levensdoel

29-11-2014 00:45 145 berichten
Wat is jouw 'levensdoel'? Met andere woorden wanneer zou jij echt gelukkig zijn?
quote:elein schreef op 29 november 2014 @ 01:53:

[...]

Maar je maakt keuzes (meer een educated guess meestal) waarvan je verwacht dat ze je geluk vergroten. In die zin "maak" je geluk.

Verder ben ik het wel met je eens dat je het moet willen/kunnen zien.ja mensen denken bijv. dat succes en geluk hetzelfde is. Maar dat is niet zo, dus opleiding, werk etc. doen niet zoveel voor je geluksgevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch ook niet dat ik aardiger ben dan anderen? Maar ik zie wel mensen die totaal niet hun best doen om vriendelijk te blijven. Ik wil niet zo zijn. Het is ook mijn doel om aardig te zijn maar misschien ervaren anderen mij niet als aardig. Daar heb ik geen controle over. Wel over mijn eigen intenties. En daarbij maakt het dus niet uit of ik de ander wel aardig vindt.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 november 2014 @ 01:53:

[...]

ik ken ook wel mensen die zich ander gedragen dan ik en gedrag vertonen dat ik niet begrijp, maar dat doen ze niet omdat ze slecht zijn maar omdat ze bang/ onzeker/ boos/ gekwetst/ etc. zijnDat is misschien wel waar, maar in sommige gevallen kies ik er dan voor om daar mijn tijd niet (meer) aan te besteden, omdat ik er zelf ook niet gelukkiger van word. Ik ben dan zo iemand die toch voor zichzelf kiest.
quote:sorende schreef op 29 november 2014 @ 01:54:

[...]

Hahaha! Je bent echt grappig vind ik.ja die stond op het lijstje van de zelfrealisatie
mijn volgende doel: slapen

welterusten
quote:Amaqanda schreef op 29 november 2014 @ 01:52:

Ik ben trouwens ook nooit helemaal gelukkig. Ben ik gelukkig met mijn priveleven, loop ik te klooien op mijn werk en andersom. Als beide in orde zijn, kiepert zoon wel een bak speelgoed van het dakterras ofzo, weg gelukkig gevoel.Ja, snap dat, ik zit me ook af te vragen waarom ik nog steeds niet in mijn bed lig.
quote:yasmijn schreef op 29 november 2014 @ 01:53:

[...]

Of je wilt die Johnny Cash tas niet verkopen om een forummattie gelukkig te maken.Dat ding valt hier uit elkaar van ellende joh, of in ieder geval vervagende printjes enzo. Dat durf ik niet eens (aan notabene de koningin) te geven....
quote:Amaqanda schreef op 29 november 2014 @ 01:56:

[...]

Dat ding valt hier uit elkaar van ellende joh, of in ieder geval vervagende printjes enzo. Dat durf ik niet eens (aan notabene de koningin) te geven....
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 november 2014 @ 01:55:

[...]

ja die stond op het lijstje van de zelfrealisatie

Hahaha hou op! Ik moest voor de tweede keer proestlachen.

Nou, ik hoop dat jullie morgen allemaal jezelf verwerkelijkt hebben: welterusten!
quote:Ma_Griffe schreef op 29 november 2014 @ 01:56:

[...]

Ja, snap dat, ik zit me ook af te vragen waarom ik nog steeds niet in mijn bed lig.

Ik ook. Mijn bed maakt mij heel gelukkig. Maar ik drink mijn laatste glas wijn nog even op.

Dat maakt mij ook gelukkig, een mooie wijn.
Om over de kinderkots maar niet te spreken yas. het kan echt niet meer... echt niet..
quote:sorende schreef op 29 november 2014 @ 01:58:

[...]

Nou, ik hoop dat jullie morgen allemaal jezelf verwerkelijkt hebben: welterusten!ik ga mijn best doen.
quote:sorende schreef op 29 november 2014 @ 01:58:

[...]

Nou, ik hoop dat jullie morgen allemaal jezelf verwerkelijkt hebben: welterusten!

Nope.

Trusten!
quote:yasmijn schreef op 29 november 2014 @ 01:58:

[...]

Nieuwsgierig?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Amaqanda schreef op 29 november 2014 @ 01:59:

Om over de kinderkots maar niet te spreken yas. het kan echt niet meer... echt niet..
quote:yasmijn schreef op 29 november 2014 @ 02:00:

[...]

Jankerd
Ik duikt ook het bed in.
quote:Jonari schreef op 29 november 2014 @ 02:01:

[...]

Jankerd
Bed here I come..en slaap lekker allemaal
Ik heb geen levensdoel,verveel mij dan ook kapot.
Ik wil de hulk worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben al gelukkig, daar heb ik geen levensdoel voor nodig.

Ik heb een dak boven mijn hoofd, een geweldige man, ouders, familie en vrienden. Ik heb genoeg geld om te leven en doe leuke dingen.

Wat heb je nog meer nodig om gelukkig te zijn?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 november 2014 @ 08:13:

Ik ben al gelukkig, daar heb ik geen levensdoel voor nodig.

Ik heb een dak boven mijn hoofd, een geweldige man, ouders, familie en vrienden. Ik heb genoeg geld om te leven en doe leuke dingen.

Wat heb je nog meer nodig om gelukkig te zijn?Daarmee kom je een eind, maar toch denk ik dat er ook zat mensen zijn die bovenstaande kunnen afvinken en toch nog ongelukkig zijn. Denk dat liefde voor jezelf/zelfacceptatie ook heel belangrijk zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 november 2014 @ 01:00:

[...]

ik dacht dat jij het kon vertalen in toepasbare levensdoelen, want ik heb ze niet en blijkbaar draait het er allemaal omDank Meds, ik denk telkens dat er iets schort aan mij.
Geluk is een momentopname. Als ik over het algemeen tevreden ben is het voor mij best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven