Bibsgate

27-04-2014 13:09 504 berichten
Wat vinden jullie?

http://www.volkskrant.nl/ ... -ik-bewust-zou-doen.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 01:06:

Thordis, hang niet zo het slachtoffer uit met 'alle mannen zijn verkrachters'. Dat zegt toch niemand? En je hoeft ze niet te kennen en je hoeft er niet bij geweest te zijn om gewoon te kunnen beoordelen dat het alleen al voor een zakelijk contact ongepast is.

En ik vind het echt om te huilen dat dit soort aanrakingen maar als gewoon gezien wordt en dat als je dat niet gewoon vindt je weggezet wordt als hysterica die meteen aangifte doet en alle mannen ziet als verkrachters.

Dus nog een keer: ja het gebeurt regelmatig. In die zin is het gewoon als in doorsnee, maar het is niet gewoon natuurlijk. En zoals in het filmpje met Maxim was het volkomen onnodig om haar zo aan te raken.In jouw wereld gebeurt het regelmatig. In jouw wereld is het normaal. Niemand hier vindt het ongewenst aanraken van andermans billen normaal verder.
Als Maxima wist dat niet Willem maar die burgemeester aan haar zat, vinden jullie dan dat ze er goed aan heeft gedaan om die hand maar op haar billen te laten rusten zolang als hij 'm daar hield?
Bah
Wat loop je eng te draaien Twijfelaartje? Ben je het nou opeens met me eens?
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 01:09:

Oh nou ben ik een hysterica waar alle mannen overheen willen.

Alleen al die term 'overheen willen' zegt meer over hoe jij tegen dat soort dingen aankijkt dan hoe ik dat doe. Normen, niveau, dat werk.Niveau, niveau. Jij blijft uitspraken aanhalen die mensen nooit hebben benoemd, je wordt persoonlijk tegen meerdere personen en je vindt dat overal vieze mannen zijn die jouw billen willen aanraken.
quote:573g8b, 49 seconden geleden

Als Maxima wist dat niet Willem maar die burgemeester aan haar zat, vinden jullie dan dat ze er goed aan heeft gedaan om die hand maar op haar billen te laten rusten zolang als hij 'm daar hield?Ik kan me voorstellen dat ze een WTF-moment had en gewoon niet wist hoe ze dit moest oplossen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 01:11:

Wat loop je eng te draaien Twijfelaartje? Ben je het nou opeens met me eens?Je bent grappig, en wat Thordis zegt. Geen nuance. Het is zwart of wit bij jou.
quote:573g8b schreef op maandag 28 april 2014 01:10 Als Maxima wist dat niet Willem maar die burgemeester aan haar zat, vinden jullie dan dat ze er goed aan heeft gedaan om die hand maar op haar billen te laten rusten zolang als hij 'm daar hield?Zat ik ook overna te denken. Ik weet het niet zo goed. Wat had ze anders moeten doen? En kunnen doen ook als koningin?
Welke uitspraken dan? Jij zei toch dat het voor het gevoel niet uitmaakt of je je eigen kont aanraakt of die van een ander?

Jij zei toch ook dat ik een vrouw ben die denkt dat alle mannen over haar heen willen? Volgens mij beticht ik niemand van uitspraken die ze niet doen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 april 2014 @ 01:14:

[...]

Ik kan me voorstellen dat ze een WTF-moment had en gewoon niet wist hoe ze dit moest oplossen.Wat zou Willem gedaan hebben als de burgemeester zijn hand op Willem's butt had gelegd?
Bah
Moeten jullie ook niet even bij 'Pijn in m'n gat' kijken? Zou best eens een gerelateerd onderwerp kunnen zijn. Misschien zit Maxima wel op het forum.

Of voor de broodnodige relax anders: 'Wie heeft er al iets van de Belastingdienst gehoord?' om een beetje bij te komen.
Nee ik was het die eerder in de discussie aan diegene die mij zo aardig 'een trut' noemde of zij alles zo zwart / wit ziet.

Dat wat jij net zei en datgene waarom ik vroeg waarom je het nu opeens met mij eens was. Wat jij zei dat roep ik namelijk al de hele discussie.

Maar nee, dan denk ik dat alle mannen over me heen willen en doe ik continu aangifte van aanranding. Wie heeft er nou geen nuance.

En ja aan iemand vragen of ze soms denkt dat alle mannen over haar heen willen vind ik niet echt hoog niveau. Sue me.

Die uitspraak alleen al: 'overheen willen'.
quote:573g8b, 4 minuten geleden

Wat zou Willem gedaan hebben als de burgemeester zijn hand op Willem's butt had gelegd?Die zou ook eem WTF-moment hebben en niet meteen geweten hebben hoe te reageren. Maar iets in mij zegt dat dit Willem niet overkomt.
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 01:17:

Welke uitspraken dan? Jij zei toch dat het voor het gevoel niet uitmaakt of je je eigen kont aanraakt of die van een ander?

Jij zei toch ook dat ik een vrouw ben die denkt dat alle mannen over haar heen willen? Volgens mij beticht ik niemand van uitspraken die ze niet doen.

Je benoemt voor meerdere mensen hier dat ze het normaal vinden dat er ongewenst aan billen wordt gezeten. Dat trek je als definitieve conclusie.

Dat denk je inderdaad omdat je er krampachtig mee bezig bent. Je voelt jezelf ook vast gewild als een bouwvakker naar je fluit?
Jeetje, net als ik denk dat het niet erger kan worden...
Nou, inderdaad...
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 01:26:

Jeetje, net als ik denk dat het niet erger kan worden...Gezien het feit dat zoveel mannen aan jouw fantastische billen gaan zitten als ze de kans krijgen. Gelukkig bestaan er bepaalde poses. Lang leve de poses!
.....doe je er nóg een schepje bovenop.....
Zelfs als ik mijn witte driekwart legging draag wil niemand aan m'n billen zitten:(.
quote:B-100 schreef op 28 april 2014 @ 01:31:

Zelfs als ik mijn witte driekwart legging draag wil niemand aan m'n billen zitten:(.

Misschien sta je onbewust al in die ene pose dat ze er niet bij kunnen.
quote:twijfelaarstertje schreef op 28 april 2014 @ 01:36:

[...]

Misschien sta je onbewust al in die ene pose dat ze er niet bij kunnen.Nee, juist heel uitdagend, met knipogen enzo.
quote:AtobeKeigo schreef op zondag 27 april 2014 22:32 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Geroldine in "Bibsgate"" class="messagelink">Geroldine schreef op 27 april 2014 @ 22:26</a>:</b>

Kijk, dat er nooit aan jouw kont wordt gezeten, daar kan ik niets aan doen. Ook niet dat er aan de kont van welke vrouw dan ook wordt gezeten. De burgemeester heeft en nooit bedoelingen mee gehad, maar schijnbaar is het voor sommige mensen stokvoer?</div></blockquote>

Ik roep ook niet dat hij moet worden opgeknoopt ofzo.

Ik reageer alleen allergies op diegene die het (ongewenst kont betasten) grappig vinden, roepen dat je je er maar gewoon niet druk om moet maken en dat dit soort dingen moeten kunnen.

Het klinkt mij dan in de oren als: Mensen moeten dat mogen, doe er niets tegen, laat het gebeuren en zeg er niets van, want anders ben je een zemmelkont.

Ieders kont is van henzelf en ik ben fan van het zelf bepalen wie daar aan mag komen. Het ging niet expres en juist dáárom is het grappig.
Jeetje, wat een bizar topic is dit geworden. De een roept dat het hasske normaal is als een man aan je kont zit, want, ach ja, praten met je handen, doet iedereen toch en de ander roept dat je een hysterica bent die alle mannen verkrachters vindt als je liever niet hebt dat mannen aan je kont zitten. En weer een ander vindt het reuze grappig allemaal.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar gelukkig slaan wildvreemde mannen vrijwel nooit zomaar een arm om me heen of leggen hun hand op mijn rug. Laat staan dat ze daarbij afdwalen naar mijn kont. Ik zou ook echt totaal geshockeerd zijn als een wildvreemde kerel, met wie ik vanwege mijn werk toevallig samen ergens moet lopen, zomaar ineens zijn arm om me heen slaat alsof hij mijn partner is, of zijn hand op mijn heup of onderrug legt alsof ik met hem getrouwd ben. Of tegen me aan leunt en daarbij zijn hand over mijn kont laat dwalen. Dat er vrouwen hier zijn die dat de normaalste zaak van de wereld vinden, verbaast me dan ook.

De enige keren dat ik in een professionele setting op die manier door een zakelijk contact werd aangeraakt, ging het inderdaad om vieze kereltjes die erom bekend stonden op die manier met jongere ondergeschikten om te gaan, pure intimidatie dus. Gelukkig zijn dat uitzonderingen, ik zie het al voor me dat een van mijn collega's straks ineens zijn hand op mijn kont legt. Ik zou echt met mijn bek vol tanden staan.
Am Yisrael Chai!
Ik ben van mening dat hij gewoon afstand had moeten bewaren. En niet zo familiair had moeten zijn.

Al was zijn hand niet over haar kont heengegleden, hij had helemaal niet zijn arm om haar heen moeten doen. Waarom deed hij dat? Het is toch zijn moeder niet?

Ze kan zich prima zelf voortbewegen, en dan nog, dan had koning Willem dat moeten doen en niet een of andere burgemeester.

Hij is te familiair en bedenk me of hij zo had gedaan als prinses Beatrix toendertijd nog koningin was...
quote:momodoe schreef op 28 april 2014 @ 09:27:

Ik ben van mening dat hij gewoon afstand had moeten bewaren. En niet zo familiair had moeten zijn.

Al was zijn hand niet over haar kont heengegleden, hij had helemaal niet zijn arm om haar heen moeten doen. Waarom deed hij dat? Het is toch zijn moeder niet?

Ze kan zich prima zelf voortbewegen, en dan nog, dan had koning Willem dat moeten doen en niet een of andere burgemeester.

Hij is te familiair en bedenk me of hij zo had gedaan als prinses Beatrix toendertijd nog koningin was...Echt niet.Máxima presenteer zichzelf als een aangenaam persoon, iemand die lach en praat tegen je, wat betekend voor sommige mannen dat degene die lach een hand op haar kont nodig heb.
quote:momodoe schreef op 28 april 2014 @ 09:27:

Hij is te familiair en bedenk me of hij zo had gedaan als prinses Beatrix toendertijd nog koningin was...

Ik vraag me af of de vrouwen die dit vrijpostige gedrag normaal vinden het net zo normaal zouden vinden als de burgemeester van Maastricht zich met zijn lichaamstaal zou voordoen als de partner van Willem. Ik denk het namelijk niet.

Het is imo ook niet alleen een te familiair ding. Hier zit een ongeëmancipeerd bedompt jaren 50 smaakje aan. De mannen die in de rookkamer belangrijke zaken bespreken terwijl de domme vrouwtjes die daar geen verstand van hebben en buitenshuis gestuurd en begeleid moeten worden in de keuken hun afval van de borden schrapen en de afwas doen.

Verder denk ik dat heel veel mannen geloven dat je ze uitnodigt aan je te zitten wanneer je spontaan en vriendelijk bent. Maxima kan zich voortaan maar beter helemaal verstoppen onder een lap stof en alleen door een klein vitrage-venster kijken waar ze loopt. Dan kan niemand zich uitgenodigd voelen.
Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven