Jihadisme

05-09-2014 21:18 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. Hele gezinnen vertrekken naar de IS. Ik kom er maar niet uit. Good riddance? Oprotten en nooit meer terugkomen? En de kinderen dan? En in Syrië? Hek eromheen?

Mensen tegenhouden? Paspoorten intrekken? En dan? Hou je de ellende in eigen land. Fijn. Maar in Syrië de terroristen aanvullen vind ik ook geen goed idee.

Hoe meer je erover nadenkt hoe rottiger het wordt. Bestaat er gewoon geen goede oplossing?

En dan de vraag: hoe kan het, dat mensen die in een goed land wonen,toch zo enorm radicaliseren? Hoe is het mogelijk?
quote:malu3 schreef op 05 september 2014 @ 21:24:

Ik vraag het me ook af. En tegelijkertijd denk ik, geen strobreed in de weg leggen en lekker laten gaan. Tikkende tijdbommen die graag zoveel mogelijk mensen willen afmaken horen niet in Nederland thuis maar in barbarije.Zoals Wilders zei, op Schiphol uitzwaaien en nooit meer in Nederland toelaten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:koffieprut schreef op 05 september 2014 @ 22:16:

Tjah........ hoe kreeg Hitler de mensen zo ver....Dat lag toch anders, die voerde de dienstplicht in, de Wehrmacht was het Duitse reguliere leger.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 05 september 2014 @ 22:53:

[...]

Dat lag toch anders, die voerde de dienstplicht in, de Wehrmacht was het Duitse reguliere leger.En de Duitsers hadden de wond nog van de 1e wereldoorlog
Ik kan totaal niet begrijpen dat er mensen zijn die dood en verderf zaaien als carierre zien. Te walgelijk voor woorden. En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die mensen terug wil zien komen.
quote:politiehier schreef op 05 september 2014 @ 22:59:

Ik kan totaal niet begrijpen dat er mensen zijn die dood en verderf zaaien als carierre zien. Te walgelijk voor woorden. En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die mensen terug wil zien komen.Het is juist het gebrek aan een carrière. En als je daar als barbaarse slachter bent geweest, dan hoor je m.i. nergens meer thuis.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik ben gisteravond erg geschrokken van die man bij de uitzending van Pauw.. Ik was behoorlijk flabbergasted wat hij zei over de islam, het willen hebben van een Kalifaat hier in NL.. etc..

Ik werd er naar van wat hij allemaal zei.. 1e gedachte was ook eruit met die kerel, laat hem maar naar een moslimland gaan maar verdwijn hier uit NL.
Ik denk dat er heel wat moslims in ons land zich tweederangs burgers voelen.
quote:troostjeniet schreef op 06 september 2014 @ 00:18:

Ik ben gisteravond erg geschrokken van die man bij de uitzending van Pauw.. Ik was behoorlijk flabbergasted wat hij zei over de islam, het willen hebben van een Kalifaat hier in NL.. etc..

Ik werd er naar van wat hij allemaal zei.. 1e gedachte was ook eruit met die kerel, laat hem maar naar een moslimland gaan maar verdwijn hier uit NL.Ik snap niet zo goed waarom hij nog hier is. Maar, denk ik, als hij zich hier niet thuis voelt, dan maakt hij het hier toch thuis?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:dubbeltje4 schreef op 06 september 2014 @ 00:34:

Daarom is het ook een prima idee dat ze emigreren naar IS

Helaas worden ze tegengehouden door burgemeesters zoals afgelopen week in Huizen en Amersfoort maar ik zou zeggen, laat gaan, laat gaan.

http://youtu.be/HcJYpnEElwA

Dit is een rekruteringsfilmpje van IS professioneel, geen bloed, geen geweld maar geeft wel dat IS serieus werk maakt van het bewapenen en opleiden.

(Bron GeenStijl)
quote:dubbeltje4 schreef op zaterdag 06 september 2014 00:34 Ik denk dat er heel wat moslims in ons land zich tweederangs burgers voelen.En vooral de vraag, hoe komt dat toch. Misschien eens aanpassen aan het land die zo gastvrij is. Wij zouden ons ook aanpassen als we naar een islamitisch land gaan, maar andersom niet en willen ze hun middeleeuwse normen opleggen.
Momodoe, met 'wij' en 'zij' kan ik niets beginnen. Imo gaat het hier allemaal om 'ons'. Dat zal voor jou misschien wel weer te lief zijn, maar je kan de wereld niet opdelen in 'hullie' en 'zullie'. Daar istie te klein voor geworden.

Zoals het voorbeeld 'jihadisten in huizen' bewijst.
quote:Xaloy schreef op 06 september 2014 @ 08:05:

Momodoe, met 'wij' en 'zij' kan ik niets beginnen. Imo gaat het hier allemaal om 'ons'. Dat zal voor jou misschien wel weer te lief zijn, maar je kan de wereld niet opdelen in 'hullie' en 'zullie'. Daar istie te klein voor geworden.

.

Goed dan moeten we het anders omschrijven: Als een deel van "ons" liever in de IS woont i.p.v. bij ONS dan stel ik dus voor dat we ze uitzwaaien.

Het het nadeel van deze mensen bij "ons" houden is dat ze zich gaan inzetten voor een kalifaat in Huizen, Amersfoort of Den Haag

Ik denk dat er heel wat moslims in ons land zich tweederangs burgers voelen.Feit is dat veel islamitische jongens het VMBO voortijdig verlaten en dus diplomaloos door het leven gaan. Het vinden van een baan wordt dan lastig maar wel hun eigen schuld natuurlijk. De jongens mogen alles doen wat god allah iemand verboden heeft en zwerven tot ´s avonds laat op straat. De meisjes daarentegen mogen niks want die hebben de eer van de familie tussen hun benen ben je ff lekker klaar mee. Vandaar dat die meisjes significant minder overlast geven en betere resultaten op school halen.
De "jihad" moet koste wat kost flink hard aangepakt worden dat is zo duidelijk als wat. Ik heb van de week , ik denk een uur naar die Ivo van Opstelten gekeken, een 70 jarige minister, die naar mijn beleving lekker thuis moet gaan zitten bij zijn vrouw. Ik heb het uitgezet, kon die stem niet meer aanhoren , zo sloom en langzaam, steeds woorden blijven herhalen. Een antwoord geven van een kwartier terwijl het ook in 2 zinnen kan. Als de aanpak van dit probleem net zo snel gaat als hoe hij spreekt, gebeurd er gewoon geen ene donder. En zie hier de resultaten. De radicalisering gaat echt in rap tempo door. Er moet een jonger persoon komen die door pakt en wel heel snel ook. Dit gaat echt niet vanzelf stoppen. En als je de opmerkingen leest van de moslims tegen het westen op FB, zal het altijd zij/ wij zijn. Er is een te grote kloof tussen de westerse wereld en de islam. Islam en democratie gaan niet samen. Ik ben er al uit, en velen met mij. Ik snap dus niet dat heel Europa overspoeld wordt door moslims. Ik ben heel benieuwd hoe de islamitsche landen zouden reageren als er zoveel joden en christenen hun landjes zouden komen verrijken. Ik weel 1 ding heel zeker: Alles zou gesluierd moeten lopen, omdat daar de islam. regeltjes gelden. Daarom zou ik ook nooit van mijn leven naar zo'n land gaan. En hier hebben wij ook regels en wetten en die worden door veel moslims met voeten getreden. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
quote:Enn schreef op 05 september 2014 @ 21:24:

Het feit dat bij een aantal gezinnen nog voor het vertrek naar het beloofde land de kinderen zijn weggehaald zal vermoedelijk voor velen (met hetzelfde idee) als een duidelijke waarschuwing gelden.

Dat vraag ik me af. Het lijkt mij juist een reden te meer voor veel mensen om nog meer haat te ontwikkelen tegen onze samenleving en overheid.

En heel eerlijk gezegd: ik vind het te ver gaan. Mensen weerhouden van hun plannen om te vertrekken naar welk land dan ook omdat je het niet eens bent met hun (mogelijke) plannen. Dat dat mág...! Ik vind het een verregaande vorm van terreur van onze staat.
Verder deel ik de vragen en ontsteltenis van Xaloy. Onbegrijpelijke keuze... Wat drijft hen?
Ik vind twee dingen eng rond deze situatie

1. Dat er mensen uit Nederland in Syrië voor IS willen gaan vechten.

2. Dat er zonder tussenkomst van een rechter paspoorten worden afgenomen,
quote:hollebollegijs schreef op 05 september 2014 @ 22:53:

[...]

Dat lag toch anders, die voerde de dienstplicht in, de Wehrmacht was het Duitse reguliere leger.

A H kreeg bijna het hele volk achter zich door elke keer weer Zijn waarheid te herhalen.

Ze gingen erin geloven..

Het onderwijs werd gemanipuleerd. De kinderen leerden om de fuhrer te vereren.

Kwestie van herhalen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Waranaka, ja, ik vind het ook niet kunnen. Ik weet niet precies waarom die kinderen weggehaald zijn - maar ik kan me niet voorstellen dat dat volgens de wet gegaan is als het 'alleen maar' erom gaat dat ze plannen hadden om naar de IS te gaan.

Dat van die paspoorten vind ik ook eng. Hoe mag dat mogen?

Ik weet nog steeds niet of je die mensen gewoon moet laten gaan. Of tegenhouden. Als je ze tegenhoudt zit je hier net de gebakken peren. Als je ze laat gaan wordt het nog erger in Syrië.
quote:Jaja007 schreef op 06 september 2014 @ 08:57:

[...]

A H kreeg bijna het hele volk achter zich door elke keer weer Zijn waarheid te herhalen.

Ze gingen erin geloven..

Het onderwijs werd gemanipuleerd. De kinderen leerden om de fuhrer te vereren.

Kwestie van herhalen.

Zeer zeker, goed punt.

Propaganda, onderwijs, media

Het ging in Duitsland om een partij die middels verkiezingen de macht hadden gekregen, al behaalde ze nooit een meerderheid bij vrije verkiezingen, de mensen die naar IS afreizen doen dat volledig vrijwillig.
En waar is assad?!

Terwijl ze toch alle kansen krijgen in Nederland. Ze verkiezen er zelf voor om hun opleiding niet af te maken of om op het dievenpad te gaan om maar enkele voorbeelden te geven.

Ik heb ook islamitische vrienden die kozen om een studie te gaan volgen en nu succesvol zijn. Een goedbetaalde baan hebben en een mooi huis, kinderen die beter Nederlands spreken dan Turks of Marokkaans, omdat zij zich hier wel thuis voelen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 september 2014 @ 09:01:

[...]

de mensen die naar IS afreizen doen dat volledig vrijwillig.

Toch vraag ik me af in hoeverre dat vrijwillig is.

Persoonlijk geloof ik niet helemaal in hun volledige vrijwilligheid.

Er zal in zekere mate een soort van angst (voor allah) in zitten.

Volgens hun (valse in mijn ogen) doctrine zal allah hun belonen als ze strijden tegen in hun ogen ongelovigen. Manipulatie.

Hoe groot is de invloed van de moskee, de koran, de imam, hun familiekring?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik ben er voorstander van om die mensen gewoon te laten gaan en dan nooit meer toe te laten in NL. Ik heb 'ze' liever in een verweggistanzandbak dan in onze steden.
quote:mika65 schreef op 05 september 2014 @ 22:56:

[...]

En de Duitsers hadden de wond nog van de 1e wereldoorlogEn de hopen Duitse studenten die tijdens de Eerste Wereldoorlog vrijwillig voor hun vaderland gingen vechten in België dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven