Geschorst

28-10-2014 14:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een belletje van de school van mijn oudste, hij is voor 24 uur geschorst, want hij heeft iemand geslagen. Nu is het feit, dat hij al meerdere malen op school heeft aangegeven, dat er een groep jongeren is die hem continu loopt te treiteren, van blikjes en eten naar zijn hoofd gooien, tot erger. Nooit is hier wat aangedaan en nu heeft hij dus uitgehaald, ik keur het niet goed, maar begrijp het wel.

Het lullige is, dat de tegenpartij weer geen straf krijgt, want die heeft niet geslagen. Wat zegt de schoolleiding, dan had hij het maar moeten melden, dan hadden we de videobeelden kunnen bekijken. Maar als ik dan vraag of ze willen kijken, wat de druppel voor mijn zoon was, wordt er geantwoord, ik weet niet of daar camera toezicht is.

Heb niet echt een vraag, ben gewoon boos, vooral op school.
Ik begrijp dat je boos bent, maar slaan kan echt niet. 24 uur valt nog wel mee vind ik.
oh dat kan ik me voorstellen, dat je daar boos om bent!
Terecht dat je zoon is geschorst, maar wat is school verder van plan te doen aan het getreiter?

Niks doen is geen optie, lijkt me.
Naar school gaan om te praten. Niet over de telefoon.
Slaan is een brevet van onvermogen!!

Hij moet gewoon spiegelen, het gedrag dat zij naar hem toe tonen terug doen... Houden ze er vanzelf wel mee op!!
Slaan mag niet maar ik vind wel dat de school erg laks is met het voorkomen van pest gedrag. Als de school gewoon had ingegrepen had het misschien niet zo ver hoeven komen tenzij de pesters het niks kan schelen en gewoon vrolijk doorgaan.
Toen mijn dochter haar pestkop terug deed wat hij bij haar deed (in kruis grijpen, blauwe plekken aan de binnenkant van haar bovenbenen) werd zij op het matje geroepen en moest zij bewijzen dat de blauwe plekken van haar pestkop kwamen.

Dat was voor mij de zoveelste druppel dus heb haar naar een andere school gedaan.

Veel te vaak wordt het treitergedrag niet gezien maar als de gepeste eens iets terug doet wordt dat wel gezien.
quote:closednote schreef op 28 oktober 2014 @ 14:50:

Slaan mag niet maar ik vind wel dat de school erg laks is met het voorkomen van pest gedrag. Als de school gewoon had ingegrepen had het misschien niet zo ver hoeven komen tenzij de pesters het niks kan schelen en gewoon vrolijk doorgaan.aan school de taak om het pesten te stoppen, hoe lang de pesters ook doorgaan
school wist van pesten dader steekpartij
Geheel ontaard ben ik van mening dat een goede klap een prima manier is om duidelijk te maken dat je er klaar mee bent.

Je kind heeft morgen een vrije dag. Ik zou wat leuks gaan doen.
quote:Anthonius schreef op 28 oktober 2014 @ 14:48:

Slaan is een brevet van onvermogen!!

Hij moet gewoon spiegelen, het gedrag dat zij naar hem toe tonen terug doen... Houden ze er vanzelf wel mee op!!

Denk je? Negatieve aandacht is ook aandacht, zegt niet dat het ook ophoud.

Ik zou een afspraak maken met decaan/mentor om te praten, niet over de telefoon.
Ik ben ook niet boos om de schorsing en keur het slaan niet goed. Maar om het feit dat de pester weer vrij uit gaat.
quote:Suze02 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:57:

Geheel ontaard ben ik van mening dat een goede klap een prima manier is om duidelijk te maken dat je er klaar mee bent.

Je kind heeft morgen een vrije dag. Ik zou wat leuks gaan doen.+1!

Je kind heeft morgen een vrije dag. Ik zou wat leuks gaan doen.Precies wat ik tegen mijn zoon zei

Je kind heeft morgen een vrije dag. Ik zou wat leuks gaan doen.Als je geschorst bent moet je wel naar school komen. Het is niet zomaar een extra vrije dag die je zelf leuk mag invullen. Dus wat leuks doen zit er helaas niet in.
Als hij echt heeft geslagen omdat hij al heel lang gepest word kan ik daar eigenlijk wel een beetje begrip voor opbrengen...

Ik zou een gesprek op school aanvragen liefst vandaag en alsnog vragen om te kijken of ze kunnen zien wat er gebeurt is. Je zoon zijn kant laten vertellen en eisen dat de school actie onderneemt om het pesten te stoppen.

Slaan is verkeerd maar soms is het gewoon genoeg en onvermogen? Tja dat zal dan wel maar pesten is gewoon aso gedrag.
quote:Mevrouw75 schreef op 28 oktober 2014 @ 15:00:

[...]

Als je geschorst bent moet je wel naar school komen. Het is niet zomaar een extra vrije dag die je zelf leuk mag invullen. Dus wat leuks doen zit er helaas niet in.Nee dus, hij mag zich 24 uur niet op school laten zien.

[...]

Als je geschorst bent moet je wel naar school komen. Het is niet zomaar een extra vrije dag die je zelf leuk mag invullen. Dus wat leuks doen zit er helaas niet in.Dat is dan op ''jouw'' school anders maar ik ken niet anders dan dat je niet naar school mag komen die dag.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:Annapalona schreef op 28 oktober 2014 @ 15:02:

Als hij echt heeft geslagen omdat hij al heel lang gepest word kan ik daar eigenlijk wel een beetje begrip voor opbrengen...

Ik zou een gesprek op school aanvragen liefst vandaag en alsnog vragen om te kijken of ze kunnen zien wat er gebeurt is. Je zoon zijn kant laten vertellen en eisen dat de school actie onderneemt om het pesten te stoppen.

Slaan is verkeerd maar soms is het gewoon genoeg en onvermogen? Tja dat zal dan wel maar pesten is gewoon aso gedrag.Gesprek is geweest, school gaat het uitzoeken en is het onterecht krijgt hij achteraf excuses

[...]

Als je geschorst bent moet je wel naar school komen. Het is niet zomaar een extra vrije dag die je zelf leuk mag invullen. Dus wat leuks doen zit er helaas niet in.Nog nooit van gehoord, hier mag je gewoon het schoolterrein niet op. Dagen erna nablijven, of 1e uur komen als je vrij bent tot 5.
quote:renate73 schreef op 28 oktober 2014 @ 15:04:

[...]

Gesprek is geweest, school gaat het uitzoeken en is het onterecht krijgt hij achteraf excusesDaar heb je niet zoveel aan als de veroorzakers niet aangepakt worden he.
quote:Istar_ schreef op 28 oktober 2014 @ 14:45:

Ik begrijp dat je boos bent, maar slaan kan echt niet. 24 uur valt nog wel mee vind ik.

Ik weet niet of je ooit gepest bent, maar het genadeloos op de bek slaan van de grootste aanstichter is het enige wat werkt om het pesten te laten stoppen.

Dat kan je primitief vinden, prima. Pesten is nou eenmaal ook niet het meest beschaafde wat ooit uitgevonden is.
Wat mij betreft verdiend jouw zoon een lintje!!

Hoop voor jullie dat de school dit goed oppikt, uitzoekt wat er gebeurd is zodat de pesters niet vrijuit gaan.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Pleegdochter had dit vorig jaar. In een poging tot 'open' zijn in het kader van een stop pesten programma heeft ze haar verleden uit het 'geheim' gehaald en in de openheid gegooid. Alleen werkte het programma niet en was er geen nazorg. Gewoon een les uit een boekje en 'kijk eens hoe goed wij als school bezig zijn!?' En dat was het dan weer.

Die kreeg dus de opmerkingen 'dooie herione kuthoer als moeder' ed naar haar hoofd en erger.

In eerste instantie ging ze er ook op en over;" dat klopt... En dus?" Tot het een keer te ver ging, ze berichtjes kreeg wat ze zelf kost voor een beurt' (was 13 toen) en bestookt werd met appjes. Toen heeft ze er ook een een soejang gegeven. En dus geschorst voor een week. Ben naar school gegaan (zoveelste keer) met alle appjes en briefjes. Toen werd de schorsing teruggedraaid. Heb haar evengoed een dag thuisgehouden. We zijn gaan shoppen.

Een van die gasten is wel geschorst. Maar volgens zijn ouders onterecht. Type enojjjjme kak. Immers volgens pa, 'haar moeder is toch ook een dooie heroinehoer? Geweaun een uiteenzetting van feiten.... Had ze dat maar niet moeten vejjtellen!'

Samen geoefend wat ze wel moet zeggen en niet moet doen. Ze staat er nu boven.

Hielp gelukkig niets.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven