Bijna 40
maandag 27 oktober 2014 om 19:13
Nog even en dan ben ik 40.
Ik overdenk de afgelopen 40 jaar en bedenk dat er maar weinig geluk in mijn leven is geweest.
Veel verdriet en weinig geluk.
Ik verheug mij dan ook niet op de komende pakweg 40 jaar die ik nog te gaan heb.
Zodra mijn kind zelfstandig is is er niemand meer die mij nodig heeft..
Wat ik met dit topic wil?
Niks eigenlijk ik wilde alleen even van mij afschrijven.
Ik overdenk de afgelopen 40 jaar en bedenk dat er maar weinig geluk in mijn leven is geweest.
Veel verdriet en weinig geluk.
Ik verheug mij dan ook niet op de komende pakweg 40 jaar die ik nog te gaan heb.
Zodra mijn kind zelfstandig is is er niemand meer die mij nodig heeft..
Wat ik met dit topic wil?
Niks eigenlijk ik wilde alleen even van mij afschrijven.
maandag 27 oktober 2014 om 19:21
Ik (man) ben jou qua leeftijd ruim gepasseerd en heb ook veel pech in mijn leven gehad.
Maar nu, over de helft, heb ik het gevoel alsof mijn leven pas echt begint!
Probeer het dus positief te bekijken. Als je kind de deur uit is heb je andere mogelijkheden. Je moet er natuurlijk wel voor openstaan.
Lukt je dat niet (alleen), zoek hulp.
Maar nu, over de helft, heb ik het gevoel alsof mijn leven pas echt begint!
Probeer het dus positief te bekijken. Als je kind de deur uit is heb je andere mogelijkheden. Je moet er natuurlijk wel voor openstaan.
Lukt je dat niet (alleen), zoek hulp.
maandag 27 oktober 2014 om 19:39
Ik denk dat je er flink in vergist dat je kind je niet meer nodig heeft als het zelfstandig is. Niet meer om ervoor te zorgen en de was te doen (hoop ik ), maar wel voor gezelschap, om life-events mee te delen, even een bakkie doen. En dan erbij, je bent veertig, neem je leven eens in eigen hand. Desnoods begin je met therapie als je je knop niet alleen kan omzetten. Je bent nog jong, je bent net veertig, je komt net kijken zeg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
maandag 27 oktober 2014 om 19:43
Ik ben 44 jaar en mijn leventje verloopt ook niet heel gemakkelijk (understatement). Maar toch vind ik het de moeite waard om het leven te leven.. en te vieren.
Ook ik zit in therapie (EMDR) en heb daar heel veel aan.. Soms kun je dingen niet alleen en het is geen schande om daar hulp bij te vragen..
Ook ik zit in therapie (EMDR) en heb daar heel veel aan.. Soms kun je dingen niet alleen en het is geen schande om daar hulp bij te vragen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
maandag 27 oktober 2014 om 19:46
Wat jammer dat je er zo over denkt, kan je je leven wat meer inhoud geven met een hobby of nieuwe vrienden?
Ik ben mijn laatste jaar als dertiger aan het beleven en ben gelukkiger dan ooit tevoren. Heerlijk nuchter en weet ik ben en hoe ik in het leven sta. Ik hoop dat je wat meer levensvreugde mag krijgen.
Ik ben mijn laatste jaar als dertiger aan het beleven en ben gelukkiger dan ooit tevoren. Heerlijk nuchter en weet ik ben en hoe ik in het leven sta. Ik hoop dat je wat meer levensvreugde mag krijgen.
maandag 27 oktober 2014 om 20:04
Ik ben dit jaar 40 geworden en het zegt me niet zoveel. Het zijn maar wat
cijfertjes. Tegelijkertijd, sommige mensen hebben minder jaren op deze
aarde, degene die sterven voor ze 40 worden. Jij hebt alles toch maar
mooi overleefd. Mag je ook best trots op zijn. Ik ben er trots op dat ik
er nog steeds ben iig.
Soms kun je door het leven dartelen als een vlinder, soms moet je zo
vasthoudend en stoer zijn als een leeuw(in). Dan moet je door de
stromende regen marcheren als een soldaat. Maar zonder het slechte kun
je het goede ook niet waarderen. Soms is het knokken om je goed te
voelen. Maar je moet niet opgeven hoor. Er kunnen nog heel wat leuke
dingen gebeuren.
Je kunt ook je aandacht richten op anderen. Vrijwilligerswerk doen bv.
Iets waar je hart sneller van gaat kloppen en waardoor je je meer deel
voelt van de wereld als nu. Ik voel me ook wel eens zoals jij je nu
voelt. Het kan niet elke dag feest zijn maar accepteer niet van jezelf
dat je in een dip blijft hangen. Veel sterkte.
cijfertjes. Tegelijkertijd, sommige mensen hebben minder jaren op deze
aarde, degene die sterven voor ze 40 worden. Jij hebt alles toch maar
mooi overleefd. Mag je ook best trots op zijn. Ik ben er trots op dat ik
er nog steeds ben iig.
Soms kun je door het leven dartelen als een vlinder, soms moet je zo
vasthoudend en stoer zijn als een leeuw(in). Dan moet je door de
stromende regen marcheren als een soldaat. Maar zonder het slechte kun
je het goede ook niet waarderen. Soms is het knokken om je goed te
voelen. Maar je moet niet opgeven hoor. Er kunnen nog heel wat leuke
dingen gebeuren.
Je kunt ook je aandacht richten op anderen. Vrijwilligerswerk doen bv.
Iets waar je hart sneller van gaat kloppen en waardoor je je meer deel
voelt van de wereld als nu. Ik voel me ook wel eens zoals jij je nu
voelt. Het kan niet elke dag feest zijn maar accepteer niet van jezelf
dat je in een dip blijft hangen. Veel sterkte.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
maandag 27 oktober 2014 om 20:16
quote:minnimouse schreef op 27 oktober 2014 @ 19:49:
Wat vervelend dat je dit moet concluderen.
Ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt, maar is je 40e verjaardag dan geen mooie gelegenheid om het roer eens om te gooien en de andere 40 jaar ervoor te zorgen dat het wél leuk wordt?
Dit lijkt me een mooie gedachte voor jou, TO.
Ik heb net een paar van je eerdere topics bekeken. Heb je naar aanleiding daarvan nog wat ondernomen? Meer de mensen opgezocht?
Ik vind het heel verdrietig dat je 2 jaar geleden een soortgelijk topic had en dat er niks lijkt te zijn veranderd in die tijd. Weet je, je moet er uiteindelijk zelf aan werken je leven leuk te maken. Dat kost zeker moeite, maar het levert ook veel op (naast een leuke tijd ook zelfvertrouwen). Is er niet een sport die je leuk vindt om te doen? Of heb je een hobby of wil je een cursus doen? Iets om meer mensen tegen te komen en om jezelf iets leuks te gunnen.
Wat vervelend dat je dit moet concluderen.
Ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt, maar is je 40e verjaardag dan geen mooie gelegenheid om het roer eens om te gooien en de andere 40 jaar ervoor te zorgen dat het wél leuk wordt?
Dit lijkt me een mooie gedachte voor jou, TO.
Ik heb net een paar van je eerdere topics bekeken. Heb je naar aanleiding daarvan nog wat ondernomen? Meer de mensen opgezocht?
Ik vind het heel verdrietig dat je 2 jaar geleden een soortgelijk topic had en dat er niks lijkt te zijn veranderd in die tijd. Weet je, je moet er uiteindelijk zelf aan werken je leven leuk te maken. Dat kost zeker moeite, maar het levert ook veel op (naast een leuke tijd ook zelfvertrouwen). Is er niet een sport die je leuk vindt om te doen? Of heb je een hobby of wil je een cursus doen? Iets om meer mensen tegen te komen en om jezelf iets leuks te gunnen.
dinsdag 28 oktober 2014 om 14:40
Dankjewel voor de reacties.
Ik weet dat ik het zelf moet doen maar het is net een circeltje waarin ik maar blijf ronddwalen.
De laatste pakweg 10 jaar heb ik mij veel teveel afgezondert van alles en iedereen.
In het begin was dat puur om te overleven maar uiteindelijk is het een gewoonte geworden.
Een gewoonte die ik maar moeilijk los kan laten want hey het voelt wel heel veilig.
Maar gezond is het niet dat besef ik heel goed.
Ik weet dat ik het zelf moet doen maar het is net een circeltje waarin ik maar blijf ronddwalen.
De laatste pakweg 10 jaar heb ik mij veel teveel afgezondert van alles en iedereen.
In het begin was dat puur om te overleven maar uiteindelijk is het een gewoonte geworden.
Een gewoonte die ik maar moeilijk los kan laten want hey het voelt wel heel veilig.
Maar gezond is het niet dat besef ik heel goed.