Eetmode

11-05-2014 20:43 1918 berichten
Oftewel: mode in de keuken. Nee, niet de schorten en pannenlappen maar schijnbaar tijdgebonden gerechten zoals de garnalencocktail met roze saus op een lap, toen hippe, ijsbergsla of crêpes suzette als toetje, of fonduen.

Roept u maar!
Alle reacties Link kopieren
In welk jaar waren de autoloze zondagen?
quote:dubiootje schreef op 15 mei 2014 @ 23:47:

[afbeelding]Dat is Yas op de rolschaatsen. Die had ze wel (want rijk) ik had van die onderbinddingen waar je meer op moest klunen
Ga in therapie!
1973
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 mei 2014 @ 23:54:

[...]

Dat is Yas op de rolschaatsen. Die had ze wel (want rijk) ik had van die onderbinddingen waar je meer op moest klunen

Och ja, de mijne hadden zelfs ijzeren wieltjes.

Ik ging er anders loeihard mee!
Met Sinterklaas kregen wij: truien, pyjama's, sloffen, mutsen en wanten + nog een speelgoedje voor de aardigheid en een letter.

Mijn zus en ik hebben ook ooit nog eens een tweedehands fiets gekregen voor ons samen.
Broeken met zo'n elastieken bandje eronder, model 0.

En witte befjes voor onder je trui of twinset.

Komt dat jullie ook bekend voor?
Zomerschoenen die elke avond opnieuw gewit werden.

Borstrokjes in de winter.

Een bed verschonen: bovenlaken werd onderlaken.

Elke week onder de douche of in de teil, lekker fris waren we dan!
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2014 @ 00:00:

Met Sinterklaas kregen wij: truien, pyjama's, sloffen, mutsen en wanten + nog een speelgoedje voor de aardigheid en een letter.

Mijn zus en ik hebben ook ooit nog eens een tweedehands fiets gekregen voor ons samen.herkenbaar. Alles van de wibra
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2014 @ 00:02:

Broeken met zo'n elastieken bandje eronder, model 0.

En witte befjes voor onder je trui of twinset.

Komt dat jullie ook bekend voor?nee wij waren niet katholiek
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 mei 2014 @ 00:09:

[...]

nee wij waren niet katholiekWas dat katholiek dan?
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 mei 2014 @ 00:09:

[...]

nee wij waren niet katholiekWij wel, ik moest op woensdagmiddag naar catechese terwijl ik zo graag op blokfluitles wilde (was ook op woensdagmiddag)
Sinaasappels met kwik
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2014 @ 00:11:

[...]

Was dat katholiek dan?Meneer pastoor had ook een wit befje
quote:Diztel schreef op 16 mei 2014 @ 00:12:

Sinaasappels met kwik

kapingen

kernwapens

oorlog vietnam en cambodja
Maar hadden protestantse of gereformeerde meisjes geen befje onder hun trui of twinset?

Twinset: zie je toch ook nooit meer.

En lakschoenen, vond mijn moeder reuzesjiek.

Kleren voor de zondag die te klein werden en dan door de week mochten worden gedragen, ook katholiek, zondagse kleren?
quote:dubiootje schreef op donderdag 15 mei 2014 23:19Dit heet toch holly hobby?
nee op zondag had je andere kleren omdat zaterdagavond je doordeweekse kleren in de was gingen
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 mei 2014 @ 00:13:

[...]

kapingen

kernwapens

oorlog vietnam en cambodja

De koude oorlog en daarbij horende deprimerende popnummers zoals van David Bowie- Blowing in de wind en de film "The day after"

Tandartsboren die loeiheet werden tijdens het boren, een bezoekje aan de tandarts was terecht eng.

En werkelijk overal posters van de Rutgerstichting, vooral in de Popfoto.
quote:Diztel schreef op 16 mei 2014 @ 00:19:

[...]

De koude oorlog en daarbij horende deprimerende popnummers zoals van David Bowie- Blowing in de wind en de film "The day after"

Tandartsboren die loeiheet werden tijdens het boren, een bezoekje aan de tandarts was terecht eng.

En werkelijk overal posters van de Rutgerstichting, vooral in de Popfoto.

Heroes van Bowie bedoel je

Blowing in the wind was van Bob Dylan
quote:Diztel schreef op 16 mei 2014 @ 00:19:

[...]

Doe maar, de bom
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 mei 2014 @ 00:23:

[...]

Heroes van Bowie bedoel je

Blowing in the wind was van Bob DylanAj, ja ik bedoelde de tekenfilm When the wind blows, en de soundtrack is gezongen door Roger Waters en David Bowie, maar volgens mij had David Bowie door deze film nog een hit. Ik kan me de zwaar deprimerende videoclip zo voor de geest halen
quote:sehnsucht schreef op 16 mei 2014 @ 00:26:

[...]

Doe maar, de bomJa, ook zoiets en Herman van Veen met zijn Bom-hit
quote:Diztel schreef op 16 mei 2014 @ 00:32:

[...]

Aj, ja ik bedoelde de tekenfilm When the wind blows, en de soundtrack is gezongen door Roger Waters en David Bowie, maar volgens mij had David Bowie door deze film nog een hit. Ik kan me de zwaar deprimerende videoclip zo voor de geest halen Die film weet ik nog die is van halverwege de jaren 80. Won een oscar geloof ik. de soundtrack is nooit een hit geweest. Heroes is een grote hit van Bowie uit de jaren 70 en ging over de Berlijnse muur. Later ook gebruikt in de film Christiane F, wir Kinder von Bahnhof Zoo
Dat hele kernwapen gedoe speelde begin jaren 80

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven