zwanger van voorvocht hoe groot?

maandag 21 april 2014 om 14:20
eerder werd op dit forum geschreven dat voorvocht zaadcellen bevat als, sinds de vorige zaadlozing, de man niet geplast heeft.
Zeg maar, de leiding nog niet doorgespoeld heeft.
Overgewicht is volgens mij niet van invloed op zaadcellen in voorvocht, wel op de werking van de morning-after pil.
Zeg maar, de leiding nog niet doorgespoeld heeft.
Overgewicht is volgens mij niet van invloed op zaadcellen in voorvocht, wel op de werking van de morning-after pil.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

maandag 21 april 2014 om 14:42
maandag 21 april 2014 om 15:00
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 april 2014 @ 14:45:
Van de 100 vrouwen die een jaar coïtus interruptus doen zijn er na een jaar 12-38 vrouwen zwanger.
Jouw lijf, jouw risicoinschatting.En dat komt omdat de man de kerk dan nog niet goed uit is voor hij opeens toch gaat zingen, niet omdat er toch zaadcellen zitten in voorvocht. Heb me er laatst eens in verdiept en er zit geen zaad in voorvocht.
Van de 100 vrouwen die een jaar coïtus interruptus doen zijn er na een jaar 12-38 vrouwen zwanger.
Jouw lijf, jouw risicoinschatting.En dat komt omdat de man de kerk dan nog niet goed uit is voor hij opeens toch gaat zingen, niet omdat er toch zaadcellen zitten in voorvocht. Heb me er laatst eens in verdiept en er zit geen zaad in voorvocht.
maandag 21 april 2014 om 15:16
Maar de kans op zwangerschap is voor TO dus niet heel erg groot. Al mag je dat eigenlijk niet zeggen want dat is niet politiek correct in het kader van voorlichting.
Zelfde mbt soa's. Kans op een levensbedreigende soa bij heteroseksuele contacten in Nederland is echt erg klein. Maar dat mag je ook niet zeggen. Want hier wordt direct geroepen dat er onherroepelijk een soa zal zijn en je je leven in de waagschaal stelt.
Zelfde mbt soa's. Kans op een levensbedreigende soa bij heteroseksuele contacten in Nederland is echt erg klein. Maar dat mag je ook niet zeggen. Want hier wordt direct geroepen dat er onherroepelijk een soa zal zijn en je je leven in de waagschaal stelt.
maandag 21 april 2014 om 16:07
Elke juiste beslissing hangt af van de juiste risico-inschatting, afgezet tegen andere factoren zoals gevolg, moeite en onkosten.
Ben je echter panisch voor het idee van een bevruchting en heb je het ervoor over om een morningafterpil te nemen, dan moet je dat doen.
Ben je echter panisch voor het idee van een bevruchting en heb je het ervoor over om een morningafterpil te nemen, dan moet je dat doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 21 april 2014 om 16:16
@hiltje; voor mij en mijn man was de kans op een natuurlijke zwangerschap minder dan één procent, en we hadden de IVF al gepland toen ik toch spontaan zwanger was.
Ik heb zelf een auto-immuunziekte die maar één op de 10.000 patiënten in de hersenen treft, maar het was bij mij wel raak.
Leuk dat de kans klein is, of zelfs verwaarloosbaar, maar er is een kleine kans, en die zal jou maar net treffen. Als TO nog geen kindje wil is het verstandig om voor de zekerheid een MAP te halen.
Ik heb zelf een auto-immuunziekte die maar één op de 10.000 patiënten in de hersenen treft, maar het was bij mij wel raak.
Leuk dat de kans klein is, of zelfs verwaarloosbaar, maar er is een kleine kans, en die zal jou maar net treffen. Als TO nog geen kindje wil is het verstandig om voor de zekerheid een MAP te halen.

maandag 21 april 2014 om 16:21
Wij hebben jaren voor t zingen de kerk uit gedaan nooit zwanger geraakt. Toen we wel zwanger wilde raken was ik 5 keer de eerste maand zwanger en twee keer in de tweede maand. (Miskramen vandaar dat ik zo vaak zwanger was) maar goed. Als je zeker weet dat hij nog niet was klaargekomen dan ben je niet zwanger hoor.
maandag 21 april 2014 om 16:26
Je kan zo niet leven. Dan ben je bang voor alles en dan maak je juist fouten terwijl je verder geen leven meer hebt door de stress. Je moet zo slim mogelijk omgaan met risico's; dan heb je een beter leven. Van leven ga je dood. Niet teveel piepen. Vind ik hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 21 april 2014 om 18:11
quote:sleepylady92 schreef op maandag 21 april 2014 17:24 Ik heb mijn bmi neergezet omdat ik had gelezen dat je met overgewicht minder vruchtbaar bent .. daarom dus maar ik ben al te laat voor een MAP denk ik het is nu zo,n 48 uur geledenO o o o o o o.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 21 april 2014 om 18:20
quote:patsy_stone schreef op 21 april 2014 @ 16:25:
De kans is echt minimaal, nihil zelfs.
In tegenstelling wat hier vaak geroepen wordt.
Voorvocht bevat geen levende zaadcellen.
Gezien hij niet in je klaargekomen is zou ik me geen zorgen maken.
Precies.
En de foutmarge bij Coïtus Interruptus ligt bij mannen die toch, oeps, hun zaadlozing te laat voelden aankomen en te laat terugtrekken of daar gewoon minder controle over hebben.
En je hoeft bij CI niet te wachten tot vlak voor het klaarkomen natuurlijk, je kan het ook met hand of mond afmaken. Dan is het zeer veilig.
De kans is echt minimaal, nihil zelfs.
In tegenstelling wat hier vaak geroepen wordt.
Voorvocht bevat geen levende zaadcellen.
Gezien hij niet in je klaargekomen is zou ik me geen zorgen maken.
Precies.
En de foutmarge bij Coïtus Interruptus ligt bij mannen die toch, oeps, hun zaadlozing te laat voelden aankomen en te laat terugtrekken of daar gewoon minder controle over hebben.
En je hoeft bij CI niet te wachten tot vlak voor het klaarkomen natuurlijk, je kan het ook met hand of mond afmaken. Dan is het zeer veilig.
Ab imo pectore
maandag 21 april 2014 om 18:29
quote:emmylou schreef op 21 april 2014 @ 18:20:
[...]
Precies.
Exact!
Wij gebruiken CI al jarenlang als AC.
En aan onze vruchtbaarheid ligt het niet, we hebben wel een kind namelijk (toen een keer geen CI gedaan )
[...]
Precies.
Exact!
Wij gebruiken CI al jarenlang als AC.
En aan onze vruchtbaarheid ligt het niet, we hebben wel een kind namelijk (toen een keer geen CI gedaan )