Jaloezie

13-03-2013 10:01 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nieuwe Viva vind je een special die gaat over jaloezie. Hier is zojuist ook een blog over verschenen.

Lees hier de blog

Omdat dit onderwerp veel ruimte voor discussie laat, leek het ons ook zinvol hierover een forumtopic te openen. Laat hier dus gerust je mening/reactie achter op de vraag:

Zie jij in no time groen van jaloezie, of ben je niet jaloers te krijgen?

Ook ervaringen of verhalen over jaloezie in je omgeving, of opmerkingen nav de blog zijn natuurlijk van harte welkom in dit topic.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Soms ben ik jaloers op het uiterlijk van een ander. Maar dat is gezonde jaloezie.

Waar ik echt jaloers op was was als andere vrouwen zwanger waren. Omdat wij zelf in de medische molen liepen. Dat was zo zwaar en san kon ik erg jaloers en verdrietig zijn bij weer een zwangerschapsaankondiging.

Ik gunde het iedereen maar het stak vreselijk.

Nu zelf ruim 39 zwanger

In relatie niet snel jaloers.

Wel een extreem jaloerse ex. En ben ervan overtuigd dat jaloezie echt veel kapot kan maken. Zeker in een relatie. Maar dan wel extreme jaloezie.
Ik doe niet aan jaloezie, heb wel beters te doen.

Nou ja, nu komt het over alsof het een bewuste keuze is, maar ik word gewoon niet jaloers.
Ik merk dat ik vanuit een bepaalde onzekerheid jaloers kan zijn.

Het 1 versterkt het andere.

Aan mij de kunst hier mee om te gaan.

Maar vind het wel lastig.
Ja, ik kan soms heel erg jaloers zijn op de mensen die echte vrienden hebben, die vaak leuke dingen gaan doen, en ik dat niet echt heb.....
Bij mij hangt het van de persoon af. Ik was heel jaloers, maar ik had een relatie met iemand die verzweeg dat hij een vriendin had omdat hij probeerde om een meisje van zijn tennisvereniging te krijgen. Een keer las ik zijn whatsappjes (ja, zo erg was ik) en daar kwam ik dit gesprek tegen:

Meisje: Hey, waarom ben je niet meer op het feest? ;)

Hij: Ik ben bij een meisje

Meisje: Oeh, leuk meisje?? ;)

Hij: Niets bijzonders

Dat gesprek ging over mij. Hij noemde mij niets bijzonders. Daardoor werd ik heel jaloers en bang. Maar nu heb ik een nieuwe vriend en met hem gaat het heel goed. Ik vroeg eerst steeds bij knappe meisjes "wie is dat". Maar hij maakt geen geheim van me en hij stelt me aan iedereen voor. Dus ik heb geen enkele reden om hem te verdenken van wat dan ook.

Ik denk dat dat ook wel vaak zo is. Meestal zijn vrouwen netr bloedhonden. We weten wanneer er iets niet klopt en we worden daardoor wantrouwiger en jaloers.

Op andere vrouwen ben ik soms wel jaloers. Maar niet op een slechte manier. Meer op de complimenteuze "wauw, soms ben ik zo jaloers op je" manier. Ik zou het ook wel willen, maar ik ben blij dat iemand anders het heeft en gun het die persoon ook wel.
Misschien dat deze blog van een deskundige coach nog ander licht op je probleem kan laten schijnen?

[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2014 22:58
Reden: Spam
% gewijzigd
Jaloers zijn op iets wat een ander heeft, bijvoorbeeld een mooi huis, dure auto of geld: nee. Ik gun het anderen van harte.

Het enige probleem is dat ik in een relatie ontzettend jaloers kan zijn en dit vind ik vreselijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven