Woning in Amsterdam

03-07-2014 12:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 8 weken is mijn relatie uit. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen, we hebben nu al een goedlopende omgangsregeling met de kinderen en zijn het proces van scheiden ingegaan.

Ik ben op zoek naar woonruimte in Amsterdam, maar dit is nog niet makkelijk. Ik sta niet ingeschreven bij woningnet (gemiddelde inschrijfduur is 7 tot 15 jaar in Amsterdam voordat je een woning mag bezichtigen) en de meeste makelaars voor woningen in de vrije sector hanteren belachelijke inkomenseisen. Je brutosalaris moet dan 4,5 keer de huur zijn.

Heeft iemand tips voor hoe ik aan een huis kom? Ik heb me al bij allerlei particuliere verhuurbedrijfjes ingeschreven. Antikraak is geen optie omdat ik mijn kinderen dan niet kan inschrijven en leegstandswetwoningen zijn te tijdelijk.
Kopen een optie?
quote:PlofKipje84 schreef op 03 juli 2014 @ 12:47:

Kopen een optie?

Niet echt..we hebben een koophuis. Waarschijnlijk blijft mijn ex daar wonen, hij is in gesprek met een hypotheekadviseur over maandlasten. De vraag is of hij mij wil ontslaan uit de hypotheek ivm restschuld etc.

Het is gedoe allemaal.
Onmogelijk. Probeer te kijken naar steden / dorpen met een goede ov-verbinding naar Amsterdam. Of kopen idd.
Bij wie zullen de kinderen het meeste zijn? Kan jij niet in het huis blijven (als jij de kinderen het meeste hebt)? Dan kunnen ze sowieso naar hun eigen school blijven gaan. Om welk deel van de stad gaat het?
Wat zonnig schildpadje zegt: volkomen onmogelijk.
Wat eten we vanavond?
Als je qua inkomen in aanmerking zou komen voor sociale huur dan ga je echt nooit iets vinden, laat staan een huis waar je ook met 2 kinderen zou kunnen wonen. Misschien tijdelijk, in (illegale) onderhuur.

Als je nog in redelijkheid met je ex kunt overleggen dan zou ik bekijken wat je samen nog kunt zodat je er allebei fatsoenlijk uit komt. Lijkt me dat je dat aan je kinderen wel verplicht bent.
Hoeveel kan je maximaal betalen per maand?

Is het anders een optie dat kinderen blijven wonen in het koophuis en dat jullie daar afwisselend aanwezig zijn (en dus beide in een kamer/klein appartementje/bij vrienden verblijven)? Ik hoor deze constructie vaker en het schijnt voor de kinderen heel fijn te zijn om één plek te hebben.
Buiten Amsterdam dan. Kun je niet in jullie huidige woning blijven?
quote:lieseldepiesel schreef op 03 juli 2014 @ 12:44:

Antikraak is geen optie omdat ik mijn kinderen dan niet kan inschrijven en leegstandswetwoningen zijn te tijdelijk.Kinderen inschrijven bij hun andere ouder.
Mogelijk alternatief bij voldoende vermogen: alimentatie door ex in 1x laten afrekenen zodat je een lagere hypo nodig hebt. Maar zo te horen heeft hij daar de middelen.) niet voor?

Of gebruik maken van de huidige vrijstelling bij schenking van ouder aan kind.
Lieseldepiesel, heb je een mailadres waar ik je heen kan mailen? Ik ben in dezelfde situatie nl wel aan een betaalbaar huis gekomen maar ga niet het best bewaarde geheim van Amsterdam op het forum zetten :-)
quote:Hangmat schreef op donderdag 03 juli 2014 16:29 Lieseldepiesel, heb je een mailadres waar ik je heen kan mailen? Ik ben in dezelfde situatie nl wel aan een betaalbaar huis gekomen maar ga niet het best bewaarde geheim van Amsterdam op het forum zetten :-)

Ja vast, zeker bij zo'n dubieuze website waar je eerst ¤50 moet betalen voordat je het aanbod kan zien

To, wat zijn je plannen nu? Kan je toch niet tijdelijke koopwoningen huren en afspreken dat je er minimaal 1 jaar kan blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven