ZEURmoeder

25-09-2014 21:17 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn hart luchten. Ik heb een zoontje van 3j3m en een dochter van bijna een maand en ik voel mij zo een zeurmoeder...

Ik haat het om alles 100 keer te moeten zeggen en uiteindelijk geirriteerd te geraken, ik wil helemaal niet zo negatief zijn. Ik haat het als ik mijn ventje onder zijn voeten moet geven, ook al verdient hij het soms echt wel. Soms bedoelt hij het best goed, maar heb ik zoals hierboven vermeld al 100x gezegd dat hij iets niet moet doen. Ik haat het dat ik zo vaak ´nee´ moet zeggen. Ik haat het dat ik beide kinderen niet evenveel aandacht kan geven en de een me net nodig heeft als ik met de ander bezig ben. Ik haat het dat mijn geduld dan toch niet oeverloos blijkt en ik merk dat ik op bepaalde punten minder kan verdragen. Ik voel me ineens de ´gewone´, saaie moeder (wat slechter klinkt dan ik het bedoel), terwijl ik eerder zo perfectionistisch en 100% ingeleefde moeder was, die overal voor in was en altijd leuke activiteiten, uitstapjes, spelletjes klaar had en altijd meedeed. Dat lukt nu dus niet meer zoals vroeger. En dat haat ik ook.

Sorry voor het klagen, ik heb even een dipje
Wat is " onder zijn voeten geven " en doe je dat met een telefoonboek?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
" Ik haat het als ik mijn ventje onder zijn voeten moet geven, "

Wat betekent dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja? Riep je?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is onder zijn voeten geven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 25 september 2014 @ 21:20:

Ja? Riep je?

Nee!?

Heb jij paranoianootjes op?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zweepslagen, denk ik.

Nee.

Pubers thuis.
Je hebt een baby van een maand, dan heb je dat wel eens. Probeer op tijden dat je baby geen aandacht van je vraagt wat een op een dingen met je zoontje te doen, en betrek hem bij de verzorging van je baby. Voor hem is het ook een hele verandering.
Ben al de hele tijd aan het denken hoe ik het uitleg, maar ik kom niet verder dan ´hem op zijn donder geven´, maar dat klinkt negatiever dan het eigenlijk is..

Tegen hem zeuren over gedrag dat niet mag, maar dan wat geïrriteerd, dat dekt het wel..
quote:betjebig schreef op 25 september 2014 @ 21:31:

Je hebt een baby van een maand, dan heb je dat wel eens. Probeer op tijden dat je baby geen aandacht van je vraagt wat een op een dingen met je zoontje te doen, en betrek hem bij de verzorging van je baby. Voor hem is het ook een hele verandering.Doe ik, hoor. Het feit dat ik een zeur ben staat daar los van
Tenzij 'onder de voeten geven' iets van een lijfelijke straf is, klinkt je situatie heel normaal.

Je hebt een pasgeboren baby en een peuter.

Dat is leuk maar zuigt energie.

Dipjes horen erbij en zijn toegestaan.

Drink een kopje thee en eet een chocolaatje, en wees niet te streng voor jezelf.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Jouw dochter is net geboren en iedereen moet wennen aan de nieuwe situatie. Tel daar het niet doorslapen, ontzwangeren en wellicht borstvoeding geven bij op en dan is het toch niet verbazingwekkend dat je nu even niet de moeder bent die je ooit wel was? Dat kan ook niet want je bent opnieuw moeder geworden en je zal opnieuw balans in de nieuwe situatie moeten vinden.

Geef jezelf even de tijd en roep gewoon net wat vaker hulptroepen voor je zoontje in. Dan doel ik op een dagje bij opa,oma, tante, oom, buurvrouw, de opvang etc. Kan jouw partner misschien ook even wat meer betekenen dan hij al doet?
Broedkip denkt hetzelfde,
Je lijkt wel een normaal mens
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik denk dat het een misvatting is dat je altijd met je kind bezig moet zijn. Je kind leert ook ontzettend veel van zelf spelen. Dus je kunt best eens terugtrekken als hij aan het spelen is. En als hij dan eens vastloopt, zou ik niet meteen een oplossing aandragen, maar hem uitdagen om het zelf op te lossen. Jouw kind is natuurlijk pas 3, maar je kunt hem best een beetje op weg helpen in het vinden van een oplossing, door hem wat aanwijzingen te geven. En vervelen is niet erg voor kinderen, echt niet. Zorg ook vooral dat hij op tijd te eten en te drinken heeft; mijn kinderen worden uitermate knorrig van te weinig eten en drinken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik weet het, het hoort erbij en ik werd van alle kanten gewaarschuwd dat van 1 naar 2 lastiger was dan van 0 naar 1. Maar ik dacht dat het wel zou meevallen en dat ik alles (of bijna alles) hetzelfde zou kunnen blijven doen als eerst... Maar ik blijk dus niet de Superwoman die ik dacht te zijn
Dat ben je wel alleen dat voel je nu niet zo.
Waarom niet gewoon naar de speeltuin enz. Mijn middelste was net zo oud toen zijn zusje kwam. Maar die heeft zich nooit aan hoeven passen, dat deed zijn zusje maar. Met 10 dagen, stond ik met kinderwagen op het schoolplein de oudste wegbrengen (toen was de vakantie weer om ) en met 2 weken stond ze met wagen en al langs het zwembad, omdat haar broertje peuterzwemmen had met mama.

Heb nog nooit zo'n makkelijk kind gezien als mijn dochter.
quote:renate73 schreef op 25 september 2014 @ 22:05:

Waarom niet gewoon naar de speeltuin enz. Mijn middelste was net zo oud toen zijn zusje kwam. Maar die heeft zich nooit aan hoeven passen, dat deed zijn zusje maar. Met 10 dagen, stond ik met kinderwagen op het schoolplein de oudste wegbrengen (toen was de vakantie weer om ) en met 2 weken stond ze met wagen en al langs het zwembad, omdat haar broertje peuterzwemmen had met mama.

Heb nog nooit zo'n makkelijk kind gezien als mijn dochter.

Doen we ook hoor. Ik stond met 3 dagen in de MacDo, met 4 dagen in de speeltuin en met 5 dagen alweer aan de schoolpoort, toen was de vakantie om. Dag erna lekker picknicken in het bos... We gaan bnnen een week zelfs naar Movie World.

Ik probeer alles gewoon als ervoor te doen, maar het is toch (vooral binnenshuis en wbt mijn reactie op zijn gedrag) niet altijd hetzelfde.

En dat is normaaaaaal, dat weet ik. Daarom noem ik mezelf ook een ZEUR, omdat ik eigenlijk helemaal niks te klagen heb.
quote:Nouschi schreef op 25 september 2014 @ 21:20:

" Ik haat het als ik mijn ventje onder zijn voeten moet geven, "

Wat betekent dat?Dat zeggen ze hier in Vlaanderen "iemand onder zijn voeten geven " is iemand zeggen dat het niet juist is wat hij doet
Ik heb een zoontje van net 3 en eentje van 4 maanden. Dus ik herken wel wat je schrijft. En ondanks dat ik eigenlijk helemaal nooit 100x nee hoef te zeggen tegen de oudste, hij is echt een heel makkelijk en lief kind, ben ik ook vaak kortaf tegen 'm geweest, zeker de eerste twee maanden. En daar voel ik me wel schuldig over.

En ik voel me ook schuldig tegenover de baby dat hij niet zo veel aandacht krijgt als de oudste toen kreeg.

Toen de baby door ging slapen, met 9 weken, toen vond ik het pas weer leuk worden. En nog niet altijd.
quote:siedie schreef op 25 september 2014 @ 22:09:

[...]

Doen we ook hoor. Ik stond met 3 dagen in de MacDo, met 4 dagen in de speeltuin en met 5 dagen alweer aan de schoolpoort, toen was de vakantie om. Dag erna lekker picknicken in het bos... We gaan bnnen een week zelfs naar Movie World.

Ik probeer alles gewoon als ervoor te doen, maar het is toch (vooral binnenshuis en wbt mijn reactie op zijn gedrag) niet altijd hetzelfde.

En dat is normaaaaaal, dat weet ik. Daarom noem ik mezelf ook een ZEUR, omdat ik eigenlijk helemaal niks te klagen heb.Jij gaat 3 dagen na je bevalling in McDonalds zitten en met een baby van nog geen week oud picknicken?! Doe normaal joh, gewoon thuis zitten met een tekenfilm aan en een tent mogen bouwen in de kamer kan ook prima, waarom zou je van jezelf naar Movieworld moeten nu?
Zeg maar Spijker.
We waren daarstraks bijv. op bezoek bij mijn nicht, die ook net een baby heeft gekregen, morgen een weekje oud.

En ik heb me zo aan hem geërgerd... Alles willen pakken en overal aankomen, heel de tijd op de leuningen van de zetels klimmen, aan mijn nicht blijven vragen achter een snoepje/ijs/koek terwijl ik al zo vaak nee had gezegd (ik haat bedelen!) , heel wild doen en ja, gewoon zeuren... Geen schokkend gedrag, het was vooral aandachttrekkerij en ik ben echt wel erger gewend, maar ik ben uiteindelijk dus gewoon naar huis vertrokken met hem omdat ik me echt ergerde aan zijn gedrag, laat staan mijn nicht die echt nog maar pás bevallen is...

Daarna onderweg op een parking moeten stoppen om dochter de borst te geven, onverwacht een honger-huilbui, en ik voelde mij zo een zaag, een stomme en saaie moeder die alleen nog maar tijd heeft voor de baby. Dat is niet zo, maar in zijn hoofdje misschien wel... Hij reageert over het algemeen heel goed op de baby, trouwens. Maar vind het best zielig voor hem dat hij EN ineens zijn aandacht moet delen EN met een moeder zit die ineens minder kan en minder kan verdragen dan eerst..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven