Loopfiets
dinsdag 11 november 2014 om 13:44
Koop een Puky loopfiets.
Super ding, niet kapot te krijgen en verkoopt ook nog goed op Marktplaats.
Bovendien zijn kinderen er gek op.
Vergeet de driewieler, daar heb je niet zoveel aan.
Na het 'fietsen' op een loopfiets kunnen de meeste kinderen binnen no time op een gewone fiets zonder zijwieltjes fietsen.
Super ding, niet kapot te krijgen en verkoopt ook nog goed op Marktplaats.
Bovendien zijn kinderen er gek op.
Vergeet de driewieler, daar heb je niet zoveel aan.
Na het 'fietsen' op een loopfiets kunnen de meeste kinderen binnen no time op een gewone fiets zonder zijwieltjes fietsen.
dinsdag 11 november 2014 om 13:44
dinsdag 11 november 2014 om 13:59
Heeft je zoon al eens ergens anders een loopfiets geprobeerd? Onze dochter heeft op haar 2e verjaardag een loopfiets van ons gekregen en ze vindt het niks. Op de gewone fiets van haar nichtje (met zijwielen uiteraard) fietste ze zo weg. Een paar maanden later hebben we dus alsnog een gewone fiets voor haar gekocht, de loopfiets staat ongebruikt in de garage.
Ze heeft overigens ook een driewieler gehad, trappen kende ze daar dus al van.
Ze heeft overigens ook een driewieler gehad, trappen kende ze daar dus al van.
dinsdag 11 november 2014 om 14:00
dinsdag 11 november 2014 om 14:04
Kijk even op de site van Puky, daar staat lichaamslengte bij de fietsjes en kun je zo zien welke geschikt is.
Puky: http://www.puky.nl/nl/mod ... ite/laufraeder/index.html
Puky: http://www.puky.nl/nl/mod ... ite/laufraeder/index.html
anoniem_124904 wijzigde dit bericht op 11-11-2014 14:05
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dinsdag 11 november 2014 om 14:06
Mijn dochters zijn klein en pasten met 2 jaar alleen op de kleinste maat Puky. De jongste is nu bijna 2,5 en we hebben net het zadel iets hoger gezet. Ze racet er het liefst de hele dag op en heeft al een goed evenwicht. Ze fiets trouwens ook al op de grote fiets met zijwieltjes van grote zus. Zij was niet zo heel erg fan van de loopfiets al kon ze er wel goed op. Ze is nu bijna 4 en nog te bang om zonder zijwieltjes te fietsen.
Ik zou kijken naar de lengte van je kind en dan ook naar de beenlengte. Bij grotere kinderen zou ik een grote nemen, maar bij kleintjes zoals die van mij is de kleinste maat toch beter. En deze kan ook nog een heel stuk hoger.
Ik zou kijken naar de lengte van je kind en dan ook naar de beenlengte. Bij grotere kinderen zou ik een grote nemen, maar bij kleintjes zoals die van mij is de kleinste maat toch beter. En deze kan ook nog een heel stuk hoger.
dinsdag 11 november 2014 om 14:06
Hier meer dan tevreden met een loopfiets van Kettler. Qua budget vond ik die wat leuker.
Onze beide kinderen vonden het de eerste maanden ook niks, tot het kwartje valt en dan zijn ze er niet meer af te slaan. Vind het een goede investering, want ze oefenen echt goed met evenwicht en fietsen daarna makkelijker.
http://www.baby-walz.nl/index.php?a833& ... sch=767121
Onze beide kinderen vonden het de eerste maanden ook niks, tot het kwartje valt en dan zijn ze er niet meer af te slaan. Vind het een goede investering, want ze oefenen echt goed met evenwicht en fietsen daarna makkelijker.
http://www.baby-walz.nl/index.php?a833& ... sch=767121
dinsdag 11 november 2014 om 14:17
Hier vind dochter het niks. Ze snapt het gewoon niet, gaat niet op haar billen zitten maar loopt met dat ding tussen haar benen rond ze is ruim 2,5 en met 3 krijgt ze een gewone fiets. Haar driewieler is wel favoriet en de pukylino loopfiets ook. Maar met 2 wielen is echt niks voor haar. Verschilt dus denk ik heel erg per kind wat ze leuk vinden en waar ze wat mee doen. Heb je iemand bij wie je eventueel uit kan proberen ofzo?
dinsdag 11 november 2014 om 14:22
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 november 2014 @ 14:17:
Hier vind dochter het niks. Ze snapt het gewoon niet, gaat niet op haar billen zitten maar loopt met dat ding tussen haar benen rond ze is ruim 2,5 en met 3 krijgt ze een gewone fiets. Haar driewieler is wel favoriet en de pukylino loopfiets ook. Maar met 2 wielen is echt niks voor haar. Verschilt dus denk ik heel erg per kind wat ze leuk vinden en waar ze wat mee doen. Heb je iemand bij wie je eventueel uit kan proberen ofzo?
Dat doet mijn dochter ook. En ook een vierwielige loopfiets gaat goed. Volgens mij wil ze eerst stabiel zitten voor ze wil (durft te) bewegen.
dinsdag 11 november 2014 om 16:42
quote:loesje2014 schreef op 11 november 2014 @ 15:48:
[...]
97 cm lang is hij.
Dan zou je de LRXL kunnen nemen (vanaf een lichaamslengte van 95 cm).
Al zal je kind zich nu nog veiliger voelen op een LR1L, die is net wat kleiner en dan kan hij met zijn voeten goed bij de grond.
Ik had er trouwens een zonder handremmen. Kind wist toch niet wat hij daar mee moest en remde altijd met de punten van zijn schoenen.
[...]
97 cm lang is hij.
Dan zou je de LRXL kunnen nemen (vanaf een lichaamslengte van 95 cm).
Al zal je kind zich nu nog veiliger voelen op een LR1L, die is net wat kleiner en dan kan hij met zijn voeten goed bij de grond.
Ik had er trouwens een zonder handremmen. Kind wist toch niet wat hij daar mee moest en remde altijd met de punten van zijn schoenen.
dinsdag 11 november 2014 om 16:46
dinsdag 11 november 2014 om 19:11
Hier is de kleinste Puky gebruikt door 2 kinderen steeds vanaf 2 jaar oud. Omdat mijn jongste uiteindelijk met 4 jaar nog niet fietste, heb ik de grotere Puky toen alsnog gekocht. Met 4 paste hij nog net op de kleine Puky, maar het begon lastig te worden...
Belangrijk vond ik dat het stuur (zeker bij de eerste loopfiets) volledig rond kon draaien, om het risico te verkleinen dat ze bij een val dat stuur in hun buik krijgen. Verder werd een handrem hier pas gebruikt met een jaar of 3 a 3,5, daarvoor kregen ze dat nog niet voor elkaar.
Belangrijk vond ik dat het stuur (zeker bij de eerste loopfiets) volledig rond kon draaien, om het risico te verkleinen dat ze bij een val dat stuur in hun buik krijgen. Verder werd een handrem hier pas gebruikt met een jaar of 3 a 3,5, daarvoor kregen ze dat nog niet voor elkaar.