Spanje ( bellen gsm )

27-06-2014 21:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan straks 2 weken naar Benidorm, nu mijn vraag wat is goed koper om te bellen met de gsm vanuit Spanje naar Nederland, Met de eigen Nederlandse simkaart of daar een prepaid kaart kopen en daar mee naar Nederland bellen? En welke provider ( heb een gsm waar 2 kaarten in kunnen simlock vrij )
beetje bi is niet bah
Kan je niet gewoon ergens waar wifi is gaan skypen? Dat doen wij altijd op vakanties...
En hoe vaak ben je van plan te gaan bellen trouwens dat je erover denkt om voor die 2 weken een kaart te gaan kopen.
Google spanje goedkoop bellen
Idd of whatsappen op een wifispot.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon in een internetcafé naar huis bellen. Vaak hebben ze daar ook telefoons namelijk (van die hokjes).
Wat maakt het uit?

Je gaat al naar Benidorm. Die 5 euro voor een paar telefoontjes kunnen er toch wel af?
Nou normaal ga ik niet in deze tijd op vakantie, om dat het voor ons ook hoogseizoen is ( we exploiteren kermis attracties ) en wij nu ons geld moeten zien te verdienen. Vandaar dat ik bereikbaar wil blijven en er niet veel geld aan wil spenderen.

Deze reis heb ik trouwens gewonnen en de datum stond helaas vast en ook persoons gebonden zo dat ik hem ook niet aan iemand anders kon geven, en het is ook zonde om het dan te laten schieten.
beetje bi is niet bah
Zorg dat jouw thuisfront Skype installeert op hun telefoon of pc. Het is handig als je een tijd afspreekt.

En dat jij ook Skype op je smartphone zet (heb je die?).

Zet elkaar ook alvast in je contactenlijst in Skype. En oefen het een keertje in Nederland.

Dan kun jij met je smartphone via de app Skype vanuit Spanje gratis bellen (met of zonder beeld) vanaf een plek met gratis wifi.

Of vanuit een internetcafé, daar staat ook altijd wel Skype geinstalleerd op de computers en hebben ze ook vaak wel koptelefoontjes en webcams.

Wat ook kan met Skype is dat je er een geldtegoed op stort; dan kun je tegen Spaans tarief een taxi in Benidorm bellen terwijl jij daar bent. Dus een gewoon telefoonnummer draaien, in plaats van bellen naar een andere Skype-account. (Natuurlijk wel het goedkoopst op moment dat je gratis wifi hebt.)

Uitleg en filmpjes van hoe het werkt:

http://www.skype.com/nl/what-is-skype/

Een andere app om gratis mee te bellen naar je vrienden/familie is Viber, volgens mij zonder beeld... ook dan moet jouw thuisfront ook die app hebben (en aangemeld hebben staan). Als jij belt, gaat hun telefoon over (via de app Viber) en werkt het verder net als een telefoontje plegen. http://mobielgratisbellen ... s-mobiel-bellen-met-viber
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Het is voor mij duurder om met een Spaanse sim kaart naar Nederland te bellen, dan met mijn Nederlandse abonnement vanuit Spanje. Gewoon even zoeken wat het tarief is bij jouw provider. En kijk even of je provider een buitenland bundel heeft. Ik kan in Spanje voor 2 euro per dag 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden en 30 mb internetten. Daar kom je al een heel eind mee!
Nausicaa, tijd voor Skype dus! Graties en voor nixkenie.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Welkom in Spanje. Je belt met T-Mobile lokaal en naar Nederland voor 0,25 p/m, je wordt gebeld voor 0,00 p/m, starttarief van 0,80 p/gesprek en je smst voor 0,10. In het buitenland internetten? Zet je data-roaming aan en koop een Travel & Surf weekpas voor 14,99, een 3dagenpas van 50MB voor 4,99 of een dagpas met 10MB voor 1,95. Meer info: www.roaming.t-mobile.nl . Prijzen zijn in EURO, incl BTW. Noodoproep 112 is gratis. Voor prijsinfo sms PRIJS naar 5545.

Mocht je tmobile hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven