Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.

Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.

Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Je mag best klagen, zwanger zijn van een drieling is behoorlijk zwaar!
quote:politiehier schreef op 04 oktober 2014 @ 23:25:

Is ook wel lekker zo 's avonds/ 'snachts beetje aanlummelen. Is inderdaad me-time. Man is naar een etentje en de dames lagen al vroeg te slapen.

Heb jij alleen meiden saaaaar?

Mijn buik ziet er wel een beetje vierkant uit, het is geen mooie ronde buik. Denk dat er een rug aan de voorkant zit. Of mijn buik was nog uit balans na de vorige zwangerschap, kan ook. In ieder geval gaat lekker omrollen in bed niet meer, deed ik altijd graag. Lig nu meer in een positie te slapen en dat geeft weer kramp. Wat een geklaag haha. gelukkig weet ik nu al dat ik dat straks allemaal weer vergeten ben.

Klaag jij lekker, dat mag!!

Weet je, toen ik in de laatste paar weken zat (37 weken ingeleid) had ik meer een scheve buik, ze schoven gewoon naar de kant waar ik een beetje tegenaan hing. Zag niet uit

Vond het ook niet heel lekker meer zitten, leuk vond ik het ook niet meer

Dus alsjeblieft, mopper een eind weg, je hebt je sporen wat mij betreft allang verdiend!

En jups, 3 meiden hier, erg gezellig! Soms een stelletje trutten als ze samen spannen tegenover hun moeder

Maar het is het mooiste dat me is overkomen. Hoe zeer ik ook schrok bij de eerste echo. De eerste tijd met een meerling is gewoon aanpoten, dat absoluut. Maar het is prachtig om de band te zien die je kinderen zullen hebben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Op Facebook (vier keer zoveel geluk) kun je de moeder volgen die pas de vierling meisjes heeft gekregen. Misschien wel leuk nu je zelf een drieling krijgt.
Noaber, ik heb begrepen dat het nog steeds best spannend is nu de kindjes zijn geboren, het is maar net hoeveel zin je hebt om te zien hoe het daar nu loopt. Ik had daar toendertijd nul behoefte aan
Zo lijkt het niet op Facebook saaaaar81. Geen nare verhalen
Nee, maar ook nogniet alles rozengeur en manenschijn natuurlijk.
Haha, een scheve buik! Volgens mij doen mijn babies de mexican wave in mijn buik, Of ze werken in ploegendienst, kan ook.

Ik ga die facebook niet bekijken, heb zelf ook geen facebook meer. Ik ben het meest angstig dat mijn babies aan allerlei slangen en buizen komen te liggen. Daar heb ik echt nachtmerries over.
quote:riannerianne schreef op 05 oktober 2014 @ 11:10:

Ja, kolven kun je meteen mee beginnen.

Dat kan zelfs al tijdens de zwangerschap. In jouw geval heel onverstandig, want het kan weeën opwekken.Bedankt voor het advies. Stel dat de babies in de couveuse moeten, kan je dan ook bv geven? Of moet je dan kolven?
Ik zou dat serieus aan de gyn vragen.

ik kon het trouwens ook niet uitstaan dat er grapjes werden gemaakt door schoonbroer. Die is echt begin van het jaar jarig en ik was eind maart uitgerekend. Hem leek het wel lollig als hij en de baby's dezelfde verjaardag hadden. Vind het echt nog steeds geen leuke geintjes om te zeggen.
quote:politiehier schreef op 05 oktober 2014 @ 21:09:

[...]

Bedankt voor het advies. Stel dat de babies in de couveuse moeten, kan je dan ook bv geven? Of moet je dan kolven?

Ik heb geen ervaring met te vroeg geboren kinderen (of meerlingen). Inderdaad aan je arts vragen.

Het zal denk ik ook afhangen van de zwangerschapstermijn, het gewicht van de kinderen, hun gezondheid en andere factoren.
Dat zijn ook misselijke geintjes saaaaaar. sommige mensen zijn ook gewoon lomp. Mijn buurvrouw vroeg ik of ik al gehoord had dat er pillen bestaan waardoor je niet zwanger wordt. haha, wat een draak van een vrouw is het.

In ieder geval morgen weer een echo en controle. Zal ik eens om wat slaappillen vragen, voor die andere pillen is het nu toch al te laat.
'Vooral nemen buurvrouw'

Veel plezier met je echo morgen! Hoe vaak heb je ze? Ik mocht om de 2 weken, vond dat elke keer weer een feestje!
Haha mijn buurvrouw is 62 en altijd sjagerijnig.

Vanaf nu om de week een echo en vanaf 30 weken elke week.Krijg elke keer netjes een paar foto's mee. Ben alvast een plakboek aan het aanleggen.

Saaaar, toen jij bevallen bent, ging de 2e toen makkelijker dan de eerste? Mijn moeder heeft ook een tweeling en die zegt altijd dat de 2e er zo uitfloepte. Ze was ook een beetje vergeten dat er nog een kwam na de eerste omdat ze zo blij was.
Bij mij floepten ze er beide zo uit

Vanaf het moment dat ik begon te persen tot de geboorte van de tweede zar er maar een kwartier tussen.

De eerste was geloof ik maar 9 minuten, toen een paar minuten pauze en de tweede was maar 3 minuten. Echt easy peasy! Met ruggenprik, dus zo min mogelijk ongemak.
Wel fijn trouwens dat je moeder ook een meerling heeft gekregen!! Kan me zomaar voorstellen dat het erg prettig is dat je mams zich wat beter kan inleven!
lees dit topic nu voor het eerst, wat spannend, een drieling! elke dag is er weer één meer op weg naar 3 gezonde kindjes in je armen. ik blijf het topic volgen, succes en sterkte
Wat snel saaar! Mijn moeder vertelt graag over de bevalling. Een dag voor de uitgerekende datum bevallen. Wel ingeleid.
Cool! Afspreken dan dat jij ook bij 36 of 37 weken wordt ingeleid?
Ja daar teken ik voor! Als mijn buik dan nog niet ontploft is.
Boem

Tot hoelang bleven je andere 2 zitten?
Bij allebei ingeleid. 40+4 en 41 weken. Hoopvolle cijfers.
Nou!!!!

Slaap lekker mams, voor zover het vandaag gaat lukken. Dromen van 3 dikke spekbabys!
Ga mijn best doen. Jij ook lekker slapen. Jij zult je slaap ook hard nodig hebben met 3 dames
Zie dit topic ook nu pas! Spannend hoor, TO. Ik ken zelf een moeder van een drieling van 13. Drie leuke meiden! Moeder is gek met ze. Ik duim voor je dat je baby's nog een tijd blijven zitten!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Vandaag weer een echo gehad. Het jongete is iets groter dan de dames maar ze liggen alledrie niet heel ver onder de eenlingencurve. Bij de drielingencurve liggen ze alle drie voor op schema.

Heb slaappillen gekregen. durf er vannacht geen in te nemen omdat ik bang ben mijn dochters niet te horen snachts. Maar morgen gaan ze bij mijn ouders slapen en dan neem ik er eentje en ga heel lang uitslapen en als ik dan weer boven water ben op woensdag ga ik iets leuks doen met de meiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven