Wat lusten jullie niet van buitenlands eten?

07-05-2014 22:56 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit wat melig te whatsappen met mijn lieve Engelse collega.

Zij vindt drop echt niet te eten, ik lust het Duitse brood niet (zuurdesem?). Voor een bara hoef je me ook niet wakker te maken

Wat lusten jullie niet Qua buitenlands eten?
Je bent zelf een theepot
quote:Bergje65 schreef op 08 mei 2014 @ 20:46:

[...]

Snap ik niet. Dat zet je toch niet voor?

Om de één of andere reden dachten ze dat ik ze lekker vond.

Als ik eters krijg vraag ik vooraf of ze iets echt niet lusten, iets niet mogen vanwege geloof of dieet en of ze ergens allergisch voor zijn.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 09 mei 2014 @ 10:35:

[...]

Om de één of andere reden dachten ze dat ik ze lekker vond.

Als ik eters krijg vraag ik vooraf of ze iets echt niet lusten, iets niet mogen vanwege geloof of dieet en of ze ergens allergisch voor zijn.Dat doe ik ook altijd En als ik weet dat iemand iets heel graag eet of drinkt haal ik dat ook speciaal in huis voor diegene.
quote:Jaja007 schreef op 09 mei 2014 @ 10:05:

stinkkazen:

9. Taleggio

8. Stilton

7. Bishop

6. Limburger

5. Roquefort

4. Brie de Meaux

3. Epoisses

2. Munster

1. Pont l'Eveque

Bovenstaande komt zeker niet voor op mijn kaasplankje.Oh heerlijk, de een nog lekkerder dan de ander, waarbij Epoisse mijn favoriet is!
quote:madelief_je schreef op donderdag 08 mei 2014 22:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sri in "Wat lusten jullie niet van buitenlands e..."" class="messagelink">sri schreef op 08 mei 2014 @ 22:05</a>:</b>

[...]

Hart, lever, milt e.d. zijn bepaald geen ingewanden.</div></blockquote>

Daar zijn volgens wikipedia de meningen over verdeeld

Ingewanden is een aanduiding voor inwendige organen die in de romp van een dier liggen, maar de meningen verschillen over hetgeen als ingewand beschouwd moet worden.[1] In de meest beperkte opvatting worden alleen de darmen en spijsverteringsorganen in de buikholte ertoe gerekend.[2] Veel mensen die min of meer deze betekenis hanteren, zullen ook de nieren tot de ingewanden rekenen, hoewel die niet in de buikholte liggen.[3] In ruimere interpretaties kunnen hart en longen als ingewanden beschouwd worden, en soms ook middenrif, slokdarm en luchtpijp. Min of meer alle structuren in de romp, behalve spieren, vet en botten of graten, worden in de ruimste interpretatie als ingewand beschouwd. In de landbouw, visserij en jacht wordt het begrip soms gelijkgesteld met slachtafval uit de romp.[4] Visverwerkers benoemen gewoonlijk alles wat zij uit de romp van consumptievis verwijderen als ingewanden.[5]

Tot de ingewanden kunnen onder andere gerekend worden: lever, maag, darm, galblaas, milt, nieren en blaas. Zenuwstelsel en uitwendige geslachtsorganen maken er geen deel van uit. Dat dus.. Plus "ik eet geen ingewanden" eet je dan ook geen worst? Want daar zit darm omheen.. Ook zou ik liever ingewanden eten dan kipseperator vlees (wat in bv sate, kiphamburgers ed zit).
Aziatische toetjes vindt ik smerig.

Ik weet niet meer wie het zei, maar inderdaad die zoete rode bonen smurrie is goor.

Grieks gebak (behalve baklava), het ziet er uit als slagroomtaart, maar smaakt naar zoete gezichtscrème.

Gebakken merg, inderdaad van de Chinees.

Voor iedereen die chinees niet lekker vindt, dan moet je de noord-chinese keuken proberen. Niet zoet, eerder veel zure smaken. Ik vind het lekker.
Ik ben ook geen fan van moussaka.

stinkkazen:

9. Taleggio

8. Stilton

7. Bishop

6. Limburger

5. Roquefort

4. Brie de Meaux

3. Epoisses

2. Munster

1. Pont l'Eveque

Bovenstaande komt zeker niet voor op mijn kaasplankje.Orgasme van kazen voor mij .....
Come fly with me on a jetplane

stinkkazen:

9. Taleggio

8. Stilton

7. Bishop

6. Limburger

5. Roquefort

4. Brie de Meaux

3. Epoisses

2. Munster

1. Pont l'Eveque

Bovenstaande komt zeker niet voor op mijn kaasplankje.Ohhh, yummie! Vooral brie de meaux, epoisses, munster en pont l'eveque. Laat maar doorkomen. Iemand een lekkere bordeaux erbij?
Ik vind buitenlands eten vaak wel lekker, maar ben alleen wel behoudend op het gebied van vlees. Maar dat is in Nederland net zo.
Ik houd niet van sushi, rauwe vis met plakkerige rijst en zeewier. Waarom? Een hap is nog te doen, maar onbeperkt sushi eten... Yuk. Ik houd verder wel van Japans eten, Tepanyakki, Wagyu beef, de soepen en Edamame.

Gefermenteerde bonen daarentegen vind ik weer te goor.

Indiaas en Thais, Koreaans en Chinees vind ik heerlijk, maar niet in Nederland.

Black pudding of bloedworst vind ik echt smerig, die structuur!

Verder zal ik ook nooit insecten of embryo eieren eten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Oh die kazen, wat een zaligheid...

Maar die balut, ik wilde dat ik dat plaatje niet had gezien. Blijft op netvlies. Niet prettig als je gedurende de dag toch al kokhalsneigingen hebt.
Ik hou niet zo van sushi. Een paar happen vind ik nog ok, maar het is voor mij niet het goddelijke waar de rest van Nederland zijn vingers bij aflikt.

Verder hou ik ook niet van pittig eten. Indiaas vind ik wel lekker als het om milde curry's gaat, maar ik hou ook niet van Koriander en dan valt er ook al best veel af.

Verder maak je me ook niet blij met zuurkool
Indiase (en ook Thaise) pittige curry's en gerechten met koriander vind ik dan juist weer héérlijk!
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 mei 2014 @ 23:26:

mijn chinees is een echte chinees hoor. Ik versta hem niet. Zijn eten is smerig. bahTeveel aangepast aan de hollandse smaak (of wat zij denken dat de hollandse smaak is), chinees smaakt echt niet allemaal hetzelfde. De chinees hier, zou ik echt iedere paar dagen wel willen/kunnen eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Jaja007 schreef op 09 mei 2014 @ 10:17:

Sperma van vissen - Shirako uit Japan.

En Balut, te erg. Gatverdamme. Wij hebben hier op de compound veel Filipino's en ik zie hier in de supermarkt wel eens "Filipino eggs". Ik neem aan dat het dan om deze eieren gaat.
Liubi, ik was vanmiddag zo dom om te googelen op 'balut'.

Brrrr...
quote:Hilary schreef op 11 mei 2014 @ 19:25:

Liubi, ik was vanmiddag zo dom om te googelen op 'balut'.

Brrrr...Ik heb dat zojuist gedaan. Te erg Al had ik wel het plaatje van Dubioo gezien een paar pagina's verderop maar het viel me toen nog niet op wat het was *ril*
Hier ook de rillingen, Liubi! Snap echt niet dat mensen dat eten, maar goed zo zullen anderen misschien ook denken over dingen die ik lekker vind.
Franse slakken met veel kruidenboter.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 11 mei 2014 @ 19:42:

Franse slakken met veel kruidenboter.

Schuif maar door, Jaja! Hier zijn ze zo weg .

Niet lekker aan Aziatisch: kimchi, brrrr
Mijn man is dol op Kimchi.

De hele keuken meurt als er Kimchi wordt gemaakt.
Ik ben ook dol op kimchi!

Hebben jullie een kimchikoelkast?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Kimchi heb ik nog nooit van gehoord.
quote:Hasse88 schreef op 08 mei 2014 @ 00:43:

Verder is de traditionele IJslandse keuken sowieso mij een brugje te ver, met kæstur hákarl als wel het mafste dat ik ooit gezien heb. Dat is 'gerijpte haai' en dat rúikt al verschrikkelijk. Ik denk niet dat ik dat ooit ga proberen.Dat is haai geconserveerd in urine, toch? Ik denk dat ik ook liever sneeuw zou vreten, witte dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven