dom

17-04-2014 22:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wist dat ik dom was maar ik deed alsof dat niet zo was

ik maak de hele tijd foute dus domme beslissingen

hoe accepteren jullie negatieve kanten van jezelf

ik heb er veel moeite mee

mijn vriend blijkt hoogebegaafd te zijn waardoor ik me nog dommer voel
quote:Istar_ schreef op 17 april 2014 @ 23:31:

Mail een psycholoog. Kan je wel gebruiken zo te lezen.Ook een goede tip!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ragweed, wat wil je nu met je leven? Je opent een paar topics waaruit blijkt dat het niet goed met je gaat. Maar je doet niks met de tips.

Negatief over jezelf praten maakt je leven niet beter.
Hey ragweed,

Het is best moeilijk om te doen, maar misschien kun je proberen om jezelf wat minder met andere mensen te vergelijken. Je vindt je vriend slim, want hij is hoogbegaafd. Oke, hij heeft o.a. een hoog IQ. Jij vergelijkt je met je vriend, maar bijna iedereen voelt zichzelf dom in vergelijking met iemand die hoogbegaafd is. Als je je niet meer met anderen vergelijkt maar probeert te kijken naar waar jij goed in bent, zul je vanzelf zien dat je stiekem toch best slim bent!

Je neemt initiatief om je problemen op te gaan lossen door in dit forum op zoek te gaan naar advies.

Je bent ook in staat om naar jezelf te kijken en te zeggen wat je niet goed hebt gedaan, zoals schulden maken. Realiseer je eens hoe fijn het is dat je die eigenschap hebt!

Geloof mij, ik ken hoogbegaafde mensen die de stomste fouten maken qua financiën, vriendschappen of andere keuzes. Sommigen missen alleen de eigenschap om hun eigen fouten in te zien, er van te leren en initaitief te nemen om hulp te zoeken en hun problemen op te lossen!

En als ik zou mogen kiezen: hoogbegaafd zijn of het vermogen om te leren van fouten... Nou dan vind ik de persoon die leert van zijn fouten eigenlijk veel slimmer!

Nu nog minder hard zijn voor jezelf. Het kan gebeuren dat alles in de soep loopt. Maar je kunt daar wel een oplossing voor vinden.
Meid topics blijven openen,niets met de reacties doen en jezelf de grond intrappen helpt niet dat is wel gebleken.

Wat wél kan helpen is eindelijk eens naar een psycholoog gaan en heel hard met jezelf aan de slag gaan.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven