flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.

De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.

En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?

Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.

Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Hier een kind van gescheiden ouders, die het gelukkig goed met elkaar kunnen vinden. Ik weet dat mijn moeder het vreselijk vond, die weekenden zonder ons. Ze deed de deuren van onze kamers dicht en zorgde voor een vol programma. Ze heeft dit nooit aan ons laten merken en stimuleerde ons naar onze vader te gaan. Tegenwoordig spreken we hier open over en weten we dus hoe vreselijk ze het vond. Wat wiebel zegt klopt, we hebben een enorm goede band met onze moeder (en ook met onze vader, waar zij dus ook haar best voor heeft gedaan). Ik ben mijn ouders altijd nog daarvoor voor de manier waarop ze alles toen én nu aangepakt hebben. Goed, mijn ouders zijn gescheiden, maar ik héb ze wel allebei en op belangrijke momenten zijn ze er ook allebei.
Ik lees net dat ik iets kwetsend heb neergezet. Dat was onder geen beding mijn bedoeling. Ik heb niet overzien dat ik iemand er mee zou kwetsen. Deze 2 topic titels waren de eerste die bij mij opkwamen. Omdat die mij bezig houden. Het spijt mij dat mensen gekwetst door zijn. Ik heb dit ook in napraat en in 11 okt topic gezet. Maar zeg het hier ook nog even omdat ik jouw titel ook heb gebruikt en jij ook reageerde.

Ik doe niet alsof ik lief ben, ben meestal echt wel. Soms wat onnadenkend. Dat is inderdaad dom.
Sophie, no worries, geen seconde getwijfeld over je oprechte bedoeling.

Echt, geen probleem wat mij betreft.

Fijn, dank je wel. Ben echt van geschrokken

Hoe is het vandaag met je? Dochter al thuis?
Sophie, trek het je niet zo aan, je bedoelde het goed en kwam op voor iemand die er heel naar van langs kreeg.

Dat je soms wat onnadenkend bent is echt geen ramp. Je komt op mij over als een lief mens.
Dank je wel.
Leo, heb je het weekend weer een beetje goed doorstaan? Geen grote Beowulf op je borst?

Ik vind het zo knap, hoe je je herpakt en flink aan jouw (professionele) toekomst werkt. Toen het een tijdje geleden een weekend echt slecht met je ging vond ik dat schrikken en ik ben blij om mee te maken hoe het steeds beter met je gaat en hoe je omgaat met je gevoelens. Vaak raken mensen nogal in zelfmedelijden (ken ik van mezelf) maar dat zie ik jou nooit doen, ook als je heel eerlijk bent over je verdriet, pijn en woede. Dat is mooi om te zien.

Succes komende week weer met al je ondernemingen en je helingsproces. (en dan bedoel ik natuurlijk geen rechtszaak wegens het in ontvangst nemen van gestolen goederen! )
quote:Merisi schreef op 05 oktober 2014 @ 16:31:

Leo, heb je het weekend weer een beetje goed doorstaan? Geen grote Beowulf op je borst?

Succes komende week weer met al je ondernemingen en je helingsproces. (en dan bedoel ik natuurlijk geen rechtszaak wegens het in ontvangst nemen van gestolen goederen! )Leuk. Moest hem wel even teruglezen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Ik vraag me, net als Merisi, ook af hoe jouw weekend geweest is? Ik wil jou ook een heel fijne dag wensen.
Life is short. Eat dessert first.
Dag lieve schatten,

Het weekend viel mee, echt.

Hoewel het een beetje een achtbaan blijft was het best te doen, achteraf.

Het wordt niet snel iets waar ik naar uitkijk, alleen zijn, zonder kind, het weekend maar gelukkig ga ik het, als het goed is, steeds drukker krijgen met het castingbureau (we zijn open, in business en er komen al inschrijvingen binnen!) en de fotodagen die wij gaan organiseren zullen in weekenden vallen dat mijn dochter niet thuis is. Dan is het wel weer handig dat ik geen oppas hoef te regelen etc.

Beowulf is er wel nog. Maar hij ligt steeds vaker in zijn mand te maffen. En dan is hij er ineens weer even, zoals toen ik mijn dochter opgehaald had en dan hoor van de uitjes die de nieuwe happy family maken, met alle kinderen bij elkaar en twee stralend verliefde gescheidenen.

Ik ben er nu wel snel weer uit, uit zo'n dip, want ruilen wil ik ook niet, niet met een van die twee in ieder geval.

Een nieuwe echte relatie, ik ben er geloof ik gewoon niet eens aan toe. Het zou stuk gaan denk ik. Snel. Want ik ben te veel bezig met vroeger nog.

Iemand met wie ik alles deel, ik moet er niet eens aan denken. Ik behelp me wel een poosje met wat tijdelijke krachten.

Ik vind het steeds weer fijn dat jullie er zijn en me vragen hoe het gaat.

Het is een kleine moeite en niemand van jullie gaat er prat op maar het betekent echt heel veel voor me net als jullie persoonlijke ervaringen, zoals bijvoorbeeld die van Pelikaan.

Thanks babes.

Dat doet me goed Leo! Laat Beowulf maar lekker maffen in zijn mandje, je weet steeds beter hoe je hem weer terug moet sturen naar die mand, als hij weer om aandacht komt zeuren.

Leuke tijdelijke krachten zou ik het voorlopig ook bij houden, het is nog te vroeg, lijkt het, om vooruit te kijken met heel je hart.

En, speciaal omdat je dat zó leuk vind, weer een glitterplaatje!

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Fijn om te lezen, Leo. Wat goed dat je dat allemaal kan regelen in de weekenden dat je dochter er niet is.

Beowulf hoort idd in zijn mand, jij bent de baas.
Life is short. Eat dessert first.
Wat goed om te lezen Leo. Als ik zo eens terugdenk aan een aantal weken geleden en hoe t nu gaat. Ben blij dat je niet meer zo diep zit.

Het is toch raar dat verdriet zo verlammend kan werken, net zoveel effect heeft op je gezondheid als ziek zijn. Als ik echt heel verdrietig ben voel ik het zelfs in mijn handen. Vanmorgen moest ik mijn kind voor t eerst naar school brengen. Lieve juf, fijne klas, vreselijk verdrietig kind, ik moest zijn vingertjes losmaken van mijn vest, pfff. Nou dat deed gewoon zeer in mijn hele lichaam. En dan omdraaien en weggaan en geloven dat het goed komt. Dat kwam het ook, hij was dolgelukkig en had het vreselijk naar z'n zin gehad. En ik al die tijd met pijn in m'n moederhart thuis zitten wachten. Had nog 100 klusjes, kreeg niks uit m'n handen.

Dus dat jij weer dingen uit je handen krijgt is volgens mij een heel goed teken!
Wat fijn dat die hond steeds vaker in zijn mand blijft. Natuurlijk zijn de weekenden zonder F moeilijk, maar ook daar vind je een modus in. Vind het super, hoe je het doet!
Vind het fascinerend om te lezen hoe deze scheiding zich ontwikkeld en zie dat ook in mijn omgeving.

Eerst is er nog alle lof voor diegene die de relatie beëindigd en uiteindelijk komen er veel min punten naar boven.

Eerst spreekt de achter blijver over de perfecte relatie en later blijkt dat de relatie toch niet zo perfect blijkt te zijn.

Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om je kind in de weekenden te moeten missen maar als ik dan lees de happy family dan klinkt dat al zo negatief dat ik me niet voor kan stellen dat je dit niet op je dochter over brengt en dat zou erg zijn.

Heb zo al veel scheidingen in een vechtscheiding zien veranderen.

Pelikaan: mooi wat je daar schrijft en dat je beide ouders nog hebt.

Ik neem aan dat je ouders ook de nieuwe partners hebben geaccepteerd?
Leo, heb niet je hele topic gelezen. Wel een omdat je er weer vaker bent!
quote:postvanmij schreef op 07 oktober 2014 @ 06:43:

Vind het fascinerend om te lezen hoe deze scheiding zich ontwikkeld en zie dat ook in mijn omgeving.

Eerst is er nog alle lof voor diegene die de relatie beëindigd en uiteindelijk komen er veel min punten naar boven.

Eerst spreekt de achter blijver over de perfecte relatie en later blijkt dat de relatie toch niet zo perfect blijkt te zijn.

Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om je kind in de weekenden te moeten missen maar als ik dan lees de happy family dan klinkt dat al zo negatief dat ik me niet voor kan stellen dat je dit niet op je dochter over brengt en dat zou erg zijn.

Wat fijn dat jij het allemaal zo goed weet voor en van een ander en wat knap dat jij weet wat ik al dan niet overbreng op mijn dochter.

Kuddo's voor jou.

Fijne dag verder!
quote:sandra1905 schreef op 07 oktober 2014 @ 07:12:

Leo, heb niet je hele topic gelezen. Wel een omdat je er weer vaker bent!Dank je wel!
Hee Lé, hoe is het met je vandaag? Bij jullie ook zo koud?

Ik zit niet meer op facebook, dus mis je fijne columns (als je die nog schrijft) jammer genoeg, maar het is leuk om je hier weer wat vaker te zien.

Fijn dat het zoveel beter gaat met je en wat leuk dat je castingbureau van de grond begint te komen. Mocht je nog een lelluke rooie zoeken, geef maar een seintje hoor
Je bent vast niet lelijk lieverd :-)

Maar wij doen aan zogenaamd streetcasten en zoeken dus juist niet de high end modells maar de echte 'mensch'.

Geef maar een seintje als je je wil inschrijven.
Ja, het is hier ook koud en mijn dochter is ziek, dus we hebben de kachel aan en ik zit lekker vlakbij haar te werken.
quote:postvanmij schreef op 07 oktober 2014 @ 06:43:

Pelikaan: mooi wat je daar schrijft en dat je beide ouders nog hebt.

Ik neem aan dat je ouders ook de nieuwe partners hebben geaccepteerd?

Als je het hele topic had gelezen, dan zou je weten dat pas later de dirty details naar boven kwamen, dus niet zo gek dat in eerste instantie de tone of voice gaat over een perfecte relatie...

Verder komt ook in dit topic naar voren dat Leo (ik hoop dat ik ook de vrijheid mag nemen om jouw naam af te korten...) alle negatieve emoties verre houdt van haar dochter.

Het zou jou sieren Postvanmij om niet zo snel te (ver)oordelen....
Thanks.

Natuurlijk mag dat Naara en het is precies zoals je zegt dat het is. Ik wist niet hoe het zat, dat weet ik pas kort. Ik vermoedde van alles maar heb heel lang gehoopt dat het niet waar was.

En ja, dat is dan een behoorlijke klap.

Mijn relatie was niet perfect, nooit gezegd ook maar ik was er erg blij en gelukkig mee. Ik was dan ook erg ongelukkig toen er gescheiden werd.

Mijn dochter krijgt alle ruimte om nog evenveel van haar vader te houden als altijd, graag zelfs.
Achos, beterschap voor F'je

Klinkt hartstikke leuk, het street casten, hoop dat het storm gaat lopen voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven