mijn rug de binnenstad in te lopen als ik niet duidelijk voor ogen heb waar we leuk en gezellig kunnen eten; eindeloos gaan zoeken en vergelijken zit er niet in; daar worden we allebei gestoord van. Dat voorwerk wil ik dus gedaan hebben.

Restaurant van Naturalis is trouwens dicht om 17:00. Pannekoeken is wel heel kindvriendelijk, maar ik vind het juist wel leuk om mijn zoontje iets anders te laten proeven (pannenkoeken hebben we wekelijks thuis).

Ik ken de binnenstad van Leiden helemaal niet; is dat nog enigzins met de auto te doen of moet ik de auto echt achterlaten bij Naturalis?
Ik zou idd richting Leiderdorp rijden. Dan kun je bij beide locaties gewoon voor de deur parkeren. Zou ik zelf veel handiger vinden met een kindje van 4 en op een plek waar ik de weg niet goed ken. TomTom oid en rijden maar.
Ik zou inderdaad ook de beestenmarkt zeggen. Dat is ongeveer een kilometer lopen vzn af naturalis. Vanaf centraal 1 station met de bus. Er zitten daar pannekoekrestaurant, aziaat, mac, en nog een paar leuke restaurantjes, anders in de straat er naar toe ook nog enkele restaurants
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Of 2 minuten met de auto naar de parkeerplaats achter de Aldi rijden (voor de navigatie: Morssingel 173). Als je daar door het steegje naar de Stationsweg/Steenstraat loopt, heb je eazie of iets naar rechts De Bruine Boon (lekker en 'makkelijk'). Of nog verder naar rechts meer lekkere restaurants. Misschien ff checken wat er open is op manadag?

Edit: dit ervan uitgaande dat je met de auto bent. Het is allemaal ook niet heel ver lopend. Je kleuter zal wel wat moe kunnen zijn ;)
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Trouwens, de auto laten waar die staat als je een parkeerplaats vind.
quote:sweetmadness schreef op 13 april 2014 @ 21:34:

Trouwens, de auto laten waar die staat als je een parkeerplaats vind.Achter de Aldi moet toch kunnen op maandag? Denk ik zo...
quote:Gamuza schreef op 13 april 2014 @ 21:37:

[...]

Achter de Aldi moet toch kunnen op maandag? Denk ik zo...

Waarschijnlijk wel. Maar ik geloof toch dat ik liever loop (ook met een klein kind van 4) Dan moelijk gaan doen met de auto.

Dus To kan allebei :-)
Ik zit te kijken hoe het nu zit met dat nieuw geopende transferium Zoeterwoude. Leek me toch wel makkelijk met parkeren, een La Place in de buurt enzo. En ik zag als bonus dat ze er net een natuurspeeltuin hebben gebouwd. Lees ik dit bericht...

Ook grote onzin dat die speeltuin niet betreden mag worden tot 17 mei. Wordt hele grote afknapper als we daar aankomen en hij wil er naar toe...
Ik loop met mijn 2 en 4 jarige van Naturalis naar het pannenkoekenrestaurant in de binnenstad. Er zitten er twee. Een naast de Mac en de ander aan de straat tegenover de Mac. We gaan altijd naar de laatste. Is wandeling van 20 minuten?
grote onzin? Vrij logisch als ze er het hele jaar plezier van willen hebben.
Oeps lees net dat je geen pannenkoeken wil.

Op weg naar het pannenkoekenrestaurant kom je meerdere dingen tegen. Ik vond de Mexicaan vlak bij het station wel goed (al tijden niet meer geweest).
Bij die La Place Zoeterwoude is het echt niet lekker eten. Twee keer geweest en twee keer zonde van het geld.

Van Naturalis naar de eettentjes lopen is misschien 15 min.

Je loopt 1 kilometer richting station, dan door de stationshal, nog 500 meter en er zitten links achter elkaar prima eet-cafes; van Buren, de Bruine Boon en v.d. Werff.
En La Place zit ook aan de andere kant van de stad. Niet handig?
Heeeeele andere optie (maar ik hou van het strand, dus ook leuk): doorrijden naar Katwijk of Wassenaarse Slag en eten in een strandtent aan zee. Veel sfeervoller dan eten in de stad!
@istar, als het gaat om speelgras dat "wegens de langdurige regenval" beschermd moet worden, dan is dat besluit niet van de afgelopen weken. Het heeft nooit eerder rond deze tijd zo onstuimig gegroeid in de natuur, en het heeft maar weinig geregend dus beetje jammer dat ze dan niet wat soepeler met de regels omgaan. Dat gras kan echt wel wat hebben hoor...

@claudia; waar zit la place nog meer dan? In de binnenstad of iets meer aan de rand? Het hoeft trouwens echt niet per se een La Place te zijn, maar die zijn wel voorspelbaar qua vers en redelijk OK aanbod (wat mijn zoontje ook lekker vind). Pizzeria kan trouwens ook wel, bedacht ik later. Maar dat is ook niet zo bijzonder, want pizza afhalen doen we ook regelmatig.

Maar ja: het is wel een maandag, dus misschien is het aanbod niet zo groot... (kijken hoe ik dat nou weer uit ga zoeken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven