Geld & Recht alle pijlers

Schade auto

11-10-2014 00:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week heb ik een aanrijding gehad, waarbij mijn auto de auto van mijn voorganger aanraakte. Klein tikje, mijn auto raakte de ander maar net. We zijn allebei uit gestapt, auto's gecontroleerd op schade, maar aan beide auto's was niets te zien. Uit coulance heb ik toch mijn naam en telefoonnummer gegeven. We hebben elkaar een hand gegeven en zijn weggereden. Er zijn dus geen schadeformulieren ingevuld, omdat er geen schade leek te zijn.

Nu kreeg ik later het bericht dat de betreffende bestuurder toch schade had. Ik kreeg een foto waarop met veel moeite een krasje te zien was op de bumper. Hij is bij een autogarage geweest en daar hebben ze geconstateerd dat de schade een paar honderd euro betreft. Ineens zijn er namelijk ook deuken in de bumper gevonden.

Ik vind het vreemd dat bij de eerste inspectie niets te zien was, vervolgens een krasje op de bumper en ineens ook allerlei deuken. Hoe kan ik het beste handelen? Inmiddels is de termijn verstreken waarbij ik de schade moet melden bij mijn verzekeraar...

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden!
Wat enorm stom om geen formulieren in te vullen en om geen foto's te maken.

Altijd doen!!!

Nu is het jouw woord tegen het zijne.

Heeft hij foto's gemaakt?

Wat voor termijn staat er op dat je schade had moeten melden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat we daar allebei niet bij stil hebben gestaan, omdat er niets aan de hand leek te zijn. Nope ook geen foto's gemaakt De termijn was 72 uur.
ZIJN termijn om de schade te melden is verstreken, bedoel je dat? Dat moet namelijk meestal binnen drie dagen.
quote:bettypaletti schreef op 11 oktober 2014 @ 01:02:

Ik denk dat we daar allebei niet bij stil hebben gestaan,.

Of hij juist wel. Je weet het niet.

feit is, je hebt hem aangetikt. Op het formulier komt ook JOUW versie te staan. Als jij daar op zet dat er geen zichtbare schade te zien was zoeken de verzekeringen het maar met elkaar uit.
quote:bettypaletti schreef op 11 oktober 2014 @ 00:55:

, maar aan beide auto's was niets te zien. Uit coulance heb ik toch mijn naam en telefoonnummer gegeven.!

Coulance?

Soms denk je dat er geen schade is, maar is je trekhaak ontwricht of ontzet of je kruk as of weet-ik-veel.

Dingen die je op het eerste oog niet ziet, in ieder geval.

Maar je geeft of je telefoonnummer niet want geen schade volgens de andere bestuurder, of je geeft je nummer en dan maak je ter plekke foto's; kun je ook niet voor iets opdraaien wat je niet hebt veroorzaakt.
Gaat dat over zíjn termijn? Toen ik op de website van mijn verzekeraar las dat de schade binnen 72 uur gemeld moet zijn, ging ik er vanuit dat dat ook over mij ging (als in: ik heb de eventueel door mij veroorzaakte schade niet binnen die termijn gemeld).
Had je iemand bij je in de auto ; een getuige?
quote:bettypaletti schreef op 11 oktober 2014 @ 01:08:

Gaat dat over zíjn termijn? Toen ik op de website van mijn verzekeraar las dat de schade binnen 72 uur gemeld moet zijn, ging ik er vanuit dat dat ook over mij ging (als in: ik heb de eventueel door mij veroorzaakte schade niet binnen die termijn gemeld).Jij hebt geen schade.
http://forum.fok.nl/topic/1877706
http://www.goeievraag.nl/ ... verzekeraar-sturen.244520
Het gaat over ZIJN termijn, dus.

Tsja, als hij na jouw aanrijding ook nog achteruit tegen een paaltje is geparkeerd draai jij daar nu voor op.

Tenzij jij gaat ontkennen dat je hem hebt aangereden, wat overigens GEEN TIP is.
Dit kan absoluut. Aan de achterkant heb je zo snel schade die je niet ziet.

Wij dachten ook eens dat het meeviel, maar de bumper was als een harmonica verdrukt, schade 700 euro.

Pas na een week zag je de barsten
Ja ik snap dat het kan, maar toch was er bij de eerste inspectie geen zichtbare schade die door mij was veroorzaakt. Dan is er toch ineens blikschade door mij veroorzaakt, en weer twee dagen later is de blikschade wéér toegenomen. Dat vind ik vreemd. Hoe weet ik nou of die schade dus echt door mij komt? Ik weet niet zo goed hoe ik nu moet handelen.
Hier ook zo'n soort geval. Onze dochter reed met haar fiets tegen een geparkeerde auto. De zon scheen op dat moment fel in haar gezicht en ze zag de auto net te laat. Ze remde wel, maar reed er toch tegenaan. De eigenaar van de auto heeft hier thuis het schadeformulier ingevuld en daar bleek achteraf ook de schade op de kofferbak iets van 1300 euro te zijn. Zelf zag ik ook maar een paar krasjes en zeker geen deuk of zo. Niets van dat alles. Wel lekker incasseren , waarschijnlijk kun je de krasjes gewoon wegpoetsen en ze hebben een lekker bedrag gekregen van de verzekering. Heb wat dat betreft genoeg meegemaakt dat ik niemand meer vertrouw zodra er geld in het spel is. En dit geval van jou klinkt het eigenlijk net zo. Jammer dat je geen foto's gemaakt hebt van die auto waar je tegenaan bent gereden. Nu blijft het hun ja tegen jou nee. Vindt het heel sneu voor je dat ze het op deze manier spelen. Het lijkt mij zo dat het niet kan dat de schade een paar dagen later ineens veel meer is . Dat kun je mij niet wijsmaken. Je wordt naar mijn gevoel een poot uitgedraaid. Sterkte ermee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 oktober 2014 @ 01:08:

of je kruk as of weet-ik-veel.

Je laat wel heel duidelijk zien dat je echt weet waar je het over hebt
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb het ook gehad, een miniem tikje, geen schade, toch formulieren ingevuld. Claimde de tegenpartij letsel te hebben opgelopen. Echt, als ik ooit nog zoiets heb, bel ik meteen de politie.
Cum non tum age
Hoe is dat afgelopen Noa? Heb jij moeten betalen?
quote:Bitje93 schreef op 11 oktober 2014 @ 10:31:

[...]

Je laat wel heel duidelijk zien dat je echt weet waar je het over hebt

Nee, ik weet totaal niets van auto's.

Ik weet wel dat er dingen ontzet kunnen zijn zonder dat je dat ziet.

En ik weet ook dat hele kleine schades flink in de papieren kunnen lopen.
schrijf dat:

- bij de aanrijding geen zichtbare schade geconstateerd is.

- jij jouw tel. nr. gegeven hebt, voor het geval bij de aanrijding onzichtbare schade ontstaan zou zijn.

-

De deuken zijn zichtbare schade, en dus niet veroorzaakt door onze aanrijding.

Met vriendelijke groet,
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
oja,

en als hij later melding maakt van "onzichtbare schade" (verwrongen trekhaak/wielophanging o.i.d.) dan kun je erop wijzen dat, gezien de later ontstane deuken, deze persoon blijkbaar in korte tijd diverse aanrijdingen gehad heeft...
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Bel gewoon je eigen verzekeraar, die heeft dat vaker bij de hand gehad en is (via jou) ook betrokken in de zaak.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bettypaletti schreef op 11 oktober 2014 @ 09:15:

Ja ik snap dat het kan, maar toch was er bij de eerste inspectie geen zichtbare schade die door mij was veroorzaakt. Dan is er toch ineens blikschade door mij veroorzaakt, en weer twee dagen later is de blikschade wéér toegenomen. Dat vind ik vreemd. Hoe weet ik nou of die schade dus echt door mij komt? Ik weet niet zo goed hoe ik nu moet handelen.Wij zagen het ook echt niet!!! Toch is het onderstel dan beschadigd.
quote:jo-elise schreef op 11 oktober 2014 @ 09:29:

Hier ook zo'n soort geval. Onze dochter reed met haar fiets tegen een geparkeerde auto. De zon scheen op dat moment fel in haar gezicht en ze zag de auto net te laat. Ze remde wel, maar reed er toch tegenaan. De eigenaar van de auto heeft hier thuis het schadeformulier ingevuld en daar bleek achteraf ook de schade op de kofferbak iets van 1300 euro te zijn. Zelf zag ik ook maar een paar krasjes en zeker geen deuk of zo. Niets van dat alles. Wel lekker incasseren , waarschijnlijk kun je de krasjes gewoon wegpoetsen en ze hebben een lekker bedrag gekregen van de verzekering. Heb wat dat betreft genoeg meegemaakt dat ik niemand meer vertrouw zodra er geld in het spel is. En dit geval van jou klinkt het eigenlijk net zo. Jammer dat je geen foto's gemaakt hebt van die auto waar je tegenaan bent gereden. Nu blijft het hun ja tegen jou nee. Vindt het heel sneu voor je dat ze het op deze manier spelen. Het lijkt mij zo dat het niet kan dat de schade een paar dagen later ineens veel meer is . Dat kun je mij niet wijsmaken. Je wordt naar mijn gevoel een poot uitgedraaid. Sterkte ermee.

Schade achter je bumper kun je niet op een foto zien...

Knappe poetser die zulke krassen wegpoetst!

Vrienden van mij hadden ook een fietser, de rem helemaal van het achterlicht tot de voordeur schade. Dat wordt dan gespoten, want met zo'n rem krast de lak eraf.

Wat een vertrouwen zeg!!!

Je bent gewoon verzekerd, wat doet iedereen toch moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven