Geblokt? WA

22-05-2014 20:38 48 berichten
Misschien zijn er topics genoeg over, alvast excuus.

Ik zie de foto en de status wel gewoon (niet laatst gezien maar het 'onderschrift'). Ook na lijst verversen nog zichtbaar. Ik zie geen laatst gezien omdat deze uitgeschakeld is (dat weet ik). Heb deze persoon echter ook niet meer online gezien (is dat normaal regelmatig).

Ik ben wel eens geblokkeerd en dan verdween vrij snel de foto en de status (onderschrift). Nu niet, ook niet na verversen, maar mijn berichtjes komen niet aan, er blijft 1 vinkje staan. Toch vermoed ik dat ik geblokt ben. Kan dit? Of is dan altijd de foto en status weg? Als ik google krijg ik veel tegenstrijdige antwoorden.

De site van whatsapp zelf ik ook niet duidelijk. Ik hoor hier en daar dat soms de foto en status blijven staan maar geen updates? Is dit recent veranderd?

Ik heb android, de ander iphone.

Andere vraag: verdwijnt altijd de 'laatst gezien' status bij een blok? Of kan het zijn dat de laatste 'laatst gezien' status blijft staan en deze niet meer wijzigt?

Alvast bedankt.
Bel diegene om het te vragen
Alle reacties Link kopieren
Als alleen bij een contact is kan idd zijn dat je geblokt bent. Anders app verwijderen en opnieuw installeren.
quote:Istar_ schreef op 22 mei 2014 @ 20:42:

Bel diegene om het te vragen

'

dat doe ik liever niet
WA is toch vrij duidelijk hierin.quote:Hoe weet ik of iemand me in WhatsApp heeft geblokkeerd?

Er zijn een aantal aanwijzingen die aangeven of een of meerdere contactpersonen van WhatsApp je hebben geblokkeerd:

Je kunt niet langer de informatie "Laatst gezien" of de status "Online" van dit contact zien in het venster van de chat. Leer hier meer over deze statusaanwijzingen.

Bij verstuurde berichten naar een contact die je heeft geblokkeerd verschijnt altijd één groen vinkje (bericht verstuurd), maar nooit een tweede vinkje (bericht afgeleverd).

Voor meer informatie over deze vinkjes, lees dit artikel.

Als je beide aanwijzingen bij een contact ziet, kan dit betekenen dat de contact persoon je heeft geblokkeerd. Er zijn echter andere mogelijkheden. We hebben dit opzettelijk vaag gemaakt om je privacy te beschermen wanneer je iemand blokkeert. Hierdoor kunnen we je ook niet vertellen of je door iemand wordt geblokkeerd, aangezien dit een schending van de privacy van die persoon is.Je ziet dus alles tot zover je het zag voor je geblockt werd, alleen zie je die persoon nooit meer online of wanneer deze opnieuw online is geweest en er verschijnt geen tweede vinkje meer.
Als je niet wil bellen (ivm belfobie) kun je ook een sms bericht sturen.
Waarom zou iemand je willen blokkeren?
Heb je reden om te denken dat deze persoon je geblokkeerd heeft, stalken, slechte date..
quote:nimpie schreef op 22 mei 2014 @ 21:12:

Heb je reden om te denken dat deze persoon je geblokkeerd heeft, stalken, slechte date..is niet relevant voor de vraag toch?
Ja Nimpie, dat vraag ik me nou ook af. Ik denk nooit dat iemand mij geblokkeerd heeft. En als een persoon dat wel heeft gedaan, zou ik denken: dan niet he!
Als je laatst gezien niet ziet, ben je geblokkeerd toch? Met die vinkjes kan betekenen dat hij/zij zijn/haar telefoon uit heeft staan en dus niks heeft ontvangen. Of inderdaad dat je geblokkeerd bent.

Ruzie?
quote:chocolol schreef op 22 mei 2014 @ 21:10:

Als je niet wil bellen (ivm belfobie) kun je ook een sms bericht sturen.

dat snap ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Je andere reactie had ik zelf al gevonden maar maakt het voor mij niet duidelijker. Juist omdat ik eerder geblokt ben (testen) en toen verdween alles, Nu niet.

Maar het kan zijn dat dit veranderd is kort geleden,
Laatst gezien kan je uitzetten. Heb ik ook namelijk. Als je bericht dagen op 1 vinkje staat dan ben je geblokkeerd
Zeker niet relevant, gewoon nieuwsgierig, ik vraag me ook nooit af of iemand me geblokkeerd heeft, ben nooit geblokkeerd( voor zover ik weet) heb nooit iemand geblokkeerd..
Heb het dit weekend nog geprobeerd, foto verdwijnt meteen bij mij. Ik heb een iphone!
Wat je ook kunt doen is het nummer van diegene in iemands telefoon opslaan, whatsapp openen en hier kijken of deze persoon online komt
Ja je kan hem ook opwachten achter een boom tot ie naar buiten komt en dan volgen.. Spannend..!
quote:nimpie schreef op 22 mei 2014 @ 21:24:

Ja je kan hem ook opwachten achter een boom tot ie naar buiten komt en dan volgen.. Spannend..!Hou je ons dan wel op de hoogte
Dit is toch de digi pijler, niet de relatie pijler?

Vraag relevante reacties heb ik meer aan...
Sorry, ik weet niet hoe dat werkt.. Maar je hebt een app gestuurd dus afwachten en als deze persoon niet de ballen heeft om te zeggen dat ie geen contact meer wilt ben je hem/haar beter kwijt dan rijk denk ik zo.. Ook niet relevant ik weet het..
quote:Saz schreef op 22 mei 2014 @ 21:29:

Dit is toch de digi pijler, niet de relatie pijler?

Vraag relevante reacties heb ik meer aan...Heb ik toch gegeven ofniet??
quote:funky2901 schreef op 22 mei 2014 @ 21:17:

Als je laatst gezien niet ziet, ben je geblokkeerd toch? Met die vinkjes kan betekenen dat hij/zij zijn/haar telefoon uit heeft staan en dus niks heeft ontvangen. Of inderdaad dat je geblokkeerd bent.

Ruzie?

Nee, hoor. Bij mijn neef staat dat ook zo, dat kan je namelijk instellen.

Berichten worden dus ook ontvangen.
Wat moeilijk ben je zeg. WhatsApp houdt het expres vaag zodat het niet altijd duidelijk is of je geblockt ben. Dat is het antwoord en daar moet je het mee doen. Schijbaar is dat niet genoeg voor je. Ja en dan krijg je vanzelf dat mensen andere manieren voor je gaan bedenken. Misschien moet je het hele gedoe niet zo overanalyseren zeg. Pffft...
quote:nimpie schreef op 22 mei 2014 @ 21:37:

Sorry, ik weet niet hoe dat werkt.. Maar je hebt een app gestuurd dus afwachten en als deze persoon niet de ballen heeft om te zeggen dat ie geen contact meer wilt ben je hem/haar beter kwijt dan rijk denk ik zo.. Ook niet relevant ik weet het..Niet relevant, maar je hebt wel gelijk! Thanks ;)
quote:chocolol schreef op 22 mei 2014 @ 21:53:

Wat moeilijk ben je zeg. WhatsApp houdt het expres vaag zodat het niet altijd duidelijk is of je geblockt ben. Dat is het antwoord en daar moet je het mee doen. Schijbaar is dat niet genoeg voor je. Ja en dan krijg je vanzelf dat mensen andere manieren voor je gaan bedenken. Misschien moet je het hele gedoe niet zo overanalyseren zeg. Pffft...Ik ben niet degene die over-analyseert volgens mij hoor... Maar bedankt voor je input!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven