air b n b
woensdag 3 september 2014 om 09:33
Ik heb zojuist via air b n b een huis gevonden om te huren voor een paar dagen. Eerste keer voor mij dat ik deze website bezoek..Ik ben via mailcontact met de eigenaar een lagere prijs overeengekomen dan in de advertentie staat. De verhuurder vraagt mij m'n booking definitief te maken via de website waar nog de oude, hogere prijs, bij staat. Ik moet creditcard gegevens invoeren. Is dit veilig? Bedankt vast voor reacties!
woensdag 3 september 2014 om 09:52
De eigenaar kan je ook via de site een aanbieding doen voor een lagere prijs (die je dan ook gewoon via de site kan boeken).
Dus ik vind dit wel vreemd.
Ik heb verder geen ervaring met airbnb, wel al 2 keer zo'n speciale aanbieding gehad via de site - nadat ik via de site contact had gezocht en om extra informatie gevraagd had (vandaar dat ik weet dat dit kan), maar uiteindelijk nooit via airbnb geboekt omdat ik toch iets anders had gevonden.
Dus ik vind dit wel vreemd.
Ik heb verder geen ervaring met airbnb, wel al 2 keer zo'n speciale aanbieding gehad via de site - nadat ik via de site contact had gezocht en om extra informatie gevraagd had (vandaar dat ik weet dat dit kan), maar uiteindelijk nooit via airbnb geboekt omdat ik toch iets anders had gevonden.
woensdag 3 september 2014 om 10:09
donderdag 4 september 2014 om 11:43
AirBnB is handig en veilig, maar betaal niet buiten AirBnB om!
Oplichterij vindt overal op internet plaats, op Marktplaats, en ook op AirBnB. Dat mensen dus via een andere manier de eigenaar betalen (buiten de AirBnB site om), en opeens nooit meer wat horen en dat hele huis blijkt niet te kloppen.
Wat staan er voor reviews bij dat huis en die eigenaar?
Of betaal je gewoon via AirBnB (die het geld pas doorsluizen ná een succesvolle check-in!) en krijg jij geld terug van die eigenaar??
Oplichterij vindt overal op internet plaats, op Marktplaats, en ook op AirBnB. Dat mensen dus via een andere manier de eigenaar betalen (buiten de AirBnB site om), en opeens nooit meer wat horen en dat hele huis blijkt niet te kloppen.
Wat staan er voor reviews bij dat huis en die eigenaar?
Of betaal je gewoon via AirBnB (die het geld pas doorsluizen ná een succesvolle check-in!) en krijg jij geld terug van die eigenaar??
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
donderdag 4 september 2014 om 20:04
Ik moest idd borg overmaken naar zijn eigen rekening, dit moet ook via de site. Hiermee voor 300 Euro opgelicht. Telefonisch contact gehad vtv en mailcontact, skypecontact, foto's van appartement, foto van hem en zijn vrouw op de site en woonadres, was allemaal bedrog. Ben nu heel voorzichtig met internetaankopen.
maandag 8 september 2014 om 10:44
dinsdag 9 september 2014 om 00:33
quote:jumper1 schreef op 08 september 2014 @ 10:44:
Nog even een vraag ik heb voor de meivakantie een mooie villa gezien voor een grote groep vrienden samen naar zuid Frankrijk. Nu heeft de eigenaar nog helemaal geen recenties, is dit dat wel of geen goed teken? Oftewel hoe belangrijk zijn recenties ?
Dank
Zonder recensies heb je geen idee of de foto's nep zijn de persoon erachter nep is, kortom of je krijgt waar je voor betaalt. En of je überhaupt iets krijgt (zie de verhalen over oplichterij hierboven, en zoek maar eens op internet).
Okee, ooit moet iemand de eerste zijn, maar ik zou dat liever aan een ander over laten.
Nog even een vraag ik heb voor de meivakantie een mooie villa gezien voor een grote groep vrienden samen naar zuid Frankrijk. Nu heeft de eigenaar nog helemaal geen recenties, is dit dat wel of geen goed teken? Oftewel hoe belangrijk zijn recenties ?
Dank
Zonder recensies heb je geen idee of de foto's nep zijn de persoon erachter nep is, kortom of je krijgt waar je voor betaalt. En of je überhaupt iets krijgt (zie de verhalen over oplichterij hierboven, en zoek maar eens op internet).
Okee, ooit moet iemand de eerste zijn, maar ik zou dat liever aan een ander over laten.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
donderdag 18 september 2014 om 09:29
Houd er rekening mee dat degene die zich als eigenaar uitgeeft dat vaak niet is. Het zal vaak gaan om de huurder, die illegaal onder verhuurt. Het is mij net overkomen als eigenaar van een appartement, helaas kom ik er pas een week of 6 later achter. Had ik het eerder gemerkt op het moment dat er mensen in sliepen had ik ze er zonder pardon uit gegooid. Nu moet ik uitzoeken wat dit voor mij gaat betekenen, word ik straks aan geslagen voor toeristenbelasting en/of inkomstenbelasting? Ook heb ik het moeten laten schoonmaken en het slot vervangen. Air bnb heeft alleen klantenservice voor aanbieders en afnemers en je kunt alleen contact opnemen als je een account hebt. Dus ze zetten gewoon de eigenaar buiten spel.