Lijf & Lijn alle pijlers

-5 kilo... We kunnen het, meiden! (part two)

27-07-2007 14:29 3441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij de eer...:D
Misschien een idee om het topic om te dopen tot een stel meiden die gezellig met elkaar kleppen, en ondertussen een gezonde levenstijl nastreven?

En die moeten accepteren dat ze net een paar kilo zwaarder zijn dan ze eigenlijk zouden willen????
Revival... hahaha.. goed idee ja. Sommige meiden komen hier toch lezen, omdat ze denken dat wij goede tips hebben om 5 kilo af te vallen, ma ja... dat hebben wij niet

Ik denk dat we dan ook moeten 'verhuizen' naar een ander topic.. misschien overige.

Vandaag is wel 'weegdag'.

Vanochtend 63,6.

Ga de goede kant weer op!!
Lees net jullie stukjes op pag. 95.

Kan me daar helemaal in vinden. Momenteel 'lijn' ik ook niet om 60 te wegen, maar ik wil dat me kleding weer lekker zit. Daar is helaas nog een paar kilo voor nodig. Met ups en downs probeer ik dat toch te halen. Nu heb ik weer een up...

Een gezonde levensstijl met daarin groente/fruit en af en toe beweggen is het belangrijkste!
Hey...

Ik vind het veel te gezellig om hier te beppen, dus ik ga gestaag door hoor! Maar ik vind dat wegen iedere week zo'n ontzettend frustratiemoment.Het plempen van lijstjes vind ik wel fijn, maar qua lijnen, volgens mij is het vechten tegen de bierkaai. Verder vind ik het ook frustrerend dat ik op mijn werk niet altijd dingen kan afslaan. Ik heb een voorbeeldfunctie en af en toe een ijsje eten is gewoon "normaal". Er zitten ook wel meiden met eetstoornissen, dus als ik daar zit te lijnen... dat kan gewoon niet. De dagen dat ik dan vrij ben probeer ik wel even een balansdag in te lassen, maar dat helpt ook niet altijd.En volgens mij is mijn lijf ook in de war, ook als ik kijk naar mijn hormoonhuishouding, aantal keren dat ik ongesteld ben.

@Noor, ik lees niet heel erg veel, nu toevallig wel in een boek bezig. Anatomie van een seriemoordenaar... Gaat over die Willem van E, het beest van Harkstede. Toen ik mijn stage deed bij het straatprostitutieproject was dat erg in het nieuws.Die man heeft drie straatprostituees vermoord, de rechtzaak was toentertijd. Daar was ik ook nog deels bij.. was wel nieuwsgierig naar het boek. Daarnaast speelt het ook deels af in tbs kliniek, daar heb ik ook gewerkt.Maar niet een heel leuk boek ofzo, ik begin al een forse hekel/walging te krijgen van die man.Als ik deze uit heb wil "Tirza"van Grunberg gaan lezen denk ik.Heb nog een boekenbon liggen.

Gelukkig is je kat alweer op de been, castraties zijn vaak ook niet zo erg.

Lijstje vandaag

O: 1bbh sandwichspread, 1 bbh jam

T: appel

L: 1 bbh s-spread, 1 bbh kipfilet, 1 bbh vruchtenhagel
Ik vind het ook gezellig om hier te beppen, dus hoop dat we dat wel gewoon blijven doen.... jij ook Poretssjjjjj!!!

Marieke, wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek, is er al twee weken voorbij? En hoe is het inmiddels met die ene jongen?? Die eeeene, waar je eerst alleen mee sekste maar die toch wel leuker bleek te zijn??

Ik wil ook nog een goed boek kopen voor de vakantie, tips?!?! Thirza viel een aantal mensen in mn omgeving tegen.... Zulke boeken als die jij nu leest vind ik ook altijd interessant marieke, maar wil voor mn vakantie even wat luchtigers. Welke truwens ook super is om te lezen: de ontvoering van Freddy Heineken. Bijster interessant om te lezen hoe dat er aan toe ging, ook de voorbereidingen enzo, ongelooflijk hoe ze dat tot in de puntjes toe voorbereid hadden.

Ik ga weer verder, baaaaai laaiverds
Ja, we blijven gewoon beppen hoor! Het is toch fijn om het er over te hebben... In mn omgeving hoef ik het er niet over te hebben, iedereen vindt mij slank genoeg.

Ok, goed om te weten Revival... dat over Thirza... Ja, ik houd ook wel van een beetje crimi, dood en verderf Christiane F vond ik ook wel goed, maar ook niet echt luchtig ofzo. Eten, bidden en beminnen al gelezen? Echt een vakantieboek, ik vond hem heerlijk.

Toevallig dat je er naar vraagt, morgen om 16 uur in het ziekenhuis krijg ik uitslag. Ik ben er kalm onder, eigenlijk ga ik er gewoon van uit dat er niets aan de hand is.

En die ene jongen... ja, die is nog steeds leuk, maar ook dat is even weer wat rustiger. De laatste tijd alleen via msn en sms contact gehad, volgende week gaan we weer wat afspreken. Dat kabbelt gewoon voort... Ik merk dat als ik niet zo lekker in mn vel zit, ik me op hem ga focussen, als een bliksemafleider van de andere sores. En dan ga ik enorm doemdenken... We hebben een bijzondere vriendschap met wat extra's ofzo en dat moet ik voor ogen houden. Het is alleen kuttig dat ik dan weer vanalles voel, maar ik vraag me af of dat echt reeel is.
Ik neem trouwens géén genoegen met mijn gewicht van nu, wil wél graag afvallen. Maar dat is voor over een paar maandjes denk ik, momenteel lijkt dit gewicht handhaven al genoeg uitdaging

Marieke: ik wil hetzelfde weten als Revival!

Boekentip? Ik lees eigenlijk voornamelijk thrillers zoals Nicci French, Karin Slaughter en Tess Gerritsen, maar ben nu een aantal nederlandse collega's van ze aan het ontdekken: Lineke Dijkzeul en nu Simone van der Vlugt met Blauw Water, erg goed tot nu toe. Hebben jullie ook 'De verborgen geschiedenis' van Donna Tartt gelezen? Geweldig boek! Ik lees graag en veel, vriend is lid van ECI,ik bestel meestal 3 boeken per kwartaal en hij betaalt, goed geregeld toch?

Ik ga nog even wat doen, latersssss
Shit happens
Heeft Marieke al weer eerst gereageerd!

Was vergeten om op 'verstuur bericht' te klikken
Shit happens
Ik ben ook niet tevreden met m'n gewicht, ook omdat ik weet dat ik een aantal maanden geleden nog 5 kg lichter was. Maar ál het werk wat ik ervoor moet doen om die paar kilo's kwijt te raken, dat heb ik er niet voor over... Grmpf.

Over eten, bidden en beminnen heb ik al meer gehoord. Allicht wordt dat mijn vakantieboek

Nog even een lijstje:

O: ontbijtkoek

T: halve liter karnemelk

L: witlofsalade, soep, tosti kaas (zonder saus!)

T: veel thee, 1 biscuitje

D: bbq-restjes: hamburger, champignons, cherrytomaatjes, pastasalade (beetje raar avondeten dus)

Ik wil hardlopen maar het regent hier al tijden!! Verdooorie...
Ik lees trouwens ook vaak Karin SLaughter, Nicci French, Saskia Noort, Simone vd VLugt... vriend leest áltijd John Grisham, zal eens kijken naar iets in die trant voor hem. Ik ga die titel die jij noemt ook even zoeken Porec.
Hier regent het ook, bah... net lekker onder de douche geweest en een relax outfit aangetrokken. Ben niet fit, snip verkouden, bwaaaa.... Wat kan een mens een boel snot produceren

Ik weet idd ook dat ik minder kan wegen, maar ja, dan moet ik dus bijna dagelijks gaan sporten en alle tussendoortjes laten staan. Dat is a) niet mogelijk vanwege mn werk en b) zo wil ik niet leven. Ik wacht de wonder-vet-verbrand-pil af
Ik ben gegaaaaan! Zit nu uit te puffen op de bank. Ben trots op mezelf Zo lekker in bad en naar bed, heerlijk!
you go girl!!
Heeej meiden!

Ik kom even een hele vroege goedemorgen wensen vanaf mijn werk. Ben om 5:45 begonnen, echt niet normaal vind ik het maar goed... We gaan om 6 uur open, vandaar en draai een ochtenddienstje voor collega van me... Om 12:30 ben ik dan klaar, dus dat is wel weer lekker...

Goed bezig Revival, van gister! Woooeee! En dat met die regen (of was het droog?). Ik vind het soms heerlijk om met een beetje regen te rennen... Lekker verkoelend! Ik gister dus ook hardgelopen met vriendin. Ging lekker! Daarna een taart gebakken, dus ja...

Leuk van die leeswurmen hier! Ik hou dervan! Heerlijk dat ik nu ook leuke boeken kan lezen ipv al die studieboeken! Ik ben nu in 'de ontsnapping' van Heleen van Royen bezig... Ben pas net begonnen, dus weet nog niet wat ik ervan moet verwachten... Ik heb eigenlijk geen duidelijke voorkeur voor genres. Vind het heerlijk om het wat af te wisselen. Spanning, avontuur, romannetje of een keer weer een lekker chicklit! 'Man van de maand' vond ik een erg leuk boek! En naar 'de verborgen geschiedenis' ben ik ook erg benieuwd, heb er al veel over gehoord! 'Schaduw van de wind' vond ik ook erg mooi... En de reeks van 'de aardkinderen' blijf ik ook geweldig vinden... En klopt Revival, dat boek over de ontvoering van Freddie is supergoed! Mijn vriend leest graag dat soort boeken...

Marieke, succes met de uitslag vanmiddag! Zal kaarsje aansteken als ik thuiskom...

Ik ga maar even 'wat doen'. Lees: in 'de ontsnapping' lezen...

Fijne dag allen!

Jeetje Noor, wat een tijd om te werken zeg! Maar idd wel lekker dat je ook alweer om 12.30 vrij bent, hele dag verder voor jezelf.

Ah, 'de ontsnapping' , heb ik ook gelezen, net als de andere boeken van haar. Wel leuk, maar ik mis altijd iets in haar boeken, weet niet goed wat dat is...diepgang ofzo? Maar voor tussendoor best aardig.

Goed hoor Revival, toch gaan hardlopen!! Scheelt vast wel dat je die stok achter de deur hebt van de 4 mijl? Je hebt een doel om naar toe te werken!

Hier last van het sigaretloze bestaan! Ben erg onrustig, maar er komt niets uit mijn handen. Moet en wil afleiding zoeken, maar te onrustig voor. De knop omzetten om die onrust te gaan zien als 'hernieuwde energie' lukt nog niet zo..komt vast nog wel, hoop ik.

Lijstje

O brinta

en verder nog niks. Voor vanavond weer macaroni in de planning, maar lunch en tussendoor ben ik nog niet uit.

Ik ga maar even stofzuigen ofzo...
Shit happens
Skatties!

Noor, bijna vrij, nog even doorzetten! En dan lekker genieten van je vrije middag! Ik heb een thuiswerk-dag, lekker relaxed...

Marieke, ik duim voor / denk aan jou! Laat je gauw weten wat de uitslag is? Fijn dat je zo rustig bent. En terecht ook, want het komt helemaal goed!

Porec, vervelend dat je zo onrustig bent. En je vriend? Wel knap hoor. Helpen de hulpmiddelen die je gekocht had? En de vitamineboost, hoe heeft die gewerkt? Volgens mij ben jij iemand met doorzettingsvermogen, dus ik denk dat het helemaal goedkomt, al zal het wel zwaar zijn / worden.

Nou verder heb ik weinig nieuws, gisteren in bad een groot glas ranja en een zakje van die lu-crackertjes meegenomen, heerlijk! Vandaag uitgeslapen en zit nu aan mn ontbijt & lunch: een stokbroodje filet americain met komkommer en sla. Nog geen idee wat we gaan eten, ga vandaag boodschappen doen en moet dus nu al beslissen wat we het hele weekend gaan eten, irritant, ben ik niet zo goed in. Ik denk erover om risotto te gaan maken, nog nooit gedaan. Verder ga ik misschien nog hardlopen vandaag, alhoewel ik niet weet of het goed is om dit twee dagen achter elkaar te doen. De 4 mijl is voor mij inderdaad een hele goede stok achter de deur Porec. Maar (en ik had noooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen) ik heb er ook écht plezier in. En met dat programma op mn MP3 vind ik het ook echt leuk. Ja ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Fijne middag allen! xxx
Das inderdaad een leuke bijkomstigheid dat je er écht plezier in hebt en er zoveel voldoening uithaalt, Revival

Vitaminekuur bleek een lachertje..geheel tegen mijn gewoonte in niet gelezen wat er nu precies in zit (dacht gewoon multivitamine maar dan in hele hoge dosis), maar na 3 dagen nog steeds geen nieuwe energie tóch maar eens gekeken en wat denk je: capsules bestaan vooral uit caffeïne en dextrose....duh. Had ik volgens mij net zo goed iets als Red Bull kunnen gaan drinken!

Nu gewoon elke dag een Supradyn Complex Forte en dat werkt al een stuk beter.

Heb nu toch een beetje de onrust om kunnen zetten: beneden inmiddels alles schoon en straks boven aan de slag (is ook erg hard nodig), eerst even lunchen en dan nog paar uurtjes boven zweten

Thanx voor het vertrouwen in mijn doorzettingsvermogen, twijfel er zelf wel eens aan....
Shit happens
Heej meiden!

Zoo heerlijk vrije middag nu! Das toch wel lekker hoor! Had er om 10 uur al ruim 4 uur op zitten en dat is echt een raar gevoel... Nu lekker de tuin in onder de zon...

Revival, wat supercool dat je er zoveel plezier in hebt!!! Ga je al lekker?! Hoe ver kan je nu rennen!? Hoe werkt dat precies?! Heb het idee dat er constant iemand in je oor tettert dat je moet doorlopen, hihi...

Porec de doordouwer, goed bezig hoor! Kijk vooral ook niet naar wat je nog moet, maar naar de dagen die je wel al nicotine-loos bent! Superknap! En fijn dat die supradyn werkt! Zijn dat van die bruistabletten!? Schoonmaakse nog even! Ook beetje genieten vandaag he!?

Marieke, je kaarsje brandt hoor!

Geniet ze van de zon Noortje!

Hier effies niet, regent ineens pijpenstelen, dondert en bliksemt , brrrr
Shit happens
Hoi pipeloi...

Hier gaat het zijn gangetje... Vanochtend al vroeg opgestaan en om 10 uur zat ik in de spinningles. Daarna nog ffies gezwommen om vervolgens twee rondjes sauna te doen. Een gezonde start van de dag dus.

O: 1 bh jam, 1 bh s-spread

T: appel en banaan

L: 1 bh jam, 1 bh kipfilet en 1 bh kaas.

T: straks pakje sultana

D: rijst, groenten, kip en yoghurt na

Om 16 uur moet ik in het ziekenhuis zijn voor de uitslag, voor die tijd nog even de tijd doden met shoppen

Noor, lief kind!!! Thanks voor je kaarsje, geeft mentaal veel steun hoor! De ontsnapping heb ik ook gelezen, ik vond hem erg goed. De twee boeken van Kluun vond ik ook geniaal, maar volgens mij heeft heel nederland die al gelezen. Ik zal mn boekenbon in de tas stoppen, al heb ik nog steeds geen idee voor welk boek ik zal gaan.

Porec, succes met de schoonmaak!! enne, je doet het super hoor, je bent mn voorbeeld!

Revival, ik zal het nieuws brengen zodra ik weer thuis ben...

bis laterssss

xxx
Heb net bij bol.com geshopt. Je kunt daar een heleboel titels ook 2ehands kopen, scheelt meestal wel meer dan de helft... ga het eens proberen, als het niets is doe ik het niet weer. Heb nu gekocht:

Schaduwzuster - Simone vd Vlugt

Nachtschade - Karin Slaughter

Man van de maand - M. Paura (op jouw aanraden Noor!)

Geniaal geheim - David Baldacci

Slaap kindje slaap - James Patterson

De laatste twee heb ik meer voor vriend gekocht, dit zou een beetje hetzelfde genre zijn als John Grisham, en de recenties waren allen goed. Ik betaal nu voor deze vijf boeken 36 euro, als ik ze nieuw had gekocht was ik 85 euro kwijt geweest, toch de moeite waard om eens te proberen lijkt me!

Zo, even een compleet offtopic bericht van mij!
Ohw, zie nu pas dat jullie alledrie alweer gepost hadden, haha! Shopse Marieke en good luck!
Zucht, jullie zijn liehief

*lees soms te snel en zie dan niet eens alle opbouwende en lieve dingen die jullie zeggen*

Marieke, ik duim héél hard voor je hier op een goede uitslag, laat je het zsm weten!?

Revival, bovenste twee heb ik ook, beide erg goed!

Snel weer verder, zweet loopt in straaltjes van mijn lijf, schoonmaken is óók topsport!
Shit happens
Nou zeg dat Porec!!! Helemaal met dit weer! Vergeet je ook niet even te genieten meid!? Of hoost het daar nog steeds!?

Ik heerlijk in de tuin met Heleen van Royen...

Revival, leuk even geshopt bij Bol.com! Vorige maand hadden ze daar thrillermaand he? Kreeg je boek van K. Slaughter gratis bij besteding van 12,50... Nachtschade is goed boek ja, heb hem ook gelezen. Ben benieuwd wat je van Man van de maand vind...

Marieke, hoe ging het!?!? En heb je nog een boek gekocht!?

Ik ga weer even in de zon!

Zon Noor?! Wasda?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven