Jihadisme

05-09-2014 21:18 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. Hele gezinnen vertrekken naar de IS. Ik kom er maar niet uit. Good riddance? Oprotten en nooit meer terugkomen? En de kinderen dan? En in Syrië? Hek eromheen?

Mensen tegenhouden? Paspoorten intrekken? En dan? Hou je de ellende in eigen land. Fijn. Maar in Syrië de terroristen aanvullen vind ik ook geen goed idee.

Hoe meer je erover nadenkt hoe rottiger het wordt. Bestaat er gewoon geen goede oplossing?

En dan de vraag: hoe kan het, dat mensen die in een goed land wonen,toch zo enorm radicaliseren? Hoe is het mogelijk?
quote:fan1961 schreef op 07 september 2014 @ 05:10:

Er is geen ontkomen meer aan.

Europa word geschiedenis in de vorm dat het nu is, snel naar de Hema voor die hoofddoekies, nu hebben ze nog alle kleuren.

scary facts of the islam

Het zal nog niet zo snel zo'n vaart lopen hoor. De cijfers van de video lijken me niet correct. In België is momenteel 6% van de bevolking moslim, niet 25% zoals ze beweren in het filmpje. Het geboortecijfer voor moslims in Europa is 2.2 (tegenover 1.5 bij niet-moslims in Europa) en dus niet 8 of zo. Het staat vast dat het aantal moslims wel gaat groeien in de komende jaren in de wereld, maar niet op zo'n dramatische wijze als hier wordt voorgesteld.

Ik ben zelf zeer kritisch t.o.v. islam, maar de kritiek moet wel van correcte feiten en data komen natuurlijk.

Je hoeft dus nog niet naar de Hema
quote:waranaka schreef op 06 september 2014 @ 13:22:

[...]

Mee eens... Erg onlogisch.Ik vind het helemaal niet onlogisch. Dat tuig is bereid om hun kinderen op te offeren, mee op te blazen. Anders verkastten ze hun kinderen niet van een veilig land naar de totale hel.
En wat een flauwekul, 'IS heeft niks met de Islam te maken'. Dat heeft er juist álles mee te maken. Net zoals de pedopriesters de dogma's van het katholicisme aangrijpen om kinderen te misbruiken.
Ik word er heel bang van. Dit is voor mij een reden om kritisch naar mijn kinderwens te kijken.

Ik ben bang voor de toekomst en zou mijn kinderen dit nooit mee willen laten maken.

T lijkt mij n kwestie van tijd voordat dit hevig misgaat.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 07 september 2014 @ 10:27:

En wat een flauwekul, 'IS heeft niks met de Islam te maken'. Dat heeft er juist álles mee te maken. Net zoals de pedopriesters de dogma's van het katholicisme aangrijpen om kinderen te misbruiken.

Ik denk niet dat er dogma's in het katholicisme zijn die kindermisbruik toelaten hoor. Dat is van een heel andere orde dan IS die de levenswandel van Mohammed en zijn eerste kaliefen bijna letterlijk kopieert.

Die priesterjob zal misschien vroeger veel pedofiele mannen aangetrokken hebben omdat ze zo 1) niet hoefden te huwen, en 2) in een machtspositie terechtkwamen waardoor ze zo kinderen konden misbruiken. Maar met de leer van de kerk heeft dat niets te maken.
Dat nog heel veel mensen hun kop in het zand hebben is omdat ze niet goed genoeg geinformeerd zijn, kijk eens wat verder dan de Televaag, Seringetje, Amsterdam is nu al 50% moslim, waar haal jij de feiten vandaan om dit tegen te spreken.

We moeten heel hard aan het werk om het ergste te voorkomen

Niet verstandig om alles maar af te doen met nou nou het zal niet zo hard lopen, helaas is dat anders.

Als ik nu moest beslissen kinderen te nemen , nam ik ze niet.
quote:fan1961 schreef op 07 september 2014 @ 10:55:

Dat nog heel veel mensen hun kop in het zand hebben is omdat ze niet goed genoeg geinformeerd zijn, kijk eens wat verder dan de Televaag, Seringetje, Amsterdam is nu al 50% moslim, waar haal jij de feiten vandaan om dit tegen te spreken.

We moeten heel hard aan het werk om het ergste te voorkomen

Niet verstandig om alles maar af te doen met nou nou het zal niet zo hard lopen, helaas is dat anders.

Als ik nu moest beslissen kinderen te nemen , nam ik ze niet.Door dingen te extreem voor te stellen, gaat niemand je op den duur nog geloven, zelfs wanneer je legitieme kritiek uit. Kritiek moet er zeker zijn op de islamisering, maar dan wel met juiste data en feiten.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 07 september 2014 @ 10:02:

[...]

Ik vind het helemaal niet onlogisch. Dat tuig is bereid om hun kinderen op te offeren, mee op te blazen. Anders verkastten ze hun kinderen niet van een veilig land naar de totale hel.

Mijn reactie had niets te maken met wat je hier zegt.

Ik vind het onlogisch dat er elders ook gezinnen in de gaten werden gehouden en dat ze die gewoon hebben laten vertrekken, in tegenstelling tot het onrechtmatige (?) ingrijpen dat plaatsvond in Huizen.
quote:fan1961 schreef op 07 september 2014 @ 10:55:

[...] Amsterdam is nu al 50% moslim, waar haal jij de feiten vandaan om dit tegen te spreken.[...]Pertinente onzin.
Volgens de Volkskrant zijn het 140 Nederlanders,tot nu toe. Dat zijn geen volksverhuizingen, maar ik vind het wél veel.
quote:Xaloy schreef op 07 september 2014 @ 12:32:

Volgens de Volkskrant zijn het 140 Nederlanders,tot nu toe. Dat zijn geen volksverhuizingen, maar ik vind het wél veel.Ik denk dat de schatting van 140 tikkende tijdbommen behoorlijk voorzichtig is ingeschat. In werkelijkheid zullen het er veel meer zijn en komen er iedere dag meer bij.
Ik vind het echt heel eng.

En ik snap niet wat voor wereld die mensen voor ogen hebben.

Hoe ze de toekomst zien.

En ik snap ook niet hoe een mens zo kan veranderen. Dat hun leven alleen nog uit wreedheid en haat bestaat.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 07 september 2014 @ 10:27:

Ik vind van niet. Voor mij heeft de IS he-le-maal niets te maken met de Islam.

Ze gebruiken de islam om te moorden en onheil aan te richten, dat wel.

Maar hun doen en laten staat er ver vanaf.
quote:nietvergeten schreef op 07 september 2014 @ 13:08:

[...]

Ik vind van niet. Voor mij heeft de IS he-le-maal niets te maken met de Islam.

Ze gebruiken de islam om te moorden en onheil aan te richten, dat wel.

Maar hun doen en laten staat er ver vanaf.Je kunt van die IS-barbaren alleen genade verwachten als je moslim bent van het juiste clubje dus dat heeft echt alles met de islam te maken.
quote:dieptriest schreef op 07 september 2014 @ 10:27:

Ik word er heel bang van. Dit is voor mij een reden om kritisch naar mijn kinderwens te kijken.

Ik ben bang voor de toekomst en zou mijn kinderen dit nooit mee willen laten maken.

T lijkt mij n kwestie van tijd voordat dit hevig misgaat.

Groot gelijk.

Ik kan er badend van het zweet wakker van worden als ik me bedenk wat er allemaal in de wereld gaande is.
Ik weet nog steeds niet waar jij je feiten vandaan haalt Seringetje
quote:Emma95 schreef op 07 september 2014 @ 13:03:

Ik vind het echt heel eng.

En ik snap niet wat voor wereld die mensen voor ogen hebben.

Hoe ze de toekomst zien.

En ik snap ook niet hoe een mens zo kan veranderen. Dat hun leven alleen nog uit wreedheid en haat bestaat.Ik geloof niet eens dat ze zoveel zijn veranderd, het zit er in, anders kun je niet naar een land emigreren en daar onschuldige mensen afslachten.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:fan1961 schreef op 07 september 2014 @ 13:15:

Ik weet nog steeds niet waar jij je feiten vandaan haalt Seringetje

Ik had percentages in mijn hoofd van wat ik vroeger gelezen heb en ik heb wat sites die mij eerder neutraal leken met elkaar vergeleken. Ze zeggen allemaal ongeveer hetzelfde. Ongeveer 6% in België en Nederland.

Hier is er eentje:

http://www.forum.nl/Porta ... ims-in-Nederland-2012.pdf

Vanwaar heb jij je data?

Maar begrijp me niet verkeerd hoor. Ik denk dat de toenemende islamisering van onze maatschappij zeker een probleem is. Islam laat geen kritiek toe en gaat niet goed samen met pluralisme en democratie.
Wat een paniek opeens bij sommigen hier
quote:liubi schreef op 07 september 2014 @ 22:43:

Wat een paniek opeens bij sommigen hier En dat verbaast jou, serieus?
quote:malu3 schreef op 07 september 2014 @ 13:10:

[...]

Je kunt van die IS-barbaren alleen genade verwachten als je moslim bent van het juiste clubje dus dat heeft echt alles met de islam te maken.Zelfs dan moet je uitkijken. Ook Sunnitische moslims die niet streng genoeg in de leer zijn, en die vrijzinnig denken om te kunnen gaan met de voorschriften van het geloof, kunnen zomaar hun hoofd verliezen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
.
Dus die mensen die denken:

"ach, als het zover is doe ik wel een hoofddoekje op/laat ik mijn baard staat"

steken hun kop in het zand.
quote:Donkeyshot schreef op 07 september 2014 @ 23:40:

Dus die mensen die denken:

"ach, als het zover is doe ik wel een hoofddoekje op/laat ik mijn baard staat"

steken hun kop in het zand.Zijn er dan echt mensen die dit denken? Waar haal je dat weg?
quote:Donkeyshot schreef op 07 september 2014 @ 23:39:

[...]

Zelfs dan moet je uitkijken. Ook Sunnitische moslims die niet streng genoeg in de leer zijn, en die vrijzinnig denken om te kunnen gaan met de voorschriften van het geloof, kunnen zomaar hun hoofd verliezen.Dan is het dus maar afwachten hoe de wind bij de extremisten waait? Wat een zooitje daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven